مزایا و معایب ویلاهای اجاره‌ای

مزایا و معایب ویلاهای اجاره‌ای

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

مزایا و معایب ویلاهای اجاره‌ای دور از شهر

ویلاهای اجاره‌ای یکی از مواردی هستند که توجه اکثر مسافران را به خود جلب می‌کنند. مکان‌هایی راحت و خصوصی که می‌توانید مانند منزل خودتان در آن‌ها راحت باشید و حسابی لذت ببرید. اما بهترین مکان برای اجاره ویلا کجا است؟ ویلاهای داخل شهر بهتر هستند یا خارج شهر؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم و مزایا و معایب هرکدام را بررسی کنیم. در انتهای این مطلب به خوبی می‌دانید که ویلای مناسب شما در کدام منطقه قرار دارد.

ویلاهای اجاره ای

چرا اقامت در ویلا؟

شاید با دیدن عنوان فوق این سوال در ذهنتان شکل گرفته باشد که اصلا چرا باید در طول سفر ساکن ویلا شویم؟ چرا باید از کنار هتل‌های لوکس و چند ستاره بگذریم؟ جواب این سوالات ساده است. اقامت در ویلا یعنی دریافت امکانات حداکثری در مقابل پرداخت هزینه‌ای حداقلی. حالا شاید بگویید پس امکانات لوکس هتل‌ها چه می‌شود؟ خوب است بدانید که اکثر این امکانات در ویلاها نیز وجود دارند. مواردی مانند استخر، سونا، فضای بازی، باغ‌های سرسبز، آشپزخانه مجهز، مبلمان لوکس، سرویس خواب راحت، اتاق‌های متعدد، چشم انداز زیبا و… تنها بخشی از امکانات ویلاهای اجاره‌ای هستند.

از طرف دیگر با اقامت در ویلا شما هیچ‌گونه محدودیتی ندارید و خانه تماما در اختیار شما است؛ این یعنی می‌توانید مهمان دعوت کنید، مهمانی بگیرید، نگران سرو صدای بچه‌ها نباشید و… این موارد تمام چیزهایی هستند که شاید در ابتدا به چشم نیایند اما به طور مستقیم روی کیفیت سفر تاثیر می‌گذارند. احتمالا با دانستن این موارد کمی برای اقامت در ویلا قانع شده باشید، اگر این‌طور است به خواندن ادامه دهید تا با نحوه انتخاب بهترین لوکیشن برای ویلا و مزایا و معایب هر انتخاب نیز آشنا شوید.

حاشیه شهر بهتر است یا مرکز؟

احتمالا می‌دانید که ویلاها انواع مختلفی دارند و در مناطق مختلف شهری ساخته می‌شوند. مواردی مانند ویلاهای ساحلی، ویلاهای جنگلی و ویلاهای لوکس داخل شهر. هرکدام از این واحد‌های مسکونی مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و این نیاز و سلیقه مسافران است که بهترین ویلا را تعیین می‌کند. اما برای آشنایی بیش‌تر شما در ادامه تعدادی از مزایا و معایب ویلاهای دور از شهر را بیان می‌کنیم.

ویلاهای ساحلی

یکی از انواع ویلاهای دور از شهر، اقامتگاه‌های ساحلی هستند که طرفداران زیادی نیز دارند. مکان‌هایی دنج و دور از هیاهو که با سکونت در آن‌ها، جز صدای دریا و امواج چیز دیگری به گوشتان نمی‌خورد. با اقامت در این ویلاها در آرامش غرق می‌شوید، می‌توانید صبح را با دیدن طلوع آفتاب آغاز کنید و عصر نظاره‌گر غروب خورشید باشید. می‌توانید هر ساعتی از شبانه روز به ساحل بروید و خودتان را به پیاده روی مهمان کنید. احتمالا الان قند در دلتان آب شده و هوس اقامت در چنین جایی به سرتان افتاده است؛ پیشنهاد می‌کنیم عجله نکنید. زیرا در صورت مساعد نبودن هوا، آرامش تبدیل به رعب و وحشت می‌شود و به جای منظره آرام دریا مجبورید ناظر امواج خروشان باشید. از طرف دیگر برخی از این ویلاها امکانات رفاهی خاصی در اطراف خود ندارند و در شرایط بحرانی ممکن است دچار چالش شوید.

ویلاهای جنگلی

دسته دیگری از ویلاهای دور از شهر، اقامتگاه‌های جنگلی هستند که باعث می‌شوند اقامتی رویایی و خاطره‌انگیز را تجربه کنید. این ویلاها معمولا در فضایی سرسبز ساخته می‌شوند؛ ارتفاع زیاد مناطق جنگلی باعث می‌شود مناظر خارق‌العاده‌ای مقابل ویلا وجود داشته باشد. چیزی که مشابه آن در کم‌تر جایی قابل مشاهده است. اما این ویلاها هم خالی از اشکال نیستند و گاهی مسافران را دچار چالش می‌کنند. مهم‌ترین مشکل ویلاهای جنگلی، دور بودن از شهر و‌کمبود امکانات رفاهی است. این موضوع زمانی خودش را نشان می‌دهد که شما اتومبیل شخصی نداشته باشید و بخواهید برای یک خرید ساده راهی شهر شوید. فقط خدا می‌داند چقدر باید معطل شوید تا کسی از راه برسد و شما را به مقصد برساند. از طرف دیگر نباید از ویلاهای جنگلی انتظاری در حد ویلاهای لوکس داخل شهر داشته باشید. برخی از این اقامتگاه‌ها با امکانات سنتی تجهیز شده‌اند و مواردی مانند پکیج یا سیستم خنک کننده مدرن در آن‌ها جایی ندارد.

ویلاهای جنگلی

برای اقامت در ویلاهای دور از شهر صبور و هوشیار باشید.

تا این‌جا با انواع ویلاهای دور از شهر و مزایا و معایب هرکدام آشنا شدید. ویلاهایی که شاید با شنیدن نامشان هیجان زده شوید و خواستار اقامت در آن‌ها باشید. این ویلاها در کنار تمام مزایایی که دارند، بی عیب و ایراد هم نیستند و گاهی ممکن است مسافران را دچار چالش کنند. بنابراین داشتن اطلاعات کافی پیرامون مکان مورد نظرتان امری ضروری است. به این منظور پیشنهاد می‌کنیم پیش از آغاز سفر به وب سایت‌های رزرو آنلاین ویلا و سوئیت مراجعه کنید تا با مواردی چون امکانات اقامتگاه، دسترسی به مکان‌های مختلف شهری، قوانین و مقررات آن آشنا شوید تا اقامتی راحت و بی دردسر داشته باشید.

https://www.bayut.com/mybayut/pros-cons-living-the-villa-community/

https://www.jabama.com/mag/top-destinations-in-north-of-iran-to-travel-from-spring-to-winter/

https://www.bluejay.in/blog-post/10-advantages-of-staying-in-a-luxury-villa

نظرات در مورد مزایا و معایب ویلاهای اجاره‌ای

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *