بازارهای سنتی استانبول

بازارهای سنتی استانبول

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

Istanbul’un Geleneksel Pazarları

گرند بازار استانبول

خرید کردن و گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید، به نوعی یک تفریح محسوب میشود. مگر میشود به سفر رفت و سری به بازار ها و مراکز خرید آن شهر نزد؟! آن هم در یکی از شهر های توسعه یافته و محبوب در بین گردشگران جهان!! شهر استانبول بهشت افرادی است که مشتاق خریدند. اما در کنار مراکز خرید مدرن و شیک خرید از بازارهای سنتی و دست فروش ها جذابیت خاص خود را دارد.

در ادامه مطلب چند نمونه از بازار های سنتی و هفتگی شهر استانبول را برایتان به طور مختصر توضیح میدهیم و اگر به قصد خرید کردن، تور استانبول تهیه کرده اید، پیشنهاد میشود تا آخر با ما همراه باشید…

شنبه بازار بشیکتاش(Cumartesi Beşiktaş Pazari)

بشیکتاش یکی از محله های اروپایی استانبول است که در کناره بسفر قرار گرفته. شنبه بازار بشیکتاش چند طبقه است که در عرض یک روز به مکانی دیگر تبدیل می شود. این بازار یکی از مهمترین بازارهای سنتی استانبول است. محله بشیکتاش شنبه ها میزبان محله هایی است که در این منطقه بساط خودشان را میچینند. در این شنبه بازار با فروشنده های مختلفی مانند جواهر فروشان، فروشندگان لوازم خانگی و پوشاک و هر چه تصور کنید در این بازار وجود دارد. در طبقه اول این شنبه بازار می توانید به خرید مایحتاج خوراکی خود بپردازید و در طبقه دوم هرگونه لوازم خانگی و پوشاک و هر چه را که تصور کنید در آن خواهید دید و در انتهای مسیر کافه کوچکی وجود دارد که میتوانید در آن کمی استراحت کنید و انرژی خود را باز پس گیرید.

مشاهده قیمت تور آنتالیا و تورهای ترکیه در سایت 20 گشت + تخفیفات باورنکردنی

ساعت کار شنبه بازار بشیکتاش: 6 صبح الی 18

آدرس: ترکیه، استانبول، بشیکیتاش، خیابان نوژتیه – Nüzhetiye Caddesi, Beşiktaş, İstanbul, Turkey

شنبه بازار بشیکتاش

شنبه بازار باکیرکوی(Cumartesi Bakırköy Pazari)

شنبه بازار باکیرکوی است که در نزدیکی فرودگاه آتاتورک قرار گرفته و طولی چندین کیلومتری دارد، این بازار یکی از بزرگ ترین و شلوغ ترین بازارهای محلی استانبول است. برای خرید لباس، لوازم خانه، جواهرات و اجناس برند با قیمت مناسب حتما سری به این مکان بزنید. در این بازار رستوران های خیابانی متعددی نیز وجود دارد و همزمان با خرید میتوانید با خوردن غذاهای شگفت انگیز لذت ببرید و با فرهنگ غذایی مردم استانبول آشنا شوید.

ساعت کار شنبه بازار باکیرکوی: 9 صبح الی 19

آدرس: ترکیه، استانبول، باکیرکوی، عثمانیه – Osmaniye, Istanbul Province, Turkey

شنبه بازار باکیرکوی

سه شنبه بازار کادیکوی(Salı Kadıköy Pazari)

در بخش آسیاسی شهر استانبول، هر سه شنبه در این منطقه غوغایی از خریدار و فروشنده برپا می شود. سه شنبه بازار کادیکوی باعث شلوغی این روز در منطقه کادیکوی است. با متر و اتوبوس به راحتی می توانید خود را به این بازار محلی برسانید و در زیر ردیف های طولانی سایبانهای سفید رنگش به گردش خرید طور بپردازید. در این سه شنبه بازار محلی فروشنده های آواز خوان را می بینید که مردم را به خرید اجناس رنگی و جذاب خود دعوت می کنند. در این بازار هر آنچه را فکر کنید را می توانید گیر بیاورید، از میوه ها و سبزیحات تازه گرفته تا لباس ها و پوشاک مختلف! اگر صبح زود به سراغ این سه شنبه بازار بروید، می توانید بهترین جنسی را که پیدا می شود تهیه کنید و اگر صبر کنید تا بازار از جمعیت خالی شود، گرچه شاید آن چیزی را که می خواهید گیر نیاورید، اما قطعا همان را با نصف قیمت می توانید بخرید.

ساعت کار سه شنبه بازار کادیکوی: 9 صبح الی 20

آدرس: ترکیه، استانبول، کادیکوی، خیابان ماندیرا شماره 1، حسن پاشا – Hasanpaşa, Mandıra Caddesi No. 1 Kadıköy, İstanbul, Turkey

سه شنبه بازار کادیکوی

چهارشنبه بازار فاتح(Çarşamba Fatih Pazari)

همانند دیگر بازارهای سنتی استانبول، چهارشنبه بازار فاتح از دیگر بازارهایی است که هر روز با سیل عظیمی از گردشگران و مردم پر میشود. قیمت های این بازار در میان مردم زبانزد است. برای شروع گردش در این بازار رنگارنگ بهتر است از خیابان یوسف ضیاپاشا شروع کنید.  در این چهارشنبه بازار همان طور که از یک بازار محلی می توان انتظار داشت، همه چیز از لباس و پوشاک بگیرید تا انواع پارچه بافته ها و لوازم خانه را پیدا می کنید. همچنین مثل تمام دیگر بازارهای جذاب محلی، یک ردیف از دست فروش ها را می بینید که محصولات تازه غذایی خود را ارائه می کنند که کم تر جایی می توانید گیر بیاورید.

ساعت کار چهارشنبه بازار فاتح: 9 صبح الی 17

آدرس: ترکیه، استانبول، فاتح، محله علی کوشچو – Ali Kuşcu Mahallesi, Fatih, İstanbul, Turkey

چهارشنبه بازار فاتح

چهارشنبه بازار یشیلکوی(Çarşamba Yeşilköy Pazari)

چهارشنبه بازار دیگری در شهر استانبول وجود دارد که این بار در منطقه یشیلکوی استانبول قرار دارد. به دلیل فضای سبزی که این منطقه دارد این بازار از شهرت بالایی برخوردار است. در کوچه این چهارشنبه بازار باکلاس، غرفه هایی با اجناس درجه یک خواهید دید که با نظم و ترتیب قابل توجهی در کنار هم قرار گرفته اند. نکته قابل توجه دیگر این است که قیمت اجناسی که در این بازار به فروش میرسد از بازارهای دیگر استانبول کمی بالاتر است.

ساعت کار چهارشنبه بازار یشیلکوی: 9 صبح الی 19

آدرس: ترکیه، استانبول، بارکیکوی، خیابان ضیا اردم، یشیلکوی – Yeşilköy, Ziya Erdem Cad, Bakırköy, Istanbul  Turkey

چهارشنبه بازار یشیلکوی

جمعه بازار فیندیک زاده(Cuma Fındıkzade Pazari)

اگر در روز جمعه در استانبول بودید پیشنهاد میکنیم بازار فیندیک زاده را از دست ندهید. بازار فیندیک زاده برای خرید اجناس مرغوب با قیمت مناسب در نظر گرفته شده و برای خرید اجناس مرغوب با قیمت مناسب شناخته می شود. این بازار در کوچه های پرشیب و باریک محله اکساوی واقع شده است که شیب آن باعث شده برای گشت و گذار زمان بیشتری نیاز داشته باشیدو سعی کنید لوازم سنگینی با خود همراه نکنید. این لباس ها اغلب اجناس برندی هستند که در نمایندگی به فروش نرسیده اند و در این بازار با قیمت ارزانی به فروش میرسند.

ساعت کار جمعه بازار یشیلکوی: 10 صبح تا 20

آدرس: ترکیه، استانبول، فاتیح، دارالشفا، هاسکی سلطان – Haseki Sultan, Darüşşifa Sk, Fatih, İstanbul, Turkey

جمعه بازار فیندیک زاده

بازار بزرگ استانبول(Grand Pazari)

قطعا یکی از انتخاب های اول برای گشت و گذار در بازارهای سنتی شهر استانبول، همین بازار بزرگ استانبول است. بازار بزرگ استانبول بزرگترین بازار سرپوشده دنیاست و از محبوبیت ویژه ای میان مردم برخوردار است. سالانه مسافرانی که به این بازار سفر میکنند از این بازار نیز بازدید می کنند و سوغاتی ها و صنایع دستی متنوعی خریداری می کنند. در این بازار، بیش از 60 خیابان مسقف و 5 هزار مغازه مختلف به چشم می خورد. البته امکانات این بازار تنها به همین جا محدود نمی شود و دو مسجد، چندین آبنما، دو حمام و کافه و رستوران نیز از دیگر امکاناتش محسوب می شوند. خرید سوغاتی هایی چون لوستر، ظروف سرامیکی دست ساز، منسوجاتی چون قالیچه و لیف و …، عتیقه جات جالب، جواهرات و البته خوشمزه هایی مانند باقلوا، قهوه و…، نمونه هایی از محصولات بازار بزرگ استانبول است.

در سال 2014، بازار بزرگ استانبول یکی از پر بازدید ترین نقاط دنیا معرفی شد. حتی اگر اهل خرید نباشید فضاهای تاریخی در بازار برای شما جذاب خواهد بود.

ساعت کار بازار بزرگ استانبول: 9 صبح الی 19

آدرس: ترکیه، استانبول، فاتح، محله بایزید – Beyazıt Mh., Fatih, İstanbul, Turkey

بازار بزرگ استانبول

نظرات در مورد بازارهای سنتی استانبول

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *