لوازم ضروری هنگام سفر جهت حفظ جان

لوازم ضروری هنگام سفر جهت حفظ جان

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

بیشتر افراد تا قبل از وقوع حوادث خود را در معرض این آن احساس نمی کنند و برای مقابله با آن ها آماده نمی شوند اما وقتی که در معرض یکی از این بلایای طبیعی قرار می گیریم، مجبور به پذیرش خطر واقعی و اضطراری آن ها هستیم. حتی در طول سفر این نکته را مهم نمی انگاریم که وسایل ضروری در سفر را با خودمان برداریم، تا همین اواخر من به اینکه چطور می توانم درس هایی را که زندگی در کنار خطر به من آموخته به حوزه سفر تعمیم دهم، فکر نمی کردم. اما پس از آن دریافتم بسیاری از لوازم ضروری سفر که در هنگام حادثه لازم است همراه داشته باشیم، علاوه بر این که کوچک و قابل حمل هستند، کاربردهای زیادی نیز دارند. با 20 گشت همراه باشید تا به چند مورد ازین لوازم اشاره کنیم.

abzare-safar

کیت کمک های اولیه از واجبات سفر

بهتر است که آسیب های جزیی به سرعت پانسمان و درمان شوند زیرا سالم ماندن تا حد ممکن بعد از یک حادثه بسیار ضروری است. کیت کمک های اولیه با توجه به اینکه آن ها تقریبا هیچ جایی در کیف اشغال نمی کنند مثل بسته های کوچک پماد آنتی بیوتیک و بانداژها، پدهای الکلی پیچیده شده به صورت جداگانه، چسب زخم و … می توانند به شما در حفظ و ترمیم زخم ها و ساییدگی های جزئی در برابر آلودگی ها کمک نمایند.

کیت کمک های اولیه

شارژر پشتیبان یا Power Bank

در هنگام سفر داشتن یک شارژر همراه کوچک یا شارژر خورشیدی عمر باتری تلفن همراهتان را هنگام حادثه طولانی می کند و به همین دلیل از ضروریات سفر محسوب می شود. تلفن همراه شما برای شارژ شدن به برق و یک پریز نیاز دارد که بعد از یک حادثه بزرگ به سختی قابل دسترس هستند. حتی در صورتی که سیستم های تماس و وای فای قطع باشند، باتری به شما این امکان را می دهد که از تلفن همراه خود به عنوان یک چراغ قوه استفاده کنید و یا به برنامه های مفید تلفنتان مانند جی پی اس به منظور جهت یابی دسترسی داشته باشید.

پاور بانک

سوت از ضروریات

سوت وسیله ای است که بسیاری از مردم ساکن مناطق زلزله خیز مانند ژاپن در دسته کلید خود به همراه دارند. اگر پس از یک حادثه طبیعی در ساختمانی یا زیر آوار گرفتار شدید، سوت به شما کمک میکند نجات گران را از مکان خود با خبر سازید. صدای بلند سوت از صدای انسان قابل تشخیص تر است و در صورت صدمه دیدن یا کمبود آب می تواند تن پایین صدای شما را جبران کند و یا در هنگام قدم زدن در تاریکی میتوان خانواده و یا دیگر همراهان را با خبر ساخت.

سوت

چراغ قوه مسافرتی

اولین چیزی که در حوادث طبیعی قطع می شود برق است و چنانچه در محیط بسته ای مانند یک ساختمان یا مترو باشید به منبع نوری نیاز دارید که با کمک آن راهتان را به خارج پیدا کنید در واقع داشتن چنین وسیله ای از ضروریات سفر است. حتی میتوان جهت خواندن کتاب هنگام شب در چادر و یا اتاق هتل و یا قدم زدن هنگام شب و دیدن مکان ها از آن استفاده نمود. از میان نمونه های موجود در بازار، از چراغ های LED کوچک دست کلیدی که عمر باتری طولانی دارند، استفاده کنید.

چراغ قوه

خوراکی های بسته بندی شده

اغلب اوقات بعد از حادثه با کمبود مواد غذایی مواجه هستیم. یک میان وعده با پروتئین بالا که بهتر است آن را در قسمت زیر کیف خود نگه دارید از ضروریات سفر می باشد. آجیل و میوه های بهداشتی یا خشک گزینه های آسان و فاسد نشدنی در بین ضروریات سفر هستند که می توانید در طول سفر با خود داشته باشید و میتوتند از افت قند خونتان جلوگیری نماید.

Travel-Food

پتوی نجات کوچک و کاربردی

گرم ماندن در زمانی که برای مدت طولانی در معرض هوای طبیعی قرار می گیرید، می تواند چالش بزرگی باشد. زمانی که پروازتان تاخیر دارد و مجبورید مدتی را در فرودگاه بمانید یا یک محافظ گرم برای تماشای ستاره ها در ساحل، حتی اگر در محیط بسته باشید، سیستم های گرمایشی ممکن است از کار بیفتند. پتوی نجات روشی آسان، پایدار و کارآمد برای گرم ماندن فقط با گرمای بدن است.

پتوی نجات

قمقمه آب

آب تمیز یکی از مهمترین چیزهایی است که بعد از حادثه نیاز دارید با خود داشته باشید. پس داشتن چند بطری آب تمیز از ضروریات سفر است. یک بطری آب قابل استفاده مجدد خریداری کنید و هرروز صبح آن را پر کنید. انتخاب سایز کوچکتر به شما امکان همراه داشتن همیشگی آن را می دهد.

قمقمه

ماسک گرد و غبار

ماسک یکی از ضروریات سفر است.هنگام مریضی یا حادثه گرد و خاک ناشی از آوار می توانند باعث مشکلات تنفسی کوتاه مدت و بیماری های جدی طولانی مدت شوند. یک ماسک ساده طبیعتا نمی تواند تمام گرد و غبار را فیلتر کند، اما در برابر خرده های بزرگتر شما را حفظ می کنند و این دقیقا چیزی است که شما برای رساندن خودتان به یک مکان امن نیاز دارید. ماسک های ساده گرد و غبار کوچکند و به صورت چندتایی بسته بندی شده اند، لذا می توانید تعدادی از آن ها برای توزیع به همراهان همراه خود داشته باشید.

ماسک

اپلیکیشن ها راهی دیگر برای ایمن ماندن

آمادگی از قبل بخش بزرگی از زنده ماندن در حادثه می باشد. خطرات احتمالی مقصد را بدانید: بسیار خوب است که قبل رسیدن به یک مکان با خطرات احتمالی آن جا آشنا شوید. اپلیکیشن FEMA یک برنامه رایگان برای اندروید و آی او اس دارد که به شما آموزش می دهد چطور با حادثه های طبیعی اعم از زلزله، شرایط آب و هوایی سخت، تروریسم، آتشفشان ها و آتشسوزی مقابله کنید. کفش های خود را نزدیک تخت نگه دارید: اگر در طول مدتی که در تخت هستید حادثه ای رخ دهد، شما به یک جفت کفش نیاز خواهید داشت که پاهایتان را از شیشه های شکسته و یا دیگر چیزهای تیزی که ممکن است روی زمین افتاده باشد حفظ کنید. قبل از آنکه بخوابید یک جفت کفش و جوراب در جایی که دستتان به آن می رسد، قرار دهید. در مناطق زلزله خیز متخصصان توصیه می کنند که بندهای کفش را به هم گره بزنید و آن ها کنار یکی از اثاثیه سنگین قرار دهید تا در صورت وقوع حادثه، امکان لغزششان کمتر باشد. در هر صورت اگر اهل سفرگردی هستید، همراه داشتن این وسایل می تواند خیال شما را راحت تر کند.

Google-Maps

منبع: همگردی

نظرات در مورد لوازم ضروری هنگام سفر جهت حفظ جان

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *