به کدام منطقه آنتالیا سفر کنیم؟

به کدام منطقه آنتالیا سفر کنیم؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

یکی از پر گردشگر ترین شهرهای ترکیه و حتی جهان، شهر آنتالیا می باشد که هر سال تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می نماید. این شهر ساحلی به علت جاذبه‌های متنوعی دارد، گردشگران را از همه جای جهان برای بازدید به سوی خود جذب می نماید؛ بنابرین شناخت بهترین منطقه آنتالیا برای سفر اهمیت زیادی را دارا می باشد. بازارهای مختلف، هتل‌های متنوع، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوع و شاید مهم‌تر از همه این ها، تعدادی از بهترین سواحل گردشگری، سبب شده تا آنتالیا از بهترین مناطق گردشگری برای گردشگران باشد.

شما در آغاز ورود به آنتالیا با درختان بلند نخل و لنگرگاه‌های جذابی مواجه خواهید شد. این شهر زیبا نیز مانند دیگر شهرهای ترکیه دارای بافت قدیمی در محله قلعه‌چی می باشد. در بافت قدیمی شهر می‌توانید خیابان‌های باریک و پر پیچ‌ و خم و خانه‌های قدیمی را از نزدیک مشاهده نمایید که سرتاسر آن‌ها توسط دیوارهای قرون وسطایی احاطه شده است.

با توجه به فراوانی جاذبه‌ها در آنتالیا، از مهم ترین نکات سفر انتخاب منطقه ی محل اقامت شما خواهد بود که شما در چه منطقه یا محله‌ای اقامت خواهید داشت و به کدام قسمت از آنتالیا سفر خواهید نمود، که به جاذبه‌های بیشتری نزدیک باشید و همچنین بیشتر از زمان مفید خود استفاده نمایید.

پارک آبی آنتالیا

در ادامه ی مطلب شما را به شناخت بهتر مناطق و محله های آنتالیا راهنمایی می نماییم.
مناطق گردشگری معروف آنتالیا به شرح زیر می باشند که در ادامه به شرح هر کدام می پردازیم تا از علت شهرت هر کدام اطلاع داشته باشید. در این صورت می‌توانید تصمیم‌گیری خیلی بهتری را برای انتخاب منطقه سفر و محله ی مناسب برای رزرو اقامتگاه خود داشته باشید.

  • منطقه لارا (Lara)
  • منطقه کنیالتی (Konyaaltı)
  • منطقه بلک (Belek)
  • منطقه کمر (Kemer)
  • منطقه کپز (Kepez)
  • منطقه آلانیا (Alanya)
  • منطقه سیده (Side)
  • منطقه مراد پاشا (Muratpaşa)

سواحل آنتالیا جز بهترین جاذبه‌هایی هستند که برای بسیاری از گردشگران اهمیت بالایی بر خوردار می باشند، از مهم‌ترین آن‌ها پاکیزگی و چشم انداز های جذاب سواحل است. اتحادیه اروپا با قرار دادن پرچم‌هایی آبی‌رنگ که نشان از پاکیزگی و استاندارد بودن این سواحل دارد، آن‌ها را مشخص نموده است.

قبل از هر چیز باید بدانید که آب و هوای آنتالیا مدیترانه‌ای است و اکثر مواقع رطوبت دارد. دمای هوا در تابستان‌های آنتالیا معمولا به چیزی حدود 28 تا 36 درجه سلسیوس نیز می‌رسد و گاهی تا 40 درجه سانتی‌گراد هم افزایش دما پیدا می‌کند. دمای هوا در زمستان هم تقریبا بین 9 تا 15 درجه می باشد. نکته‌ ی مهم این است که شما در فصول گرم (معمولا از اواسط بهار تا اواسط تابستان) می‌توانید در آب دریا شنا نمایید و مشکل و محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت، اما در فصول سرد پاییز و زمستان، تقریبا می توان گفت این کار نشدنی است.

بهترین منطقه آنتالیا برای سفر از دید هر کسی،ویژگی های خاص خودش را نیز دارد، برای بعضی‌ها فقط نزدیکی به ساحل مهم است، برای برخی دیگر، داشتن مراکز خرید مهم می باشد و برخی نیز فقط به جاذبه های دیدنی آنتالیا اهمیت می‌دهند و امکانات رفاهی برای آن‌ها در درجه‌های بعدی قرار دارد، حتی بعضی از مسافران فقط به بهترین هتل‌های آنتالیا برای اقامت فکر می‌کنند و امکانات رفاهی این هتل‌ها را در نظر دارند. به همین دلیل نمی‌توان گفت که بهترین منطقه آنتالیا برای سفر، دقیقا کدام منطقه یا محله می باشد.

منطقه لارا (Lara)

منطقه ی لارا یکی از بهترین منطقه‌های گردشگری آنتالیا به شمار می آید و بسیاری بر این باورند که بهترین جای آنتالیا، همین منطقه لارا می باشد، چراکه از جهات مختلف، این منطقه برتری‌هایی دارد که آن را به یکی بهترین منطقه‌ها تبدیل نموده است. لارا منطقه‌ای است که در آن تعداد زیادی هتل قرار دارد و آن را از این نظر هم برای گردشگران بسیار مناسب نموده است. اگر برای شما دسترسی به مرکز شهر دارای اهمیت است، بهترین گزینه برای انتخاب هتل، منطقه لارا می‌باشد. هچنین این منطقه دارای ساحل شنی طلایی، امواج نرم و آب های زلال، رستوران­ و کافه­‌های ساحلی، هتل‌­های متعدد و متنوع و ورز­ش­‌های آبی می باشد

از ویژگی‌های مهم این منطقه فاصله ۱۲ کیلومتری آن تا فرودگاه بین‌المللی و فاصله ۱۶ کیلومتری آن تا مرکز شهر می‌باشد.

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا، سیستم حمل و نقل خوب، بیمارستان، نزدیک بودن به ساحل لارا و مواردی از این قبیل، همگی از مزایایی هستند که با اقامت در این منطقه، از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد. لارا در 6 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد و بخش اعظمی از سواحل آنتالیا با طولی در حدود ۱۲ کیلومتر، یعنی طولانی­‌ترین ساحل­ شنی آنتالیا در این منطقه قرار دارد.

از جمله بهترین محله های آنتالیا در منطقه لارا، می‌توان به محله های زیر اشاره نمود:

  • محله چالایان (Çağlayan): چالایان یکی از محله‌هایی است که امکانات تفریحی متنوعی دارد و اینکه در نزدیکی ساحل قرار دارد، خود یک مزیت به شمار می آید. بیشتر خانه‌هایی که در این منطقه قرار دارند، لوکس هستند و منظره‌ای رو به دریا دارند.
  • محله شیرینیالی (Şirinyalı): این محله در بخش غربی لارا قرار دارد و در آن مرکز خرید لاوار و هتل آکراباروت قرار گرفته‌ شده است. در این محله هتل‌های فراوانی یافت می شود و آپارتمان‌ها و خانه‌های لوکسی هم در آن ساخته شده‌اند.
  • محله فنر (Fener): مرکز خرید تراسیتی در این محله قرار گرفته و شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های گردشگری این محله، همین مرکز خرید باشد.
  • محله گوزل اوبا (Güzeloba): این محله هم بیشتر برای کسانی مناسب است که می‌خواهند ملکی را خریداری نمایند؛ نزدیکی به فرودگاه و قیمت‌های مناسب و مواردی از این قبیل، سبب معروف شدن این محله شده‌اند، در عوض شاید محله گوزل اوبا از لحاظ گردشگری اهمیت زیادی نداشته باشد.

یکی از جشنواره های معروف این ساحل که هرسال برگزار می‌شود و جشنواره سازه‌های شنی است که افراد زیادی در آن شرکت می نمایند. این جشنواره معمولا در فصل بهار و تابستان برگزار می گردد که پیشنهاد می کنیم در سفر خود به آنتالیا حتما به آن سری بزنید.

ساحل لارا آنتالیا

منطقه کنیالتی (Konyaaltı)

کنیالتی هم یکی دیگر از مناطقی می باشد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می نماید و در بین بهترین مناطق آنتالیا برای سفر قرار دارد. این منطقه، سواحل بسیار تمیز و با چشم انداز های بسیار زیبا می باشد و ساحل کنیالتی از جاذبه‌های مهم آن به شمار می‌آید. این ساحل از بهترین ساحل‌های ترکیه می باشد چرا که در کنار این سواحل مراکز خرید فراوان و متعدد هم قرار دارد که این دو مورد سواحل و مراکز خرید در کنار هم، ویژگی بسیار خوبی برای گردشگران به شمار می آید تا به‌خوبی از سفر خود لذت ببرند.

به مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره نمودیم، باید این را هم اضافه نماییم که این منطقه از سیستم حمل و نقل عمومی خوبی بهره‌مند می باشد که گردشگران می‌توانند با استفاده از آن به قسمت‌های مختلف رفته و در زمان و پول خود، صرفه‌جویی نمایند. بیمارستان دولتی و مراکز بهداشت و درمان مختلفی که در این منطقه قرار دارند، به ارزش کنیالتی اضافه می نمایند و باعث شده‌اند که کنیالتی به یک منطقه کامل تبدیل شود. همچنین در این منطقه، بزرگ‌ترین و بهترین دانشگاه آنتالیا هم واقع شده می باشد.

در ادامه ویژگی‌های منطقه کنیالتی، باید این مورد را هم اضافه کنیم که موزه مینی سیتی هم از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا می باشد که در کنیالتی قرار گرفته است، شما در این موزه جاذبه‌های مختلف شهر را در ابعادی کوچک و مینیاتوری مشاهده خواهید کرد و همچنین در قسمت‌های مختلف موزه، درست مانند باغ موزه هنرهای ایرانی که چنین حالتی دارند و جاهای دیدنی نقاط مختلف ایران را در ابعادی کوچک‌تر در آن قرار داده‌اند.

این منطقه برای سکونت نیز مناسب می باشد و قیمت خانه‌های آن از منطقه لارا به نسبت کمتر می باشد. وجود شعبات مختلف از همه بانک‌ها هم در این منطقه یکی دیگر از مزیت‌های آن به شمار می آید. فاصله این منطقه تا فرودگاه حدود 20 الی 30 دقیقه می باشد. برخی از محله‌های معروف منطقه کنیالتی، به شرح زیر می باشند:

  • ساریسو (Sarısu): یکی از محله‌های معروف کنیالتی است که ساحل زیبایی دارد.
  • لیمان (Liman): این محله به‌دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، چشم‌اندازهای زیبایی را دارد و اگر قصد دارید که در آنتالیا ملک خریداری نمایید، احتمالا یکی از محله‌های مناسب برای این کار، محله لیمان در آنتالیا می باشد. این موضوع کاملا وابسته به نیازهای شماست.
  • هورما (Hurma): محله هورما هم بیشتر ساختمان‌های نوساز و لوکس دارد. غالبا هم مهاجران روسی به این محله می‌روند.

یکی از مراسم ویژه‌ای که هر سال در محله کنیالتی برگزار می گردد، جشنواره موسیقی محلی آنتالیا می باشد. اگر اهل موسیقی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مختلف در سفر هستید، توصیه می کنیم هتل خود را در این منطقه انتخاب نمایید تا این مراسم را از دست ندهید. اگر دوست دارید لذت غذا خوردن همراه با شنیدن موسیقی محلی را از دست ندهید، حتما سری به کوچه، پس کوچه‌های کنیالتی نیز بزنید.

این منطقه همچنین به پارک ساحلی آنتالیا و آکواریوم آنتالیا (که به طولانی‌­ترین تونل زیر آب در جهان شهرت دارد) بسیار نزدیک می باشد؛ علاوه‌بر آن نیز هنگام گردش با همراهان خود در کنیالتی علاوه‌بر رفتن به پارک ساحلی، از دلفین لند و استادیوم بزرگ آنتالیا هم دیدن نمایید. منطقه کنیالتی به ساحل بسیار نزدیک می باشد؛ و فاصله آن تا دریا تنها ۳۵۰ متر است و با کمی قدم زدن به ساحل خواهید رسید. ساحل کنیالتی که بین مردم بومی و محلی به “پلاژ کنیالتی” معروف می باشد و نقش بسیار مهمی در صنعت گردشگری آنتالیا دارد.

این محله هم مانند محله لارا بسیار محبوب است اما یک تفاوت مهم بین لارا و کنیالتی وجود دارد، این که محله کنیالتی از محله لارا نوسازتر است و از جهت دیگر از امکانات خوبی از جمله بیمارستان­‌های دولتی و خصوصی برخوردار می باشد. تماشای کوه­‌های قهوه‌­ای و سیاه از یک سوی شهر و تماشای ساحل آرام و زیبای آن از سوی دیگر یکی دیگر از جذابیت‌های این منطقه می باشد و جزو مواردی است که کنیالتی را از مناطق دیگر متمایز می نماید.

منطقه کنیالتی آنتالیا

منطقه بلک (Belek)

منطقه بلک هم یکی دیگر از مناطق شناخته شده در آنتالیا می باشد که آن را به عنوان پایتخت گلف ترکیه هم می‌شناسند. گردشگران زیادی به این منطقه می‌روند و هدف خیلی از آن‌ها، فقط بازی گلف می باشد. این منطقه، بیش از 15 دوره میزبان مسابقات جهانی گلف می باشد. منطقه بلک در قسمت شرقی آنتالیا قرار دارد و عوامل دیگری غیر از گلف بر جذب گردشگر به آن تاثیرگذار می باشند همچنین بلک، بسیاری از لوکس‌ترین هتل‌های آنتالیا را دارد.

خط ساحلی 17 کیلومتری، جنگل‌های سبز کاج با پوشش گیاهی مخصوص به خود، نزدیکی به مکان‌های تاریخی مانند آسپنوس، ساحل ماسه‌­ای، جاذبه‌های دیدنی، پارک‌ها و تفریحات آبی مهیج شهر آنتالیا از جمله دلایلی هستند که باعث می­‌شوند، گردشگران منطقه بلک را برای اقامت انتخاب نمایند. پارک ملی کورشونلو هم از دیگر جذابیت‌های این منطقه می باشد. اگر جزو حامیان طبیعت هستید و می‌خواهید محل اقامت سرسبزی داشته باشید، توصیه می‌شود منطقه بِلِک را انتخاب نمایید به دلیل اینکه فاصله آن تا پارک ملی کوپرولو کانیون تنها 20 کیلومتر می باشد. بازدید از این پارک این فرصت را به شما می‌دهد تا بهشتی زمینی با کوه ‌های سرسبز و رودخانه‌های پر جنب و جوش را از نزدیک مشاهده و لمس نمایید. هتل‌های مختلفی در بلک وجود دارند، حتی بعضی از آن‌ها فقط مخصوص بزرگسالان می باشند.

فاصله این محله تا فرودگاه بین‌المللی آنتالیا حدودا ۳۳ کیلومتر می باشد. سالانه اروپاییان زیادی برای آفتاب گرفتن به آنتالیا می‌آیند و منطقه بِلِک به دلیل داشتن نوار ساحلی بسیار تمیزش، ساحلی محبوب برای اروپایی‌ها می‌باشد.

منطقه ی بلک آنتالیا

منطقه کمر (Kemer)

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری میان مسافران آنتالیا، منطقه ی کمر می باشد. این منطقه از نظر جغرافیایی در جنوب شرقی آنتالیا قرار دارد و هتل‌های زیادی را می‌توان در آن پیدا نمود. سواحل زیبا، بازارهای روباز، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، همگی از ویژگی‌های مثبت این منطقه به شمار می‌آیند. رفتن به رستوران‌ها و کافه‌های ترکیه، می‌تواند تجربه بسیار جذابی را برای شما ایجاد نماید، بنابراین از آنجا که باید برای بودجه خود برنامه‌ریزی نمایید، بهتر است که با اطلاع یابی از قیمت غذا و خوراکی در ترکیه، تا حدودی از هزینه‌های تقریبی خورد و خوراک خود در این کشور هم اطلاع داشته باشید. سواحل این منطقه هم از جمله سواحلی می باشند که پرچم آبی دارند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال محیطی آرام و بدون هیاهو برای سفر هستید، بهترین گزینه برای شما رزرو هتل در منطقه ی کمر می باشد، زیرا کمر یکی از بهترین مناطق آنتالیا برای استراحت و لذت بردن از آرامش است. کمر یک منطقه ساحلی است که در ۴۰ کیلومتری غرب آنتالیا قرار دارد و در بین علاقه‌مندان به طبیعت، محبوبیت زیادی دارد.
منطقه کمر چند ساحل دارد که هر یک از این سواحل دارای اندازه ی متفاوتی می باشند. سواحل کمر از منطقه بلدیبی تا تکیروا ادامه دارد که اغلب آن‌ها جزو سواحل شنی می باشند. هرساله بازدیدکنندگان زیادی از کشورهای اروپایی مانند آلمان، هلند و روسیه به این منطقه می­‌آیند و در کمر به تفریح و استراحت می‌پردازند. علاوه‌بر سواحل آرام و زیبا، کمر در کنار رشته کوه­‌های توروس نیز قرار دارد و از نظر پوشش گیاهی نسبت به مناطق دیگر بسیار غنی می باشد و همین امر سبب شده تا بسیاری از کوه‌نوردان و حامیان محیط زیست کمر را به عنوان یک محل با اقامت متناسب با علایق خود در آنتالیا بدانند و این منطقه را برای اقامتشان انتخاب نمایند.

از نظر فروشگاه و مراکز خرید نیز چندین فروشگاه­ متنوع و بازارهای محلی روباز در کمر وجود دارند که اکثر مردم محلی و بومی منطقه از آن‌ها خرید می‌کنند و مناسب کسانی که به دنبال اجناس لوکس و برند هستند، نمی باشد.

منطقه ی کمر آنتالیا

منطقه کپز (Kepez)

کپز وسعت زیادی دارد و با اینکه نزدیک ساحل نیست، مراکز رفاهی و خدماتی فراوان را دارا می باشد. این منطقه چندان گردشگری نیست و کسانی که به این قسمت از آنتالیا می‌آیند، بیشتر برای امور تجاری سفر می نمایند. ساخت و ساز در این منطقه زیاد است، همچنین قیمت ملک هم به نسبت در این منطقه خیلی بالا نیست و افزون بر این‌ها، سیستم حمل و نقل خوبی نیز دارد و از مراکز بهداشتی مختلفی هم بهره‌مند می باشد. همچنین بازارهای مختلفی هم در این منطقه وجود دارند. این منطقه تعدادی محله معروف دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محله آلتی نوا (Altınova): در این محله مراکز خرید فراوانی وجود دارند و از دیگر مزیت‌های این محله، نزدیکی به فرودگاه می باشد.
  • محله دوکما (Dukma): پوشش سراسری تراموا در محله دوکما، سبب شده تا مشکلی از لحاظ حمل و نقل وجود نداشته باشد.

منطقه کپز آنتالیا

منطقه آلانیا (Alanya)

آلانیا در قسمت شمال شرقی آنتالیا قرار گرفته و طی گذر زمان، رشد خوبی را هم داشته است. این منطقه در خود یک فرودگاه دارد، تورهای آلانیا به طور مجزا از تور های آنتالیا نیز برگذار می‌شوند و در آلانیا جاذبه‌های تفریحی مختلفی را هم برای گردشگران می‌توان پیدا نمود. آلانیا، از لحاظ رفاهی هم گزینه بسیار مناسبی برای گردشگران می باشد. با در نظر گرفتن جهت جغرافیایی این منطقه، آلانیا جزو بخش‌های بالاشهر در آنتالیا به شمار می آید.

ساحل آلانیا ترکیه

منطقه سیده (Side)

از مناطق پرطرفدار برای گردشگران، منطقه سیده می باشد که ساحل بزرگ و زیبایی هم دارد. وجود آثار تاریخی گوناگون، فروشگاه‌ها، رستوران‌های فراوان، موزه سیده و همچنین نزدیکی به مراکز توریستی کوم‌کوی (Kumköy) و بوجاک شیهلار (Bucakşeyhler) از جمله مزیت‌های این منطقه می باشند. امکان بازدید از حمام‌های رومی، کلیسا، بازارهای تاریخی و … از جمله مواردی می باشند که می‌توانید در این منطقه از آن‌ها بازدید نمایید.

سیده یکی از شناخته‌ شده‌ترین مناطق گردشگری ترکیه به‌شمار می‌ آید. این منطقه در عین مدرن بودن، منطقه‌ای تاریخی و باستانی نیز محسوب می‌شود و در معنای لغوی به معنای درخت انار می باشد. امروزه این منطقه به‌ دلیل ویرانه‌های باستانی، ساحل ماسه‌ای، مغازه‌های بی‌شمار و امکاناتی که جهت رفاه گردشگران ارائه می‌دهد، به یک مرکز گردشگری مهم تبدیل شده است.

در سیده می‌توانید تعداد بی‌شماری مغازه، کافه و رستوران پیدا نمایید که همگی دارای چشم‌اندازی بی نظیر از دریا می‌باشند و زیبایی این منطقه‌ را دو‌چندان نموده اند. مغازه‌هایی که در اطراف خیابان‌های پارک قرار گرفته‌اند با فروش جواهرات زیبا و وسایل چرمی متنوع خدمات خوبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. تالار تئاتر مجلل و باشکوهی نیز در این منطقه وجود دارد که از جمله زیباترین و بزرگترین تالارها به‌شمار می‌آید. بازار معبد آپولو و گورستان که در نزدیکی دریا قرار دارند از مناطق تاریخی دیگر این منطقه به‌شمار می‌آیند.

در غرب منطقه سیده مرکز توریستی کوم کوی (KumKōy) واقع شده است و همچنین در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال آن بوجاک شیهلار (Bucakşihlar) قرار گرفته شده است. توصیه می‌شود که اگر در این منطقه هتل رزرو نموده اید، بازدید از حمام‌های رومی، کلیساها، آرامگاه‌ها و بازارهای تاریخی منطقه را از دست ندهید. از جمله هتل‌های خوب این منطقه می‌توان به Royal Alhambra Palace ، VONRESORT Golden Coast، Roma Beach Resort & Spa اشاره نمود.

معبد آپولو شهر سیده آنتالیا

منطقه مراد پاشا (Muratpaşa)

منطقه مراد پاشا یکی از جذاب‌ترین مناطق آنتالیا می باشد که امکانات و جاذبه‌های مختلفی را می‌توان در آن پیدا نمود. آبشار دودن، کاله ایچی، بازارها و مراکز خرید و … از جمله مکان های گردشگری هستند که می‌توان در منطقه ی مراد پاشا عنوان نمود.

کاله ایچی (Kaleiçi) بخشی از منطقه مراد پاشا می باشد که بافت سنتی بسیار جالبی دارد و قدم زدن در کوچه و پس‌کوچه‌های آن بسیار جذاب و لذت‌بخش می باشد. جاذبه‌های مختلفی را می‌توان در این بخش از منطقه پیدا نمود و از آن‌ها بازدید نمود، دروازه هادریان، بنادر و مساجد مختلف از جمله جاذبه‌های این منطقه هستند که پیشنهاد می‌کنیم دیدن آن‌ها را حتما در برنامه خود قرار دهید.

منطقه ی مراد پاشا آنتالیا

در پایان با توجه به ویژگی های هر منطقه، گردشگران می توانند محل اقامت مورد نظر خود در سفر را انتخاب نمایند.

نظرات در مورد به کدام منطقه آنتالیا سفر کنیم؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *