پل بسفر استانبول

پل بسفر استانبول

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,50 از 5 ( 2 رای )
Loading...

Boğaziçi Köprüsü

فرقی نمی ‌کند که در تور استانبول به کدام منطقه‌ از شهر زیبای استانبول سفر کنید ولی سعی کنید حتما پل بسفروس استانبول را از دست ندهید.

پل بسفر(Bosphorus Bridge) به‌طور رسمی با نام پل شهدای 15 جولای شناخته می‌شود و مردم محلی آن پل اول نیز می‌نامند. این پل که در میان دیدنی های استانبول قرار دارد، یکی از سه پل معلق روی تنگه بسفر در استانبول است. این پل اورتاکوی(Ortaköy) را در بخش اروپایی به بیلربی(Beylerbeyi) در بخش آسیایی استانبول متصل می‌کند. ساختاری فولادی دارد، و 1560 متر طول، 39 متر عرض و 105 متر ارتفاع دارد که سی و سومین پل معلق طولانی جهان نیز به‌شمار میاید.

پل بسفر استانبول

این پل دارای سه نام پل بغاز، پل بسفر و ۱۵ ژولای است. عموم مردم ترکیه این پل را با نام پل بغاز می‌شناسند. پل بسفر، واقع در استانبول، روی تنگه بسفر قرار دارد و واسط میان قسمت اروپایی استانبول به قسمت آسیایی آن است. از طرفی دیگر، این پل، دریای مرمر و دریای سیاه را به هم وصل می‌کند.

مشاهده قیمت تور آنتالیا در سایت 20 گشت + تخفیفات باورنکردنی

تاریخچه پل بسفر

ایده ابتدایی این پل برای اولین بار در حوالی سال 500 قبل از میلاد مطرح شده است درست زمانیکه داریوش (امپراتور ایرانی) پلی موقتی به جهت تعقیب سکاهای فراری بر روی تنگه بسفر ساخته بود و اینکه در سال 480 قبل از میلاد ، مجدد پل موقتی دیگری بر فراز تنگه داردانل یا هلسپونت که تنگه ای واقع در جنوب شهر و دریای مرمره می باشد نیز ساخته شده است که این پل توسط خشایار شاه جهت حمله به نیروهای یونان و اسپارتا بنا نهاده شده بود و جالب است که این دو پل تاریخی موقتی بودند درست تا زمانیکه در سال 1973 میلادی پل اول در استانبول پایتخت ترکیه ساخته شد و مهم است بدانید که تا آن زمان همه حمل و نقل های صورت گرفته از میان این تنگه به وسیله قایق انجام می شده است.

تاریخ نوین پل بسفر در سال 1900 میلادی در استانبول آغاز شد درست در زمانی که شرکت راه آهن بسفر پلان هایی شامل یک راه آهن بین دو قاره را طراحی کرده بود و در ضمن موضوع مهم این بود که تا سال 1957 میلادی که ترکیه هنوز یک جمهوری مستقل بشمار نمی رفت تصمیم جدی و اساسی مبنی بر شروع ساخت بنا گرفته نشده بود و سالها بعد بالاخره ساخت و سازش در سال 1970 آغاز و ساخت پل یک روز پس از پنجاهمین سالگرد استقلال ترکیه انجام شد، ساخت پل بسفر از سری تصمیمات نخست وزیر ادنان مندرس بود. وی در سال 1968 قراردادی با شرکت انگلیسی فریمن فاکس و شرکا در جهت انجام مهندسی این سازه بست. سازنده‌ی پل بسفر، مهندسین معروفی همچون سر گیلبرت رابرتز، ویلیام براون و مایکل پارسونز بودند. پل‌های هامبر، سورن و فورث رود از دیگر شاهکارهای این مهندسین انگلیسی هستند که شهرت جهانی دارند. این سازه در ماه فوریه سال 1970 شروع به کار کرد و پس از 3 سال، با به کارگیری 35 مهندس و 400 مرد در تاریخ 30 اکتبر 1937 به پایان رسید.

تاریخچه پل بسفر

دسترسی به پل بسفر

شما با استفاده از تاکسی، مترو و اتوبوس می‌توانید خودتان را به پل بسفر برسانید. البته اگر از مترو استفاده کنید، دسترسی برای شما راحت‌تر خواهد بود. در میدان تکسیم از طریق فونیکولار به سمت ایستگاه کاباتاش بروید و بعد از پیاده شدن از این ایستگاه، به کمک تروای خط T1 به سمت ایستگاه (Eminunu) حرکت کنید.

یک راه دیگر نیز وجود دارد. شما می‌توانید با خط 42 به سمت ایستگاه بشیکتاش حرکت کنید و بعد از آن، تنها 15 دقیقه پیاده‌روی لازم است تا به اورتاکوی برسید.

هدف از ساخته شدن این پل، کاهش ازدحام و ترافیک بوده است و به همین سبب، این پل با عظمت، هشت خط مسیر و دو خط راه آهن دارد. رئیس جمهور ترکیه هم در مراسم افتتاحیه نیز اشاره کردند که پل بسفر برای ارائه تسهیلات حمل و نقل و رفاه هرچه بیشتر مردم ساخته شده است.

پل بغاز

نظرات در مورد پل بسفر استانبول

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *