زبان مردم برزیل چیست؟

زبان مردم برزیل چیست؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 3,67 از 5 ( 3 رای )
Loading...

می توان گفت که اکثر مردم برزیل به پرتغالی صحبت میکنند، اما این کشور بزرگ آمریکای جنوبی از نظر زبانی با صدها زبان گفتاری از جمله زبانهای بومی، زبانهای مهاجر و لهجههای منحصربهفرد منطقهای غنی گشته است.

پرتغالی زبان اول اکثر برزیلی ها است، اما تعداد زیادی از کلمات خارجی، واژگان ملی را گسترش داده اند. زبان پرتغالی از زمانی که در قرن شانزدهم وارد برزیل شد، دستخوش تحولات بسیاری شده است. دو کشور تا حد زیادی املای خود را استاندارد کردهاند، اما تلفظها، واژگانو معانی کلمات بهطور گستردهای متفاوت شدهاند که اکنون ممکن است برای برخی برزیلیها درک فیلمهای اسپانیایی سایر کشورهای آمریکای لاتین آسانتر از فیلمهای پرتغال باشد. ایتالیاییها، آلمانیها، ژاپنیها و مهاجران اسپانیایی زبان، واژهها و عبارات جدیدی را در پرتغالی برزیلی معرفی کردهاند.مردم بومی برزیل به چه زبانی صحبت می کنند؟

زبان مردم برزیل

زبان مردم برزیل چیست؟

مردم بومی برزیل به دهها زبان مجزا صحبت میکنند و برخی از مقامات معتقدند که بیشترین تفاوت زبان برزیلی از پرتغالیها را میتوان در تماس اولیه با هندیها دنبال کرد. گروه زبانی توپی یا توپی گوارانی به ویژه بر نام مکان های برزیلی تأثیر گذاشته و شاید هزاران کلمه و عبارت را به پرتغالی برزیل اضافه کرده است. زبان توپی قبل از تماس اروپاییان، زبان اصلی مردمان بومی برزیل بود، و زبان بین هندیها و پرتغالیها، تاجران، مبلغان، ماجراجویان و مدیران شد. نفوذ توپی ها همچنین باعث شد برزیلی ها واضح تر زبان خود را بیان کنند و از الگوهای گفتاری بینی بیشتری نسبت به همتایان ایبریایی خود استفاده کنند.

تاریخچه زبان مردم برزیل چیست؟

هنگامی که پرتغالی ها در سال 1500 وارد برزیل شدند و بر برزیل تسلط یافتند. در آن زمان، 6 میلیون بومی وجود داشت که به حدود 1000 زبان صحبت می کردند. زبانهای آمریکایی زمانی که گویندگان آنها از بین رفتند یا ادغام شدند، به تدریج ناپدید شدند.

بسیاری از شهرها علاوه بر برزیل، معمولاً در پاسخ به جمعیت بزرگ مهاجران، زبان های رسمی را نیز پذیرفته اند. به عنوان مثال، آلمانی در سانتا ماریا د جتیبا و پومرود دارای موقعیت رسمی مشترک است. تالیان یک زبان رسمی در ریو گراند دو سول و سانتا کاتارینا است.نواع زبان در برزیل

در برزیل حدود 228 زبان وجود دارد که زبان پرتغالی و 11 زبان خارجی یا مهاجر دیگر و 217 زبان بومی را شامل میشود.برای پاسخ به اینکه زبان مردم برزیل چیست تا انتها با ما همراه باشید.

 

زبان های رسمی برزیل

زبان رسمی برزیل پرتغالی است و همچنین رایج ترین زبان در این کشور است. لهجه پرتغالی که در برزیل صحبت می شود، پرتغالی برزیلی نامیده می شود. بیش از 95 درصد از مردم برزیل به زبان پرتغالی صحبت می کنند.

برزیل تنها کشور پرتغالی زبان در قاره آمریکا است اما با پرتغالی اروپایی متفاوت است زیرا تحت تأثیر آلمانی و ایتالیایی و زبان های بومی کشور قرار گرفته است.

 

زبان های بومی برزیل

زبان های بومی که در برزیل نیز صحبت می شود عبارتند از:

  • Kaingang، این زبان توسط ملت Kaingang صحبت می شود که 30000 نفر دارد. فقط حدود 60 درصد از مردم کائینگانگ به زبان کاینگانگ صحبت می کنند.
  • Ticunaکه توسط حدود 50000 نفر در برزیل، کلمبیا و پرو صحبت می شود و زبان مادریTicuna است.
  • کایوا گوارانی، یک زبان گوارانی است که توسط 18000 نفر از مردم کایوا در برزیل در ایالت ماتو گروسو دو سول صحبت می شود.
  • Teneteháraکهترکیبی از دو زبان است.
  • Guajajára Macushi، بزرگترین زبان کاریبایی است که توسط حدود 30000 نفر در گویان و برزیل صحبت میشود.
  • ترنا، یک زبان آراواکایی است که توسط حدود 15000 برزیلی در ایالت ماتو گروسو دو سول صحبت می شود.
  • زبان ژاوانته، زبانی است که در ماتو گروسوی شرقی توسط حدود 9600 نفر ژاوانته صحبت می شود.
  • توکانو، زبانی است که حدود 4500 نفر در برزیل به آن صحبت می کنند.
  • Mawé، یک زبان توکانو که حدود 7000 نفر به آن صحبت می کنند.

پرچم برزیل

زبان های مهاجران برزیل

برزیل دارای تعداد زیادی از مردم است که به دو یا چند زبان صحبت می کنند. رایج ترین زبان های مهاجر در برزیل عبارتند از:

  • آلمانی: لهجه آلمانی برزیلی توسط 3 میلیون نفر صحبت می شود. حدود 2 درصد از برزیلی ها آلمانی صحبت می کنند. در دهه 1940، آلمانی به دلیل هجوم زیاد مهاجران آلمانی، پرکاربردترین زبان دوم در برزیل بود.
  • ایتالیایی برزیلی ونیزی: (تالیان) توسط 1 میلیون نفر صحبت می شود. این یک گویش ایتالیایی برزیلی بر اساس زبان ونیزی است.
  • لهستانی
  • اوکراینی
  • ولاکس
  • رومانی
  • عربی
  • کره ای
  • کاتالان
  • هلندی
  • ژاپنی: برزیل، خانه بزرگترین جمعیت ژاپنی خارج از ژاپن است.
  • انگلیسی: رایج ترین زبان خارجی که در برزیل مورد مطالعه و صحبت قرار می گیرد و پس از آن اسپانیایی قرار دارد.

سایر زبان های برزیل

برزیل خانه بسیاری از زبان های اقلیت و بومی است.

گزارش شده است که در برزیل ۲۱۷ زبان بومی صحبت می شود. بیشتر این زبان ها در شمال برزیل صحبت می شود. امروزه تنها حدود 10000 تا 40000 فرد بومی به این زبانها صحبت می کنند.

نهنگاتو زبان مشترک بسیاری از مردم بومی برزیل و همچنین آفریقایی ها، اروپایی ها و مردمان آفریقایی تبار در امتداد ساحل بود و تا اواخر دهه 1800 توسط اکثر مردم منطقه صحبت می شد. اخیراً دوباره محبوبیت خود را به دست آورده است.

برزیل

تفاوت بین پرتغالی اروپایی و پرتغالی برزیلی

تلفظ، یکی از تفاوت های اصلی این دو زبان است. برزیلیها هنگام صحبت کردن بر حروف صدادار تأکید میکنند، در حالی که پرتغالیها کلمات را با دهان بسته تلفظ میکنند، بدون اینکه زیاد بر حروف صدادار تأکید کنند.

تلفظ برخی از صامت ها نیز متفاوت است، به خصوص S در انتهای کلمات. در پرتغالی برزیل، S در انتهای کلمه به صورت SS تلفظ می شود، اما در پرتغالی اروپایی به صورت SH تلفظ می شود.

برزیلی ها در استفاده از پرتغالی خلاقیت بیشتری دارند و برخی از اسم ها را به فعل تبدیل می کنند.

 

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی زبان های موجود در کشور برزیل و اینکه زبان مردم برزیل چیست پرداختیم. اصلی ترین زبان این کشور که حدود 97 درصد زبان مردم این کشور را تشکیل میدهد پرتغالی است و در کنار آن برخی زبان های بومی و زبان مهاجران نیز در فر هنگ و زبان این کشور قرار می گیرد.

اما به طور کلیاگر قصد تجربه تور برزیل و یا مهاجرت به آن را دارید بهتر است زبان پرتغالی را تا حد کم یاد بگیرید. البته که زبان انگلیسی نیز برای رفتن به تور برزیل کارساز خواهد بود اما ممکن است نتوانید با افراد بومی و محلی ارتباطی برقرار کنید.

نظرات در مورد زبان مردم برزیل چیست؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *