شهرهای دیدنی مالزی

شهرهای دیدنی مالزی

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

Sightseeing Cities in Malaysia

مالزی را باید یکی از توریستی ترین کشورهای آسیا دانست. تنها ۲۵.۸۳ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۸ از این کشور بازدید داشته اند.

مالزی کشوری است که از موقعیت جغرافیایی و سابقه تاریخی خاصی برخوردار بوده و به همین علت نیز محل وجود چندین نژاد و فرهنگ مختلف و متفاوت است. بومیان این کشور مالایی بوده و نژادهای هندی و چینی نیز بخش زیادی از ساکنین مالزی را تشکیل می‌دهند. این امر سبب شده تا مالزی تبدیل به کشوری با تنوع بسیار زیاد مذهبی و قومی باشد. همچنین این کشور به ‌علت قرارگیری در جنوب شرق آسیا، سواحل فوق‌العاده‌ای دارد. شهرهای مختلف مالزی دارای معابد هندها، معابد بودایی، مساجد زیبا و باشکوه، بازارهای شلوغ و آسمان‌خراش‌های متعدد هستند.

اگر به مالزی بروید  خواهید دید کهکه این کشور با شهرهای بسیار زیبای خود همواره در حال برگزاری فستیوال های بزرگ است که از جمله این جشن ها، سال نو هندی ها، سال نوی چینی ها، اعیاد قربان و فطر، روز مقدس بودایی ها، روز استقلال، کریسمس و همچنین روز مقدس هندوها را می توان نام برد؛ کشور مالزی در آسیابا تمام مدرن بودنش، دارای طبیعت بسیار بکری است که این مسئله باعث شده که این کشور نسبتا پهناور تبدیل به مقصد خوبی برای سفر بازنشستگان و همچنین کسانی که به دنبال آرامش و تمدد اعصاب هستند، شود.

مالزی

کوتابارو (Kota Bharu)

در شمال شرقی شبه جزیره مالزی و در نزدیکی تایلند، شهر کوتابارو (Kota Bharu) قرار دارد. کوتا بارو مقصدی محبوب در بین کسانی است که می‌خواهند وارد کشور تایلند شوند.  شهری که نماد واقعی فرهنگ و تمدن اصیل مالایی است.  در سفر به این شهر، بیشتر از هر شهر دیگری، فرهنگ مالزی را ببینند، چرا که بافت شهر پر از معماری‌های زیبا و قدیمی و برخی معابد فوق‌العاده بودایی و بازارهای سرسبز است. یکی از بزرگترین بازارهای شهر کوتا بارو، بازار مرکزی است که زنان پرتکاپویی روزانه در این بازار اقلامی مثل میوه، سبزیجات و… را به فروش می‌رسانند.

کوتابارو

میری (Miri)

یکی دیگر از شهرهای کشور مالزی که در جزیره بورنئو (Borneo) و شمال ایالت ساراواک (Sarawak) واقع شده است. این شهر از نظر جمعیت دومین شهر شلوغ ایالت ساراواک محسوب می‌شود. شهر میری مرکز اداری بخش میری است و این شهر به عنوان دومین شهر ایالت ساراواک و دهمین شهر مالزی شناخته می‌شود. بر اساس آمار منتشر شده در سال 2005، جمعیت شهر میری برابر با 279.600 نفر بوده.

شهر میری ترکیب نژادی بسیار متنوعی داشته و شامل هندی‌ها، مالایی‌ها، چینی‌ها و اقوام دایاک، کایان، ملانائو، پنان، بیدایوه، ایبان، کلابیت، کنیاه و دیگر گروه‌های نژادی بومی می‌شود. این شهر مدرن و ثروتمند بر پایه صنعت نفت خود ساخته شده است. همچنین شهر میری دارای امکانات رفاهی و گردشگری مناسبی بوده و رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی متعددی در این شهر ساخته شده‌اند. در رستوران‌های این شهر می‌توانید انواع غذاهای مالزیایی را سفارش دهید.

اگر مدت زمان محدودی در سفر دارید و می خواهید از توریستی ترین شهرهای مالزی دیدن کنید، به میری سفر کنید.

شهر میری

کوچینگ (Kuching)

بزرگ‌ترین شهر بورنئو، شر جنگلی کوچینگ (Kuching) میباشد. این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد اما متاسفانه هنوز در بین گردشگران بسیاری ناشناخته مانده اما همین شهر بزرگ، مکانی عالی برای تفریح و آرامش برای بازدیدکنندگان است. شهر کوچینگ موزه‌های فراوان و یک تفرجگاه ساحلی بسیار زیبا دارد. خیابان های سنگ فرش شده تمیز به همراه لباس هایی ارزان برای خرید می تواند جاذبه ای برای سفر به مالزی شما باشد. در شهر کوچینگ کافه‌ها، رستوران‌ها ومکان‌های فراوانی برای امتحان کردن غذاهای خیابانی و محلی مالزی وجود دارد که اگر به شکم گردی علاقه دارید می‌توانید از امتحان کردن آن‌ها لذت ببرید.  از دیدن ساختمان های مرتفع و آسمان خراش ها در میان جنگل های گرمسیری تعجب خواهید کرد.

کوچینگ در ساحل رودخانه‌ای به نام ساراواک (The Sarawak River) واقع شده است. یکی از تفریحات متنوع در سفر به این شهر، امکان پیاده‌روی در جنگل و ساحل است.

کوچینگ

کوتا کینابالو (Kota Kinabalu)

ابتدا کوتا کینابالو مالزی (Kota Kinabalu) به خاطر ساختمان های بتونی اش، جذاب به نظر نمی رسد. این موضوع تنها هنگامی است که هنوز وارد یکی از توریستی ترین شهرهای مالزی نشده اند. به محض ورود به کوتاکنابالو مجذوب آن می شوید. کوتا کینابالو مرکز ایالت صباح(Sabah) در مالزی است.

این شهر، بزرگ‌ترین شهر ایالت صباح بوده و در ساحل شمال غربی جزیره بورنئو واقع است. این شهر مساحتی در حدود 816 کیلومتر مربع دارد و 630 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. دین مردم این شهر اسلام، تائویسم، مسیحیت، هندو، بودیسم و برخی ادیان دیگر تشکیل می‌دهند. زبان رسمی این شهر مالزیایی بوده اما زبان‌های انگلیسی و چینی نیز در کوتا کینابالو رواج دارند. کوتا کینابالو آب و هوایی استوایی دارد و در تمامی فصول سال رطوبت و دمای هوا زیاد است. میزان بارندگی سالانه در این شهر چشمگیر بوده و میانگین سالانه بارش 2547 هزار میلی متر برآورد می‌شود. متوسط دمای هوای این شهر در طول سال بین 23.6 تا 314 درجه سانتی گراد متغیر است. از سوغاتی‌های شهر کوتا کینابالو می‌توان به خوراکی مشهور لانه پرنده، سس چیلی صباح، روغن بکر نارگیل، ظروف مسی، سفالیجات، صنایع دستی بومی، صنایع برنزی، نقاشی و شکلات‌های دستساز اشاره کرد.

کوتا کینابالو در کنار دریای چین جنوبی قرار گرفته است. به همین خاطر غروب های این شهر در مالزی بسیار مشهور و عاشقانه است. کوتا کینابالو با داشتن مراکز خرید و بازارها، غذاهای فوق العاده و صحنه های پرهیاهوی هنر و موسیقی، گردشگر فراوان دارد.

کوتا کینابالو جاذبه‌های گردشگری فراوانی از جمله مسجد کوتا کینابالو، روستای فرهنگی ماری ماری، برج ساعت اتکینسون، آکواریوم و موزه دریایی، معبد پو تو سی، دهکده فرهنگی مونسوپیاد، چشمه‌های آب گرم پورینگ، مرکز باتلاقی کوتا کینابالو، مسجد ایالت صباح، موزه صباح، پارک ملی تونکو عبدالرحمان، پارک پردانا و ساحل تانجونگ آرو دارد.

کوتا کینابالو

ایپوه (Ipoh)

ایپوه با جمعیتی معادل 798/710 نفر و مساحت 643 کیلومتر مربعی اش، سومین شهر بزرگ کشور و مرکز ایالت پراک است که از لحاظ جمعیت ششمین شهر پرجمعیت به شمار می رود و در فاصله دو ساعتی مرکز کوالالامپور قرار دارد و شهرهایی چمور، جلاپنگ، فالیم، منگلمبو و تانجونگ رامبوتان هم زیر نظر شهرداری ایپوه قرار دارند. ضمنا در دل شهر ایپوه، شهر باستانی ایپوه واقع شده که فاصله آن تا شهر جدید زیاد نیست. رودخانه کینتا (Kinta River) از اینجا عبور می کند که ایپوه را به دو قسمت شهر جدید و شهر قدیم تقسیم می‌کند. شهر قدیمی در سمت غرب این رودخانه واقع شده و یک منطقه تجاری معروف و شلوغ با مغازه‌های تاریخی است که حول خیابان Leech واقع شده‌اند. ، این شهر یکی از شهرهای ثروتمند آسیای جنوب شهر در قرن نوزدهم محسوب می شد و این ثروت به دلیل وجود معادن قلع در اطراف این شهر بوده است.

از جاذبه‌های گردشگری شهر ایپوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• معبد Kek Lok Tong

• برج ساعت Birch

• غار Perak

• تالار و دادگستری شهر

• ایستگاه قطار شهر

ایپوه

لنکاوی (Langkawi)

از توریستی‌ترین شهرهای مالزی می‌توان به لنکاوی اشاره کرد که مجموعه‌ای از 99 جزیره است. جزایر لنکاوی در دریای اندمان و در سواحل غربی کشور مالزی قرار دارند و اقامتگاه‌ها و هتل‌های ساحلی فراوانی در آن‌ها ساخته شده است. این شهر برای تفریحات تابستانی بسیار مناسب بوده و همچنین سواحل سفید، مزارع شالیزاری و تپه‌های پوشیده از جنگل دارد.

اگر قصدتان از سفر به جزیره لنکاوی، خرید است پس انتخاب بسیار درستی انجام داده اید، زیرا این جزیره، منطقه آزاد و معاف از هزینه های گمرک است و تنها کاری که باید بکنید این است که 48 ساعت در آنجا اقامت داشته باشید تا از مزایا بهره مند شوید، بهتر است بدانید که کلمه لنکاوی به معنی غذاهای دریایی است پس اگر یه این نوع غذاها علاقه دارید می توانید از رستوران های این جزیره دیدن کنید و از غذاهای بسیار لذیذ آن جا لذت ببرید.

اگر به لنکاوی سفر کردید، از آرامگاه بانو محصوری (Mahsuri) بازدید کنید. دیگر جاذبه های لنکاوی را نام می بریم:

• برای جزیره گردی، دایانگ بونتینگ (Dayang Bunting)

• برای غواصی، پارک دریایی پولائو پایار (Pulau Payar Marine Park)

• تله کابین کوهستان و پارک ملی گونوگ (Gunung)

• کروز رودخانه مانگرو (Mangrove River)

• آرامگاه محصوری (Mahsuri Mausoleum)

• مزرعه کروکودیل (Crocodile Farm)

• مزارع برنج لامان پادی (Laman Padi)

• و خرید صنایع دستی لنکاوی

 

لنکاوی

کوالالامپور (Kuala Lumpur)

کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی اولین مقصد هر گردشگری است که به مالزی سفر می‌کند. این شهر زیر نظر دولت اداره می شود، و همچنین شاید مهمترین شهر کشور مالزی، از نظر اقتصادی و گردشگری به حساب بیاید که در مرکز ایالت سلانگور (selangor) قرار گرفته است. این کلان‌شهر مالزی، واقعا همه چیز برای دیدن و گشتن دارد. آسمان‌خراش‌های این شهر، در کنار بافت سنتی و معبدهایی که دارد، جلوه خاصی را به شهر می‌بخشد.  مساحت این شهر 243.65 کیلومتر مربع و جمعیت آن طبق آمار سال 2010، 1/627/172 نفر می باشد.

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور به همه شهرهای مهم جهان راه داشته و تا مرکز این شهر نیز تنها 40 دقیقه فاصله دارد. کوالالامپور را قلب کشور مالزی می‌نامند و این شهر امکانات خوبی برای گردشگران و مسافران خود تدارک دیده است. برای اقامت، انواع هتل‌ها از 5 ستاره تا 1 ستاره، خوابگاه‌ها و هاستل‌های ارزان قیمت وجود دارند. همچنین میتوانید لیست بهترین هتل های کوالالامپور را هم در مطلب های دیگر سایت ما، آگاهی پیدا کنید.

وسایل نقلیه عمومی برای سفر از کوالالامپور تا توریستی‌ترین شهرهای مالزی در دسترس است. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر کوالالامپور مالزی می‌توان به این موارد اشاره داشت:

خیابان پتالینگ، پارک ماجراجویی ای تی وی، مرکز تفریحی بریک اوت، جنگ لیزر کوالالامپور، غار باتو، برج منارا کوالالامپور، پارک پرندگان کوالالامپور، پارک پروانه‌های کوالالامپور، خانه وارونه کوالالامپور، موزه توهمات کوالالالمپور، باغ دریاچه کوالالامپور، موزه ملی مالزی یا موزه نگارا، میدان مردکا کوالالامپور، برج‌های دوقلوی پتروناس، محله چینی‌ها، آکواریوم کوالالامپور، مسجد جامع کوالالامپور و… .

کوالالامپور

مالاکا (Malacca)

شهر مالاکا به‌طورکلی به عنوان یکی از سایت‌های میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر در طول تاریخ، محل اقامتگاه انگلیسی‌ها، هلندی‌ها و پرتغالی‌ها بوده است. اما امروزه، مالاکا با قرار گرفتن در ساحل غربی شبه جزیره مالزی، مکان منحصر به فردی برای بازدید گردشگران شده است. گردشگرانی که وارد مالاکا می شوند، از جذابیت ها و زیبایی های فضاهای شهری دیوانه می شوند. شهری که در نگاه اول شما را به یاد شهرهای کانالی مانند آمستردام یا شهرهای رنگارنگ یونان و ایتالیا می اندازد. شاید هم معماری بناها شما را به یاد شهرهای پرتغالی و اسپانیایی بیندازد.

جاذبه های بسیاری را در این ایالت کوچک خواهید یافت. مکان هایی مانند کلیسای مسیح، سالن شهر، تپه سنت پاول، قلعه هلندی، شهرک پرتغالی ها و بسیاری دیگر. این شهر توریستی مالزی از کوالالامپور ۱۴۵ کیلومتر و از کشور سنگاپور ۲۴۰ کیلومتر فاصله دارد. چنین موقعیت عالی، آن را به یکی از شلوغ ترین و توریستی ترین شهرهای مالزی تبدیل کرده است.

مالاکا 


مالزی کشوری در جنوب شرق آسیاست و به دلیل موقعیت جغرافیایی و تاریخچه خاص خود، دارای تنوع نژادی، قومیتی، فرهنگی و مذهبی بی‌نظیری است. این میزان تنوع و نیز بهره‌مندی از سواحل فوق‌العاده، سبب شده تا مالزی تبدیل به کشوری توریستی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان شود.

امروزه مالزی در بین اولویت های گردشگران برای سفر میباشد. این کشور در صنعت گردشگری پیشرفت چشمگیری داشته و سالانه افراد زیادی تور های مالزی انتخاب میکنند. در این مقاله برخی از شهر های مالزی که مناسب سفر هستند معرفی کرده ایم.

تماس با 20گشت:88921447-021

نظرات در مورد شهرهای دیدنی مالزی

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *