اتوبوس‌های HOP-ON HOP-OFF به تهران رسیدند

اتوبوس‌های HOP-ON HOP-OFF به تهران رسیدند

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

نخستین اتوبوس دو طبقه گردشگری سرانجام به تهران رسید تا پس از صدور مجوزهای مربوطه و گرفتن پلاک، اجرای تورهای تهرانگردی را آغاز کند.
امین غلامعلی، یکی از مجریان خصوصی این تورها به ایسنا گفت: علاوه بر این اتوبوس دو طبقه روباز که از چین وارد شده، سفارش چهار دستگاه دیگر داده شده است که به محض انجام امور اداری مربوطه، آن اتوبوس ها نیز وارد می شوند. به گفته او، در صورت انجام استعلام ها، صدور مجوزها و پلاک، حرکت این اتوبوس در مسیری که مشخص شده از اول مارس، دهه دوم اسفندماه 95 آغاز می شود.

اتوبوس توریستی
رجبعلی خسروآبادی – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران – درباره اجرای Sightseeing با این اتوبوس های دو طبقه بدون سقف در تهران، گفت: این اتوبوس منتظر شماره گذاری و استعلام ها بوده که لازم است مراحل مربوطه را پشت سر بگذارد تا اجازه حرکت در خیابان های شهر را پیدا کند. در هر حال قرار است طرح جدیدی اجرا شود که در چنین شرایطی حتما مشکلاتی پیش می آید.

او با بیان این که برای حرکت این اتوبوس دو رینگ گردشگری تعریف شده، درباره جانمایی ایستگاه های این اتوبوس و همچنین هماهنگی با سایر نهادها، توضیح داد: این طرح نه تنها در کمیسیون امنیت گردشگران استان تهران مطرح شده، بلکه به همه دستگاه های مربوطه از جمله اداره راهنمایی و رانندگی، شهرداری، نیروی انتظامی و حتی راه و شهرسازی و محیط زیست فرستاده شده تا نظرات شان را بدهند که مثلا با ایستگاه های محل توقف این اتوبوس موافق اند و یا پیشنهاد دیگری دارند و اگر مخالف اند علت آن را پیش از اجرای طرح اعلام کنند که البته ما هنوز مخالفتی روی این طرح دریافت نکرده ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران بیان کرد: امیدواریم تا دهه دوم اسفندماه، هماهنگی ها برای اجرای تور HOP-ON HOP-OFF انجام شود. ما فکر می کنیم چون تا به حال مخالفت جدی با این طرح نشده، پس می توان این کار را شروع کنیم.

حرکت این اتوبوس ها در دو مسیر تهران قدیم و بزرگ از ساعت 10 صبح تا 6 عصر خواهد بود. نخستین ایستگاه در مسیر «بافت تاریخی تهران»، میدان امام خمینی (ره) است که حرکت اتوبوس در این مسیر از میدان حسن آباد، چهارراه سپه، چهارراه ولیعصر (عج)، چهارراه کالج، چهارراه قوام (سی تیر)، چهارراه استانبول، بهارستان تا سرپولک، چهارراه مولوی، میدان اعدام و چهارراه گلوبندک خواهد بود.

مسیر دوم با عنوان «تور تهران بزرگ» نیز از میدان تجریش آغاز می شود و تا میدان دربند (قدس)، پارک وی، اراضی عباس آباد، هفت تیر، سفارت قدیم آمریکا، میدان فردوسی، تئاتر شهر، میدان و برج آزادی، برج میلاد، نمایشگاه بین المللی تهران و باغ فردوس ادامه دارد.

بلیت های این اتوبوس با اعتبار زمانیِ از 24 تا 72 ساعت، از 140 هزار تومان (40 دلار) تا 210 هزار تومان (60 دلار) قیمت گذاشته شده که طبق اظهارات مجری خصوصی این تور، امکان کاهش آن برای گردشگر ایرانی وجود دارد. اتوبوس مجهز به راهنمای زنده و شنیداری است که به دو زبان فارسی و انگلیسی درباره جاذبه هایی که در این مسیرها وجود دارد اطلاعات ارائه می کند. سایت تور مشهد اوقات خوشی را برای گردشگران آرزو مند است.

منبع:ایسنا