جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

آنتالیا (Antalya) ؛ بهشتی کوچک در کشور ترکیه

آنتالیا در سمت جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک (Serik) و از غرب به شهر قورقودالی یا همان کورکوتلی (Korkuteli) محدود شده است. آنتالیا که با نام آتالیا در یونان باستان شناخته می‌شد، شهر و بندری در کنار دریای مدیترانه است که در جنوب غربی ترکیه و در خلیج آنتالیا واقع شده. این شهر یکی از مناطق مهم گردشگری کشور ترکیه محسوب می‌شود.دو سه سالی می شود که تلاش های سرمایه گذاران به بار نشسته و هتل ها، پارک آبی ها و مراکز تفریحی گوناگونی در آنتالیا به بهره برداری رسیده اند تا جایی که امروزه عمده درآمد بومیان آنتالیا از گردشگران خارجیست.

باما 20سفر کنید.

نقشه ترکیه

مکان های دیدنی و تاریخی آنتالیا:

بر طبق شواهد نخستین انسان‌های ساکن در ترکیه در شهر آنتالیای کنونی ساکن شده‌اند ، به همین دلیل آنتالیا شاهد اتفاقات تاریخی بسیاری بوده و شهری با اثار تاریخی زیبا و باشکوهی شکل گرفته است.

بعد از استانبول، آنتالیا پرطرفدارترین شهر ترکیه برای گردشگران ایرانی‌ است.

آبشارهای ماناوگات از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه به‌شمار می‌رود. این آبشار فقط ۲۰ دقیقه با مرکز آنتالیا فاصله دارد. به‌لطف این فاصله کم، در عرض یک چشم‌به‌هم‌زدن از هیاهوی شهر دور می‌شوید و به دل طبیعت می‌روید.

همنیطور به تعدادی از این اثار باستانی معروف انتالیا در ادامه مطلب میپردازیم:

کالایچی

• دروازه هادریان(Hadrian’s Gate)

یکی از برجسته‌ترین و زیباترین بنای تاریخی در شهر آنتالیا است این دروازه قسمتی از یک دیوار قدیمی می باشد که دورتادور شهر قدیمی را فرا گرفته است و سالانه گردشگران و علاقه مندان به اثار تاریخی زیادی برای دیدن این اثر به انتالیا سفر میکنند.

دروازه هادریان

• اسپندوس(Aspendus)

یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سواحل فیروزه‌ای ترکیه، شهر تاریخی اسپندوس می باشد. تئاتر این شهر باستانی، یکی از بزرگ‌ترین آثار معماری باقی مانده از امپراتوری روم در ترکیه است.علاوه بر امفی تئاتر اسپندوس دیگر بناهای تاریخی از جمله اکروپلیس و قنات قدیمی در این شهر وجود دارند اما بیشتر گردشگران برای دیدن امفی تئاتر اسپندوس به این منطقه میروند.

آسپندوس

• ترمسوس(Termessos)

یکی دیگر از شهر های تاریخی انتالیا ترمسوس می باشد. بازدید از ترمسوس به دلیل موقعیت مرتفع آن و قرار گرفتن در وسط رشته کوه های تاراس، کمی چالش برانگیز تر از دیگر دیدنی های ترکیه است اما با توجه به اینکه ترمسوس یک مکان باستان شناسی به خوبی حفاظت شده است، ارزش آن را دارد که کمی برای دیدنش تلاش کنید و به این منطقه سفر کنید.

ترمسوس

• برج ساعت آنتالیا (Antalya Clock Tower)

یکی دیگر از مکان های دیدنی و تاریخی انتالیا برج ساعت انتالیا است که اغلب گردشگرانی که به این شهر میروند از ان دیدن میکنند. این برج تنها بازمانده‌ از تعداد برجی است که در گذشته اطراف شهر آنتالیا ساخته شده بوده.

محل قرار گیری برج ساعت ، میدان کاله کاپیسی و در ابتدا منطقه قدیمی شهر قرار دارد.

برج ساعت

• قلعه رومیان(Hıdırlık kulesi)

قلعه رومیان انتالیا یا به اصطلاح هیدیرلیک کوله سی(Hıdırlık kulesi) بیش از دوهزار سال قدمت دارد. این قدمت نشانی از تمدن دیرینه شهر ساحلی آنتالیا است. در واقع یکی از سنبل‌های شهر توریستی انتالیا قلعه رومیان است که شایعه های زیادی درمورد کاربرد این قلعه وجود دارد. قلعه رومی در نزدیکی پارک کارا علی‌اوغلو (Karaalioğlu Park) و در مجاورت دیوارهای کاله‌ایچی انتالیا قرار دارد.

قلعه رومیان آنتالیا

• ساحل چیرالی و روستای الیمپوس (Olympus & Çıralı)

ساحل و دهکده چیرالی در مجاورت روستا الیمپوس، واقع در منطقه کمر انتالیا قرار دارد. در قسمت انتهایی ساحل چیرالی اثار باقی مانده از الیمپوس وجود دارد که گردشگران میتوانند با پیاده روی در طول ساحل خود را به ان برسانند و از خرابه های بجا مانده بازدید کنند.

ساحل چیرالی بکر و دور از شلوغی است که چشم انداز های این ساحل ،کوهستان های مرتفع و زیبا تشکیل داده اند.

بهترین زمان سفر و بازدید از این مناطق فصل های بهار و تابستان است.

ساحل چیرالی و روستا امپیوس

•پرگه یا پرگا(Perga)

پرگا یا پرگه(Perga) یکی دیگر از شهر های باستانی انتالیا است که در 17 کیلومتری شرق انتالیا و در سواحل دریای مدیترانه قرار دارد.

برای بازدید از این شهر تاریخی ، پیشنهاد ما به شما این است که در فصل های بهار و پاییز سفر کنید.

ساعات بازدید برای گردشگران :

نیمه اول سال، ساعت ۹ صبح تا 19(به وقت ترکیه)

نیمه دوم سال، ساعت 8:30 صبح الی 17:30(به وقت ترکیه)

برای بازدید ازین شهر باید از تاکسی و یا تور های گردشگری استفاده نمایید.

پرگا انتالیا

•مناره شکسته(Kesik Minare)

مناره شکسته که به زبان ترکی آن را کسیک مناره (Kesik Minare) مینامند ،دیگر بنای تاریخی شهر انتالیا است. این مناره در منطقه کالیچی انتالیا ، در مجاورت کلیه Kulliye (مجتمعی که دارای ساختمان های متعددی است) واقع شده است و به عنوان سنبل ترکیه شناخته می شود.

مناره شکسته


امیدواریم ازین مطالب بهره مند شده باشید.

درضمن؛ مکان های دیدنی انتالیا به مواردی که بالا به شما معرفی کردیم محدود نیست. همچنین شما میتوانید برای خرید بلیط و تورهای آنتالیا با قیمت های مناسب و به صرفه با ما تماس بگیرید.88921447-021

←شما هم چند مورد ازین مکان های گردشگری رو در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.→

نظرات در مورد جاهای دیدنی آنتالیا

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *