دهکده جهانی دبی (گلوبال ویلیج)

دهکده جهانی دبی (گلوبال ویلیج)

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

دهکده جهانی دبی در تور دبی یکی از مناطق گردشگریست که بهترین سرگرمی، مراکز خرید، غذاخوری‌ها و سایر جاذبه‌های شهر را در زیر یک سقف گرد هم می‌آورد. این پارک موضوعی، از زمان افتتاحش در سال ۱۹۹۷ میزبان نزدیک به ۹۰ میلیون بازدیدکننده بوده و از نظر میانگین بازدید روزانه، در میان چهار مقصد برتر تفریحی در سطح جهان قرار میگیرد. کشورهای سراسر جهان در دهکده ای کوچک در اطراف دبی غرفه هایی به شکل بناهای مشهور و بنام از کشورشان به پا کرده و در آنجا به فروش و نمایش انواع البسه و صنایع دستی سنتی ، سوغاتی ها و خوراکی های خاص کشورشان را به نمایش گذاشته اند و به همین دلیل جزو برترین مناطق گردشگری دبی در کشور امارات متحده عربی بشمار می آید.

دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی زمانی که کنسرتی مجازی به نام کنسرت «Rockin’ 1000 Global Gig» که بزرگ‌ترین کنسرت راک مجازی در تاریخ جهان به حساب می‌آید، به‌مناسبت جشن ۲۵ سالگی این جاذبه برگزار شد، در سال ۲۰۲۰ رکوردی در گینس به ثبت رساند.

موقعیت دهکده جهانی دبی؟

آدرس دهکده جهانی دبی: امارات متحده عربی، دبی، خروجی ۳۷ جاده شیخ محمد زاید، دبی‌لند

دهکده جهانی دبی در خروجی ۳۷ جاده شیخ محمد بن زاید در دبی‌لند قرار دارد.

راه های دسترسی به دهکده جهانی دبی

 

  • تاکسی: با استفاده از تاکسی‌های کریم، اوبر و RTA، می‌توانید از هر نقطه شهر به دهکده جهانی بروید.
  • اتوبوس: با اتوبوس می‌توانید به‌راحتی خود را به دهکده جهانی برسانید. اتوبوس‌ها از چهار مسیر حرکت می‌کنند که عبارت‌اند از مسیر ۱۰۲ از «ایستگاه مترو رشیدیه» (Rashidiya Metro Station)، مسیر ۱۰۳ از «ایستگاه مترو اتحاد» (Union Metro Station)، مسیر ۱۰۴ از «ایستگاه اتوبوس الغبیبه» (Al Ghubaiba Bus Station) و مسیر ۱۰۶ از «ایستگاه مترو مرکز خرید امارات» (Mall of Emirates Metro Station). بسیاری از هتل‌ها نیز اتوبوس‌هایی به مقصد دهکده جهانی برای مهمانان خود تدارک می‌بینند.

در دهکده جهانی دبی نیز می‌توانید  با استفاده از قایق‌های برقی «عبرا» که توسط شرکت RTA ‌فراهم شده است، به گشت‌وگذار روی آب بپردازید و یا با پای پیاده از بخش‌های مختلف بازدید کنید.

موقعیت دهکده جهانی دبی

پیشینه دهکده جهانی

” دهکده جهانی دبی Global Village Dubai ” در سال ۱۹۹۷ میلادی راه اندازی شد و  در ابتدا به‌صورت چندین غرفه کوچک با موضوع کشورهای مختلف ساخته شد، که در فصل اول حدود پانصد هزار نفر از آن بازدید کردند که نشان از موفقیت مجموعه داشت و باعث شد توسعه آن در دستور کار قرار گیرد. در بیست‌وسومین فصل دهکده که در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ و به‌مدت ۱۶۶ روز برگزار شد، تعداد بازدیدکنندگان به بیش از هفت میلیون نفر رسید. گردش مالی این پارک موضوعی، در مجموع ۲۳ فصل مبلغی بالغ بر ۱۳ میلیارد درهم بوده است.

اولین مکان برگزاری آن روبه رو شهرداری شهر دبی بود و بعد از مدت کوتاهی به محله عود متا در جوار محله کرامه دبی انتقال یافت و طولی نکشید که به دلیل گسترش این جشنواره آن را در فستیوال سیتی دبی انجام گرفت و آن زمان دهکده جهانی دبی بیشتر بصورت جشنواره برگزار می شد .

نمایش تمام جهان به‌صورت مینیاتوری و در اندازه‌ای کوچک، هدف شکل گیری دهکده جهانی دبی بود. به این ترتیب، هنر، فرهنگ و غذاهای شاخص از کشورهای مختلف در یک مکان گرد هم آمدند که شامل تمام کشورهای شمال آفریقا، آفریقای مرکزی، خاور میانه، اروپا و آمریکا می باشد.

این جشنواره بزرگ از سال ۲۰۰۵ میلادی به طور کامل و دائمی به خارج از شهر دبی منتقل شد تا بناهای دائمی برای آن طراحی و ساخته شود و از حالت نمایشگاه به حالت یک شهربازی بزرگ تبدیل شود و این دهکده در حال حاضر در خروجی جاده ۳۷ امارات متحده واقع گردیده  است.

زمان های برگزاری دهکده جهانی دبی

با توجه به اینکه دهکده جهانی دبی همه ساله در فضایی روباز برگزار می شود، در ماه های گرم تابستان دبی تعطیل می باشد و شما می توانید با پایان روزهای گرم سال در تاریخ اول نوامبر ( ماه آبان ) که دهکده جهانی بازگشایی می شود مراجعه نموده و تا هفتم آوریل ( در ماه فروردین ) سال بعد به مدت پنج ماه دایر می باشد.

ساعت های کاری دهکده جهانی دبی

  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت 3.30 عصر الی 12 شب
  • پنجشنبه ، جمعه و سایر تعطیلات رسمی از ساعت 3.30 عصر الی 1 شب 

قیمت بلیط دهکده جهانی

قیمت بلیط ورودی گلوبال ویلیج به ازای هر نفر 15 درهم است که هم به صورت آنلاین و هم به صورت خرید در محل میتوان تهیه نمود.

تفریحات رایج دهکده جهانی دبی

در دهکده جهانی دبی علاوه بر غرفه های مربوط به کشورها ، بعضی از بناهای معروف جهان مانند : ساعت لندن ، برج خلیفه ، اکروپلی ، برج پیزا ، برج ایفل ، مجسمه آزادی ، کنبد های روسیه ، مسجد تاج محل و … به صورت مینیاتوری بازسازی شده اند و مجموعه این بنا ها در کنار هم و نورپردازی آنها فضایی خارق العاده را خلق میکند که قطعا برای شما و خانواده محترمتانجذاب خواهد بود.

در گلوبال ویلیج میتوانید از تمام سوغاتی های سراسر جهان خرید کنید ولی تفریحات گلوبال ویلیج به اینجا ختم نمی شود ، در گلوبال ویلیج یک شهربازی جذاب با وسایل های هیجان انگیز مانند چرخ فلک وجود دارد که شما را حسابی سرگرم خواهد نمود و همچنین یک کانال آبی در محوطه دهکده وجود دارد که قایق های تفریحی در آن عبور می کنند و شما می توانید به تفریح و گشت و گذار بپردازید.

یک استیج هیجان انگیز نیز در محوطه دهکده کلوبال وجود دارد که هر شب با جنگ های شاد برای کودکان و بزرگسالان افراد زیادی را به سمت خود جذب می نماید.

تفریحات دهکده جهانی دبی

غرفه‌های متنوع دهکده جهانی دبی

 

۲۶ غرفه که نماینده تعداد زیادی کشور از سراسر جهان هستند، شامل کشورهای ایران، مراکش، لبنان، آذربایجان، افغانستان، سوریه، تایلند، عربستان سعودی، هند، مصر، ترکیه، پاکستان، یمن، اروپا، آمریکا، سریلانکا، اندونزی، کامبوج، مالزی، برونئی، لائوس، هنگ‌کنگ، تایوان، ویتنام، نپال، بوتان، میانمار، قطر، عمان، فیلیپین، اردن، ژاپن، آفریقا، امارات متحده عربی، کره جنوبی، چین، کشورهای بالکان و… می‌شود.

صنعتگران محلی مهارت‌ها و استعدادهای خود در حوزه صنایع دستی چوبی، پارچه‌های دستبافت و… را به‌صورت زنده به نمایش می‌گذارند. همچنین محل عرضه غذاهای سنتی، ادویه‌جات، میوه‌های خشک و… نیز از بخش‌هاییست که نباید از دست بدهید. به‌ویژه که آثار هنری، پوشاک، اکسسوری‌ها و جواهرات جذاب و کالاهای متنوعی از کشورها و فرهنگ‌های مختلف پیدا خواهید کرد. در صورت تمایل می‌توانید بخشی از هزینه سفرتان را به خرید از این دهکده اختصاص دهید و نیز مناظر جذاب متعدد و شخصیت‌های هیجان‌انگیزی در این دهکده وجود دارند که میتوانید آن‌ها را در قاب دوربین خود برای همیشه ثبت و ضبط نمایید.

 

  • غرفه ایران: یکی از زیباترین غرفه‌های دهکده جهانی که بیشتر به یک کاخ واقعی تاریخی شباهت دارد تا نمایشگاه غرفه ایران می باشد. محصولات فوق‌العاده خوب و باکیفیت که بیشتر خوراکی هستند در این محل برای خرید عرضه شده است. در میان آن‌ها سنگ‌های قیمتی و صنایع دستی نیز به چشم می‌خورد.
  • غرفه آفریقا: انواع محصولات سنتی از جمله سوغاتی‌های چوبی سنتی، سبدهای حصیری رنگارنگ، کالاهای چرمی، طبل و صنایع دستی در غرفه آفریقا عرضه میشود و شانس صرف غذاهای لذیذ بی‌نظیری از هر گوشه این قاره نصیبتان میشود.
  • غرفه ترکیه: اگر به صنایع دستی علاقه دارید حتما به غرفه ترکیه رفته چراکه میتوانید از میان صنایع دستی این کشور نظیر ظروف شیشه‌ای و سرامیک سنتی آناتولی، خرید متفاوتی انجام دهید و در بازارهای شلوغ آن از غذاهای لذیذ ترکی لذت ببرید.
  • غرفه پاکستان: در این غرفه ضمن آشنایی با فرهنگ و سنت غنی این کشور امکان گشت‌وگذار در میان غرفه‌های کالاهای پارچه‌های پنبه‌ای و ابریشمی، مصنوعات سنتی، چرمی، لباس‌های بلوچی و… را داشته و در ادامه برای رفع خستگی حتما سمبوسه، چات، شیرینی، لاسی و سایر خوراکی‌های پاکستانی را امتحان نمایید.
  • غرفه یمن: غرفه یمن مملو از مغازه‌های رنگارنگ شلوغ و غرفه‌های خیابانی با انواع غذاهای سنتی می باشد. یکی از بهترین عسل‌های مشهور جهان را یمن تولید می‌کند و اغلب آن را با عسل مانوکای نیوزلند مقایسه می کنند.
  • غرفه هند: از آن دست مکان‌هایی که تاثیر ماندگاری بر بازدیدکنندگان می‌گذارد غرفه هند می باشد و با گشت‌وگذار در بازارهای سنتی آن شاهد کالاهای خاص هر منطقه از این کشور خواهید بود و می‌توانید با این سرزمین عرفانی، تمدن‌ها و فرهنگ‌های باستانی بیشتر آشنا شوید.
  • غرفه مراکش: در غرفه مراکش می‌توانید انواع مختلف قهوه با طعم هل را امتحان کنید که طعم فوق‌العاده‌ای دارند از جمله چای مراکشی.

منطقه هیجان انگیز و ماجراجویی پیتر خرگوشه

 

منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه (Peter Rabbit Adventure Zone) سال 2021 شروع به کار نمود. این شخصیت کارتونی قدیمی هنوز در قلب بسیاری از کودکان زنده است. امروزه پیتر کوچولو به‌همراه دوستانش لیلی دم‌کوتاهه (Lily Bobtail) و ناتکین سنجابه (Squirrel Nutkin) در دهکده جهانی دبی خانه‌هایی برای خود ساخته‌اند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

  • هزارتوی تربچه: یک پازل چالش‌برانگیز برای کودکان هزارتوی تربچه می باشد که کودکان باید در آن به‌دنبال شخصیت محبوب پیتر خرگوشه بگردند و در همچنین راه بیرون‌رفتن از این محل را پیدا کنند که قطعا برای آن‌ها بسیار هیجان انگیز و جذاب خواهد بود.
  • شهربازی ناتکین سنجابه: فعالیت‌های تفریحی و مهیج متنوعی در این قسمت برای کودکان در نظر گرفته شده است.
  • کافه آقای خرگوش: در حالی که کودکتان مشغول بازی است، میتوانید در این کافه یک فنجان قهوه داغ بنوشید و در محیطی آرام استراحت کنید.
  • فروشگاه خرده‌فروشی: آخرین ایستگاه در منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه فروشگاه است و کودکان می‌توانند اسباب‌بازی‌ها و وسایل مرتبط با پیتر خرگوشه را در این فروشگاه خریداری نمایند.
  • باغ آقای مک گرگور: بهشتی برای کودکان عاشق طبیعت که به باغبانی علاقه دارند باغ آقای مک گرگور می باشد که درست در کنار کافه مستر خرگوش قرار گرفته است. جالب اینجاست که بچه‌ها می‌توانند در اینجا به باغبانی و کاشت گیاه پرداخته و در نهایت آن را به‌عنوان سوغاتی با خود ببرند.
  • شکار گنج: بر اساس داستان پیتر خرگوشه و ماجراهای آن ساخته شده و افراد شرکت‌کننده که میتوانند گروهی یا انفرادی باشند باید با کمک سرنخ‌ها، قفل گنج را باز کنند.

منطقه پیتر خرگوشه دهکده جهانی دبی

موزه باور می‌کنی یا نه ریپلی (Ripley’s Believe It or Not)

 

یکی از عجیب‌ترین مجموعه‌های طبیعی، علمی، هنری و انسانی در امارات متحده عربی و خاورمیانه موزه باور می‌کنی یا نه ریپلی است که در گلوبال ویلیج دبی قرار گرفته است و اولین موزه در نوع خود در خاورمیانه است که شامل بیش از ۲۵۰ اثر هنری کمیاب، مجسمه‌های مومی افراد عجیب و تاریخی، نمایشگاه‌های باورنکردنی، گالری تاریک، بازی‌های تعاملی و غیره می‌شود.

علاوه بر شش گالری موضوعی، سینمای چهار بعدی و هزارتوی آینه‌ای (Marvelous Mirror Maze) نیز برای گردشگران جذابیت زیادی دارند. نهایت لذت از فیلم زمانی نصیبتان می‌شود که علاوه بر دیدن بتوانید پریدن، چرخیدن و… را همراه با فیلم تجربه نمایید؛ اتفاقی که در سینمای چهار بعدی تجربه میکنید.

نظرات در مورد دهکده جهانی دبی (گلوبال ویلیج)

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *