آنتالیا بریم یا استانبول؟

آنتالیا بریم یا استانبول؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 3,67 از 5 ( 3 رای )
Loading...

•بار اول میخوای بری ترکیه؟

•برای سفر به ترکیه نمیدونی هنوز کدوم شهر بری؟

•آنتالیا بهتره یا استانبول؟

تا آخر این مطلب با ما همراه شو تا بهت راهنمایی کنیم که برای سفر به ترکیه به کدوم شهر بری.

با ما 20 سفرکنید …

آنتالیا(Antalya):

آنتالیا شهری ساحلی،که در کنار دریای مدیترانه امتداد یافته و به همین خاطر در میان گردشگران به محبوبیت رسید.شهر آنتالیا شهرت فراوانی در تفریحات آبی دارد و در فصول گرم سال نیز افراد زیادی برای استفاده از امکانات بی نظیر و فوق العاده این شهر به آن سفر می کنند.ناگفته نماند که بخشی از آنتالیا بناهای تاریخی متعددی دارد و می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری نیز جالب باشد.(شما می توانید اخرین قیمت تور های آنتالیا را از سایت ما ببینید.)

آب و هوای آنتالیا:

آنتالیا از نظر آب و هوا بهترین شهر می باشد. به دلیل مجاورت آنتالیا با دریای مدیترانه،از آب و هوای خنک مدیترانه ای برخوردار است.توصیه می کنیم حتما فصل بهار برای سفر به آنتالیا را انتخاب کنید. فصل بهار طبیعت این شهر چهره ای دیگر به خود می گیرد و بسیار شاد و سرزنده می شود.تابستان های شهر آنتالیا بر خلاف بهار بسیار گرم می باشد و گرمای خورشید نسبتا سوزان می باشد اما در این فصل بازی های آبی و ساحلی بسیار پرطرفدار است.

ساحل لارا آنتالیا

مراکز خرید در آنتالیا:

آنتالیا برای خرید انتخاب مناسبی است اما نه آنقدر که تنها برای خرید به این شهر سفر کنید, این شهر بیشتر برای یک هفته پر از آرامش انتخاب مناسب تری است اما مراکز خرید این شهر نیز قابل چشم پوشی نیستند.مراکز خرید آنتالیا از بهترین مراکز خرید ترکیه هستند که مراجعین فراوانی دارند اما به شرطی که در طول سفر خود بتوانید از تفریحات هیجان انگیز این شهر دل بکنید و به مراکز خرید سری بزنید.در آنتالیا مراکز خرید مدرن و سنتی با یکدیگر ترکیب شده‌اند به همین دلیل کالاهای لوکس و سوغاتی‌های محلی زیادی میتوانید برای خود و اقوامتان در آنتالیا تهیه کنید.

استانبول(Istanbul):

استانبول پایتخت گردشگری ترکیه و بزرگترین شهر این کشور محسوب می‌شود. این شهر زیبا و مشهور درست در کنار تنگه‌ی بسفر و دریای مرمره واقع شده است، پس نیمی از آن در قاره‌ی آسیا و بخش دیگرش در قاره‌ی اروپا قرار دارد.به همین علت قسمتی از این شهر را اروپایی و قسمتی دیگر را آسیایی مینامند.در شهر استانبول بناهای تاریخی و معماری های باشکوه و زیبایی وجود دارد که برای علاقه مندان به تاریخ و معماری توصیه میشود، از جمله ازین بناها میتوان به مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد، مسجد آب استانبول، برج گالاتا و… اشاره کرد.

مسجد ایاصوفیه استانبول

آب و هوای استانبول:

این شهر در فصل های گرم آب وهوای خشکی دارد و در فصول سرد سال نیز اب و هوایی بارانی و سرد دارد.استانبول اغلب رطوبت زیادی دارد به همین خاطر، فصل بهار و ابتدای پاییز برای سفر به این شهر مناسب تر است.البته این شهر در تمامی فصول طرفداران خودش را دارد.اگر به تفریحات زمستانی علاقه دارید فصل زمستان نیز انتخاب مناسبی برای سفر به استانبول است.استانبول در زمستان هم بسیار دیدنی است.

مراکز خرید در استانبول:

در مراکز خرید استانبول کالاها و برندهای معتبر زیادی وجود دارد که هر ساله در زمان های مشخصی حراج برگزار می کنند و همین حراج های فصلی طرفداران فراوانی دارد و بسیاری از افراد را برای خرید به استانبول از طریق تور های ارزان روانه میکند .استانبول بهترین شهر برای خرید در ترکیه است و پیشنهاد 20گشت برای خرید و گشت و گذار در مراکز خرید ،شهر استانبول است.

•برای تفریح استانبول بهتر است یا انتالیا؟

همانطور که در بالا گفتیم ،هم استانبول و هم آنتالیا دارای مراکز تفریحی زیادی میباشند.اما استانبول از امکانات تفریحی مدرن تر و جدید تری برخوردار است.شب های استانبول بسیار سرزنده و همیشه مملوء از توریست های زیاد و پر انرژی و حال خوب است. از آن طرف آنتالیا شهری است که سواحلش برای تفریح و خوشگذرانی حال و هوای بی نظیری دارند.هتل ها و پارک های آبی که در آنتالیا ساخته شده است نظر سختگیرترین توریست ها را هم به خود جلب میکند. با این اوصاف اگر شما میل به گشت و گذار در یک شهر شلوغ و بزرگ را دارید، به استانبول سفر کنید، و اگر به دنبال تجربه یک سفر ساحلی و آرامبخش هستید و میخواهید خودتان را از همه خستگی ها و استرس ها دور کنید ،پیشنهاد ما به شما سفر به آنتالیا است.

•برای خرید به استانبول سفر کنیم یا آنتالیا؟

اگر برای خرید و گشت و گذار در مراکز خرید می خواهید به ترکیه سفر کنید پیشنهاد ما به شما استانبول است، زیرا این شهر بهترین انتخاب برای خرید در ترکیه می باشد؛به دلیل حراج های فصلی و روزانه و ماهانه این شهر نظر بسیاری از علاقمندان به خرید را به خود جذب می کند. اما اگر می خواهید یک سفر آرامش بخش و یک زندگی لوکس و سرشار از آرامش را تجربه کنید آنتالیا بهترین انتخاب است ،زیرا هتل های آنتالیا کیفیت بالایی دارند و بهترین خدمات را به مسافران خود ارائه می دهند.آنتالیا بهترین انتخاب در ترکیه برای کسب آرامش است.

آنتالیا و استانبول از بسیاری جهات با یکدیگر تفاوت دارند. در این مطلب سعی کردیم به بررسی جهات مهم هر یک از شهرهای استانبول و آنتالیا به شما اطلاع رسانی کنیم؛ شما می‌توانید با توجه به سلیقه نظرشخصی خود، هریک این شهرها را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. امیدواریم که با سفر به هر یک از این دو شهر اوقات بسیار خوشی برای شما رقم بخورد.

 

خانه های رنگی استانبول خانه های رنگی استانبول

←همچنین از شما درخواست میشود که تجربیات خود را از اقامت در آنتالیا و استانبول در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.→

قیمت لحظه آخری تور ها در صفحه اینستاگرام ما به آیدی: 20gasht@

تور لحظه آخری استانبول

تور آنتالیا ارزان

نظرات در مورد آنتالیا بریم یا استانبول؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *