آشنایی با مناطق آنتالیا

آشنایی با مناطق آنتالیا

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

Antalya Regions

کاله ایچی(Kaleiçi) درواقع بخش قدیمی و تاریخی خود آنتالیا می باشد و جزئی از شهر آنتالیا است که کوچه پس کوچه های باریک، کافه ها و رستوران ها و خانه های عثمانی قدیمی و تاریخی آن با سبک کلاسیک جذابیت خاص خود را دارد. جدا از کاله ایچی که خود شهر آنتالیاست، آنتالیا دارای مناطق توریستی معروف و منحصر به فردی است که اکثر مسافران بنا به بودجه و هتل و محیط مورد علاقه خود یکی از این چند منطقه را انتخاب می کنند. این مناطق که بین نیم ساعت تا 1 ساعت از آنتالیا فاصله دارند شامل مناطقی مثل لارا، بلک، کمر، سیده و کنیالتی هستند. این پنج منطقه از بهترین مناطق آنتالیا برای یک سفر بی نظیر هستند.

در ادامه با مجله گردشگری 20گشت، با این مناطق بیشتر آشنا میشوید تا از تور آنتالیا خود بیشتر لذت ببرید.

منطقه کِمِر (Kemer)

محل قرارگیری منطقه کمر در خلیج آنتالیا و در نزدیکی رشته کوه توروس است. منطقه کمر در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب آنتالیا قرار گرفته. نام کمر از دیوار بلندی که در جلوی روستا برای جلوگیری از ورود سیل کشیده شده بود، گرفته شده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که انتظار محیطی آرام و بدون هیاهو برای سفر را دارید بهترین گزینه برای شما رزرو هتل در منطقه کمر است، زیرا کمر یکی از بهترین مناطق آنتالیا برای استراحت و لذت بردن از آرامش است. منطقه کمر در حقیقت بهترین و توریستی ترین منطقه آنتالیا است؛ این منطقه چند ساحل دارد که از منطقه بلدیبی تا تکیروا، ادامه دارد که اغلب آن‌ها جزو سواحل شنی هستند.

مشاهده قیمت تور استانبول در سایت 20 گشت + تخفیفات باورنکردنی

منطقه کمر به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده که هر کدام از این بخش ها زیبایی خاص خود را دارند و از جاذبه های گردشگری و همچنین تفریحات خوبی برخوردارند که می توانید در طول سفر از آن ها استفاده کنید و به اوج لذت سفر دست یابید ، نکته جالبی که درمورد منطقه و سواحل کمر گفتنی است ، این است که این منطقه را اتحادیه اروپا به عنوان تمیزترین و بهترین سواحل انتخاب کرده و همین یکی از دلایل هجوم گردشگران از کشورهای مختلف به این منطقه شده است.

در کمر می توانید جاهای بسیار زیبایی را دیدن کنید که تا به این ساعت در عمرتان ندیده اید مثل بندرهای قایق، مزارع اسب سواری، یک پارک بسیار زیبا که در مرکز شهر؛ یکی دیگر از عوامل جذب توریست پیست های دوچرخه سواری است و از آن جایی که آنتالیا قدیمی ترین شهر ترکیه است می توان جاهای بسیار قدیمی را در این منطقه کشف کرد ، یکی از زیابیی های منحصر به فرد کمر ، جنگل های کاج و باغ های لیمو هستند، این منطقه از بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است و می توان آثار باستانی بسیار زیبایی را در این جا مثل دروازه هادریان را ببینید.

منطقه کمر

منطقه لارا (Lara)

منطقه لارا بهترین مناطق آنتالیا از لحاظ موقعیت و دسترسی به مرکز شهر است، به طوری که تنها 12 کیلومتر از فرودگاه بین المللی آنتالیا و 16 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. محله لارا که برخی آن‌ را با نام مراد پاشا هم می‌شناسند، یکی از بهترین مناطق آنتالیا است که باعث شده تا بسیاری از مسافران هتل‌های این منطقه را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کنند. لارا در شش کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد و گفتنی است که بخش اعظمی از سواحل آنتالیا در این منطقه است. توجه داشته باشید که عده‌ای به اشتباه فکر می‌کنند، لارا یک محله است، اما باید بدانید که لارا، با توجه به مساحت و ابعادی که دارد، یک منطقه محسوب می‌شود.

لارا دارای سواحلی با شن های طلایی و سنگریزه ها بوده و دریای آن نیز امواجی ملایم دارند. بسیاری از بخش های سواحل منطقه لارا برای گردشگران با امکانات بسیار زیادی تجهیز شده اند. این سواحل از صخره های آنتالیا آغاز شده و تا بخش های پایینی آبشار دودن (Düden) به طول چندین کیلومتر امتداد می یابد. جالب است بدانید که بیش از یک میلیون و هشتصد هزار متر مربع از نواحی ساحل در منطقه لارا قرار گرفته است و هر ساله تابستان، جشنواره سازه های شنی به عنوان ایونت و یکی از رویداد های ترکیه در سواحل لارا برگزار میشود.

منطقه لارا

منطقه کنیالتی (Konyaaltı)

کنیالتی هم یکی دیگر از مناطقی است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و قطعا در لیست بهترین منطقه آنتالیا برای سفر قرار می‌گیرد. میتوان گفت بعد از لارا، این منطقه، یکی از بهترین مناطق آنتالیا برای زندگی است. حدود 20 دقیقه تا فرودگاه فاصله دارد؛ ساحل شنی این منطقه جزء تمیز ترین سواحل جهان شناخته می شود.

یکی از مراسم ویژه‌ای که هر سال در محله کنیالتی برگزار می‌شود، جشنواره موسیقی محلی آنتالیا است. اگر اهل موسیقی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مختلف در سفر هستید، توصیه می‌شود هتل خود را در این منطقه انتخاب کنید تا این مراسم جالب را از دست ندهید. اگر دوست دارید لذت غذا خوردن همراه با شنیدن موسیقی محلی را از دست ندهید، حتما سری به کوچه، پس کوچه‌های کنیالتی بزنید.

این منطقه از سیستم حمل و نقل خوبی بهره‌مند است که گردشگران می‌توانند با استفاده از آن به قسمت‌های مختلف رفته و در زمان و پول خود، صرفه‌جویی کنند. بیمارستان دولتی و مراکز بهداشت و درمان مختلفی که در این منطقه هستند، باز هم بر ارزش کنیالتی اضافه می‌کنند و سبب شده‌اند که کنیالتی به یک منطقه کامل تبدیل شود.، دانشگاه آک دنیز(Ak deniz) بزرگ‌ترین و بهترین دانشگاه آنتالیا هم در این منطقه قرار دارد.

در منطقه کنیالتی پارک ساحلی آنتالیا و آکواریوم آنتالیا را در خود جای داده است. علاوه بر آن، تفریحات آنتالیا مانند دلفین لند و استادیوم بزرگ آنتالیا در این منطقه قرار دارد. ساحل کنیالتی به پلاژ کنیالتی مشهور است. محبوبیت محله کنیالتی مانند منطقه لارا میباشد. چرا که هر دو منطقه نوساز تر و جدیدتر هستند. یکی از امکانات خوبی که منطقه کنیالتی دارد این است که در این منطقه بیمارستان های زیادی وجود دارد.

منطقه کنیالتی

منطقه بلک (Belek)

بِلِک یکی دیگر از زیباترین، محبوب­‌ترین و بهترین مناطق آنتالیا است؛ که به هتل­‌های لوکس و مجللی که دارد، معروف است. فاصله این منطقه تا فرودگاه بین المللی آنتالیا 33 کیلومتر است. بلک را با عنوان پایتخت گلف ترکیه هم می‌شناسند که گردشگران زیادی به این منطقه می‌روند و هدف خیلی از آن‌ها، فقط بازی کردن گلف است . این منطقه، بیش از 15 دوره میزبان مسابقات جهانی گلف بوده است. بلک دارای جایگاه های فراوانی برای آفتاب گرفتن است. این منطقه به دلیل داشتن نوار ساحلی بسیار تمیز و آبهای زلال ساحل مورد علاقه بیشتر اروپاییان است. منطقه بلک همچنین نزدیک به بافت تاریخی آنتالیاست و دارای جاذبه های دیدنی و تفریحات آبی متعددی میباشد.

خط ساحلی 17 کیلومتری، جنگل‌های کاج با پوشش گیاهی مخصوص به خود، نزدیکی به مکان‌های تاریخی مثل آسپندوس (Aspendos) همگی تعدادی از مواردی هستند که باعث جذابیت بیشتر منطقه بلک در نظر گردشگران شده‌اند. پارک ملی کورشونلو (Kurşunlu) هم از دیگر جذابیت‌های این منطقه است و در 20 کیلومتری آن قرار دارد که مورد علاقه طبیعگردان و حامیان طبیعت میباشد. بازدید از این پارک این فرصت را به شما می‌دهد تا بهشتی زمینی با کوه ‌های سرسبز و رودخانه‌های خروشان را از نزدیک مشاهده و لمس کنید.

گفتنی است که هتل‌های مختلفی در بلک وجود دارند، حتی بعضی از آن‌ها فقط مخصوص بزرگسالان هستند. منطقه بلک ترکیه دارای بهترین و گرانترین هتل های موجود می باشند و در این منطقه بیش از ۹۹% هتل ها 5 ستاره می باشند که اغلب بسیار لوکس می باشند، برای مثال می توان به Rixos Premium Belek، Titanic Deluxe Belek Beach و … ، اشاره کرد.

منطقه بلک

منطقه سیده (Side)

منطقه سیده در مجموع یکی از شناخته شده ترین مناطق گردشگری ترکیه به شمار می آید. این منطقه بندری در عین حال منطقه ای تاریخی و باستانی نیز محسوب گردیده. سیده در لغت به معنای درخت انار می باشد. وجود آثار تاریخی گوناگون، فروشگاه‌ها، رستوران‌های فراوان، موزه سیده و همچنین نزدیکی به مراکز توریستی کوم‌کوی (Kumköy) و بوجاک شیهلار (Bucakşeyhler) از جمله مزیت‌های این منطقه هستند. امکان بازدید از حمام‌های رومی، کلیسا، بازارهای تاریخی و غیره، از جمله مواردی برشمرده می‌شوند که می‌توانید در این منطقه از آن‌ها بازدید کنید. در سیده می‌توانید تعداد بی‌شماری مغازه، کافه و رستوران پیدا کنید که همگی دارای چشم‌انداز زیبایی از دریا می‌باشند و زیبایی این منطقه‌ را دو‌چندان کرده است. مغازه‌هایی که در اطراف خیابان‌های پارک قرار گرفته‌اند با فروش جواهرات زیبا و وسایل چرمی متنوع خدمات خوبی را به مشتریان ارائه می‌دهند. تالار تئاتر مجلل و باشکوهی نیز در این منطقه وجود دارد که از جمله زیباترین و بزرگترین تالارها به‌شمار می‌آید. بازار معبد آپولو و گورستان که در نزدیکی دریا قرار دارد از مناطق تاریخی دیگر این منطقه به‌شمار می‌آیند.

همچنین در سیده چندین هتل لوکس و زیبا با انواع امکانات تفریحی مانند استخرها و تفریحات را داریدتا در آن ها اقامت کنید. فاصله مرکز سیده تا فرودگاه 54 کیلومتر است.

منطقه سیده


آنتالیا یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای ترکیه است که گردشگران زیادی را سالانه جذب خود می‌کند. این شهر از چندین محله مختلف تشکیل شده که در این مقاله سعی داشتیم بهترین مناطق آنتالیا را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به این شهر از اطلاعات ذکر شده استفاده کنید.

اگر تجربه اقامت در هرکدام از این منطقه ها و محله های آنتالیا را دارید، حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

نظرات در مورد آشنایی با مناطق آنتالیا

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *