ماجرای تست کرونا برای سفر

ماجرای تست کرونا برای سفر

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

ولی تیموری معاوم گردشگری پیرامون ابهاماتی که بخشنامه اخیر وزارت بهداشت در رابطه با ممنوعیت امکان سفر بدون ارائه تست کرونا منفی ایجاد کرده، اظهار داشت: ماجرا از این قرار است که هنگامی که به شرکتهای خدمات مسافرتی برای تهیه بلیط هواپیما، قطار و یا اتوبوس مراجعه کنید، کد ملی شما در سامانه وزارت بهداشت وارد کرده و بانک اطلاعاتی از افرادی که تست کرونا داده اند وجود دارد که آژانس ها و مراکز فروش خدمات سفر از طریق آن می توانند از وضعیت سلامت مسافر اطلاع پیدا کنند. وقتی فردی دو هفته پیش از سفر تست کرونا داده باشد و نتیجه آن به صورت مثبت ثبت شده باشد، اجازه سفر نخواهد داشت و شرکتهای مسافرتی نباید خدماتی به آنها بفروشند و از ورود این افراد به داخل هواپیما، قطار و اتوبوس جلوگیری خواهد شد.

تیموری اظهار کرد: این بخشنامه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است و همه ملزم به اجرای آن می باشند. هرچند که با تشدید محدودیت های تردد از هفته آینده، عملا امکان اجرای تور وجود ندارد و سفر با وسایل نقلیه عمومی با توجه به تعطیلی بیشتر مراکز محدود خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت توضیح داد: قرار نیست از متقاضیان خرید بلیت، گواهی سلامت یا تست کرونا گرفته شود، بلکه سامانه های فروش بلیت قطار، اتوبوس، هواپیما و آژانس های مسافرتی به سامانه وزارت بهداشت متصل و از آن طریق، مبتلایان ویروس کرونا را شناسایی می کنند و بلیت برایشان صادر نخواهد شد و اجازه سفر نخواهند داشت.

تست کرونا برای سفر

این بخشنامه فقط مشمول افرادی است که دو هفته پیش از تاریخ سفر نتیجه تست کرونا آنها مثبت بوده و در بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت ثبت شده است و اگر دوران نقاهت چهارده روزه بیمار پایان یافته باشد دیگر به ارائه نتیجه منفی تست نیاز نیست. همچنین افرادی که دو هفته نقاهت را سپری نکرده اند اما مدعی اند نتیجه تست PCR آنها منفی است و اصرار به تردد و جابه جایی بین شهری دارند باید برای تهیه بلیت و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، گواهی معتبر سلامت و نتیجه منفی تست کرونا ارائه دهند.

وزارت بهداشت از 28 آبان طرح ممنوعیت سفر مبتلایان ویروس کرونا را به اجرا می گذارد. این وزارتخانه در نامه ای به معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، رئیس سازمان راهداری، مدیرعامل شرکت راه آهن و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: در راستای اجرای بند 7 مصوبه جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد عدم جابه جایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با عنایت به تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا، هرگونه جابه جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت نتیجه تست کرونا ممنوع است.

نظرات در مورد ماجرای تست کرونا برای سفر

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *