شکست رکورد طولانی‌ ترین پرواز تجاری دنیا

شکست رکورد طولانی‌ ترین پرواز تجاری دنیا

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 4 رای )
Loading...

 آخرین پیشرفت در صنعت هوانوردی، پروازهای مستقیم تجاری بین سیدنی و لندن هستند که حدود ۱۹ ساعت طول می‌کشد، مشکل اینجا است که چنین هواپیمایی هنوز ساخته نشده است. طی ۶۰ سال گذشته هوانوردی تجاری پیشرفت‌های زیادی داشته است. از جامبو جت در دهه‌ی ۱۹۶۰ که حمل‌ونقل انبوه در مسافت‌های طولانی را تسهیل کرد تا کنکورد که راه را برای سفرهای هوایی مافوق صوت هموار کرد. کاپیتان لیزا نورمن (Captain Lisa Norman) و مدیرعامل گروه کانتاس آلن جویس (Alan Joyce) و در مورد برنامه‌های شرکت هواپیمایی استرالیا برای انجام سه پرواز تحقیقاتی بین ایالات‌متحده و انگلیس به استرالیا در تاریخ 22 آگوست 2019 در سیدنی استرالیا بحث و گفتگو کردند و قرار شد این پروازها اواخر امسال انجام شود.

air

ایرباس A350 هم‌اکنون در مسیرهای دوربرد یا بسیار طولانی پرواز می‌کند، اما برای مقرون به صرفه بودن پروازهای مستقیم سیدنی به لندن و سیدنی به نیویورک که به ترتیب ۱۷۸۰۰ و ۱۶۲۰۰ کیلومتر از هم فاصله دارند باید آن‌ها را تعدیل راندمان کرد.

شرکت هواپیمایی کانتاس، پرواز مستقیم در مسیر کانگورو (اصطلاحی که برای مسیر ارتباطی بسیار سودآور سیدنی به لندن به کار می‌رود) را «پروژه‌ی طلوع» نام‌گذاری کرده است. این خط هوایی قرار است تا اواخر سال ۲۰۱۹ تصمیم بگیرد که از هواپیمای تکراری بوئینگ 777x‌ برای این پروژه استفاده کند یا ایرباس A350.

هواپیمای ایرباس A350-900ULR شرکت هواپیمایی سنگاپور، نیوآرک و سنگاپور را بهم وصل می‌کند. این پرواز، در حال حاضر طولانی‌ترین پرواز در جهان است. این شرکت هواپیمایی عضو استار الیانس (Star Alliance) که اولین و بزرگ‌ترین اتحاد شرکت‌های هواپیمایی در جهان است و دفتر مرکزی آن، در شهر فرانکفورت آلمان قرار دارد می باشد.

Singapore_Airlines_Airbus_A380

خطوط هوایی سنگاپور زمانی برای مسیر سنگاپور به نیویورک از هواپیمای A340-500 استفاده کردند که نسبت به بوئینگ 787-9، قدیمی‌تر بود و مصرف سوخت بیشتری داشت و این پروازهای زیان‌ده را متوقف کردند. این پرواز اکثراً شامل کابین کلاس بیزینس می‌شد که یک بخش کوچک پریمیوم اکونومی در انتهای آن وجود داشت. تا اینکه سال گذشته خطوط هوایی سنگاپور با استفاده از هواپیمای A350ULR با برد فوق طولانی و مصرف بهینه‌تر سوخت مجدداً پرواز ۱۹ ساعته‌ی سنگاپور به نیوآرک را به راه انداخت و عنوان طولانی‌ترین پرواز دنیا را پس گرفت.

پروازهای مستقیم لندن به استرالیا برای سال‌ها، یک رویای موهوم و خیالی بود و همین سال گذشته شرکت کانتاس، پرواز مستقیم بین پرت استرالیا و لندن را با بوئینگ 787-9 در مدت‌زمان ۱۷ ساعت راه‌اندازی کرد. پرواز از سیدنی به لندن مدت‌زمان بیشتری نیاز دارد و به همین دلیل استفاده از هواپیمای کوچک‌تر بوئینگ 787-9 به‌صرفه نخواهد بود؛ چراکه برای چنین پروازی باید سوخت اضافی را جایگزین مسافران کرد.

پروژه‌ی جدید طلوع که تا سال ۲۰۲۲ اجرایی خواهد شد، در عرض حدود ۲۰ ساعت سیدنی و لندن را به هم وصل می‌کند و به‌ این‌ ترتیب تمام رکوردها را خواهد شکست. با اینکه هواپیمای اصلاح‌شده هنوز به‌طور کامل آماده نیست؛ اما فاصله‌ی چندانی تا تحقق این رویا نمانده است. شرکت کانتاس حتی تأیید کرده است که می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۱۹ پروازهای آزمایشی هواپیماهای 787-9 را با فقط ۴۰ مسافر در این مسیر انجام دهد که بیش از ۱۹ ساعت طول می‌کشد. این پروازهای آزمایشی با این هدف صورت می‌گیرد که سازمان تنظیم مقررات استرالیا و دانشمندانی از دو دانشگاه این کشور، اثرات چنین پرواز طولانی‌ای را بر بدن مسافران و رفتار آن‌ها بررسی کنند. مطمئناً خطوط هوایی سنگاپور با توجه به پروازهای طولانی ۱۹ساعته‌ی خود، اطلاعات زیادی درباره‌ی این موضوع دارند. باید دید که مسافران بین پروازهای مستقیم فوق طولانی و سفرهای هوایی اتصالی، کدام یک را ترجیح می‌دهند.

پنج پروازی که به‌عنوان طولانی‌ترین سفرهای هوایی دنیا شناخته می‌شوند، عبارت‌اند از:

۱. هواپیمایی سنگاپور: سنگاپور به نیوآرک، ۱۸ ساعت و ۳۰ دقیقه طول پرواز ، توسط هواپیمای ایرباس A350-900ULR

۲. خطوط هواپیمایی قطر: آوکلند به دوحه، ۱۷ ساعت و ۵۰ دقیقه طول پرواز ، توسط هواپیمای بوئینگ 777-200LR

۳. هواپیمایی کانتاس: پرت به لندن، ۱۷ ساعت و ۲۵ دقیقه طول پرواز ، توسط هواپیمای بوئینگ 787-9

۴. خطوط هواپیمایی امارات: دبی – آوکلند، ۱۷ ساعت و ۱۰ دقیقه طول پرواز ، توسط هواپیمای ایرباس A380

۵. هواپیمایی سنگاپور: سنگاپور – لس آنجلس، ۱۷ ساعت و ۵۰ دقیقه طول پرواز ، توسط هواپیمای ایرباس A350-900

منبع: forbes.com

نظرات در مورد شکست رکورد طولانی‌ ترین پرواز تجاری دنیا

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *