رونمایی از قطار نامرئی در سال ۲۰۱۸

رونمایی از قطار نامرئی در سال ۲۰۱۸

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

قطاری انعکاسی ساخت آرشیتکت ژاپنی Kazuyo Sejima

رسیدن انسان به کره ی ماه که چند دهه قبل اتفاق افتاد تا قبل از آن یک رویا بیشتر نبود، رویایی که مدتی بعد به واقعیت پیوست. امروزه هم از دنیای تکنولوژی هر روزه محصولاتی می بینیم که خلق آنها و داشتن آنها زمانی مانند خیالبافی و حتی محال بود ولی با پیشرفت بزرگی که در علم مدرن شده است، به نظر می رسد هر غیر ممکنی دارد ممکن می شود که این موضوع فقط مختص وسایل دیجیتالی نیست. می خواهیم یکی از جدیدترین دستاوردهای خارق العاده ی بشر را به شما معرفی کنیم: قطار نامرئی! با ما همراه باشید در سایت تور مشهد

 قطار نامرئی ژاپن

قطار نامزئی، قطاری خارج از دنیای «فیلم Hunger Game» است

اگر فیلم Hunger Game را دیده باشید، با شنیدن این خبر یاد این فیلم جالب و تخیلی می افتید ولی با این تفاوت که این یکی حقیقت دارد! یک قطار تقریبا نامرئی توسط یکی از برترین آرشیتکت های ژاپنی طراحی شده و قرار است برای اولین بار در توکیو در سال ۲۰۱۸ آغاز به کار کند.
این قطار که توسط مهندس معمار برنده ی جایزه، Kazuyo Sejima طراحی شده است، از جنس مواد نیمه شفاف و نیمه انعکاسی است و هدف از ساخت آن این بوده که جدا از اینکه در شهر مورد استفاده قرار می گیرد یا در حومه ی شهر، با محیط اطرافش ادغام شود و در واقع اینطور به نظر برسد که وسیله ای در حرکت نیست و با منظره یکی شود.
مهندس باهوش طراح، Sejima در این باره می گوید: این کوه در طول مناظر زیادی عبور می کند، از کوه های Chichibu گرفته تا مرکز شهر توکیو، و من فکر کردم چرا که نه… ایده ی خوبی است که قطار با مناظر مختلف اطرافش همزیستی پیدا کند.
«هفت ستاره در Kyushu»، نام لوکس ترین قطار ژاپن است که شامل ۳۰ واگن است و فقط ۳۰ نفر را در هر سفر جابه جا می کند. که در بالا می توانید تصویر آن را ببینید.

پروژه قطار نامرئی ژاپن

آقای سجیما طراح قطار نامرئی، در سال ۱۹۹۵، کمپانی معماری SANAA را به همراه آقای نیشیزاوا بنیان گذاری کرد و این کمپانی به خاطر استفاده از نور و فضا معروف است.
در کنار طراحی های قابل توجه سجیما و نیشیزاوا، طراحی های عجیب و جالب دیگری در دنیا هم وجود دارد که کاندیدای دریافت جایزه معماری هستند که از جالب توجه ترین آنها موزه ی مدرن هنر نیویورک، غرفه مارپیچ در لندن، مرکز یادگیری رولکس در سوییس، موزه ی تولدو در شهر تولدو و ساختمان کریستین دیور در توکیو اشاره کرد. جالب است بدانید آقای سجیما و نیشیزاوا در سال ۲۰۱۰، بالاترین افتخار دنیای معماری را به نام Pritzker Architecture Prize laureates کسب کردند.
طبق نظر هیئت منصفه ای که این رای مهم که مهم ترین افتخار در دنیای معماری است را به این دو نفر داد، اعضای این هیئت گفته اند: آنها هم مثل تعداد اندک دیگری ویژگی های پدیده ی فضا، نور، شفافیت، و ماده را برای خلق یک اثر تاثیر گذار و شگفت انگیز کشف کردند.