ساحل سرخ هرمز

ساحل سرخ هرمز

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

جزیره هرمز دنیای شگفتی‌ها و جاذبه‌های رنگارنگ است. مناطق جنوبی ایران جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری دارند ، یکی از این مناطق که گزینه بسیاری از طبیعتگردان و گردشگران است، جزیره هرمز میباشد که بیش از هرچیز ساحل سرخ این جزیره بسیار معروف است.

در این مطلب ما قصد داریم ساحل سرخ هرمز را به شما معرفی کنیم پس اگر اطلاعاتی در مورد این ساحل ندارید تا اخر این صفحه با ما همراه باشید تا در تور قشم از آن بازدید نمایید.

باما 20سفر کنید.

ساحل سرخ

›ساحل سرخ ایران کجاست؟

ساحل سرخ  واقع در نواحی جنوبی جزیره هرمز در نزدیکی استان هرمزگان قرار دارد. شما میتوانید برای رفتنبه جزیره هرمز با استفاده از هواپیما و یا قطار و اتوبوس به مقصد قشم سفر کرده، سپس از طریق قایق هایی که در اسکله ذاکری قشم قرار دارند خود را به جزیره هرمز برسانید و از انجا با استفاده از وسایل نقلیه بومی و یا با پای پیاده خود را به ساحل سرخ برسانید و از دیدن ان لذت ببرید.

نام دیگر ساحل سرخ ، ساحل خوراکی است. شاید با خودتان فکر کنید که ایا واقعا این خاک خوراکیست؟

درسته! خاک ساحل سرخ خوراکی است که مردمان بومی انجا به ان ″گلک″ میگویند و از ان برای طعم دار شدن بعضی از غذاهای محلی خود استفاده میکنند. به گونه ای که ابتدا ان را شسته و مقداری اب به ان اضافه میکنند و مدتی میگذارند تا سنگریزه های داخل خاک ته نشین شوند و سپس ان را صاف کرده و میگذارند تا به شکل محلول و سسی قرمز رنگ غلیظ در بیاید. در واقع این سس به دست آمده از خاک سرخ به عنوان نمک و ادویه برای طعم دار کردن غذا کاربرد دارد.

›چرا رنگ این ساحل سرخ است؟

رنگ سرخ خاک این ساحل زیبا به دلیل وجود 70 درصدی اکیسداهن موجود در خاک ساحل سرخ است ،سنگ های ″مگنتیت″ ، ″هماتیت″ ، ″اولیژیست″ در ترکیب خود اکیسداهن دارند که وجود این سنگ ها در این جزیره بسیار زیاد است. جزیره هرمز یکی از مهمترین منابع خاک سرخ در جهان است.

رنگ سرخ دریای ساحل سرخ

›اقامتگاه های جزیره هرمز

اقامتگاه های زیبایی در جزیره هرمز وجود دارند که شما برای استراحت میتوانید در این اقامتگاه ها اسکان کنید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی هرمز فرصتی است تا گردشگران با زندگی ساده و مردمان خون‌گرم این جزیره اشنا شوند. چند نمونه از این اقامتگاه های بومگردی عبارتند از: اقامتگاه آرین، اقامتگاه چندل، اقامتگاه بوم هرمزی، اقامتگاه هزار و یک شب، اقامتگاه خانه بهارک، خانه بومی هنر، اقامتگاه صبورا، اقامتگاه دره شن ها، اقامتگاه خندغ و…

اقامتگاه بومگردی هرمز

 

›دیگر جاذبه های نزدیک به ساحل سرخ

در جزیره هرمز علاوه بر ساحل سرخ جاذبه های شگفت انگیز دیگری وجود دارد که شما میتوانید در طول اقامت خود در جزیره هرمز شاهد زیبایی های انها باشید، از جمله از این جاذبه های طبیعی و جغرافیایی میتوان به دره رنگین کمان، قلعه پرتغالی ها، غار مراقبه و… ، اشاره کرد.

دره رنگین کمان هرمز


برای اطلاع از دیگر جاذبه های قشم و جزیره هرمز میتوانید از سایت ما 20gasht.com و همینطور در قسمت درباره قشم، از جزیره قشم بیشتر اطلاع پیدا کنید.

تماس با 20گشت: 88921447-021

 

نظرات در مورد ساحل سرخ هرمز

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *