جنگل حرا قشم

جنگل حرا قشم

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

جنگل حرا قشم، جنگل همیشه بهار

جنگل حرا قشم، یکی از جلوه‌های بی‌نظیر طبیعت ایران است که لازمه دیدن آن سفر با قایق به دل آب‌های شور خلیج فارس است. جنگل حرا زمانی به اوج جذابیت خود میرسد که سطح اب جنگل پایین رفته و مقداری از ریشه های درختان همچون فیلم های علمی تخیلی از اب بیرون امده باشند. شما میتوانید از طریق حرکت با استفاده از قایق در میان آب‌های جنگل، شاهد زیبایی های منحصر به فرد جنگل حرا باشید. جالب اینکه چوب‌های این جنگل در واقع ریشه درختان هستند که باعث این زیبایی طبیعی و حیرت انگیز شده است.

از معروف ترین مکان های گردشگری قشم به حساب می اید که هرساله در فصول سرد گردشگران زیبایی را جذب خود میکند.

جنگل حرا

 بهترین فصل برای بازدید از جنگل حرا

بهترین فصل برای دیدن جنگل حرا اواخر فصل پاییز تا اوایل فصل بهار است. درکل پاییز و زمستان مناسب ترین فصل ها برای سفر به مناطق جنوبی کشور، مخصوصا جزایری مانند قشم میباشد.

پوشش گیاهی جنگل حرا

جنگل حرا پوشیده شده از درختانی با نام (Avicennia marina) است که به اصطلاح به این درختان گیاهان شورپسند یا درختان حرا میگویند که تنها این نوع درخت در این جنگل رشد میکند. اما علت روییدن و زیستن این نوع گیاه، تبدیل اب شور به اب شیرین است که مردمان بومی به این درختان، اب شیرین کن طبیعی میگویند. به همین دلیل است در بین اب های خلیج فارس دوام اورده اند.

میوه حرا به شکل بادام است که در فصل تابستان رشد میکنند و قابل مشاهده اند. این میوه در اخر به داخل اب می افتد و سبب رشد درخت حرا دیگری میشود. این شیوه تکثیر درختان جنگل حرا میباشد.

از میوه و برگ این درختان برای ساخت داروهای گیاهی برای درمان بیماری های پوستی استفاده میکنند.

ارتفاع درختان این جنگل 3 الی 6 متر است و وسعت این جنگل 86هزار هکتار تخمین زده شده.

در اواخر فصل بهار، گل های زرد رنگی روی درختان حرا رشد میکنند که زیبای جنگل را دو چندان میکند.

جنگل دریای حرا

بازدید از جنگل دریایی حرا چگونه است؟

شما برای بازدید از جنگل حرا میباست ابتدا به اسکله سهیلی، اسکله روستای طبل در جزیره قشم بروید سپس در انجا با خرید بلیط قایق های تفریحی مخصوص جنگل حرا به بازدید این شگفتی طبیعی حیرت انگیز بروید.

تفریحات جنگل حرا هم قایق سواری در بین جنگل، عکاسی و پرنده نگری است. این زیبایی طبیعی محل امنی برای پرندگان مهاجر گرمسیر مناسب است و هرساله در فصول سرد این مهاجران به این جنگل کوچ میکنند که شما میتوانید از دیدن این مناظر لذت ببرید.

پرنده حرا

اماکن تفریحی و دیدنی در اطراف جنگل حرا

چندین نمونه از دیدنی هایی در نزدیکی این جنگل وجود دارند که شما میتوانید علاوه بر بازدید جنگل حرا از انها نیز دیدن کنید. جاذبه هایی مثل: غار خربس، ژئوپارک قشم و… نمونه هایی ازین مکان ها است که میتوانید در جدول زیر هم مشاهده کنید.

  • بام قشم در 7کیلومتری
  • تندیس ها در 8کیلو متری
  • تنگه چاهکو در 26کیلو متری
  • قلعه پرتغالی ها در34کیلوتری
  • گورستان تاریخی روستای ازاد در 35 کیلومتری
  • دره ستارگان در 53 کیلو متری قرار دارد

غار خربس قشم

جنگل حرا شرایط اکولوژی مناسبی دارد و از همین رو زیستگاه تولید کنندگان مهاجر مناطق گرمسیری نظریه حواصیل بزرگ ، حواصیل هندی ، کفش نوک تیز ، گیلانشاه ، سلیم خاکستری ، کاکائی و … است. در تور قشم بازدید از جنگل حرا قشم را از دست ندهید. اگر تصمیم سفر به جزیره زیبای قشم و مناطق تفریحی و گردشگری را دارید، میتوانید از دیگر جاذبه های قشم و همینطور تورهای لحظه اخری سایت ما دیدن فرمایید. 

تماس با 20گشت: 88921447-021

نظرات در مورد جنگل حرا قشم

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *