تفریحات جذاب کوش آداسی

تفریحات جذاب کوش آداسی

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

مکان های دیدنی شهر ساحلی کوش آداسی ترکیه

کوشی آداسی در جنوب کشور ترکیه در مجاورت دریای اژه و در نزدیکی شهر ازمیر قرار دارد.این شهر یکی از پرطرفدارترین بندر های کشتی‌های کروز در سواحل دریای مدیترانه می باشد. این شهر بندری، تعطیلات بسیار مفرحی را برای شما خواهد ساخت. مراکز خرید کوش آداسی با قیمت‌های فوق‌العاده و سرگرمی‌های پرهیجان، دارای شهرت زیادی می باشند و طی سالیان گذشته، مکان های دیدنی کوش آداسی را به مقصدی بسیار محبوب برای تعطیلات تابستانی و برای بازدید، به‌خصوص برای اروپاییان تبدیل نموده اند.

هتل‌ها در سراسر ساحل این شهر پذیرای مسافران می باشند و سواحل در فصول پر گردشگر مملو از گردشگران می باشند؛ اما کوش آداسی تنها به یک شهر ساحلی محدود نمی شود که جاهای دیدنی دیگری نداشته باشد بلکه تنوع تفریحات و امکانات آبی آنقدر زیاد است که شاید نتوانید همگی آنها را در یک سفر کوتاه چند روزه امتحان کنید.در این شهر آثار باستانی با عظمتی مثل پرین و زیبایی طبیعی شبه جزیره‌ دیلک قرار دارند که حتی گردشگرانی را هم که عاشق آفتاب، ساحل و دریا می باشند را متقاعد می‌کند که بازدید از این جاذبه‌ها را از دست ندهند.

اگر قصد سفر به شهر پرندگان مهاجر یعنی شهر زیبای کوش آداسی را دارید، برای اطلاع از قیمت های تور کوش آداسی ترکیه کلیک نمایید.

جزیره کبوتر

در نزدیکی کوش ‌آداسی، گذرگاهی ۳۵۰ متری شما را به جزیره‌ جذاب کبوتر می‌رساند که در آن بقایای یک قلعه‌ بیزانسی که به قرن ۱۳ میلادی تعلق دارد، روی صخره‌های سنگی وجود دارد که بعدها به اقامتگاه دزدان دریایی تبدیل شد.

دیوار و برج و باروی این جزیره که تقریبا اطراف جزیره را فرا گرفته است، بعدها در حدود قرن ۱۹ به این قلعه اضافه شده است.

جزیره‌ کبوتر یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی کنار ساحل می باشد و در آن کافه‌های محبوب زیادی هم وجود دارد. در اینجا می‌توانید عصری زیبا و به‌ یادماندنی را تجربه نمایید و به تماشای غروب دل انگیز خورشید بنشینید.

جزیره ی کبوتر کوش آداسی

منطقه بندرگاه

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی در منطقه‌ بندرگاه قرار دارند. کاروانسرای این منطقه در سال ۱۶۱۸ توسط ازوک محمود پاشا بنا شده است. نمای آن در سال ۱۹۶۰ بازسازی شد و از سال ۱۹۶۷ به‌عنوان هتل کلاب کاروانسرای کار می‌کند.

در سمت جنوب غربی، شما هنوز هم می‌توانید خانه‌های نیمه چوبی قرن ۱۹ را ببینید که به سبک معمول و سنتی این منطقه ساخته شده است. دیوارهای دروازه‌ جنوبی شهر قدیمی هنوز هم به‌خوبی حفظ شده‌اند.همچنین بازار از مقابل بندرگاه شروع می‌شود که در آن می‌توانید انواع سوغاتی‌های جذاب ترکیه را تهیه نمایید.

ساحل بانوان

ساحل بانوان که در دو کیلومتری از شهر قرار دارد، بر خلاف نامش تنها بانوان حق ورود به این ساحل را ندارند، پرطرفدارترین خط ساحلی در اطراف کوش آداسی می باشد. در این ساحل ورزش‌های آبی مفرح بسیار زیادی وجود دارد؛ و کافه های متعددی هم در اطراف آن قرار دارند.

این ساحل در تابستان‌ها پر از افراد محلی و همچنین گردشگران می باشد. در روزهای غیرتعطیل هفته جمعیت کمتری در این ساحل دیده می‌شود؛ اما انتظار این را نداشته باشید که با ساحلی خالی و بدون گردشگر رو به رو شوید. ماه ژوئیه تا اوت، پر گردشگرترین زمان سال در این ساحل می باشد.

خصوصا اینکه این منطقه تفریحی، به بسیاری از هتل ها و مراکز اقامتی کوش آداسی نزدیک می باشد و رفت و آمد گردشگران به این ساحل، راحت است. کودکان می توانند در کنار ساحل آب بازی کنند و شما با خیال آسوده بر روی صندلی ها و در زیر سایبان های حصیری یا چترهای آفتابگیر بنشینید و بازی آن ها را تماشا نمایید.

بهترین ساعت های لذت بردن از تفریحات تابستانی کوش آداسی از ساعت 8 صبح تا ساعت 3 بعد از ظهر می باشد.

گشت و گذار در ساحل لیدیز کوش آداسی جزو تفریحات رایگان شهر محسوب می شود. هتل هایی مانند هتل آسنا، هتل سرجنت و دیگر هتل های ۳ ستاره و ۴ ستاره کوش آداسی در اطراف این ساحل قرار دارند.

ساحل بانوان کوش آداسی

 

 ساحل پاموکاک

یکی دیگر از سواحل جذاب کوش آداسی است که هر روز و به صورت شبانه روزی باز است. بنابراین بهترین مکان برای زمان هایی است که می خواهید خود را به مکانی خلوت و پر از آرامش برسانید. اگر هم در میان تفریحات تابستانی کوش آداسی به دنبال تفریحی رایگان هستید این ساحل انتخابی مناسب برای شما می باشد. ساحلی تمیز و شنی که می توانید در کنار آن قدم بزنید و خنکی لذت بخش موج ها را بر روی پاهایتان و حرکت شن ها را در زیر پاهایتان حس نمایید.

همچنین در نزدیکی ساحل نه تنها صندلی هایی برای نشستن و سایبان گذاشته اند بلکه کافه هایی وجود دارند که به گردشگران خدمت رسانی می نمایند. تنها این قسمت از ساحل کمی شلوغ تر می باشد و دیگر خلوتی دیگر مناطق را ندارد. بعضی از مردم محلی، اسب هایی را برای سوارکاری در ساحل کرایه می دهند و بعضی بستنی می فروشند. می توانید لذت خود را در تفریحات ساحلی کوش آداسی کامل نموده و از این جاذبه ها مانند سوارکاری در ساحل استفاده نمایید.همچنین این ساحل به پارک آبی آدالند نزدیک می باشد.

شهر باستانی پرین

ویرانه‌های شهر هلنیستیک پرین که دارای مناظر بسیار زیبای کوهستانی می باشد و منظره‌ای بسیار خوش‌عکس را دارا می باشند. این بندر تاریخی بین سال‌های ۳۰۰ تا ۴۵ قبل از میلاد مسیح در روزهای اوج درخشش خود بود، زمانی که لنگرگاه‌های آن پر از تاجران و معاملات تجاری بود. مسدود شدن رودخانه‌ میندر با لجن و گل و لای، سبب ویرانی شهر شد و در قرن دوم میلادی بود که پرین متروکه و خالی از سکنه شد.

مهم‌ترین جاذبه‌ این منطقه معبد آتنا می باشد که معماری آن به سبک کلاسیک یونان طراحی شده است. در آنجا تئاتر ۶۵۰۰ نفری هم دارد که به‌خوبی حفظ شده است. پرین یک روز به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد، مخصوصا اگر در کنار آن از میلتوس هم بازدید نمایید.

شهر باستانی پرین کوش آداسی

میلتوس

میلتوس مانند پرین یکی دیگر از شهرهای بندری بزرگ دوران هلنیست می باشد و چون این شهر در لجن و گل و لای فرو نرفت، زندگی و سکونت مردم تا دوران سلجوقی در قرن ۱۴ ادامه یافت. این بدان معنی می باشد که ویرانه‌های این شهر متعلق به دوره‌های زمانی مختلف می باشد. در بازدید از این منطقه، تئاتر بزرگ با ظرفیت ۱۵ هزار نفر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا ار مناطق مرتفع را از دست ندهید. قدمت این منطقه به دوران یونان باستان می‌رسد؛ اما بعدها توسط رومی‌ها تماما بازسازی شد.

دقیقا بالای تئاتر، چند دیوار قلعه‌ بیزانسی قرار دارد و در سمت شرقی آن، بقایای معبد آپولو را می‌توان مشاهد نمود. حمام‌های فاستینا که به‌خوبی حفظ شده و باقی مانده است، در جنوب تئاتر قرار دارند. از دیگر بناهای تاریخی موجود این شهر می‌توان به کاروانسرای سلجوقی و دیگر ویرانه‌های شهر باستانی یونانی-رومی اشاره نمود. همچنین موزه‌ ای از تاریخ میلتوس و پرین وجود دارد که می‌توانید با بازدید از آن، به‌طور کامل با تاریخ و هرآنچه بر سر این منطقه آمده، آشنا شوید.

شهر باستانی میلتوس کوش آداسی

دیدایما

اینجا مرکز مذهبی در دوران هلنیست می باشد و معبد دیدایما که از مهم‌ترین معابد آن دوران بود، در این منطقه قرار دارد که دومین معبد بزرگ جهان باستان به شمار می رود. در اینجا هنوز هم ستون‌های بلند معبد آپولو که در گذشته 122 عدد ستون داشت، قدبرافراشته‌اند و می‌توان آن را یکی از بهترین نمونه‌های معابد یونانی در ترکیه به شمار آورد که به‌خوبی حفظ شده اند.

معبد دیدایما در دنیای کلاسیک باستان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و می‌توان گفت بعد از معبد دلفی، مهم‌ترین معبد آن زمان به شمار می‌رفت. در دوران حکومت کنستانتین بزرگ و تغییر آیین او به مسیحیت بود که دیدایما اهمیت گذشته ی خود را از دست داد.

معبد دیدایما کوش آداسی

روستای کیرازلی

روستای شگفت‌انگیز کیرازلی توسط باغ های میوه و زمین‌های پوشیده از درختان انگور احاطه شده است. اینجا محل بسیار مناسبی برای گذراندن یک بعدازظهر آرام در کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌هایی می باشد که خانه‌های سنتی و روستایی به رنگ سفید دارد و می‌توانید زندگی روستایی پر از آرامش در ترکیه را برای یک روز هم که شده، تجربه نمایید. در روستای کیرازلی چند کافه و رستوران بسیار محبوب وجود دارد که می‌توانید چند ساعتی را به دور از هیاهوی شهر، در آنجا سپری نمایید. اگر شما گردشگر غذا هستید، می توانید شنبه ها به اینجا بروید تا در بازار کشاورزان از محصولات ارگانیک محلی این روستا خریداری نموده و نوش جان نمایید.

روستایی کیرازلی کوش آداسی

شبه جزیره دیلک

شبه جزیره‌ دیلک پر از مناظر باشکوه کوهستانی و چشم‌اندازهای ساحلی می باشد. این شبه جزیره، یک پارک ملی است که در ۲۶ کیلومتری از کوش آداسی قرار دارد و می‌تواند یک روز پر آرامش فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند. در این شبه جزیره، چندین ساحل برای شنا و گرفتن حمام آفتاب وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ساحل آیدینلیک و کاراسو کویو اشاره نمود. غار زئوس از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که فرصت مناسبی را برای پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی این پارک برایتان فراهم می نماید. اینجا همان جایی است که گردشگران عاشق طبیعت باید بروند تا از مناظر طبیعی بکر و شگفت‌انگیز آن لذت برده و از شهر و هیاهوی آن برای مدتی دور باشند.

به طور کلی تفریحات این شهر ساحلی محدودیت سنی ندارد و هرکس با هرسن و سلیقه‌ای می‌تواند اوقات خوشی را در روزهای گرم تابستان در این شهر بگذراند. شاید برخی از تفریحات ساحلی هزینه زیادی داشته‌باشند ولی تجربه‌ای هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی را برای شما خواهند ساخت که بسیار ارزشمند می‌باشد.

پارک ملی دیلک کوش آداسی

کروز جزیره کوچک از تفریحات تابستانی کوش آداسی

هم نام با شهر کوش آداسی، جزیره ای کوچک وجود دارد که تبدیل به یکی از جاذبه های کوش آداسی شده است. هر چند که کوش آداسی چندین ساحل همانند ساحل بانوان و چندین پارک آبی همانند آدالند دارد اما جزیره و کروز پیرامون آن تفریح دیگری است. درون جزیره یکی از جاذبه های تاریخی جذاب این منطقه قرار دارد. قلعه درون جزیره با دیوارها و باروها، سرتاسر جزیره را پوشانده اند. می توانید برای دیدن جاذبه های درون جزیره یک ساعت زمان بگذارید و سپس سوار قایق های کزور و تفریحی جزیره شوید و از برنامه های مفرحی که دارند لذت ببرید.

غواصی و ماجراجویی در عمق آب‌های خنک دریای اژه

اگر به دنیای شگفت‌انگیز زیرآب علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت غواصی را در آب‌های زلال دریای اژه از دست ندهید. اگر به سواحل شهر کوش آداسی ترکیه بروید، حتما زلالی آب دریا نظر شما را به خود جلب می نماید. آب دریای اژه به حدی زلال می باشد که عمق آب به وضوح قابل رویت می‌باشد ولی غواصی در اعماق این آب‌ها شما را با زیبایی‌های بیشتری شگفت‌زده می‌کند. تماشای زندگی زیر آب، صخره‌های مرجانی حیرت‌انگیز و ماهی‌های رنگارنگ تجربه هیجان انگیزی است که با غواصی در دریای اژه می‌توانید به دست آورید. در سواحل مختلف شهر کوش آداسی تورهای غواصی مختلفی فعالیت می نمایند که می‌توانید براساس آشنایی خود با غواصی در سطح مبتدی و یا حرفه‌ای در آنها شرکت نمایید.

امکانات و تجهیزاتی که به تورهای غواصی در این شهر اختصاص داده می‌شود، از ایمنی کاملی برخوردار می باشند و تمامی نکات به صورت کامل به افراد مبتدی آموزش داده می‌شود. تورهای غواصی یکی از تفریحات تابستانی کوش آداسی می‌باشد که می‌توانید با شرکت در این تورها ماجراجویی هیجان انگیزی را در عمق آب‌های دریای اژه تجربه نمایید.

غواصی در کوش آداسی

ماجراجویی در زیر آب‌های دریای اژه با زیردریایی

اگر علاقه به تماشای زیبایی‌ کف دریا دارید ولی از غواصی می‌ترسید، پیشنهاد ما برای شما استفاده از زیردریایی است تا شگفتی‌های زیر آب را تماشا نمایید. در دریای اژه امکان استفاده از زیردریایی وجود دارد و شما می‌توانید با خیالی راحت به همراه کاپیتان سوار زیردریایی شوید و اسرار و شگفتی‌های زیر آب را کشف نمایید. جالب است بدانید تنها ابزاری که ارتباط مستقیمی با دنیای زیر آب برای گردشگران فراهم می‌کند، زیر دریایی‌های توریستی می باشند. زیردریایی‌های توریستی در کوش آداسی یک سقف شیشه‌ای، کابین جادار و مجهز به دو تهویه هوا می‌باشند که به صورت کاملا تخصصی برای گشت و گذار در زیر آب طراحی شده‌‌است و گردشگران می‌توانند بدون احساس ناراحتی از فشار هوا موجودات و زیبایی‌های اعماق دریای اژه را تماشا نمایند.قبل از برگزاری این تور یک جلسه برای آشنایی بیشتر مسافران با اعماق دریا، زیر دریایی و غواصی نیز گذاشته می‌شود.

جت اسکی

جت اسکی یکی از تفریحات بسیار دوست داشتنی در سواحل شهر کوش آداسی محسوب می‌شود که بیشتر نوجوانان و جوانان به آن علاقه دارند. کرایه جت اسکی هزینه چندانی ندارد و شما می‌توانید با پرداخت هزینه جت اسکی خودتان آن را هدایت نمایید. استفاده از جت اسکی و حرکت بر روی امواج با سرعت زیاد برای کسانی که عاشق هیجان و آدرنالین هستند، تجربه‌ای بسیار لذت بخش و جذاب می‌باشد.

بیگ بال، تفریحی دوست داشتنی و بی‌خطر برای کودکان

اگر با فرزند خود به کوش آداسی سفر می کنید، بیگ بال از تفریحات هیجان‌انگیز و جذاب آبی می‌باشد که می‌توانید با کودک خود آن را تجربه نمایید. بیگ بال هیچ خطری برای کودکان ندارد و تفریح ایمنی برای کودک دلبند شما محسوب می‌شود. بیگ بال معمولا در محیط پارک‌های آبی و یا در بخشی ویژه در نزدیکی ساحل که عمق آب کمتر می باشد، انجام می‌شود. در این تفریح فرد باید وارد یک توپ شفاف و بسیار بزرگ شود که پس از آن توپ توسط مسئولین بیگ بال بر روی آب‌های روان رها می‌شود. فردی که درون توپ قرار دارد باید مدام خود را تکان دهد تا توپ به خاطر حرکات او بر روی آب به حرکت درآید. در این تفریح هزینه بر اساس مدت زمانی که درون توپ بر روی آب هستید، محاسبه می‌شود.

پارک‌های آبی کوش آداسی

پارک‌های آبی یکی از تفریحات بسیار محبوب شهرهای ساحلی می‌باشند که برخی فقط برای استفاده از آنها به این شهرها می‌روند. در کوش آداسی تنوع و امکانات پارک‌های آبی بسیار زیاد می باشد و شما می‌توانید بر اساس سلیقه و علاقه خود یکی از آنها را برای تفریح انتخاب نمایید. پارک آبی تورتوگا یکی از بهترین پارک‌های آبی شهر کوش آداسی می‌باشد که به دلیل امکانات جذاب و متنوعی که دارد برای همه افراد دارای جذابیت می‌باشد. در این پارک انواع وسایل بادی، سرسره‌های آبی مختلف و وسایل آبی متنوع دیگری نیز قرار دارند.

پارک آبی آدالند

از خوبی های پارک آبی این است که همه تفریحات ساحلی و آبی را با بازی های هیجانی یکجا در خود دارد.اگر به همراه دوستان خود به کوش آداسی سفر کرده اید، بهترین مکان برای جمع های دوستانه را انتخاب نموده اید. در استخرها شنا کنید یا اگر هیجان بیشتری می خواهید، پیشنهاد می دهیم که به سراغ سرسره آبی بزرگ و پیچ در پیج پارک آبی آدالند بروید. می توانید آدرنالین خود را در کمال ایمنی بالا ببرید. این تفریحات برای کودکان و خانواده ها هم بسیار عالی می باشد. خانواده های دیگری را هم پیدا خواهید نمود که با کودکان خود برای تفریح به این پارک آبی آمده اند و کودکان شما می توانند همبازی آن ها باشند. در نهایت سافاری پارک را فراموش نکنید.

این پارک آبی از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر باز می باشد و لازم نیست حتما صبح زود برای رفتن به این جاذبه کوش آداسی، آن هم در تابستان از خواب بیدار شوید. برای تهیه بلیط از ورودی پارک می توانید تهیه نمایید.

پارک آبی آدالند

اسکی روی آب

یکی از تفریحات تابستانی کوش آداسی اسکی روی آب می‎باشد. اسکی روی آب ورزشی مفرح و هیجان انگیز برای طرفداران سرعت می باشد. برای انجام این ورزش ابتدا باید اسکی مخصوص را به پا کنید، سپس توسط قایقی که با سرعت تقریبی حدود ۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند، بر روی آب کشیده می‌شوید.

البته با پشرفت‌های صورت گرفته در این ورزش، در روش جدیدتر که به آن کِیبل اسکی می‌گویند، دیگر اسکی به وسیله قایق بر روی آب کشیده نمی‌شود و ورزشکار فقط کابلی را در دست نگه می‌دارد و این کابل از دو طرف به برج دریایی متصل می‌شود که با حرکت برج‌، ورزشکار نیز به حرکت درمی‌آید و با سرعت زیادی بر روی آب کشیده می‌شود. البته از پاراگلایدر هم برای انجام این ورزش استفاده می‌شود.

پاراسل، پرواز بر روی آب

پاراسل جز هیجان انگیزترین و جدیدترین تفریحات آبی در سواحل کوش آداسی به شما می‌رود که تحت عنوان پاراگلایدر در آب نیز شناخته می شود. می‌توانید این تفریح هیجان انگیز را در هر جا که آب باشد انجام دهید. پاراسل از ایمنی بسیار بالایی برخوردار می باشد، هدایت کننده تسلط کاملی بر روی دستگاه دارد و فرد استفاده‌کننده از آن می‌تواند بدون هیچ دلهره‌ای از مناظر اطراف لذت ببرد. پاراسل معمولا حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی ارتفاع ۱۵۰ تا ۳۰۰ متری از سطح دریا پرواز می‌کند، در کوش آداسی می‌توانید تورهای چند ساعته هم برای انجام این تفریح هیجان‌انگیز و لذت‌بخش پیدا نمایید.

فلای برد سواری

برای انجام این تفریح جذاب باید سوار دستگاهی شوید که با فشار آب شما را از سطح آب جدا می نماید و در جایی بین زمین و آسمان به حرکت در می‌‍‌‌آورد. فلای برد سواری را می‌توان از متفاوت‌ترین تفریحات آبی در سواحل کوش آداسی به شمار آورد که بسیاری از افراد علاقه دارند آن را در آبی‌های دریای اژه تجربه نمایند.

 

نظرات در مورد تفریحات جذاب کوش آداسی

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *