معرفی دو منطقه سرسبز ایران

معرفی دو منطقه سرسبز ایران

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

ایران کشوری چهار فصل و زیبا با مناطقی سرسبز و بکر است که برای طبیعت‌گردی انتخاب مناسبی خواهند بود. جاهای سرسبز ایران در تابستان شکوه و زیبایی بیشتری دارند و می‌توانید برای فرار از گرمای هوای شهرها به طبیعت زیبا پناه ببرید. مناطق طبیعت گردی ایران تعداد و تنوع زیادی داشته و ممکن است شما برای انتخاب بهترین مکان دچار مشکل شوید. ما در این مطلب قصد داریم تا دو نمونه از سرسبز ترین مناطق ایران را برای یک سفر متفاوت به شما معرفی کنیم.

دماوند در دامنه کوه

دماوند شهرستانی در منطقه شرق تهران با 5 شهر دماوند، آبسرد، آبعلی، رودهن و کیلان است که به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی زیبا و نزدیکی به تهران مقصد مناسبی برای سفر است. شهر دماوند با تهران در حدود 75 کیلومتر فاصله داشته و یک ساعت و نیم در راه خواهید بود تا به آنجا برسید. این شهر در دامنه‌های قله دماوند و در دره‌های حاصلخیز آن قرار دارد و به همین دلیل آب‌وهوای مطلوبی خواهد داشت. در منطقه دماوند چشمه‌های فراوان و گونه‌های گیاهی و جانوری مختلفی را مشاهده می‌کنید.

جاذبه‌های دیدنی دماوند

دماوند

برخی از سرسبز ترین مناطق ایران در ییلاق دماوند قرار دارد که در این بخش قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که بهترین جای دماوند کجاست؟!

  • پیست اسکی آبعلی: در 60 کیلومتری شهر تهران و در منطقه دماوند، پیست مجهز آبعلی قرار گرفته است.
  • دشت لار: این دشت با چشمه‌های زلال و گل‌های رنگی در دامنه کوه‌های دماوند و شهرستان نور قرار دارد. چشمه دیو آسیاب و آبشار سفید رود نیز از جمله دیدنی‌ها دماوند در منطقه دشت لار هستند.
  • دریاچه لار: در دشت لار از دریاچه‌ای زیبای لار نیز دیدن کنید.
  • آبشار تیزاب: این آبشار در 5 کیلومتری دماوند و در محله دشتمزار وجود دارد. در فصل بهار و تابستان در اطراف این آبشار مناظر فوق‌العاده‌ای به وجود آمده و در زمستان نیز قندیل‌های یخی زیبایی از آب ایجاد می‌شوند.
  • غار رودافشان: این غار در روستایی با همین نام قرار دارد که برای طبیعت گردی ایران مناسب است.
  • دریاچه‌های تار و هویر: اگر اهل شنا و ماهیگیری هستید، دو دریاچه آب شیرین تار و هویر در منطقه دماوند انتخاب بسیار مناسبی است. در مسیر رسیدن به دریاچه تار، از روستای چنار شرق نیز دیدن کنید.

از دیگر جاذبه‌های دماوند می‌توان به چشمه سیاه سنگ، آبشار جنگلک، دره و آبشار گروبار، دشت مشا، منطقه گیلاوند، روستا آینه ورزان و آبسرد اشاره کرد.

سراوان زیبایی در دل جنگل

خطه شمال یکی از بهترین مناطق برای طبیعت گردی ایران است که مناظر آن بسیار رویایی و جذاب هستند. شهر سراوان یکی از سرسبز ترین مناطق ایران است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این منطقه طبیعت بکر و زیبا و گونه‌های گیاهی و جانوری متعدد دارد. پارک جنگلی سراوان و دریاچه زیبای آن در کیلومتر ۱۷ اتوبان رشت قزوین قرار گرفته است

جاذبه‌های دیدنی سراوان

سراوان گیلان

در سراوان گیلان جاذبه‌های طبیعی مختلفی وجود دارد که آن را به یکی از جاهای سرسبز ایران در تابستان تبدیل کرده است و ما در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

  • دریاچه سراوان: این دریاچه در سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان قرار گرفته است. تفاوت این دریاچه در رنگ سبز سطح آن بوده و زیبایی آن در مه صبحگاهی دو چندان می‌شود. علت این رنگ سبز وجود نوعی آفت و خزه‌های سطح دریاچه بوده که آن را با دیگر دریاچه‌ها متفاوت کرده است.
  • موزه میراث روستایی سراوان: اولین اکوموزه ایران، در حقیقت خانه‌ای بزرگ روستایی است که می‌توان در آن با آداب و رسوم، صنایع دستی، معماری و فرهنگ مردم گیلان آشنا شد. در این موزه می‌توانید غذاهای خوشمزه محلی مانند باقلاقاتق، ترش تره و انواع شیرین‌های شمالی را خریده و نوش جان کنید.
  • رودخانه‌های پارک سراوان:‌ دو رودخانه سفیدرود و سیاه‌رود در بخش شرقی پارک سراوان قرار گرفته و آب خروشان و مناظر زیبایی دارند. وجود این دو رودخانه، بخش شرقی این پارک جنگلی را به یکی از شلوغ‌ترین قسمت‌های آن تبدیل کرده است.

از جاهای دیدنی اطراف پارک سراوان می‌توان به روستای سراوان و کاروانسرای شاه عباسی (کاروانسرای لات) اشاره کرد.

کوله خود را برای طبیعت‌گردی آماده کرده و نگران اقامتگاه نباشید!

در این مطلب دو مکان مناسب برای طبیعت گردی ایران را معرفی کردیم تا بهترین سفر در دل طبیعت را تجربه کنید. پیش از سفر برای رزرو ویلا و اقامتگاه اقدام کنید تا با رسیدن به مقصد تنها به فکر طبیعت‌گردی باشید. اگر برای سفر و گردش نزدیک‌ترین مناطق به تهران را ترجیح می‌دهید، اجاره ويلا كردان و دیگر مناطق نزدیک، بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود.

نظرات در مورد معرفی دو منطقه سرسبز ایران

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *