نکات مهم در مورد سفر به آنتالیا

نکات مهم در مورد سفر به آنتالیا

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

امروزه آنتالیا به یکی از محبوب ترین و پربازدید ترین شهر و قطب گردشگری ترکیه تبدیل شده است، به طوری که سالانه بیش از 8میلیون گردشگر از سراسر دنیا به این شهر ساحلی سفر میکنند.

مشاهده قیمت تور استانبول و تورهای ترکیه در سایت 20 گشت + تخفیفات باورنکردنی

و اما قبل از سفر به آنتالیا لازم است نکاتی در مورد این شهر بدانید تا از سفر خود لذت ببرید؛ پس با ما همراه باشید تا با این نکات آگاه شوید.

انتالیا

اگر بگوییم سفر به آنتالیا یک سفری با معیار های تفریحی و گردشگری همه‌چیز تمام است، اغراق نکرده ایم. شنا و آفتاب گرفتن در ساحل، خوردن غذاهای لذیذ، استراحت و تفریح در هتل‌هایی با امکانات رفاهی کامل و حتی تماشای مکان های تاریخی و باستانی را می‌توانید در این سفر تجربه کنید.

اما لازمه یک سفر خوب و لذت بخش از شهر آنتالیا، دانستن مواردیست که گردشگران تور آنتالیا باید انهارا بدانند.

•شماره تلفن های اضطراری ترکیه

در سفر همیشه ممکن است اتفاقات ناخواسته ای رخ دهد یا مشکل خاصی پیش بیاید. از مهم ترین نکات سفر به آنتالیا، دانستن شماره های تلفن تماس ضروری است. توصیه می‌کنیم شماره تلفن‌های اضطراری ترکیه را همراه خود داشته باشید:

پلیس:115

اورژانس:112

آتش نشانی:110

اطلاعات شماره تلفن:118

اطلاعات پستی:161

تلفن های ضروری ترکیه

•نوع پوشش در آنتالیا

شهر آنتالیا شهر مذهبی نیست و میتوانید انواع لباس ها را خیلی راحت بپوشید اما اگر در آنتالیا قصد بازدید از اماکن مذهبی مانند مساجد را دارید، بهتر است لباسی پوشیده بر تن داشته باشید تا حرمت این مکان‌ها حفظ شود. همچنین در صورتی که لباس مناسب به همراه نداشته باشید مسئولان به طور رایگان لباس‌های مخصوص را در اختیارتان قرار می‌دهند. این مورد هم برای خانم ها و هم آقایان ضروری است.

یکی از مساجد انتالیا

•حمل و نقل در آنتالیا

برای گشت و گذار در آنتالیا و رفتن به مراکز تفریحی و گردشگری شما میتوانید از وسایل نقیله عمومی استفاده کنید. وسایل حمل و نقل عمومی مختلفی در کشور ترکیه وجود دارد که در ادامه چند نمونه از انها را به شما معرفی میکنیم:

←آنتالیا کارت

پیش از هرچیز باید این را بدانید که شما برای استفاده از حمل و نقل عمومی در آنتالیا( به غیر از تاکسی) باید از آنتالیا کارت(مانند کارت مترو تهران) استفاده کنید که انواع مختلفی دارد؛ رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی از شما پول یا بلیط دریافت نمیکنند، به جاش شما برای پرداخت هزینه باید از آنتالیا کارت استفاده کنید. شما میتوانید آنتالیا کارت را از کیوسک های مخصوص و یا در برخی از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها تهیه کنید. هزینه خرید آنتالیا کارت 11.5لیر میباشد.

اتوبوس: مهم ترین سیستم حمل و نقل عمومی در ترکیه، اتوبوس های شهری است که در تمام شهر به صورت گسترده ایستگاه وجود دارد. شما برای گشت و گذار در انتالیا و رفتن به هرکجایی که خواستید، فقط کافیست خود را به اولین ایستگاه اتوبوس رسانده و از راننده در مورد مقصد خود راهنمایی بگیرید.

دولموش(مینی بوس): در ترکیه به مینی‌بوس‌ها و ون‌هایی که مسافران را در خطوط مختلف جابه‌جا می‌کنند دلموش می‌گویند. دولموش ها معمولا پشت شیشه‌ جلوی ممینی بوس یا ون، نام مسیر ترددشان را می‌نویسند. هزینه تردد با دولموش ها ارزان تر از هزینه حمل و نقل با اتوبوس میباشد.

تراموا: واگن برقی یا تراموا در آنتالیا به چند مکان مشخص و دو خط مسیر، محدود می‌شود و عموما هر نیم ساعت یکبار حرکت میکند. ترامواها شبیه به مترو هستند با این تفاوت که روی زمین حرکت می‌کنند.

تاکسی: برای مسیرهای طولانی بهتر است از تاکسی استفاده کنید، البته بهتر است پیش از سوار شدن کرایه را مشخص کنید چون استفاده از تاکسی در ترکیه کمی گران است و عموما از تاکسی متر استفاده میکنند. از ساعت ۱۲شب تا ۶ صبح کرایه‌ تاکسی ها تا 50درصد بیشتر می‌شوند.

•سواحل آنتالیا

آنتالیا سواحل مختلفی دارد که هرکدام برای تفریح خاصی گزینه بهتری خواهد بود:

ساحل لارا: این ساحل از نوع ساحل شنی با شن‌های طلایی و دریایی زلال در آنتالیا است. ساحل لارا بزرگ‌ترین ساحل تفریحی آنتالیاست؛ و با استفاده از وسایل نقلیه نیم ساعت با مرکز شهر فاصله دارد. پلاژهایی با صندلی، چتر آفتابگیر، دوش، رختکن، کلوب‌های ورزش‌های ساحلی و دریایی مثل پاراسل، جت اسکی، فوتبال و والیبال ساحلی و… ؛ در این ساحل وجود دارد.

ساحل بلک: بلک نیز از سواحل شنی آنتالیاست و به دلیل داشتن جنگل‌های کاج، زمین‌های گلف و فاصله نزدیک آن به آثار تاریخی مثل آسپندوس و پرگه، مورد توجه بسیاری از گردشگران اروپایی و غربی است. انواع امکانات و تفریحات ساحلی در پلاژهای این منطقه نیز در دسترس هستند.

ساحل کمر: شهر کمر در آنتالیا، یکی از شهر های تاریخی در منطقه‌ای سرسبز و کوهستانی پوشیده از جنگل و دریایی فوق‌العاده زیبا است. ساحل کمر ساحلی سنگریزه‌ای است و دریا در این منطقه تقریبا بدون موج است. زلالی آب به شکلی است که تا قسمت عمیق، کف دریا کاملا پیداست.

•خدمات بهداشتی و مراکز درمانی

آنتالیا پایتخت خدمات پزشکی گردشگری جهان است که همیشه برای اطمینان دادن به مسافران خود که در طول سفر خدمات درمانی را کامل دریافت خواهند کرد تلاش کرده است.این شهر خدمات درمانی را به بهترین نحو و در کوتاه ترین زمان ممکن به مسافران و تمام بومیان این شهر ارائه می دهد.

اکثر مراکز درمانی انتالیا تمامی امکانات پزشکی را دارند. در این بیمارستان ها بهترین پزشکان و تیم های پزشکی فعالیت می کنند و خیالتان کاملا راحت باشد و مهم تر از آن،کادر درمانی این مراکز علاوه بر زبان ترکی به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند تا بیماران بتوانند به راحتی با کارکنان بیمارستان ارتباط برقرار کنند.نمونه هایی از این مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان های آنتالیا به شرح زیر هستند:

بیمارستانMedical park

بیمارستان Antalya life

بیمارستان Antalya educatuin and research

بیمارستان Memorial Antalya

•مصرف مواد مخدر

ترکیه از آن کشورهایی است که به‌ طور  جدی در برابر مواد مخدر ایستادگی کرده و مجازات سرسختی را برای آن در نظر گرفته است. در این کشور هر گونه خرید و فروش مواد مخدر ممنوع و در صورت مشاهده و دستگیری مجازات سنگینی برای شخص صادر می‌شود. طبق قانون مجازات نگهداری مواد مخدر در کشور ترکیه جرم محسوب شده و همینطور هر شخصی که مواد مخدر را برای استعمال شخصی نگهداری یا خریداری کند محکوم به حبس ۲ تا ۵ سال می شود. نکته قابل توجه این است که این قانون برای داشتن ماری جوآنا و حشیش و داروهای گیاهی مشابه نیز اجرا می شود.

همچنین دولت ترکیه، سیگار کشیدن در مکان های گردشگری آنتالیا را نیز ممنوع کرده. ممنوعیت استعمال دخانیات ازجمله قوانینی است که به‌تازگی در برخی از کشورهای پیشرفته جهان ازجمله ژاپن و ترکیه تصویب‌شده است، از اهداف تصویب این قانون می‌توان به کاهش آمار اعتیاد به استعمال دخانیات و همچنین کاهش آسیب‌های ناشی از کشیدن سیگار در جامعه اشاره کرد.

ازآنجایی‌که کشور ترکیه و مخصوصا شهر آنتالیا یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری دنیا می‌باشند و سالانه گردشگران بسیاری به این کشور سفر می‌کنند، ضروری است که دولت ترکیه اقدامات لازم برای حفاظت از محیط‌ زیست و همچنین سلامت مردم ترکیه و همچنین گردشگران این کشور را انجام دهد.

سیگار کشیدن ممنوع

•خرید در آنتالیا

یکی دیگر از جذابیت‌های آنتالیا مراکز خرید بزرگ و متنوع آن است که تنوع اجناس آن‌ها بسیار زیاد و تقریبا هر چیزی را می‌توان در این مراکز خرید پیدا کرد. خوب است بدانید در آنتالیا علاوه بر مراکز خرید بزرگ و مدرن، چند خیابان اصلی و بازارهای هفتگی نیز وجود دارند و این دست شما را برای خرید کاملا باز می‌گذارد. در اینجا چند نمونه از مراکز خرید بزرگ و خیابان های محبوب شهر آنتالیا را برای شما نام بردیم:

مرکز خرید تراسیتی (TerraCity)

مرکز خرید ام میگروس (M Migros)

مرکز خرید مارک آنتالیا (Mark Antalya)

مرکز خرید اوزدیلک پارک (Ozdilek Park)

مرکز خرید دپو (Deepo)

خیابان جمهوریت (Cumhuriyetçi)

خیابان گوللوک (Güllük)

خیابان ایشیکلار (Işıklar)

خیابان شارامپول (Şarampol)


در آنتالیا فرهنگی از شرق و غرب حکم فرماست به همین سبب هم می توانید با حجاب کامل و بدون حجاب در جامعه حضور پیدا کنید.

نکات دیگری در موضوع سفر به آنتالیا و دیگر شهر های ترکیه نیز وجود دارد که ما در مقاله های دیگر برای شما به اشتراک میگذاریم تا بتوانید در هنگام سفر به کشور ترکیه بهترین لحظات را برای خود و خانواده و دوستان  ایجاد کنید. همینطور میتوانید از اخرین لیست قیمت های تور آنتالیا در سایت ما اطلاع پیدا کنید.

نظرات در مورد نکات مهم در مورد سفر به آنتالیا

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *