حقایقی عجیب درباره گرجستان که نمی دانستید

حقایقی عجیب درباره گرجستان که نمی دانستید

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 3,44 از 5 ( 9 رای )
Loading...

اگر به گرجستان سفر کرده باشید با جاذبه ها و عجایب گوناگونی مواجه شده اید. اگر تا به حال به گرجستان سفر نکرده اید، در تور گرجستان شما می توانید از بسیاری از جاذبه های شگفت انگیز گرجستان بازدید نمایید. گرجستان یکی از کشورهایی است که بین دو قاره ی آسیا و اروپا، در منطقه ی  اوراسیایی قفقاز قرار گرفته شده می باشد. این کشور در مرز بین دو دریای سیاه و دریای خزر واقع شده است. به علت شرایط جغرافیایی و موقعیت جغرافیایی ویژه این کشور، گرجستان کشوری چهار فصل محسوب می گردد و شرایط آب و هوای آن در هر یک از مناطق متفاوت می باشد. تفلیس بزرگترین شهر و پایتخت گرجستان می باشد. جالب است بدانید که تمام قوانین کشور گرجستان مطابق قوانین اتحادیه اروپا وضع شده است. از آنجایی که هزینه های سفر به گرجستان برای ایرانی ها نسبتا ارزان تر از دیگر کشور های اروپایی می باشد، تور گرجستان میان گردشگران محبوبیت دارد. در ادامه با بیست گشت همراه باشید تا با نکاتی جذاب درباره گرجستان بخوانید.

تور اردیبهشت ماه 1402 تفلیس گرجستان

همان طور که می دانید گرجستان نمایانگر طبیعتی چشم نواز و بکر و مردمی صمیمی و خونگرم گرجی است؛ تنوع غذایی جذابی نیز در سفر به گرجستان تجربه خواهید نمود که بی نظیر است و علاوه بر همه این ها گرجستان کشوری پر از عجایب و دیدنی می باشد.

گرجستان دارای موقعیتی بسیار خاص است که بین دو قاره ی آسیا و اروپا قرار گرفته شده است و این موقعیت مکانی عالی سبب ایجاد تلفیقی از فرهنگ ها و زیبایی های طبیعی آسیایی و اروپایی شده است. این کشور کوچک، پر از مکان های جذاب تاریخی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، جاذبه های طبیعی سرسبز چشم نواز و تفریحات فوق العاده شبانه گردشگری برای هر نوع گردشگر و بازدید کننده می باشد.

اگر هنوز به این نقطه ی جذاب منطقه قفقاز سفر نکرده اید توصیه می کنیم حتما به گرجستان برای تجربه سفری خاص و به یاد ماندنی تجربه نمایید. برای اطلاع از نرخ تور تفلیس کلیک کنید.

مردم گرجستان کشور خود را چه می نامند؟

جالب است بدانید، گرجی ها کشورشان را ساکارتولو (Sakartvelo) می نامند. معنی این نام متشکل از دو بخش می باشد:

کارتولو به سکونت بخش مرکزی اصلی گرجستانی کارلی ایبریا (Karli-Iberia) اشاره دارد؛
و پیشوند سا-اُ (sa-o) که جغرافیایی معمولی برای شناخت سرزمینی می باشد که کارتولی در آن زندگی می کند.

جالب تر این جاست که کسی هنوز نمی داند که نام انگلیسی گرجستان از کجا ریشه گرفته و به چه صورت برای این کشور ایجاد شده است. اما  طبق نظریه ای این نام در قرون وسطی توسط اصلاح طلبان مسیحی به نام سنت جورج، که از حامیان گرجی ها بوده است،  روی این کشور گذاشته شده است.

گرجستان سکونتگاه اولیه ی اروپا

طبق تحقیقات باستان شناسی دیمانیسی قدیمی ترین جمجمه ی انسان در قفقاز پیدا شده است. بر اساس این تحقیقات، انسان برای سفر از آفریقا به اروپا، از گرجستان عبور کرده است. این دو جمجمه ی ۱.۸ میلیون ساله، به جا مانده از یک زوج گرجی با نام ززوا و اِمزیا هستند. با توجه به این موضوع یکی از عجایب گرجستان این است که این کشور سرزمین مردم اولیه ی اروپا می باشد.

شهر سنگی اوپلیستسیخه در گرجستان

گرجی زبان منحصر به فرد گرجستان

هیچ کس به جز گرجی ها به زبان گرجی سخن نمی گوید. یکی دیگر از حقایق جالب در مورد گرجستان این است که زبان گرجی در میان ۱۴ زبان منحصر به فرد جهان قرار می گیرد. زبان گرجی حروف الفبای مخصوص به خودش را دارد. متون گرجی از همان ابتدا متشکل از سه زبان مختلف بود:

  • نوسخوری
  • آسومتارولی
  • مخدرولی

حروف الفبایی مورد استفاده گرجی ها در مجموع متشکل از  ۳۳ حرف می باشد.

گرجستان کشوری با متنوع ترین گونه های زیست محیطی جهان

گرجستان دارای 12 اقلیم مختلف آب و هوایی می باشد. آب و هوای این منطقه از نیمه گرمسیری تا نیمه بیابانی با ۴۹ نوع خاک متنوع می باشد. به همین دلیل از عجایب گرجستان می توان به متنوع ترین گونه های زیست محیطی آن روی کره ی زمین اشاره نمود. علاوه بر این خیلی از حیوانات کمیاب همانند خرس ها، پلنگ ها و سیاهگوش ها در این کشور یافت می شوند.

مرتفع ترین منطقه ی مسکونی اروپا

روستاهای بوچورنا و اوشغولی از مرتفع ترین مناطق مسکونی اروپا هستند که حدود دو هزار و ۳۴۵ متر و دو هزار و صد متر بالای سطح دریا ارتفاع دارند. فصل تابستان در این مناطق کوهستانی بسیار کوتاه و فصل زمستان برفی با سرمای شدید می باشد.

دو شهر تاریخی اروپایی در گرجستان

متسختا و کوتایسی هر دو در گذشته پایتخت گرجستان بودند و در میان ۱۶ شهر کهن اروپا قرار دارند. کوتایسی واقع شده در بخش غربی گرجستان می باشد. این منطقه پایتخت پادشاهی کلچیه و منطقه ی باستانی قفقاز جنوبی بود، که مردم پیش از اوایل هزاره دوم قبل از میلاد در آنجا سکونت داشتند. در مقایسه با کوتایسی، متسختا به اندازه ی کوتایسی قدمت تاریخی ندارد و سه هزار سال پیش تاسیس شده است و از عجایب گرجستان در بین شهرهایش است.

تاریخچه ی گرجستان

گرجستان مکانی کشف نشده برای هلی اسکی

فراوانی برف، چشم اندازهای شگفت انگیز و دامنه های گسترده ی باز، گوادوری گرجستان را به محلی بسیار مناسب برای اسکی و هِلی اِسکی تبدیل نموده است. گوادوری گرجستان مقصدی خلوت و بی مانند برای اسکی بازها و اسنوبردرها می باشد که می تواند از عجایب گرجستان باشد.

اسکی روی برف در برجومی گرجستان

نظرات در مورد حقایقی عجیب درباره گرجستان که نمی دانستید

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *