فستیوال های شهر دبی

فستیوال های شهر دبی

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

در چند دهه اخیر، دبی به یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده و سالانه میلیون ها نفر از سرتاسر جهان برای سپری کردن تعطیلات با رزرو تورهای دبی به این شهر عربی سفر می کنند. سالانه در دبی فستیوال ها و جشنواره های متعددی برگزار میشود که هرکدام از آنها علاقه مندان خاص خود را از سراسر دنیا برای شرکت در این فستیوال ها جذب شهر دبی میکند.

در ادامه با 20گشت همراه باشید تا با چند نمونه از پر طرفدار ترین فستیوال های شهر دبی آشنا شوید.

فستیوال های دبی

جشنواره خرید دبی(Dubai Shopping Festival)

اول از هر چیز مشهور ترین و پر طرفدارترین فستیوال شهر دبی، جشنواره خرید دبی است. فستیوال خرید دبی برای اولین بار در سال 1996 برپا گردید و سبب رونق اقتصاد و تجارت این شهر و شروع رفت و آمد تجار به شهر دبی شد. فستیوال خرید همواره مورد علاقه مسافران قرار گرفته و در کنار تفریحات و بازدید از مجموعه‌های هیجان‌انگیز دیگر عالی به نظر می‌رسند. فستیوال خرید هم به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود زیرا گشت ‌و گذار در مراکز خرید یک نوع تفریح خواهد بود. با فرارسیدن سال نو و به مدت یک ماه جشنواره خرید دبی برگزار می شود و تمام فروشگاه ها، مراکز خرید و شعبه های برندهای مشهور محصولاتشان را با تخفیف هایی شگفت انگیز به مشتریان عرضه می کنند.

فستیوال خرید دبی

فستیوال عروس(Bride show)

فستیوال عروس دبی در ماه آوریل برگزار می شود و در این فستیوال جدیدترین مدل های لباس عروس، آرایش عروس، زیورآلات و هرچیز مرتبط با عروسی و مراسم ازدواج به نمایش گذاشته می شود. بهترین و جدیدترین مدل‌ها و برندهای مطرح لباس عروس در طی این مراسمات معرفی شده و طراحان این صنعت در این فستیوال گرد هم می‌آیند. این فستیوال باشکوه در مرکز نمایشگاه های بین المللی دبی برگزار می شود و هزاران نفر از سراسر دنیا را به دبی روانه میکند.

فستیوال عروس

فستیوال طلا دبی(Dubai Gold Festival)

یکی از قدیمی‌ترین فستیوال‌های دبی، نمایشگاه طلا و جواهر آن است. تنوع محصولات در این مکان فوق‌العاده زیاد بوده و با کیفیت‌ها و طرح‌های مناسب در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند. سالانه تاجر های طلا و جواهر و افرادی که دنبال خرید طلای مرغوب هستند به این فستیوال سر می‌زنند.

فستیوال طلا دبی

جشن روز ملی دبی(Dubai National Day Celebration)

دوم دسامبر یک روز بسیار مهم در تاریخ دبی به مناسبت تأسیس کشور امارات به شمار می‌رو که یکی از بهترین ماه های سال برای سفر به دبی است چرا که در این زمان هم آب و هوای دبی بسیار مطلوب است و شرجی و گرم نیست و هم این که این شهر حال و هوای سال نوی میلادی و کریسمس را به خود می گیرد. این جشن یکی از مهم ترین و در حقیقت بزرگ ترین جشنی است که در دبی و امارات برگزار می گردد. هر ساله جشنی با شکوه و جذاب به همراه برپایی مراسم‌های فوق‌العاده صورت گرفته که این روز تعطیل رسمی نیز است. پرچم این کشور در این روز خاص به اهتزاز در می‌آید و مردم با در دست داشتن پرچم به خیابان‌ها آمده و به رقص و پای‌کوبی می‌پردازند و همچنین مردم پرچم کشور را در بالای ساختمان‌هایشان بر افراشته می‌کنند.

جشن روز ملی دبی

فستیوال تومارولند(Tomorrowland Festival)

کمتر کسی را می‌ توان پیدا کرد که به موزیک الکترونیک علاقه داشته باشد ولی با فستیوال تومارولند(Tomorrowland Festival) آشنا نباشد و آن را نشناسد. جشنواره تومارولند دبی یکی از بزرگترین جشنواره های موسیقی الکترونیک و یکی از برجسته ترین جشنواره های موسیقی دنیا محسوب میگردد، این جشنواره با فهرست عالی برنامه های خود که نسبت به سایر رویدادهای موسیقی و رقص الکترونیک واقعا منحصر به فرد و مهیج است می تواند برای شما گردشگران تجربه ای فوق العاده به همراه اجراهای عالی روی صحنه محسوب شود. وجود 15سن خارق‌العاده برای اجرای هنرمندان و دی جی‌های معروف به همراه طراحی بی‌نظیر دکوراسیون‌هایی از آتشفشان و پروانه‌های انفجاری جلوه خاصی به محیط می‌دهند.گردشگران و علاقه مندان به این این فستیوال قرار است در این جشنواره طعم تمام موسیقی های الکترونیک ، از تکنو تا مینیمال را تجربه کنند و طراحی مکان برگزاری این جشنواره به گونه ای است که احساس می کنید به یک دنیای دیگری از امکانات بی پایان پا گذاشته اید.

فستیوال تومارولند

فستیوال سنسیشن(Sensation Festival)

حدود 18 سال قبل نخستین فستیوال سنسیشن(Sensation Festival) در آمستردام برگزار گردید و پس از آن در دیگر شهر های پیشرفته مانند دبی ادامه یافت. این برنامه با به نمایش گذاشتن منبع نور و نورپردازی های جالب و متنوعی و بوجود آوردن وحدت و هماهنگی شما گردشگران را به یک سفر جادویی می برد و شبی به یاد ماندنی را برایتان در کنار دوستان و خانوادتان رقم خواهد زد. این فستیوال مهیج معمولا در استادیوم ‌ها و یا مکان‌ های بزرگ برگزار میگردد، که همواره تلاش دارد که باعث برانگیختن احساسات شرکت ‌کنندگان و گردشگران عزیز شود و هدف آن این است که لحظاتی شاد و هیجان ‌انگیزی متفاوت برای شما عزیزان رقم بخورد. مدل‌های مختلف رقص در زمینه موزیک الکترونیک و صدها خلاقیت دیگر را مشاهده خواهید کرد. دی جی‌ها و هنرمندان مشهور و محبوب با شرکت نمودن در این جشن‌ها از نقاط مختلف برای شادتر و جذاب‌تر کردن فستیوال تلاش می‌کنند. شرکت کنندگان در این فستیوال معمولا لباس سفید رنگ می پوشند و لذت فراوانی را همراه با موزیک های زیبا و جذاب تجربه می کنند. افراد مشهوراین فستیوال نوازندگان معروف از سرتاسرجهان مانند هارد راک، روگر سنچز، مارتین گاریکس ،ساندر ون دورن، مارتین سولویگ ، سوفا و مستر وایت هستند.

فستیوال سنسیشن

فستیوال موسیقی جاز(Jazz Festival)

یکی دیگر از جشنواره های دبی مربوط به موسیقی و سبک جاز است. جشنواره موسیقی جاز برای کسانی‌که به موسیقی علاقه دارند بهترین گزینه خواهد بود. هر ساله صنعتگران و هنرمندان بی‌شماری در این فستیوال‌ها شرکت می‌کنند. این فستیوال در حقیقت توسط گروه ایرلاین های امارات برگزار می شود و بیش از ۱۵ سال است که در سبک جاز، بلوز و… برگزار می شود. این فستیوال موسیقی هر ساله در ماه فوریه برگزار میشود و علاقه مندان میتوانند در طول سال بلیط این فستیوال تهیه کنند. اخیراً تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهند، تعداد افراد شرکت‌کننده در این فستیوال بسیار روبه افزایش است. بلوز، فانک، اسید، سونیگ، راک، معاصر و فیوژن و مدرن از جمله ژانرهای متنوع موسیقی هستند که در این مجموعه شنیده می‌شوند.

فستیوال جاز دبی

فستیوال رنگ دبی(Dubai Colour Run)

جشنواره رنگ دبی در واقع یک مسابقه دو است که هرساله در شهر دبی برگزار می شود و امسال نیز در این شهر مدرن برگزار شده است اما در اصل مراسم شاد و مهیج رنگ پاشی ، جشن و پایکوبی می باشد. این فستیوال برای علاقه‌مندان به مسابقه دو بسیار هیجان‌انگیز بوده و در شهر دبی برگزار می‌گردد. جشن و پایکوبی به همراه رنگ پاشی و انواع مراسم‌های شاد از برنامه‌های همیشگی این جشنواره به حساب می‌آیند. در این جشنواره، کلی پودر رنگ روی سر و بدن شرکت کننده ها و گردشگران ریخته می شود و کلی هیجان و اتفاقات متفاوتی را تجربه می کنند. اکثر مسابقه‌‌هایی که اجرا می‌شوند بدون برنده و بازنده هستند و تعداد شرکت‌کنندگان خانم و آقا تقریباً برابر و در برخی سال‌ها تعداد خانم‌ها بیشتر خواهند بود.

فستیوال رنگ دبی

فستیوال اسب دوانی(Horse racing festival)

اسب‌های عربی بسیار معروف هستند و قطعاً درباره آن‌ها شنیده‌اید. این جشنواره یکی از مهیج ترین فستیوال هایی است که در جهان برگزار می شود و هر سال سیل جمعیت برای شرکت و تماشای این رخداد مهم توریستی به دبی می آیند ، فستیوال اسب دوانی دبی در دنیا مشهور است. این مسابقه هر سال در ماه مارچ -آوریل با شکوهی هرچه تمام تر برگزار می شود و فرد برگزیده در این مسابقه تقریباً 10 میلیون دلار دریافت می‌کند که باعث تشویق و ترقیب جهت شرکت دیگر سوارکاران خواهد شد. این فستیوال تنها یک فستیوال نیست که در حقیقت یکی از بزرگ ترین و مشهورترین مسابقات ورزشی دنیا می باشد. علاوه بر مسابقه اسب دوانی، تجهیزات، ابزارآلات و جدیدترین ابتکارات ورزش اسب دوانی نیز در معرض نمایش عموم قرار می گیرد.

فستیوال اسب دوانی دبی


در طول سال ها، فستیوال ها و جشنواره های گوناگون دیگری مانند فستیوال غذا، نمایشگاه جیتکس، فستیوال بین المللی فیلم، جشنواره اکسپو و… ، در شهر دبی(عروس خلیج فارس) برگزار میشوند که میتوانید به عنوان یکی از تفریحات خود در تور دبی انتخاب نمایید.

اگر تجربه یکی از این جشنواره ها و فستیوال های شهر دبی را دارید حتما با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

نظرات در مورد فستیوال های شهر دبی

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *