جاذبه های تفلیس

جاذبه های تفلیس

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

تفلیس، پایتخت گرجستان، شهری که سفر به آن مثل وارد شدن در دل قصه‌های شاه پریان است. گفته می شود که تفلیس در قرن پنجم میلادی کشف شد و به مرور به شهر تبدیل شد اما به طور قعط می دانیم که این شهر مدت ها جزو قلمروی امپراتوری شوروی بود.
از مکان های دیدنی گرجستان می توان به شهر تفلیس پایتخت گرجستان، شهر ساحلی باتومی، شهر کوهستانی کازبگی، شهر متسختا، سیقناقی، بوتانیکال گاردن باتومی، شهر سنگی اوپلیستسیخه، شهر برجومی، شهر مستیا شهر محبوب اسکی بازان، قلعه رباتی، دهکده اوشگولی، ساحل آناکلیا و شهر غاری واردزیا نام برد. جالب است بدانید گرجی‌ها نیز مانند ما ایرانی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: مهمان هدیه خداست (مهمان حبیب خداست). به صورت کلی تفلیس مقصد مناسبی برای افرادی که به فرهنگ سایر کشورها اهمیت می دهند و علاقه مند هستند نیز هست. شهر تفلیس در طول تاریخ پیشینه مذهبی طویلی نیز دارد که همین موضوع سبب شده میزبان کلیساهای متعددی باشد.

جاذبه های دیدنی تفلیس:

1.متسختا، پایتخت باستانی گرجستان: یکی از مراکز مهم آثار معماری باستانی گرجستان شناخته می‌شود. این بنا قدیمی‌ترین نمونهٔ ساختمان‌های گنبدی است.بنای آن در نیمهٔ دوم هزارهٔ اول پیش از میلاد عیسی مسیح نهاده شده‌است.

موقعیت مکانی متسختا:گرجستان، ۲۰ کیلومتری شمال تفلیس

2.دره های مارتویلی، ماجراجویی در عمق ۴۰ متری:یکی از زیبا ترین جاذبه های تفلیس دره مارتویلی است که بازدید کننده زیادی دارد.باتوجه به آب و هوای موجود در این منطقه تمامی دیواره های این تنگه با خزه پوشانده شده ومکانی زیبا ودلنشین را برای مسافران و بازدید کنندگان فراهم کرده است.در این تنگه امکاناتی چون شنا و قایق سواری برای گردشگران فراهم شده.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

موقعیت مکانی دره مارتویلی: گرجستان، ۲۸۰ کیلومتری تفلیس، منطقه مگرلیا

 

3. صومعه گلاتی: امروزه یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی این کشور به‌شمار می‌رود. این مکان جذاب در سال ۱۱۰۶ میلادی در غرب کشور گرجستان در شهر کوتایسی ساخته شده است.این ساختمان تقریبا یکی از بناهای بسیار قدیمی شهر کوتایسی است. صومعه گلاتی به ‌عنوان مدفن یکی از بزرگ‌ ترین پادشاهان گرجستانی به نام دیوید شناخته می‌شود که در کنار آن چندین گنج بزرگ نیز دفن شده است.

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۱۰ شب

موقعیت مکانی صومعه گلاتی:

4.واردزیا، لانه زنبور:وارْدْزیا نام یک شهر سنگی در جنوب گرجستان است. این شهر مردم را از حمله های مغول در امان نگاه داشت اما فقط یک قرن دوام آورد و در سال 1283 زلزله ای بیش از دو سوم شهرغاری با شکوه واردزیا را ویران کرد. این شهر در فاصله ی ۳۰ کیلومتری آسپیندزا قرار گرفته است.قدمتش به سال ‌های ۱۱۸۰ پس از میلاد مسیح باز می ‌گردد و در عصر طلایی کشور گرجستان و در زمان ملکه تامار و شوتا روستاولی می رسد.

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۷ شب

موقعیت مکانی واردزیا : جنوب گرجستان، ۳۰ کیلومتری آسپیندزا، سمت چپ ساحل رودخانه متکواری در دامنه‌های کوه اروشتی

5.دریاچه لاکپشت تفلیس:دریاچه لاک پشت در تفلیس در دامنه شمالی رشته کوه های متاتسمیندا و در ارتفاعات ۶۸۶ متری از سطح دریا نیز قرار دارد.برخلاف اسم دریاچه لاک پشت تفلیس، هیچ لاک پشتی در این دریاچه زندگی نمی کند وبه دلیل شباهت ایندر یاچه از بالا به لاکپشت این نام را برای آن انتخواب کرده اند.این دریاچه یکی از بهترین تفرجگاه‌های تابستانی مردم و گردشگران به‌شمار می‌رود.

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
موقعیت مکانی دریاچه لاکپشت تفلیس: گرجستان، نواحی غربی تفلیس، منطقه واکه

6.کازبگی، کپسول اکسیژن:کازبگی بهشت گرجستان است.روستای کازبگی در امتداد رودخانه ترگی، در 157 کیلومتری شهر تفلیس در ارتفاع 1740 بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.کازبگی به دلیل فاصله ای که از پایتخت گرجستان یعنی تفلیس دارد در میان ایرانیان کمتر دیده و شناخته شده است.این مکان یک استراحت گاه جذاب برای اهالی گرجستان و تفلیس محسوب می شود که می توانند در آخر هفته به آن جا بروند و خستگی چند روز کاری را جبران کنند.

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

موقعیت مکانی کازبگی: در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال تفلیس و ۲۵ کیلومتری مرز روسیه و گرجستان

7.سیغناغی، شهر عشق: اگر به دنبال مکانی خلوت، پر از آرامش و سکوت به همراه زیبایی های طبیعی هستید، این مقصد در گرجستان می تواند بهترین گزینه برای شما مسافران تورگرجستان باشد. به دلیل نبود ویزا برای ایرانیانی که قصد سفر به گرجستان را دارند، به راحتی می توانید تا ۳ ماه را در این کشور اقامت داشته و به شهرهای مختلف آن، سفر کنید.اگر به عکاسی در خیابان ها و شهرهای قدیمی علاقه مندید و به دنبال عکس پانورامای شگفت انگیزی از شهرها می گردید، به این مکان بیایید.

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

موقعیت مکانی سیغناغی:شرق تفلیس و گرجستان

8.مسجد جمعه تفلیس: مسجد جمعه تفلیس یکی از جالب ترین مکان های تاریخی و مذهبی این شهر است. این مسجد در قرن 17به دستور نادرشاه تخریب شد. در نظر داشته باشید که معماری و ظاهر این بنا اصلا در حد مساجد زیبای تاریخی کشور خودمان و حتی کشورهایی مانند ترکیه و یا جمهوری آذربایجان نیست. در سالهای 1846-1851 یک معمار ایتالیایی به نام، جیووانی اسکودیری مسجد تخریب شده را بازسازی نمود اما آن مسجد نیز در قرن 19 تخریب و در نهایت مسجد فعلی به نام مسجد جمعه تفلیس در میان حمامهای گوگرد منطقه باستانی آبانوتوبانی شهر تفلیس بنا نهاده شد.

ساعت بازدید: به وقت اذان

موقعیت مکانی مسجد جمعه تفلیس:گرجستان، تفلیس، خیابان Botanical

موقعیت مکانی تفلیس:

نظرات در مورد جاذبه های تفلیس

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *