تفریحات استانبول در پاییز

تفریحات استانبول در پاییز

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

تفریحات استانبول در پاییز

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دل خوشی از گشت و گذار در گرمای سوزان تابستان ندارند و هوای بارانی و خنک را برای سفر ترجیح می‌دهند، توصیه می‌کنیم پاییز زیبای شهر استانبول را از دست ندهید.

این شهر نه تنها در فصل پاییز بسیار زیبا و بارانی است، بلکه قیمت بلیط استانبول به تهران نیز به‌صرفه‌تر خواهد بود و حراج‌های زیادی از جمله بلک فرایدی نیز در این فصل برگزار می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید با تفریحات استانبول در پاییز آشنا شوید، توصیه می‌کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

حمام قلیچ علی پاشا برای استراحت و ماساژ

تصور کنید در یک روز سرد پاییزی، می‌خواهید به یک جای گرم بروید که خستگی سفر و کار را در کنید. مجموعه حمام و مسجد قلیچ علی پاشا (یا کلیچ علی پاشا)، یکی از جاهای دیدنی و تفریحات استانبول در پاییز است که در قرن 16 میلادی ساخته شد. معماری این محوطه بسیار خاص و قابل توجه است. بنابراین اگر به حمام ترکی و ماساژ علاقه دارید، می‌توانید یک روز را به استراحت و تفریح در این مجموعه بگذرانید.

موزه معصومیت برای طرفداران ادبیات و عتیقه جات

در بخش آسیایی استانبول، یک موزه‌ به نام موزه معصومیت قرار دارد که حال و هوای نوستالژی در فصل پاییز به ارمغان می‌آورد. اورهان پاموک یک نویسنده و رمان نویس معروف ترکیه‌ای است که در سال 2006 برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

رمان‌های او به فارسی نیز ترجمه شده که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به زنی با موهای قرمز، کتاب سیاه، شوری در سر، نام من سرخ، برف، خانه خاموش و موزه معصومیت (یا موزه بی‌گناهی) اشاره کرد. در واقع هر آن چه که در رمان عاشقانه همچون وقایع و اشیاء تعریف می‌شود، در این موزه وجود دارد. تماشای این موزه به یک خاطره خاص در سفر به استانبول برایتان تبدیل خواهد شد.

نمایشگاه آپارتمان مصری برای علاقه‌مندان به هنر

بررسی قیمت بلیط تهران استانبول و بررسی علایق‌تانمی‌تواند از برنامه‌های پیش از سفر به این شهر باشد. برای مثال پیش از سفر به این مسئله فکر کنید که به چه چیزی علاقه دارید؟

تفریحات استانبول در پاییز

آیا طرفدار هنرهای مدرن و معاصر هستید؟ آیای از تماشای آثار باستانی و مکان‌های تاریخی لذت می‌برید؟ یا دوست دارید بی‌هدف در کوچه پس کوچه‌های استانبول قدم بزنید و به کافه، رستوران و مراکز خرید بروید؟ پاسخ به این سوالات، برنامه سفر شما را ساده‌تر و لذت‌ بخش‌تر خواهد کرد.

یکی از جاهایی که می‌توان به علاقه‌مندان به هنر و هنر معاصر معرفی کرد، نمایشگاه‌های آپارتمان مصری است. آپارتمان آرت نُوو در سال 1905 میلادی ساخته شد. تمام طبقات این ساختمان قدیمی پر از آثار هنری معاصر است که بسیاری از توریست‌ها برای تماشای این گالری به این شهر سفر می‌کنند.

موزه باستان شناسی استانبول برای علاقه‌مندان به تاریخ

اگر به تاریخ و آثار قدیمی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم سری به موزه باستان شناسی استانبول بزنید. این موزه در محل کاخ توپکاپی قرار دارد که به دستور حمدی عثمان معمار ساخته شد.

این محل جایی برای مراقبت و نگهداری از اجناس و اشیاء باارزش امپراطوری عثمانی بود که امروزه به موزه باستان شناسی تبدیل شده است. آثار باستانی این مجموعه، نه تنها برای ترکیه، بلکه برای یونان، ایران، مصر، چین و… است که هر یک بخش‌های متفاوتی دارند. در واقع این موزه بیش از 1 میلیون آثار کهن دارد که یک مکان جالب برای یک روز پاییزی در سفر به استانبول خواهد بود.

کافه و رستوران در استانبول برای دوستداران غذا

یکی از جاذبه‌های توریستی ترکیه، غذاهای محلی مثل انواع کباب و ماهی، دسرهای خوشمزه مثل کنافه و باقلوا و نوشیدنی‌های لذیذی مثل قهوه ترک است. اما برای صرف خوشمزه‌ترین غذاها، دسرها و نوشیدنی‌ها به کدام رستوران و کافه بروید؟ در ادامه به معرفی برخی از این کافه و رستوران‌های معروف ترکیه می‌پردازیم تا سفر پاییزی‌تان خوشمزه و خاطره‌انگیز شود.

رستوران لوکانتا مایا یکی از رستوران‌های معروف استانبول است که معمولا جلوی در این رستوران صف می‌بندند. این رستوران را سرآشپز معروفی به نام شنول اداره می‌کند. در این رستوران غذاهای محلی و فصلی مثل مجوش و زوکینی فریترز صرف می‌شود که یک تجربه جدید خواهد بود.

رستوران حصار اسکله، یک رستوران کوچک در تنگه بسفر است که در میان آثار تاریخی قرار دارد. این رستوران شبیه یک کلبه است که می‌توانید همراه با غذا، منظره زیبایی را تماشا کنید. رستوران فیش در جزیره گالاتاسرای قرار دارد. اگر به غذاهای دریایی و محلی استانبول علاقه دارید، رستوران فیش یک انتخاب عالی برای یک ناهار یا شام جذاب و متفاوت خواهد بود.

تفریحات استانبول در پاییز

با این حال اگر در استانبول هوس غذاهای ایرانی کردید و ترجیح دادید همان غذاهای سنتی را میل کنید، رستوران ریحون، رستوران شهرزاد و رستوران زعفران، برای یک ناهار یا شام ایرانی، انتخاب مناسبی هستند. علاوه بر این اگر می‌خواهید فست فود میل کنید، فست‌های زنجیره‌ای کی‌ا‌ف‌سی و مک دونالد در همه جای ترکیه شعبه دارند. در صورتی که می‌خواهید یک قهوه ترک اصیل، شیرینی یا دسر میل کنید، معمولا در مسیر پیاده‌روی یا کافه‌ها می‌توانید این خوراکی‌ها را تهیه کنید.

مراکز خرید برای علاقه‌مندان به تخفیف

یکی از تفریحات استانبول در پاییز، خرید با تخفیف است. هر سال ایرانی‌های زیادی برای خرید در این فصل به استانبول سفر می‌کنند، چرا که بسیاری از برندهای معروف دنیا و ترکیه و فروشگاه‌ها، محصولات خود را با تخفیفات خوبی می‌فروشند.

برای خرید می‌توانید به بازار استانبول یا مراکز خرید مراجعه کنید. همچنین اگر قصد خرید در بلک فرایدی یا جمعه سیاه (معمولا 4 یا 5 آذر ماه) را دارید، حتما باید چند ساعت قبل برای خرید در فروشگاه حضور داشته باشد تا اجناس را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید.

نظرات در مورد تفریحات استانبول در پاییز

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *