فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

معرفی فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

کشور ترکیه با جاذبه های گردشگری فراوان گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند و به همین سبب فرودگاه های بین المللی زیادی در ترکیه وجود دارد. یکی از مهم ترین فرودگاه های این کشور که نقش مهمی در گردگشری ترکیه دارد،‌ فرودگاه عدنان مندرس ازمیر (Adnan Menderes Havalimanı) می باشد. برای دسترسی به شهرهای ساحلی دریای اژه پرواز ها به این فرودگاه انجام می شود. با بیست گشت همراه باشید تا با معرفی کامل فرودگاه ازمیر به شما عزیزان، راه های دسترسی به آن را بیاموزید.

برای سفر به ازمیر یا بدروم با تور های ترکیه بیست گشت و اطلاع از قیمت ها و تخفیفات آن کلیک نمایید.

فرودگاه بین المللی عدنان مندرس

پیشینه فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

آغاز تاسیس فرودگاه ازمیر به سال  ۱۹۸۴ میلادی باز می گردد. در پایان در سال ۱۹۸۷ میلادی ساخت این فرودگاه تکمیل گردید و افتتاح شد.  ازمیر جز شهرهای قدیمی و تاریخی ترکیه می باشد و گردشگران بسیار زیادی هم دارد، دولت ترکیه برای ساخت این فرودگاه اهمیت ویژه ای قائل شده می باشد.‍ همچنین توسط فرودگاه ازمیر می توان به شهرهای ساحلی دریای اژه دسترسی داشت.  ازمیر در کشور ترکیه اهمیت زیادی دارد و بعد از استانبول و آنکارا، ازمیر سومین شهر گردشگری ترکیه به شمار می آید.
مسافران و گردشگران از سراسر جهان توجه ویژه ای به شهر ازمیر دارند و جالب است بدانید قدمت این شهر به بیش از سه هزار سال می رسد.  فرورگاه ازمیر مساحتی بیش از هفت میلیون متر مربع دارد و در دو سایت ساخت شده می باشد.

فرودگاه ازمیر جز مجهز ترین و مدرن ترین فرودگاه های ترکیه به شمار می رود و نام آن به نام عدنان مندرس یکی از نخست وزیران کشور ترکیه گذاشته شده است. طبق آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از نه میلیون مسافر توسط این فرودگاه پرواز داشته اند. از این نه میلیون نفر پنج میلیون نفر شامل پروازهای خارجی می باشد که نشان از میزان بالای پروازهای بین المللی در آن دارد. فرودگاه عدنان مندرس ازمیر پنجمین فرودگاه پرتردد ترکیه به شمار می آید. در سال ۲۰۰۶ میلادی تعدادی پایانه جدید برای پروازهای خارجی به این فرودگاه اضافه شده است.

موقعیت جغرافیایی فرودگاه ازمیر

موقعیت قرارگیری فرودگاه ازمیر در ۱۸ کیلومتری جنوب شهر ازمیر می باشد. منطقه قرار گیری این فرودگاه قاضی امیر (Geziemir) می باشد. در مسیر رسیدن به فرودگاه از شهرهای تاریخی و جذابی همچون سلجوک، افسوس و پاموک کاله عبور خواهید کرد که بازدید از آنها را نباید از دست بدهید. راه های دسترسی متنوعی برای رسیدن به این فرودگاه در نظر گرفته شده می باشد و تقریبا از هر منطقه شهر که باشید به راحتی می توانید خودتان را به فرودگاه برسانید.

اطلاعات فرودگاه ازمیر

  • نام فرودگاه ازمیر: Izmir Airport
  • کد یاتا فرودگاه ازمیر: ADB
  • کد ایکائو فرودگاه: LTBJ
  • نوع فرودگاه: عمومی- مسافربری
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۲۶ متر
  • پایانه ها: دو پایانه مجزا
  • وب سایت فرودگاه عدنان مندرس: adnanmenderesairport.com

 دسترسی به فرودگاه ازمیر

  • اتوبوس: یکی از بهترین راه های دسترسی به فرودگاه ازمیر استفاده از اتوبوس های این مسیر می باشد. اگر از فرودگاه به مرکز شهر ازمیر بخواهید بروید و برعکس، استفاده از اتوبوس بهترین راه پیشنهادی ما به شما می باشد. اتوبوس های ویژه فرودگاه هر ۲۰ دقیقه در مقابل دفاتر شرکت هواپیمایی ترکی توقف دارند و مسافران را جا به جا می نمایند. همچنین پیشنهاد می کنیم نقشه حرکت مسیرهای فرودگاه را تهیه نمایید تا از ایستگاه های آنها به خوبی اطلاع داشته باشید.
  • تاکسی: در صورت تمایل زمانی که از فرودگاه ازمیر خارج می شوید می توانید از تاکسی های خود فرودگاه نیز برای رسیدن به مرکز شهر استفاده نمایید. این تاکسی ها جلوی فرودگاه به صورت شبانه روزی وجود دارند و هر ساعتی که پروازتان در شهر ازمیر فرود بیاید به این تاکسی ها دسترسی خواهید داشت. البته ذکر این نکته ضروری است که کرایه های این تاکسی ها در طول شب  بیشتر از کرایه آنها در طول روز می باشد.

پایانه های فرودگاه ازمیر

فرودگاه ازمیر یا فرودگاه بین المللی عدنان مندرس دارای دو پایانه مسافری می باشد. یکی از این پایانه های برای پروازهای داخلی اختصاص یافته و پایانه دیگر به پروازهای خارجی اختصاص یافته است. این دو پایانه  مجزا از یکدیگر هستند ولی به دلیل وجود راهروهای متحرک این دو پایانه به یکدیگر متصل هستند. پایانه پروازهای بین المللی فرودگاه ازمیر در سال ۲۰۰۶ میلادی و با بودجه ای نزدیک به ۱۵۰ میلیون یورو تاسیس شده می باشد. پایانه قدیمی تر فرودگاه ازمیر نیز در حال حاضر برای پروازهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته شده است.

فرودگاه ازمیر

امکانات فرودگاه ازمیر

از مهم ترین امکانات فرودگاه ازمیر می توان به وجود یک سالن همایش در آن اشاره نمود. یک سالن غذاخوری عمومی نیز در فرودگاه وجود دارد که می توانید از آن استفاده نمایید. رستوران های مختلف، کافه های متنوع، فروشگاه های هدایای و سوغاتی و باجه راهنمای گردشگری از دیگر امکانات مهم این فرودگاه به شمار می آید. یکی از مهم ترین جذابیت های فرودگاه ازمیر امکان حمل و بسته بندی بسته های شما به صورت رایگان می باشد. همچنین در سرتاسر فرودگاه نیز به اینترنت رایگان دسترسی خواهید داشت.

فرودگاه عدنان مندرس2

خطوط هواپیمایی و پرواز ها از ایران به فرودگاه ازمیر

در صورتی که قصد سفر به ترکیه و سفر به شهر ازمیر را دارید از ایرلاین های مختلفی می توانید بلیط تهیه نمایید. از ایران به ترکیه و شهر ازمیر پرواز مستقیم وجود دارد که از طریق فرودگاه های بین المللی امام خمینی و تبریز صورت می گیرد. در صورت از کشورمان ایران قصد سفر به ازمیر و رفتن به شهرهای اطراف آن را دارید، می توانید بلیط هواپیما خود را از ایرلاین های مختلفی خریداری نمایید. در صورت خریداری بلیط هواپیما شرکت هواپیمایی ماهان ایر از فرودگاه بین المللی امام خمینی پرواز خواهید نمود. شرکت هواپیمایی قشم ایر، فری برد، شرکت هواپیمایی معراج و شرکت هواپیمایی ماهان نیز تمامی پروازهای شان به مقصد ازمیر از فرودگاه بین امللی امام خمینی خواهد بود. در صورتی که می خواهد از فرودگاه تبریز به ازمیر بروید می توانید از شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز بلیط هواپیما خود را خریداری نمایید.

موقعیت مکانی فرودگاه ازمیر


همچنین ببینید:

نظرات در مورد فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *