ویزای کانادا از طریق جاب آفر چگونه است؟

ویزای کانادا از طریق جاب آفر چگونه است؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 3 رای )
Loading...

یکی از روش های اخذ ویزای کانادا استفاده از جاب آفر یا پیشنهاد شغلی کارفرمایان است. استفاده از جاب آفر حالات گوناگونی دارد. ممکن است فرد سابقه کاری در کانادا را داشته باشد و بعد از آن تمایل به اخذ ویزا برای اقامت دائم در کانادا را داشته باشد. ممکن است فرد سابقه کاری در کانادا را نداشته اما فردی متخصص در رشته خود باشد و کارفرمایان پیشنهادی شغلی متناسب با حرفه وی ارائه داده باشند. ممکن است فرد در رشته ورزشی، هنری و فرهنگی بسیار شاخص و شناخته شده باشد و از این طریق برای اخذ ویزای کانادا اقدام کند. هرکدام از این حالات دارای شرایط و الزاماتی است که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

ویزا کانادا

جاب آفر کانادا چیست؟

جاب آفر کانادا فرصت شغلی است که متقاضیان خارجی به عنوان نیروی کار از کارفرمایان دارای واجد شرایط دریافت می کنند. در هر جاب آفر کانادا یا پیشنهاد شغلی مواردی چون حقوق، وظایف شغلی و ساعات کاری نیروی کار می بایست مشخص شده باشد.و روش های دریافت ویزای کانادا از طریق جاب آفر کانادا شامل روش های ذیل است:

  • برنامه اثبات کردن سابقه کار کانادایی یا CEC یا Canadian EXPERIENCE Class
  • کلاس نیروی کاری متخصص یا FSTP یا Federal Skilled Trades Program
  • نیروی متخصص فنی فدرال یا Skilled Trades
  • ویزای کار استانی کانادا یا PNP یا Provincial Nominee Program
  • طرح خود اشتغالی

برنامه CEC یا اثبات کردن سابقه کار کانادایی

این برنامه برای افراد متخصصی که در کانادا تجربه کاری داشته اند تدوین شده است. در واقع اگر افراد تجربه کار در کانادا را داشته باشند و پس از گذشت مدت زمانی قصد مهاجرت و اقامت دائم در کانادا را داشته باشند می توانند از طریق تجربه کار کانادایی خود به اخذ ویزای کانادا بپردازند. برنامه تجربه کار توسط سیستم اکسپرس اینتری کانادا مدیریت می شود و افراد را از طریق سیستم جامعی برای اخذ ویزا و اقامت دائم امتیازبندی می کند. افراد با امتیازات بالاتر برای اقامت دائم در کانادا دعوت نامه دریافت می کنند. فرایند دریافت ویزا از طریق برنامه سابقه کار حدود 3 تا 4 ماه به طول می انجامد.

ویزا کانادا

شروط لازم برای استفاده از برنامه CEC

تسلط به زبان

زبان مورد نظر در این بخش انگلیسی یا فرانسوی است. متقاضی با شرکت در آزمونی رسمی دانسته های زبانی خود در 4 معیار خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن را مورد ارزیابی قرار می دهد. برای گروه های شغلی مختلف در لیست NOC نمرات زبانی متفاوتی مد نظر است. برای مثال برای مشاغل رده 0 یا A که از مشاغل ارشد و مدیریتی است نمره زبان 7 و برای مشاغل گروه B حداقل نمره 5 مورد قبول خواهد بود.

حداقل یک سال سابقه کاری در کانادا

خوداشتغالی یا کار دانشجویی به عنوان سابقه کاری محسوب نمی شود. کار تمام وقت به مدت حداقل 30 ساعت در هفته و به مدت زمانی 2 ماه و یا کار پاره وقت در یک شغل یا چند شغل به میزان 1560 ساعت و یا کار تمام وقت در چند شغل به مدت 30 ساعت در هفته و 12 ماه در سال به عنوان حداقل های سابقه کاری برای استفاده از برنامه CEC لازم است.

عدم نیاز به ارائه مدرک تحصیلی

علاوه بر 3 معیار فوق سن متقاضی نیز و همچنین مجرد یا متاهل بودن وی در امتیازدهی این سیستم نقش دارد.

کلاس نیروی کاری متخصص یا FSTP

نیروی متخصص فدرال فردی است که تمامی فاکتورها و شرایط لازم برای کار و تجارت در کانادا را از دولت مرکزی اخذ کرده باشد. افراد برای مهاجرت و اخذ ویزای کانادا می توانند از طریق Express Entry ثبت نام کنند. برنامه FSTP برنامه ای است که مشاغل مورد نیاز کارفرمایان در آن لحاظ شده و افراد متقاضی با توجه به شرایط خود و تطابق با جاب آفر پیشنهادی کارفرمایان به اخذ ویزای کانادا و اقامت دائم در کانادا اقدام می کنند.

داشتن تخصص، صلاحیت، تمکن مالی لازم، زبان، تجربه و تأییدیه جاب آفر کانادا توسط کارفرما به عنوان معیارهای لازم برای اخذ ویزای کانادا از طریق FSTP محسوب می شود. افراد لازم است در معیار زبان حداقل نمره 5 در مهارت صحبت کردن و شنیدن و حداقل نمره 4 برای خواندن و نوشتن را کسب کنند. در حرفه مورد درخواست حداقل دو سال سابقه کاری تمام وقت و مرتبط داشته باشند. برای انجام شغل مورد نظر صلاحیت های لازم را داشته و دارای مدارکی باشند که این صلاحیت ها را تایید کند.

ویزای کار استانی کانادا یا PNP

دولت کانادا به استان های مختلف خود این اختیار را داده که بر حسب نیاز کاری خود و برای سرمایه گذاری نیروی کاری مورد نظر خود را جذب کنند. استان هایی نظیر بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، نیوبرانزویک از جمله استان های کانادا است که به دلیل شرایط زندگی خوب و شرایط کاری پر رونق مقصد بسیاری از مهاجرین برای اخذ ویزای کانادا از طریق جاب آفر استانی یا PNP است.

طرح خود اشتغالی برای اخذ ویزای کانادا

اگر افراد در زمینه های فرهنگی، هنری و یا ورزشی متخصص بوده و فعالیت کرده و به دنبال اخذ ویزا کانادا و اقامت دائم در کانادا هستند، می توانند از طریق طرح خود اشتغالی در مشاغلی چون طراح، نویسنده، نقاش، نوازنده، عکاس، ورزشکار، مربی ورزشی، داور ورزشی و …جهت اخذ اقامت دائم در کانادا اقدام کنند. البته کانادا تنها به افراد حرفه ای و بسیار شاخص چنین ویزایی ارائه می دهد. علاوه بر شاخص بودن در رشته های هنری، ورزشی و فرهنگی داشتن تمکن مالی کافی و کسب حداقل نمره 35 از 100 در برنامه CEC لازم است.

نظرات در مورد ویزای کانادا از طریق جاب آفر چگونه است؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *