خیابان استقلال(Istiklal) استانبول

خیابان استقلال(Istiklal) استانبول

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,00 از 5 ( 3 رای )
Loading...

İstiklâl Caddesi

شهر استانبول بی‌شک یکی از پرشور و حرارت‌ترین شهرهای جهان است. همین شور و حرارت فوق‌العاده باعث شده تا سالانه مسافران بسیار زیادی از ایران به استانبول سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کنند. استانبول یکی از بی نظیر ترین شهر های گردشگری ترکیه است و جاذبه های آن در طول سال گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند؛ جالب ترین ویژگی اش این است که با تور استانبول در واقع هم وارد آسیا شده اید و هم وارد اروپا، چرا که تنگه ای به نام تنگه بسفر این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده است.

در قسمت اروپایی استانبول، در محله بی‌اوغلو، خیابان استقلال قرار دارد که یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر است که در مرکز شهر قرار دارد.

مشاهده قیمت تور آنتالیا و تورهای ترکیه در سایت 20 گشت + تخفیفات باورنکردنی

خیابانی که به نماد این شهر تبدیل شده و بین همه گردشگران شهرت فراوانی دارد. در این مطلب از مجله گردشگری 20گشت، قصد داریم تا در مورد این خیابان پر تردد و محبوب استانبول صحبت کنیم؛ برای آشنایی بیشتر با این مکان گردشگری با ما همراه باشید…

خیابان استقلال

خیابان استقلال استانبول در قسمت اروپایی شهر و در محله بی‌اوغلو واقع شده و میدان تکسیم در ابتدای این خیابان قرار دارد. ایستگاه مترو شیشانی (Şişhane) هم آن سوی دیگر خیابان استقلال است و رفت‌وآمد را آسان‌تر می‌کند. خیابان استقلال در حال حاضر یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر استانبول و حتی دنیا است، روزانه میلیون ها نفر از ساکنان استانبول و سایر گردشگران در خیابان استقلال تردد می‌کنند که به قصد خرید، صرف غذا یا برای بازدید از جاذبه‌های این خیابان به این منطقه می‌آیند. این خیابان در گذشته‌های دور از مهم‌ترین مناطق شهر و مورد توجه اقشار ثروتمند جامعه بود و بسیاری از بازرگانان و افراد مشهور تمایل به اقامت در این خیابان داشتند.

خیابان استقلال از میدان تکسیم تا برج گالاتا امتداد دارد و طول آن چیزی حدود 1.5 کیلومتر است.

هنگامی که در این خیابان قدم می زنید با انبوهی از بوتیک های کوچک و بزرگ رو به رو می شوید که در میان آن ها برندهای نام آشنا نیز به چشم می خورند. علاوه بر این، تعداد زیادی کافه و رستوران، کتابفروشی، سالن سینما و تئاتر و شیرینی فروشی های قدیمی شهر در همین خیابان قرار دارند.

قدمت ساختمان هایی که در این خیابان قرار دارند هر کدام به دوره حکومت عثمانی ها بر می گردد. خیابان استقلال را هم‌سطح خیابان شانزلیزه پاریس می‌دانند و گردشگران بسیاری فقط برای قدم‌زدن و گشت‌وگذار در این خیابان تاریخی، به ترکیه سفر می‌کنند.

خیابان استقلال پس از جنگ استقلال ترکیه در سال 1923 نامیده شد ولی بی‌توجهی به این منطقه باعث شد تا در دهه 1970 شرایط این خیابان بسیار نامطلوب شود. به همین دلیل دولت و شورای محلی استانبول تصمیم گرفتند تا برای احیای این خیابان تلاش کنند، به همین دلیل میلیون‌ها دلار صرف زیبایی و جذابیت ظاهری این خیابان شد. تلاش‌های دولت و شورای محلی استانبول جواب داد و این خیابان امروزه تبدیل به یکی از جاذبه‌های توریستی استانبول شده است.

خیابان استقلال سال 1920

در خیابان استقلال شاهد دیدنی‌های بسیار زیادی هستیم که هنگام عبور از این خیابان، شما محو تماشای آنها میشوید. در ادامه چند نمونه از این دیدنی ها را به شما معرفی میکنیم.

_دیدنی های خیابان استقلال_

معروف‌ترین جاهای دیدنی خیابان استقلال، کلیساها، بناهای تاریخی و موزه‌ها هستند که بخشی از تاریخ و فرهنگ مردم ترکیه از گذشته تا به امروز را به گردشگران نشان می‌دهند. برخی پاساژها و کوچه‌های قدیمی در این خیابان نیز از نقاط مورد توجه گردشگران هستند.

◊ کلیسا سنت آنتونی پادوا(Saint Anthony of Padua):

بزرگ‌ترین و بهترین کلیسا واقع شده در خیابان استقلال، کلیسا سنت آنتونی پادوا(Saint Anthony of Padua) است. این کلیسا دارای ساختمانی تاریخی با نمای سفید و قرمز است. این کلیسا بزرگترین کلیسای کاتالوکیک استانبول است که در سال 1725 ساخته شده و بعد از بازسازی در سال 1912 به بنای فعلی تبدیل شده است. معماری صورت گرفته در این کلیسا از نوع نئو گوتیک بوده و جذابیت و گیرایی فوق‌العاده‌ای به این مکان داده است. سنت آنتونی پادوا، محل عبادت مسیحیانی است که در کشور مسلمان ترکیه زندگی می کنند.

کلیسای ارمنی گریگوری، کلیسا کاتولیک رومی، کلیسا اردتکس یونانی، خانه مولوی گالاتا، کلیسا یادبود کریمه، کنیسه یهودی، کلیسای واقع بر پشت بام اردتکس روسی و…، دیگر کلیساهای واقع در خیابان استقلال می باشند.

پیشنهاد میشود حتما نگاهی به این کلیساها بیاندازید.

کلیسا سنت آنتونی پادوا

◊ تراموای قدیمی استانبول:

اغلب اگر درباره استانبول و خیابان استقلال در اینترنت جست‌وجو کنید، عکس یک‌ تراموای قرمزرنگ وسط خیابان سنگفرش‌شده و مملو از جمعیت را می‌بینید که بیشتر از هرعکس دیگری تکرار شده است. یکی از نماد ها و دیدنی های مشهور خیابان استقلال، تراموای قدیمی و قرمز رنگ شهر است که قدمتش به سال 1990 برمی گردد و از آن زمان مسافران و گردشگران را از میدان تکسیم به ایستگاه متروی شیشانه می‌رساند.

این تراموا پس از تراموا معروف لندن، لقب دومین خط ریلی جهان را نیز بر عهده دارد.

تراموا خیابان استقلال

◊ خیابان فرانسوی:

دیدنی‌های خیابان استقلال استانبول تنها به ساختمان‌های آن محدود نمی‌شوند و هر کوچه و خیابان منتهی آن به تنهایی یک جاذبه گردشگری است. یکی از این خیابان ها، خیابان فرانسوی است. خیابان فرانسوی در انتهای خیابان استقلال، پشت میدان گالاتاسرای قرار دارد. نقاشی‌های دیواری زیبا و رستوران‌های متنوع با تزیینات تماشایی، انبوهی از مغازه های صورتی و قرمز و بنفش با دیزاینی رنگی و شاد در این خیابان، گردشگران را به تماشای این منطقه جلب می‌کنند. خیابان فرانسوی در سال 2004 میلادی به دست معماری پاریسی بازسازی شد. این خیابان محیطی زیبا برای عکاسی نیز دارد و به همین دلیل گردشگران زیادی در بازدید از خیابان استقلال در این خیابان عکاسی می‌کنند.

خیابان فرانسوی

از دیگر مکان‌های دیدنی در خیابان استقلال استانبول، می‌توان به بناهای تاریخی موجود در آن اشاره کرد و از مهمترین جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی واقع شده در خیابان استقلال استانبول، می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

• میدان تکسیم

• مجسمه استقلال

• موزه پرا

• حمام تاریخی گالاتاسرای

• موزه هنرهای معاصر استانبول

• موزه معصومیت

• برج گالاتا

_تفریحات خیابان استقلال_

فرقی نمی‌کند که به خرید علاقه دارید یا پیاده‌روی یا خوردن غذاهای خوشمزه؛ خیابان استقلال از هرنظر شما را راضی می‌کند! به‌جز جاذبه‌های دیدنی در این خیابان گشت‌وگذار در مراکز خرید، پیاده روی میان نوازندگان خیابانی، تماشای ویترین‌های رنگارنگ و بسیاری تفریحات دیگر نیز در این خیابان وجود دارند که در ادامه به طور مختصر معرفی میکنیم؛

◊ پیاده‌روی در خیابان استقلال:

پیاده روی در خیابان استقلال به‌خصوص در تاریکی شب از تفریحات موردعلاقه بسیاری از گردشگران است و به همین دلیل مسافران، هتل‌های اطراف این خیابان را برای اقامت انتخاب می‌کنند تا به گشت شبانه در خیابان استقلال بپردازند. این خیابان به شب‌های همیشه روشن معروف است و هیچ‌چیز در آن رنگ خاموشی نمی‌گیرد. کمتر خیابانی در دنیا وجود دارد که چنین ویژگی‌هایی داشته باشد که پیاده‌روی در آن به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی بدل شود. پس آماده یک‌گشت‌وگذار همه‌چیزتمام و هیجان‌انگیز باشید! اولین چیزی که ممکن است در هنگام پیاده روی در خیابان نگاهتان را به خودش جلب کند نوازنده‌ها و گروه‌های موسیقی هستند که در گوشه‌ و کنار خیابان استقلال به چشم می‌خورند و به لطف حضور آن‌ها این خیابان لحظه‌ای از موسیقی و لبخند خالی نمی‌شود. شک نداشته باشید که در طول پیاده‌ روی، معماری ساختمان‌ها شما را شگفت‌زده خواهند کرد، طوری‌‌که برای تماشای جزئیات آن‌ها مجبور می‌شوید دقایقی مکث کنید.

◊ کافه گردی و خوشمزه های خیابان استقلال:

ازگاری‌های بلوط و بلال فروش گرفته تا انواع دکه‌های غذاهای خیابانی، رستوران‌های کوچک محلی تا رستوران‌های شیک و مجلل، کافه‌های کوچک هنری تا کافه‌های لوکس و انواع شیرینی فروشی‌ها در این خیابان پر تردد به چشم می‌خورند. به هر سبک غذا و هر نوع دسری که علاقه داشته باشید، در این خیابان می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و از خوردنشان لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم از لذت خوردن سیمیت، کوفته ترکی، ساندویچ ماهی و شاه بلوط غافل نشوید. دسرها و شیرینی‌های ترکی هم که جای خود را دارند و محال است کسی باقلوای ترکی و کنافه را بخورد و عاشق آن نشود!

به طور خلاصه شما حین پیاده روی در این خیابان هر زمان که نیاز به یک نوشیدنی یا خوردن یک شیرینی داشتید کافی است اطراف خود را نگاه کنید و یک کافه دنج و خودمانی‌ یا لوکس و شیک را برای خود انتخاب کنید.

◊ عکاسی:

البته که سفر بدون ثبت خاطرات امکان‌پذیر نیست و بهترین راه ثبت خاطرات عکاسی است. در خیابان استقلال امکان خلق تصاویر زیبا و به یادماندنی وجود دارد و همچنین در بخش‌هایی از این خیابان و کوچه‌های آن می‌توانید گرافیتی ها و نقاشی‌ های دیواری مختلف را مشاهده کنید که نمایی جذاب برای عکاسی را به وجود آورده‌اند. اگر علاقه‌مند به عکاسی باشید، در خیابان استقلال نیز می‌توانید تصاویر فوق العاده‌ای را ثبت و ضبط کنید.

فعالیت‌های روزمره مردم در این خیابان می‌تواند باعث شود تا بتوانید نگاه عمیقی به سبک زندگی مردم ترکیه انداخته و از آن بازدید کنید. پیشنهاد میشود اگر به طور حرفه ای عکاسی میکنید، حتما به خیابان فرانسوی که در مورد آن توضیح دادیم، نگاهی بیاندازید.

◊ خرید و بازار گردی:

همان طور که می دانید خیابان استقلال مملو از فروشگاه ها و بوتیک های مختلف و بهشت عاشقان خرید و بازار گردی است. در خیابان استقلال فروشگاه‌های متنوعی از انواع برندهای مطرح ترکیه و سایر نقاط جهان شعبه دارند، معروف‌ترین برندهای ترکیه مانند ال سی وایکیکی و کوتون در این خیابان شعبه دارند و از دیگر فروشگاه‌های معروف در خیابان استقلال می‌توان به فروشگاه‌های آدیداس، گپ، منگو، زارا و… ،اشاره کرد.

در این خیابان شما می‌توانید به سراغ پاساژ بسیار مشهور چیچک(Çiçek Pasajı) رفته و از زیبایی های آن لذت ببرید. معماری این پاساژ شما را به سال 1876 برمی‌گرداند. این پاساژ در گذشته یک سالن تئاتر بوده که بر اثر آتش سوزی نابود شد و بعد از انقلاب روسیه، زنان روسی که پیش از انقلاب جز ثروتمندان بودند، در این مکان‌ها رو به گل‌فروشی آوردند و از آن پس نام این محل به پاساژ گل تغییر کرد.

_هتل های خیابان استقلال_

در این خیابان هتل‌های زیادی نیز وجود دارد که با اقامت در این هتل‌ها می‌توانید دسترسی سریعی به خیابان استقلال داشته باشید. از جمله هتل‌های نزدیک به خیابان استقلال استانبول:

هتل بارسلو(Barcelo)

• هتل پرا پلاس(Pera Palace)

هتل هیلتون بسفروس(Hilton Istanbul Bosphorus)

• هتل آمیرا(Amira)

هتل دپابلیک(The Public)

• هتل گرند حیات(Grand Hyatt)


خیابان استقلال استانبول یکی از سرزنده‌ترین و بهترین خیابان‌های دنیاست. خیابانی که پر از زیبایی و شگفتی است که با چندبار قدم‌زدن در آن هم چیزی از جذابیت‌های این خیابان کم نمی‌شود. کافه‌هایی که عطر و طعم غذاها و نوشیدنی‌هایشان عقل‌وهوش‌تان را می‌برند، گروه‌های موسیقی خیابانی که به زیباترین شکل ممکن در هرگوشه خیابان مشغول هنرنمایی هستند، موزه‌ها و کلیساهایی که در نوع خودشان بهترین و خاصترین‌اند و مردمی که لحظه‌ای لبخند از روی لبشان نمی‌افتد، همه‌وهمه بخشی از جذابیت‌های این خیابان هستند.

اگر تاکنون شاهد خیابان استقلال و گشت و گذار در این شهر بودید، نظرات خود را در مورد این خیابان شلوغ با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات در مورد خیابان استقلال(Istiklal) استانبول

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *