منطقه شیشلی در استانبول

منطقه شیشلی در استانبول

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

هر آنچه باید درباره منطقه شیشلی در استانبول بدانید

در گوشه و کنار شهر استانبول، جاهای کمتر شناخته شده و دنجی وجود دارند که هرکدام داستان‌های متنوعی را برای گردشگران بازگو می‌کند. یکی از این مناطق، محله شیشلی نام دارد که برای عکاسی کردن و ماجراجویی، بسیار ایده‌آل است. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، می‌توانید در هتل رادیسون بلو شیشلی استانبول اقامت کنید و از منطقه شیشلی و جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. در ادامه این مطلب، اطلاعات مفیدی را درباره منطقه شیشلی برای شما ارائه کرده‌ایم.

منطقه شیشلی استانبول

درباره منطقه شیشلی در استانبول

در قرن هفدهم، منطقه شیشلی بیشتر شبیه به یک متروکه بود و ساختمان‌های کمی در آن محله وجود داشت. در قرن هجدهم، باغ‌ها و مزارع جو پدید آمدند و شکل شمایل این منطقه را به کلی تغییر دادند. در قرن نوزدهم، این منطقه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را شاهد بود و چندین بیمارستان و کارخانه در آن‌جا احداث شد.
با پیشرفت این منطقه، مهاجرین زیادی به آن‌جا مهاجرت کردند و در آن‌جا ساکن شدند. در آن زمان بود که منطقه شیشلی در استانبول رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت. تعداد زیادی هتل هم در این منطقه، به لطف گردشگران ساخته شد که هتل رادیسون بلو شیشلی استانبول یکی از آن‌هاست.

موقعیت جغرافیایی منطقه شیشلی

موقعیت جغرافیایی منطقه شیشلی در استانبول بسیار جالب به نظر می‌رسد. این منطقه، در انتهای پل بسفر و در بخش اروپایی ترکیه واقع شده است. همچنین این منطقه در شمال میدان تکسیم قرار دارد و به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این میدان هم نزدیک است. جالب است بدانید که منطقه شیشلی یکی از محله‌های اعیان نشین و جدید استانبول به شمار می‌رود که پس از قرن نوزدهم میلادی شکل گرفت.
به طور کلی، اگر قصد دارید از تمام جاذبه‌های گردشگری منطقه شیشلی و حتی مناطق اطراف آن دیدن کنید، بهتر است در هتل رادیسون بلو شیشلی استانبول اقامت کنید تا رفت‌وآمد برای شما آسان شود.

جاذبه‌های گردشگری منطقه شیشلی

منطقه شیشلی در استانبول جاذبه‌های دیدنی متعددی را در خود جای داده است که در ادامه، آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

خانه و موزه آتاتورک

یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه شیشلی، خانه و موزه آتاتورک است. این خانه در سال 1908 ساخته شد و در حال حاضر، آثاری از زندگی رهبر ترکیه در آ‌ن‌جا نگهداری می‌شوند.

کلیساهای منطقه شیشلی

سال‌های زیادی است که غیرمسلمانان ساکن منطقه شیشلی هستند؛ بنابراین تعداد زیادی کلیسا و صومعه را می ‌توان در این منطقه مشاهده کرد.
از جمله کلیساهای معروف این منطقه می‌توان به کلیسای سنت بنو، کلیسای پیتر و پائول، کلیسای لوتران و کلیسای سنت پیتر اشاره کرد. شما همچنین می‌توانید از کنیسه‌های یهودیان هم بازدید کنید‌ و تجربه جالبی را برای خود رقم بزنید.

کلیساهای منطقه شیشلی

قصر ایلامور

یکی دیگر از جاذبه ‌های گردشگری ترکیه در منطقه شیشلی استانبول، قصر ایلامور است. در این  قصر رویایی، دو عمارت به نام‌های میات و میراسیم جای گرفته‌اند که با با الهام از معماری اروپایی طراحی شده‌اند.
البته برای ساخت این کاخ از معماری ترکیه قرن نوزدهم هم الهام گرفته شده است. تلفیق این دو معماری با هم جلوه‌ای خاص به این کاخ بخشیده است. یک فضای سبز دل‌پذیر و رویایی نیز در این کاخ وجود دارد که پس از گشت‌وگذار در قصر، می‌توان در سایه درختان آن‌جا استراحت کرد.

مسجد تشویکیه

مسجد تشویکیه یکی دیگر از دیدنی‌های منطقه شیشلی به شمار می‌رود. این مسجد به دستور سلطان عبدالمجید اول و به سبک نئو باروک بنا نهاده شده است. ستون‌های سفید رنگی دقیقا در ورودی مسجد تشویکیه قرار گرفته‌اند و جلوه‌ای باشکوه و خاص ایجاد کرده‌اند. تزیینات به کار رفته در این مسجد، جذابیت بصری دلفریبه ایجاد کرده‌اند و منظره‌های زیبایی برای عکاسی خلق کرده‌اند.

مراکز خرید منطقه شیشلی استانبول

منطقه شیشلی  به مراکز خرید مختلف و معتبر آن معروف است. پاساژهای بسیار متنوعی در این منطقه وجود دارند که اجناس ترکی و خارجی را عرضه می‌کنند.
شما به راحتی می‌توانید برندهای اصل و خارجی را از مراکز خرید این منطقه خریداری کنید. یکی از مراکز تجاری این منطقه، مرکز خرید آستوریا نام دارد که چهار طبقه از آن به فروشگاه‌‌های مختلف اختصاص داده شده است.
مرکز خرید کانیون یکی دیگر از مراکز خرید این منطقه محسوب می‌شود که با داشتن 160 فروشگاه، شهرت بسیار زیادی دارد. مرکز خرید اوزدیلک، جواهر، پروفیلو، پارک و بونیتی از دیگر مراکز خرید موجود در منطقه شیشلی هستند.

هتل‌ های منطقه شیشلی استانبول

هتل‌های بسیار زیادی در نزدیکی منطقه شیشلی قرار گرفته‌اند که هتل رادیسون بلو شیشلی استانبول یکی از آن‌هاست.
هتل‌های دیگری هم در این منطقه وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به هتل تانگو، هتل هیلتون، هتل آرسیما، هتل جومبالی پلازا، هتل مارارا، هتل وایت مونارک، هتل بیزینس امپریال، هتل بومونتی، هتل دیوان، هتل لاساگراد، هتل گرند جواهر، هتل بیگ باکس و هتل هالیدی این اشاره کرد.

هتل رادیسون بلو شیشلی استانبول

با اقامت در هتل رادیسون بلو شیشلی استانبول ضمن برخورداری از امکانات بی‌نظیر آن، می‌توانید دسترسی کوتاه و راحتی به سایر جاذبه‌های گردشگری این منطقه داشته باشید. این هتل پنج ستاره با ارائه امکانات مختلف از جمله زمین گلف، اسپا، استخر سرپوشیده و روباز، رستوران، کافی‌شاپ، مجموعه بدن‌سازی و غیره می‌تواند تمام نیازهای گردشگران را برآورده کند. همچنین شما می‌توانید با اقامت در این هتل پنج ستاره، از خدمات اسپا بهره‌مند شوید و تجربه‌ای آرامش‌بخش کسب کنید.

هتل های شیشلی

رزرو هتل های منطقه شیشلی استانبول در فلای تودی

منطقه شیشلی در استانبول یکی از مناطق معروف ترکیه است که جاذبه‌های متعددی در آن وجود دارد. گشت‌وگذار در این منطقه اعیان‌نشین می‌تواند یک تجربه متفاوت برای شما خلق کند. برای رزرو هتل های استانبول در منطقه شیشلی به سامانه جامع فلای تودی مراجعه کنید. با یک جست و جوی کوتاه لیستی از متنوع ترین هتل های استانبول را مشاهده خواهید کرد. با یک مقایسه ساده می‌توانید بهترین گزینه را با توجه به بودجه و سلیقه خود در این سایت رزرو کرده و با پرداخت هزینه، بلافاصله واچر هتل را دریافت کنید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی با پشتیبانی 24 ساعته، باکیفیت ترین خدمات سفر را به کاربران ارائه می دهد.

 

نظرات در مورد منطقه شیشلی در استانبول

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *