جاذبه های دیدنی کندی سریلانکا

جاذبه های دیدنی کندی سریلانکا

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

شهر کندی از تماشایی ترین شهر های آسیایی می باشد که با جذب گردشگران و طرفداران به قطب گردشگری منطقه تبدیل شده است.  شهر کندی، در ۱۱۵ کیلومتری شهر کلمبو، پایتخت سریلانکا واقع شده می باشد و دومین شهر بزرگ سریلانکا می باشد. این شهر پر جنب و جوش در دره ای در کنار رودخانه ماهاولی قرار گرفته شده است و تپه های این منطقه با درختان استوایی پوشیده شده اند، این شهر با آب و هوای خنک کوهستانی در ماه های گرم سال، جز بهترین مقصد های سفر محسوب می شود. شهر کندی در قرن ۱۵ تاسیس شده است و به عنوان آخرین پایتخت پادشاهان می باشد؛ این شهر با تنوع فرهنگی زیاد دارای تفریحات و جاذبه های متنوعی نیز می باشد. موسیقی های شاد، صنایع دستی، مکان های مقدس باستانی در شهر کندی برای شما سفر به یاد ماندنی و لذت بخشی را خواهد ساخت.برای سفر به این شهر می توانید با تور کندی سریلانکا سفر نمایید، برای اطلاع از قیمت تور کندی سریلانکا و تخفیفات آن کلیک نمایید.

در ادامه با بیست گشت آریا همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی شهر زیبا و محبوب کندی آشنا شوید.

معبد دندان مقدس (Temple of the Sacred Tooth Relic)

‏‏‏در این معبد، دندان مقدس بودا نگهداری می‌ شود و از مهم ترین معابد گردشگری سریلانکا به شمار می آید. این معبد در سال ۱۵۹۳‬میلادی ‏توسط یکی از پادشاهان سریلانکا ساخته شده و سپس چندین بنا به آن اضافه گردیده است. این معبد در کنار قله آدم  adam peak معبدی مقدس با سقف طلایی که محل قرار گرفتن دندان بودا است می باشد. خود معبد دندان نیز در مجموعه قصر سلطنتی واقع شده و از چند معبد و موزه تشکیل شده است. معبد دندان مقدس بودا به عنوان یک اثر تاریخی دارای معماری چشگیری دارد و دندان بودا در داخل محفظه ای به شکل استوپا حفاظت می ‌شود. همچنین این مجموعه شامل تعداد زیادی زیارتگاه و موزه می باشد که با بازدید از این مکان‌ تصویر روشنی از فرهنگ و تاریخ سرزمین کندی به دست خواهید آورد. بخش اصلی معماری این معبد نیز برجی هشت ضلعی است که به نوعی نقش محراب داشته و محلی برای نگهداری مقدسات آیین بودا محسوب می شود.
ساعت بازدید از این معبد: ۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر

در طول روزهای پوجا که مراسمی در آیین بوداییان می باشد و زمان خواندن نماز و انجام دعاست، گردشگران و پیروان دینی می توانند این اثر مقدس که در صندوقی طلایی نگهداری می شود بازدید نمایند. در اصل، سریلانکایی ها اعتقاد دارند که نگهدارنده دندان مقدس می تواند حاکم حقیقی سریلانکا باشد.

معبد دندان مقدس کندی سریلانکا

گورستان سربازان کشور یا گورستان مشترک المنافع کندی (Kandy War Cemetery)

شاید معرفی نام قبرستان به عنوان جاذبه ی گردشگری برایتان عجیب باشد اما خوب است بدانید که این قبرستان در سال ۲۰۱۶ ‏به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در شهر کندی انتخاب شده می باشد. در این ‏قبرستان حدودا ۲۰۳ تن از سربازان آرامیده اند که در جنگ جهانی دوم به شهادت رسیده اند. این قبرستان یادبودی از دوران مستعمره ای کشور سریلانکا و آثار جنگ ها و آشوب هایی می باشد که سال ها ادامه داشته است. جو آرام این گورستان کاملا متضاد با خیابان های شلوغ کندی می باشد. قدم زن در میان قبرها و خواندن اطلاعات مربوط به این قهرمانان یک تجربه منحصر بفرد برای شما خواهد بود. تاریخ ساخت قبرستان مشترک المنافع کندی به سال 1817 بازمی گردد.

گورستان کندی در سریلانکا

دریاچه کندی (Kandy Lake)

این دریاچه مصنوعی در سال ۱۸۰۷ در کنار معبد دندان مقدس به صورت محفاظت شده ساخته شد اما تا حدی به دلیل تاخت و تازهای بریتانیا در سال 1815 ناتمام مانده است، به علاوه این که ‏ماهیگیری در آن ممنوع می باشد. دریاچه کندی توسط آخرین پادشاه سریلانکا به نام ویکراما راجاسین ساخته شده بود که با نام اقیانوس شیری نیز شناخته می شود. با این که این دریاچه که در جنب و جوش مرکز شهر واقع شده است می توان گفت یکی از بهترین مکان ها برای قدم زدن و دور ماندن از سر و صدای شهر می باشد.

همچنین افسانه های متعددی درباره ی دریاچه کندی وجود دارد و اهالی کندی بر این باورندکه پادشاه یک تونل مخفی از جزیره به قصر ساخته است.

دریاچه کندی سریلانکا

مزرعه چای گیراگاما کندی (Giragama Tea Plantation Kandy)

همان طور که می دانید سریلانکا با داشتن زارع بی شمار چای یکی از بزرگترین تولید کنندگان چای در دنیا به شمار می آید، تماشای این مزارع زیبا به همراه کارخانه های تولید چای در سفر بسیار جذاب و لذتبخش می باشد. مزرعه چای گیراگاما دقیقا در خروجی شهر کندی واقع شده است و همچنین شامل کارخانه تولید چای و تپه های چای کاری شده از چای سبز گرفته تا چای ارل گری می باشد. مزرعه چای گیراگاما به همراه یک موزه چای در ارتفاع 613 متری از سطح دریا قرار دارد، بازدید از این مکان در سفرتان به شهر کندی می تواند به یاد ماندنی و بسیار جذاب می باشد. مراحل چای را از نزدیک خواهید دید و چای های خوش طعم بی نظیری را هم امتحان خواهید کرد.

کارخانه ساخت چای در کندی سریلانکا

باغ گیاه شناسی پرادنیا رویال در کندی (Peradeniya Royal Garden Kandy)

یکی از بهترین باغ های گیاه شناسی کشور سریلانکا در شهر کندی قرار دارد که همواره مورد توجه گردشگران بوده است. انگلیسی ها تغییراتی را در این باغ ایجاد کردند؛ با اینکه این باغ حدودا در ‏فاصله ۵.۵ کیلومتری در قسمت غربی شهر کندی واقع شده است اما سالانه نزدیک به دو میلیون گردشگر از این باغ بازدید می نمایند. در این باغ زیبا می توانید بیش از چهار هزار گونه متنوع گیاهی از جمله انواع گل های ارکیده، ادویه جات، گیاهان دارویی و درختان را مشاهده نمایید بازدید از این باغ برای گردشگران در همه رده های سنی توصیه می شود. سریلانکا به خاطر داشتن آب و هوای معتدل محل مناسبی برای تجارت ادویه می باشد که گردشگران نیز می توانند انواع گیاهان معطر مانند فلفل و جوز هندی، میخک، دارچین و هل را در این باغ خریداری نمایند و همچنین با خرید ادویه دربازار های اطراف آن ها را به عنوان سوغاتی با خود ببرند.
ساعت بازدید از این باغ : ۸ صبح تا ۵:۳۰ عصر

باغ گیاه شناسی پرادنیا کندی سریلانکا

مرکز نگهداری از فیل های پیناوالا (Pinnawala Elephants Orphanage)

این مرکز که در روستای پیناوالا و حدودا در ۱۳‏‎ ‎کیلومتری قسمت شمال غربی شهرستان کاگلی ‏واقع شده می باشد، به عنوان بزرگ ترین مرکز نگهداری از فیل های آسیا در میان کشورهای جهان به شمار می آید. این مرکز در سال ۱۹۷۵ فعالیتش را شروع نمود و حدودا دارای ۸۸ ‏رأس فیل می باشد؛ در این مرکز از بچه فیل های یتیم و فیل های آسیب دیده نیز ‏نگهداری می شود. در طول روز فیل های ماده به همراه بچه های خود ‏آزادانه به گشت و گذار می پردازند و آب تنی می کنند. ‏فیل های نر نیز وظیفه حمل ‏غذا را بر عهده دارند و معمولاً به صورت زنجیر شده و جدا نگهداری ‏می شوند‎. در سفر خود به کندی بازدید از این مرکز را فراموش نکنید.
ساعت بازدید از این مرکز: ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر

مرکز نگه داری از فیل ها در پیناوالا کندی سریلانکا

مجسمه بودا باهیراووکاندا ویهارا (Bahiravokanda Vihara)

این مجسمهی بودای عظیم حدودا دارای ۲۷ متر ارتفاع است و بر روی تپه ی شیطان قرار دارد و از اکثر نقاط شهر نیز دیده می شود. این مجسمه مقدس از بهترین جاذبه های مقدس و مذهبی شهر کندی می باشد و برای رسیدن به این مجسمه باید از چندین پله بالا بروید و و از این قسمت می توانید دریاچه کندی، کارخانه چای و ‏استادیوم فوتبال را به آسانی مشاهده نمایید.  بازدید از مجسمه در هر ساعتی از شبانه روز امکان پذیر است اما این منطقه در شب زیباتر می شود و گرمای ظهر ها را هم ندارد.
لازم به ذکر است در سریلانکا قبل از وارد شدن به اماکن مقدس و مذهبی، باید کفش های خود را بیرون بیاورید.

معبد بودایی باهیرواکاندا ویهارا کندی سریلانکا

موزه ملی کندی (National Museum of Kandy)

از برجسته ترین موزه های سریلانکا می توان موزه ملی کندی اشاره نمود، این موزه برای علاقه مندان تاریخی مکانی بسیار جذاب و دیدنی می باشد. این موزه در کنار معبد دندان مقدس قرار گرفته شده است و معماری ‏این موزه بر اساس معماری خاص کندی در زمان های دور ساخته شده می باشد، امروزه نیز بیش از پنج هزار وسیله تاریخی در این موزه نگهداری می شود.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ عصر به جز روز های یک شنبه و دوشنبه

قلعه سیگیریا (Sigiriya Temple)

قلعه سیگیریا قلعه ای تاریخی در میان جنگل های کشور سریلانکا می باشد که از سنگ ساخته شده می باشد و از نظر تاریخی بسیار ارزش مند می باشد. ارتفاع این قلعه نزدیک به ۲۰۰ متر می باشد و در اطراف آن ویرانه های قلعه و کاخ باستانی قرار گرفته شده می باشد. دروازه این قلعه به شکل شیر بنا شده است و صعود به این قلعه با وجود دشوار بودن، ارزش بالا رفتن و تماشای چشم انداز بی نظیر را دارد. این اثر تاریخی که حدودا ۱۶۰۰ سال پیش ساخته شده است و جز میراث جهانی یونسکو ثبت شده می باشد و در حقیقت، خلاصه ای از هنر و معماری در این قلعه به چشم می خورد. با اینکه ایده اصلی ساخت این قلعه به عنوان یک دژ نظامی بوده است ولی بعدها تغییر یافته و برای مدتی به عنوان یک صومعه بودایی و سپس به عنوان پاسگاه پادشاهی کندی استفاده شده است. لازم به ذکر می باشد که برای رسیدن به این قلعه باید ۱۲۰۰پله طی شود.
ساعت بازدید از قلعه سیگیریا: ۷ صبح تا ۴ عصر

جاذبه گردشگری سیگیریا در سریلانکا

 موزه دالادا مالیگاوا کندی

موزه دالادا مالیگاوا یکی از منحصر بفردترین موزه ها در سراسر آسیا می باشد که در آن مجموعه ای از آثار مقدس و مذهبی به نمایش عموم مردم در آمده است که نحوه ی نشر دین بودا را در سراسر آسیا و بقیه مکان ها نشان می دهد. موزه دالادا مالیگاوا، تنها موزه ای است که به نمایش آثار بودایی و انتشار یک مذهب در دنیا به کار گرفته شده است. در این موزه می توانید ارائه دیدگاهی درباره پیشرفت و گسترش یک مذهب صلح طلب از تکنیک های ساده بودا تا نظام های متمایز و گروههایی از پیروان در سرتاسر جهان را مشاهده نمایید. بازدید کنندگان می توانند منشا پیدایش دین بودا در هند و سپس گسترش آن به کشورهای دیگر آسیایی را در این موزه دنبال نمایند. موزه دالادا مالیگاوا موزه ای بسیار ارزشمند می باشد که نه تنها برای پیروان بودا بلکه برای آنهایی که می خواهند چیزهایی درباره ریشه های فرهنگی بودا در سریلانکا یاد بگیرند، موزه بسیار مفیدی باشد.

 فستیوال اِسالا پِراهارا کندی (perahera festival)

اگر در ماه جولای یا آگوست به سریلانکا سفر می نمایید، حتما به شهر کندی برای دیدن فستیوال شگفت انگیز اسالا پراهارا بروید. پِراهِرا یا جشنواره دندان یک رویداد تاریخی مهم در سریلانکا می باشد که در آن دندان مقدس بودا در تمام خیابان های شهر به رژه در می آید. این رژه از تعداد زیادی فیل رنگارنگ تزیین شده، در کنار رقصنده های محلی، طبل زن و آتش بازی تشکیل شده می باشد. در این رژه فیل های باشکوه با اشیای پر زرق و برق و رنگارنگ تزیین می شوند و در تمام خیابان های شهر رژه در می آیند. تعداد این فیل ها حدودا 50 عدد می باشد. فستیوال با جشن آب ماهاویل ریور شروع می شود. گردشگرانی که می خواهند این رژه باشکوه بی نظیر را ببینند باید زودتر اقدام نمایند تا جایی برای نشستن پیدا کنند در غیر اینصورت باید مبلغی را برای نشستن روی صندلی های جلویی بپردازند.

 فستیوال اِسالا پِراهارا کندی سریلانکا

پیاده روی در جنگل استوایی اوداواتاکِله کندی

جنگل حفاظت شده اوداواتاکله، زمانی یک باغ زیبای سلطنتی در کندی به شمار می آمد. پناهگاه حیات وحش این جنگل، محل سکونت چند گونه از پستانداران، خزنده ها و حیوانات مخصوص به این اقلیم می باشد. پارک اوداواتاکله مکانی بسیار عالی برای تماشای پرندگان می باشد. اوداواتاکله یکی از بهترین مکان ها برای فرار از شلوغی شهر می باشد.

هتل مازلم کندی

برای آنهایی که به دنبال خوردن غذای اصیل سریلانکایی هستند، هتل کندی مازلم بهترین مکان می باشد که تعدادی از بهترین سمبوسه ها و کاری های مخصوص کندی را سرو می نماید. در این هتل، غذاهای مخصوص با قیمت های مناسبی سرو می شوند. کوتو روتی (Kottu roti) یکی از غذا های پر طرفدار و مخصوص می باشد که از روتی های خرد شده، گوشت و سبزیجات خرد شده درست می شود. هتل مازلم کندی همچنین یکی از مکان های پرطرفدار در میان محلی ها و گردشگران برای غذا خوردن می باشد. چه به غذاهای تند علاقه داشته باشید چه یک کاری خامه ای را بخواهید، غذای مورد علاقه خود را در این مجموعه می توانید پیدا کنید.

هتل مازلم کندی سریلانکا

همچنین ببینید: همه چیز درباره سفر به سریلانکا

فرودگاه بین المللی باندارنیکی در سریلانکا

جاذبه های دیدنی کلمبو سریلانکا

جاذبه های دیدنی بنتوتا سریلانکا

نظرات در مورد جاذبه های دیدنی کندی سریلانکا

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *