جاهای دیدنی کِمِر(Kemer) آنتالیا

جاهای دیدنی کِمِر(Kemer) آنتالیا

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 3 رای )
Loading...

کمر یک استراحتگاه ساحلی در سواحل مدیترانه در شهر آنتالیا واقع شده و از جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می‌آید. جالب است بدانید بهترین هتل های آنتالیا در این منطفه ساخته شده اند. منطقه کمر در ۴۰ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. نام کمر(Kemer) از دیوار بلندی که برای جلوگیری از ورود سیل به داخل شهر ساخته شده گرفته شده است. این منطقه طبیعی ترین و سرسبزترین منطقه آنتالیا می باشد. کمر به دلیل داشتن مناظر طبیعی فوق العاده زیبا و همچنین آب زلال و نسبتا شیرین همه ساله مورد بازدید توریست های زیادی قرار می گیرد و گشت با کشتی از بهترین تفریحات کمر آنتالیا به حساب می آید که هم فرصتی برای لذت از مناظر زیبای آنجا و هم فرصتی برای شنا کردن در آب زلال دریا را به شما خواهد داد و همچنین لحظات زیبا و رویایی در انتظار کسانی است که علاقه مند به غواصی در آبهای زیبای مدیترانه می باشند.

مشاهده قیمت تور آنتالیا و تورهای ترکیه در سایت 20 گشت + تخفیفات باورنکردنی

سواحل کمر

تاریخچه منطقه کمر

ایدروس(Idyros) نخستین نام منطقه کمر، که یونانی ها آن را انتخاب کرده بودند. پیش از امپراطوری عثمانی، ساحل کمر در اختیار یونانیان بود ولی دولت عثمانی بعد از گرفتن آنتالیا و ترکیه نام آن به کمر تغییر یافت و یک دیوار سنگی در سال 1916 تا 1917 میلادی دور تا دور آن ساخته شد که از سیلاب ها و جریانات کوهستانی جلوگیری می کرد و همچنین این دیوار از کمر در مقابل دشمن نیز محافظت می کرد، دیوار محافظ کمر 23 کیلومتر بوده و تا سال 1960 تنها راه رفتن به کمر قایق بوده است چرا که در این منطقه هیچ راه غیر دریایی نبوده. در سال ۱۹۸۰ میلادی دولت ترکیه تصمیم گرفت صنعت گردشگری خود را دگرگون کند. به این ترتیب بود که دیوار برداشته شد و منطقه کمر به عنوان یک مکان توریستی توسعه پیدا کرد.

طبیعت کمر

1. برخی از جاذبه های کمر

در کمر می توانید جاهای بسیار زیبایی را ببینید که تا به حال ممکن است در عمرتان ندیده باشید، مثل بندرهای قایق، مزارع اسب سواری و غواصی، همچنین یک پارک بسیار زیبا که در مرکز این منطقه است.

همچنین دیگر جاذبه های گردشگری در منطقه کمر وجود دارد که پیشنهاد میشود در بازدید از این منطقه حتما سری به آنها بزنید؛ در ادامه با ما همراه باشید تا با چند نمونه از این جاذبه ها آشنا شوید.

• شهر باستانی الیمپوس (Olympos):

ویرانه‌های الیمپوس که با نام شهر باستانی الیمپوس(Olympos) نیز شناخته می‌شود، با قدمتی که به قرن دو پیش از میلاد بازمی‌گردد، از امپراتوری باستانی لیکیه به‌جای مانده‌اند. این شهر در قرن ۱۵ میلادی متروکه شد و امروزه ویرانه‌های آن در منطقه کمر آنتالیا قرار دارد. برخی از بخش‌های این شهر باستانی شامل تپه آکروپلیس، مقبره‌های یادبود بندر، حمام وسپاسیان، پل، کلیسا و تعدادی قبرستان می‌شود. ین منطقه مناظر بی‌نظیری در کنار سواحل دریای مدیترانه داشته که متشکل از درختان مو, درختان ساحلی, کاج‌های بلند, انجیرهای وحشی, خرزهره‌های بسیار زیبا و … می‌باشد و همچنین سواحل تمیز و بی‌نظیر آن توجه بسیاری از گردشگران آنتالیا را به خود جلب کرده است.

• تله کابین الیمپوس (Olympos Teleferik):

یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا در منطقه توریستی کمر، تله کابین الیمپوس(Olympos Teleferik) است. این تله کابین جزو طولانی‌ترین و امن‌ترین تله کابین‌های دنیا می‌باشد و گفته می‌شود طول تله کابین الیمپوس به ۴ هزار متر می‌رسد. این تله کابین حدود ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا حرکت می‌کند و می توانید چشم اندازی 360 درجه به طبیعت کمر، کوهستان ها و دریا داشته باشید و از دیدن این همه زیبایی در این منطقه شگفت زده شوید.

•غار بلدیبی (Beldibi):

غار بلدیبی(Beldibi) در 19 کیلومتری منطقه کمر و 27 کیلومتری جنوب شرقی آنتالیا واقع شده است. این غار به عنوان یکی از مشهورترین غارها و مهمترین مکان باستانی آنتالیا به شمار بیاید. غار بلدیبی برای باستان شناسان بسیار حائز اهمیت است چرا که در پی حفاری های انجام شده توسط آنان در این کاخ آثاری متعلق به دوران ما قبل تاریخ پیدا و کشف شده است که از جمله آن می توان سنگ چخماقی را نام برد که قدمت تاریخی ذکر شده آن توسط باستان شناسان به دوره پارینه سنگی بر می گردد و نکته جالب توجه دیگر در غار بلدیبی آنتالیا کشف نقاشی های می باشد که توسط انسان های اولیه با وسایلی چون استخوان کشیده شده است.

• کوه چیمائرا(Chimera):

یکی از شگفت انگیز ترین مناطق کمر یانارتاش (چیمائرا)  می باشد که به آتش های جاودانه مشهور است. در بعضی از صخره های کوه چیمائرا در نزدیکی دهکده چیرالی به دلیل نشت گازهای طبیعی باعث شده تا همیشه شعله ور باشند، همین دلیل این منطقه را به عجیب ترین جاذبه آنتالیا تبدیل کرده است. یانارتاس 35 کیلومتر از کمر فاصله دارد و نزدیک به کوه الیمپوس می باشد. شما باید یک کیلومتری را کوهنوردی کنید تا به کنار این سنگ‌های برافروخته برسید و پیشنهاد میشد گردشگران در هنگام شب از کوه چیمائرا بازدید کنند چرا که کاملا به وسیله این آتش ها آن منطقه روشن می شود.

• پارک فولکوریک یوروک (Folklorik Yoruk):

موزه فضای باز پارک فولکلوریک یوروک(Folklori Yoruk) یا پارک نومد، برای بازدید از تاریخ و فرهنگ مردم محلی کمر مکانی مناسب است. یوروک در زبان محلی به معنای (عشایر) است و در گذشته زندگی مردم این منطقه از راه دامداری تامین میشد. در این پارک و موزه، نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود که شیوه زندگی مردم کمر را به همراه چادرهای دست‌بافت سنتی مبله با منسوجات و گلیم‌های پشمی نشان می‌دهد. همچنین در این پارک می‌توانید ببینید چگونه عشایر این منطقه از گیاهان، رنگ تولید می‌کردند.

• پارک آبی دولوسو (DoluSu Park):

در پارک آبی دولوسو(DoluSu Park) همه ی امکاناتی که برای یک سرگرمی عالی نیاز دارید، وجود دارد. گردشگران در این پارک می‌توانند بیش از 30 فعالیت آبی را تجربه کنند. در پارک آبی دولوسو آکواریوم و دلفیناریوم وجود دارد که می توانید از تماشای ماهی های رنگارنگ دریای مدیترانه و نمایش شگفت انگیزدلفین ها که دو بار در روز،هم  در صبح وهم بعدازظهر انجام می شود لذت ببرید. شنا کردن با دلفین ها با پرداخت هزینه اضافی اختیاری است. پارک آبی دولوسو دارای یک ساحل خصوصی با تخت هاس ساحلی است که می توانید در زیرآفتاب ملایم و یا زیر سایه  با خوردن  نوشیدنی های گوارا و غذاهای محلی استراحت کنید و لذت ببرید.

• دره گوینوک (Goynuk Canyon):

این دره داخل پارک ملی ساحلی(Beydaglri)، حدود 4 کیلومتر در روستای گوینوک واقع شده است. درون این دره، آبشارها و برکه‌هایی وجود دارد که گردشگران را شگفت زده می‌کند. این جاذبه مشهور برای کسانی که اهل تفریخ هستند و علاقه دارند تا ورزش های مهیجی را تجربه کنند پیشنهاد بسیار خوبی است. در این منطقه می توانید به ماراجویی بپردازید و با ورزش های هیجان انگیز به سرگرمی بپردازید. سافاری با جیپ و شنا در یک رودخانه کوهستانی از جمله این ورزش ها و تفریحات است که در بازدید از این دره می‌توانید انجام دهید.

2. بهترین هتل های کمر

هتل های 5 ستاره بسیار لوکسی در این شهر هستند که بهترین آنها (از نظر مردم و کارشناسان) عبارت اند از:

• Maxx Royal Kemer Resort

• NG Phaselis Bay

• Club Med Palmiye

• Rixos Beldibi

• DoubleTree by Hilton Antalya-Kemer

3. راه های دسترسی به منطقه کمر

با توجه به با کیفیت و متنوع بودن وسایل نقلیه عمومی ترکیه، میتوانید با استفاده از اتوبوس یا مینی بوس(دولموش) و… در عرض یک ساعت به راحتی از آنتالیا به کمر برسید و اوقات خوبی را در آنجا سپری کنید.


ما در این مقاله فقط چند نمونه از جاهای دیدنی منطقه کمر(Kemer) که بازدیدکنندگان بیشتری دارند به شما معرفی کردیم. شما در این منطقه از شهر آنتالیا هر روز با چیزهای تازه‌ای شگفت‌زده خواهید شد. اگر کمی اهل کنجکاوی و کنکاش در شهر باشید، می‌توانید مکان‌هایی را بیابید که سفر شما را رویایی و خاص می‌کنند.

نظرات و پیشنهادات خود را نسبت به منطقه کمر آنتالیا، حتما در قسمت نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات در مورد جاهای دیدنی کِمِر(Kemer) آنتالیا

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *