بهترین تفریحات تفلیس

بهترین تفریحات تفلیس

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

Tbilisi Entertainment

تفریحات پرطرفدار در تفلیس با توجه به رودخانه و چشمه های آب گرم و پارک های متنوعی که وجود دارد کم نیستند. گرجستان از کشورهایی است که بدون ویزا می توانید به آن سفر کنید و از همین رو یکی از مقصدهای ارزان برای مسافران ایرانی به شمار می آید.

کشور گرجستان بین روسیه و ترکیه قرار گرفته است و مدام در حال تلاش است که بین این دو کشور بر امکانات گردشگری خود بیفزاید تا بتواند مسافران بیشتری را جذب کند و چرخه توریسم و یا همان صنعت گردشگری اش از درآمد خوبی برخوردار شود. به همین خاطر در شهر تفلیس تفریحات زیادی را ایجاد کرده است که شما می توانید از آن بهره مند شوید.

در ادامه این مقاله از مجله گردشگری 20گشت، نمونه هایی از بهترین تفریحات تفلیس را برایتان اماده کرده ایم که میتوانید با این اطلاعات لذت تور تفلیس خود را چند برابر کنید.

تفریحات تفلیس

پارک آبی جینو پارادایس (Gino Paradise)

پارک آبی جینو پارادایس یکی از بزرگ‌ترین و اولین پارک‌های آبی گرجستان میباشد. پارک آبی جینو پردایس درون مجموعه ای چند منظوره قرار دارد که امکانات مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. این پارک آبی شش بخش مختلف دارد که عبارت اند از؛ چندین استخر، پارک داینو، بخش مخصوص کودکان، بخش ساحلی و در نهایت بخش بازی هیجان انگیز. جالب است بدانید که هر بخش ویژگی های منحصر به فردی دارد و برای شما یک روز سرشار از تفریح و هیجان می سازند.

مشاهده قیمت تور گرجستان در سایت 20 گشت + تخفیفات باورنکردنی

اگر دوست دارید در محیطی کاملا شاد و امن با کودکان به تفریح بپردازید پارک آبی جینو پارادایس در لیست بازدیدی خود قرار دهید. برای هر کدام از بخش های هزینه و بلیط جداگانه مربوط به آن را باید تهیه کنید. در پارک ساحلی می توانید انواع قایق ها را انتخاب کنید و یا از جت اسکی بهره مند شوید. این مجموعه دارای انواع سونا و جکوزی نیز هست و یک سالن بدنسازی بزرگ نیز دارد. کافه و رستوران های بزرگی در این پارک تعبیه شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

ساعت کار: 12 الی 22

آدرس: کشور گرجستان، شهر تفلیس، خیابان گِلدانی _ Gldani St, T’bilisi 0102, Georgia

پارک آبی جینو پارادایس

حمام آب گرم گولو (Gulo Thermal Spa)

یکی از شناخته شده ترین جاذبه های شهر تفلیس، حمام های گوگردی آن است که تاریخچه و قدمتش به سال ها پیش بر می گردد و پیوند نزدیکی با علت پیدایش خود شهر تفلیس دارد. از دیرباز مردمان تفلیس از چشمه های آب گرم و گوگردی شهر، برای آب درمانی، درمان امراض پوستی و آرتروز استفاده می کردند. البته این تنها کاربرد حمام های گوگردی نبود و مردم در طی روز و برای استراحت به حمام های گوگردی می رفتند و حتی میهمانی های رسمی شام خود را در این حمام ها برگزار می کردند.

یکی از بهترین حمام های گوگردی تفلیس، حمام گولو است. حمامی تاریخی که به زیبایی مورد بازسازی قرار گرفته و فضای داخلی آن کاملا از مرمر ساخته شده است. در مجموع هشت اتاق در حمام گولو به چشم می خورد که یکی از آن ها اتاق وی آی پی است و اگر می خواهید به صورت گروهی از این حمام بازدید و استفاده کنید، گزینه مناسبی برای انتخاب است.

ساعت کار: 7صبح الی 14

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان گریشاشویلی 5 _ Grishashvili St. 5, Tbilisi, Georgia

حمام آب گرم گولو

تله‌کابین تفلیس (Aerial Cable Car)

تله کابین تفلیس، یکی از جذاب ترین بخش های حمل و نقل شهر است که ایستگاه پایینی آن در بوستان رایک قرار دارد و راه آسانی برای دسترسی به قلعه ناریکالا محسوب می شود. وقتی سوار این تله کابین می شوید، می توانید چشم انداز محشری از شهر تفلیس را درست دور تا دور و در زیر پای خود ببینید. چیزی که مشابهش را در جای دیگری تجربه نخواهید کرد.

به خصوص در پاییز فضاهای رنگارنگ جنگل های تفلیس شما را مجذوب خود می کند. سوار شدن بر تلکابین تفلیس از تفریحات پرطرفدار تفلیس است که ساکنان شهر و مسافران دوست دارند آن را تجربه کنند.

ساعت کار: 12 الی 24

آدرس: گرجستان، تفلیس، سمت چپ رودخانه متخی _ The left bank of the Mtkvari River, Tbilisi, Georgia

تله‌کابین تفلیس

پارک ویک تفلیس (Vake Park)

بزرگ ترین پارک تفلیس، با وسعتی در حدود 200 هکتار یکی از جاذبه های دیدنی شهر است. جالب است بدانید که قدمت پارک ویک به قرن بیستم میلادی بر می گردد و در نزدیکی دریاچه لاک پشت قرار دارد.

در سر در این پارک، ورودی بزرگ و کلاسیکی جلب توجه می کند که با عبور از آن، ابتدا به پلکان و سپس به مجسمه یادبود جنگ جهانی دوم روی تپه ای می رسید. همچنین اگر از راهنماها کمک بگیرید و پیاده روی خود را به سمت جنوب، حدود 30 دقیقه ادامه دهید به موزه قوم نگاری خواهید رسید. مردم و گردشگران پارک ویک را به سبب فضای سرسبز و جنگلی، شهربازی کوچک، آبنماها و کنسرت های درونش دوست دارند. اغلب اوقات در این بوستان بزرگ کنسرت برگزار می شود و حتی اگر در خود پارک کنسرتی نبود، می توانید به موزه قوم نگاری بروید و از اجرای موسیقی لذت ببرید.

آدرس:تفلیس، خیابان لیا چاوچاوادز _ 76 Ilia Chavchavadze Avenue, Tbilisi, Georgia

پارک ویک تفلیس

پارک آسترا (Astra Park)

پارک آسترا گرچه از مرکز شهر بسیار فاصله دارد، اما وسعت بی نظیر و امکانات جذابش به قدر کافی برای گذران ساعاتی مفرح درون آن، وسوسه و ترغیب کننده هستند. آسترا در واقع پیست کارتینگی است که شما را به چالشی هیجان انگیز دعوت می کند و در مجموع دارای 12 ماشین برای بزرگسالان و کودکان می باشد. وسعت این پارک به بیش از 2000 متر مربع می رسد و مجهز به اتاق بازی با بیش از 34 ماشین بازی مختلف می باشد. البته که این تمام جذابیت پارک آسترا نیست و بازی های دیگری چون سالن بیلیارد، چندین میز پینگ پنگ، اتاق تیراندازی نیز در این پارک به چشم می خورند. از جمله امکانات پارک آسترا می توان به سینما 7 بعدی، کافه تریا اشاره کرد.

گفتنی است که در این پارک معمولا مراسم مخلتفی نیز برگزار می‌شود.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان چاچاوا کنستانتین 8 _ 8 Konstantine Chachava St, T’bilisi, Georgia

ساعات کار: 12 الی 24

پارک آسترا

بالن سواری (Balloon Ride)

سوار شدن بر بالن و دیدن چشم انداز شهر تفلیس یکی از امکانات رویایی در این شهر به حساب می آید. ظرفیت بالن ها از 2 تا 24 نفر است و در بالن سواری پذیرایی مختلف ارائه می شود که قبل از خرید بلیط حتما آن را بررسی کنید. دیدن آسمان شهر و چشم انداز شهر تفلیس بر روی بالن لذت دو چندان دارد و اگر اهل هیجان هستید و ترسی از ارتفاع ندارید این تفریح را انتخاب کنید و ساعت خوشی را برای خودتان رقم بزنید. بالن سوازی از مهیج ترین تفریحات پرطرفدار تفلیس است.

ساعت کار: 10صبح الی 18

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان دیوید آقماشنبلی 148 _ 148, David Aghmashenebeli Ave., 0112 Tbilisi

بالن سواری تفلیس

شهربازی متاتسمیندا (Mtatsminda Park)

اگر مهیج ترین محیط در تفلیس برای کودک خود می خواهید به شهربازی متاتسمیندا بر فراز دامنه ی کوهستان متاتسمیندا بروید. در این شهر بازی خانه ارواح، سرسره آبی،چرخ و فلک و ترن هوایی بزرگی است که کودکان،نوجوانان و بزرگسالان می توانند از آن بهره مند شوند. از مهیج ترین تفریحات پرطرفدار تفلیس برای کودکان و نوجوان رفتن به شهر بازی متاتسمیندا است.

این شهربازی در ارتفاع ۷۷۰ متری تفلیس قرار دارد و در دامنه ی کوهیتان متاتسمیندا قرار گرفته است. در این شهربازی ۱۵ بخش مختلف از جمله خانه ی ارواح، سرسره آبی، چرخ و فلک، ترن هوایی و بسیاری از بخش های دیگر مهیج قرار گرفته است. می توانید از کافه و رستوران و مغازه های مختلف این شهربازی نیز استفاده نمایید.

ساعت کار: از ساعت 11 الی 22

آدرس: تفلیس، پارک کوهستانی متاتسمیندا

شهربازی متاتسمیندا

باغ وحش تفلیس (Tbilisi Zoo)

باغ وحش تفلیس، قدیمی ترین و بزرگ ترین باغ وحش گرجستان است که قدمتش به سال 1927 و 90 سال پیش باز می گردد. این باغ وحش در دره رودخانه ورا و در مرکز شهر تفلیس قرار دارد. وسعت این باغ وحش نزدیک 120 هکتار است و تا پیش از فاجعه سیل سال 2015، خانه 300 گونه مختلف جانوری از سرتاسر دنیا بود.

متأسفانه در سال 2015، وقوع سیلی تلفات زیادی بر جای گذاشت و بسیاری از حیوانات باغ وحش از بین رفتند. با این حال هنوز هم باغ وحش تفلیس یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر محسوب می شود و اگر با کودکان خود به شهر تفلیس رفته اید، بازدید از این باغ وحش را در لیست برنامه های خود بگذارید. درون محیط تمیز و جذاب باغ وحش با حیواناتی چون فیل، زبرا، شیر، میمون، طاووس و … رو به رو خواهید شد.

ساعت کار: 10 صبح الی 19

آدرس: گرجستان، تفلیس، میدان هیرو، خیابان مرابا کوستاوی 64 _ Meraba Kostavy St. 64 | Southwest Corner Off Hero’s Square, Tbilisi 0171, Georgia

باغ وحش تفلیس

مجموعه لبوسکی (Lebowski Bowl Club)

داشتن سالن های بازی بولینگ در هرجا یکی از جاذبه های گردشگری به حساب می آید. در شهر تفلیس نیز در مجموعه لبوسکی بزرگترین سالن بولینگ کشور گرجستان است.این بازی برای کودکان و نوجوان ها بسیار مهیج است و ناگفته نماند که برای تمامی سنین جذاب است. مجموعه ورزشی لبوسکی دارای سالن های ورزشی دیگر چون اسکیت سرپوشیده، سالن بدنسازی نیز هست اما بیشتر به خاطر بازی بولینگ مشهور شده است. این بازی از تفریحات پرطرفدار تفلیس است که تفلیسی ها و مسافرها  رابه سوی خود می کشاند تا ساعاتی شاد و مفرح برای یکدیگر بسازند.

با رفتن به این مجموعه می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و از اوقاتتان، به بهترین شکل استفاده کنید. بازی‌های مختلفی که می‌توانید آن‌ها را در سالن انجام دهید، مانند بولینگ و بیلیارد و بازی‌های دیگر در این مجموعه قرار دارد و می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. گفتنی است که لبوسکی در نزدیکی مرکز خرید ایست پوینت قرار گرفته است.

ساعت کار: 10صبح الی 2 بامداد

آدرس: گرجستان، شهر تفلیس، بزرگراه کاختی، خیابان توالچریدزه

مجموعه لبوسکی

پینت بال مجموعه هاف لایف (Half Life)

امروزه بازی پینت بال و در دست گرفتن سلاح های رنگی از بازی های شاد و جذاب گروهی به شمار می رود که حسابی می توانید از آن لذت ببرید. در مجموعه هاف لایف تفلیس این بازی برای علاقه مندان وجود دارد. که می توانند پس از آموزش از یک بازی حرفه ای لذت ببرند. بازی های گروهی همواره باعث افزایش آدرنالین می شود و باعث ترشح دوپامین نیز در مغز میگردد و اگر می خواهید شاد شوید این تفریح را از دست ندهید. بازی پینت بال از تفریحات پرطرفدار تفلیس است که علاقه مندان  بسیاری را به خاطر بازی های گروهی دارد.

اگر تا به حال این بازی را انجام نداده اید می توانید هزینه ای جداگانه پرداخت نمایید و آموزش هم ببینید.

آدرس: گرجستان، شهر تفلیس، روستای تسکنتی

پینت بال مجموعه هاف لایف

زیپ لاین باغ گیاه‌شناسی (Botanical Zipline)

بلندترین زیپ لاین شهر تفلیس در باغ گیاه شناسی این شهر است که طول 270 متر دارد و تا قلعه ناریکالا ارتفاع آن به سی متر می رسد. این زیپ لاین را در تفلیس از دست ندهید هم چشم انداز سرسبز باغ به زیر پای شما است و هم می توانید با سرعت و هیجان از فراز باغ گیاه شناسی عبور کنید. این ورزش از تفریحات پرطرفدار تفلیس است به خصوص در آخر هفته ها صف های طولانی برای استفاده از زیب لاین مشاهده می کنید.

ساعت کار: 11 صبح الی 20

آدرس: گرجستان، شهر تفلیس، خیابان بامبیس ریگی ، باغ گیاه‌شناسی

زیپ لاین باغ گیاه‌شناسی

تفریحات تفلیس ، فقط به مواردی که در بالا ذکر کردیم محدود نیست؛ تفریحات دیگری وجود دارد که میتوانید در سفر خود از آنها بهره مند شوید و لذت سفر را برای خود و خانواده چندین برابر کنید.

شما برای ما بگویید که در سفر خود به تفلیس از کدام یک از این ها بازدید کردید و کدام مورد را بیش از باقی دوست داشتید؟

خاظرات و تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

 

نظرات در مورد بهترین تفریحات تفلیس

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *