تعطیلی یک سوم هتل های ایران

تعطیلی یک سوم هتل های ایران

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

رئیس جامعه هتلداران ایران: 30 درصد هتل ها تعطیل و دو سوم شاغلان بیکار شده اند.

بدنبال رکود بزرگ گردشگری با شیوع ویروس کرونا جمشید حمزه زاده در تشریح وضعیت هتل های کشور گفت: در حال حاضر که هتلها مسافر ندارند، حدود 30 درصد از این واحدهای اقامتی ترجیح داده اند تعطیل بمانند و بقیه هم با اعمال تخفیف های ویژه تا 70 درصد باز هستند. میزان خسارت و زیان مالی وارد شده به هتلها تا پایان شهریور 8500 میلیارد تومان برآورد شده است. هتل ها ماه ها است که مسافر ندارند و میانگین اقامت در کل کشور زیر 20 درصد است. حتی هزینه های آب و برق را نمی توان تامین کرد و بسیاری ترجیحشان بر تعطیلی هتل هاست، چون هزینه نگهداری حتی نسبت به قبل از کرونا بیشتر شده است. با این حال در برخی شهرها امکان تعطیلی وجود ندارد، اگر آن هتل بسته شود، دیگر جای مناسبی برای اقامت وجود ندارد.

حمزه زاده اضافه کرد: اداره مالیات به نسبت وزارت نیرو همراه تر بوده است، هرچند ما دنبال معافیت مالیاتی سال های 98 و 99 هستیم اما تا کنون نتیجه نگرفته ایم.

هتل

او ادامه داد: برای حل مساله آب و برق هتل ها حدود یک ماه است که به وزیر نیرو نامه نوشته و درخواست همراهی کرده ایم اما هنوز جوابی نداده اند. با آنکه ستاد کرونا مصوب کرد هزینه آب و برق به تعویق بیافتد اما کماکان شاهد تهدید و قطع آب و برق هتل ها هستیم. دو سوم نیروی شاغل در صنعت هتلداری بیکار شده است و سازمان تامین اجتماعی هم بیمه بیکاری آنها را کامل پرداخت نکرده است. چند ماه وقت رسیدگی داده اند اما بسیاری از نیروهای تعدیل شده هنوز پول کامل را دریافت نکرده اند.

صنعت گردشگری و هتلداری با شیوع ویروس کرونا از جمله مشاغل زیان ده بوده است. سازمان ملل در پیام های مکرری به دولت ها درباره بحران بیکاری و رکود اقتصادی گردشگری هشدار داده و درخواست همراهی و حمایت بیشتر کرده است. در ایران برای جبران خسارتهای کرونا در این بخش، دو بسته حمایتی تهیه شد که اولی سه ماه امهال هزینه های انرژی، مالیات، بیمه حق کارفرما و اقساط بانکی به اضافه وام حفاظت از مشاغل به مبلغ 6 تا 16 میلیون تومان بود که به گفته فعالان گردشگری، به درستی رعایت نشد و نتوانست از این صنعت حمایت کند. بسته دوم حمایت از گردشگری نیز اوایل مهر مصوب شد که مبلغ تسهیلات بانکی از 16 تا 900 میلیون تومان افزایش داده شد و امهال هزینه های انرژی، مالیات، بیمه حق کارفرما و اقساط بانکی تا پایان سال نیز تمدید شد. با این حال این مصوبه هنوز به مرحله اجرا نرسیده و از بار مشکلات گردشگری و هتلداری نکاسته است.

نظرات در مورد تعطیلی یک سوم هتل های ایران

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *