آنتالیا بریم یا مارماریس؟

آنتالیا بریم یا مارماریس؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 3 رای )
Loading...

اگر قصد سفر به شهرهای ساحلی آنتالیا یا مارماریس در ترکیه را دارید و نی دانید کدام را انتخاب کنید  واقعیت این است که این دو شهر برای سفر بسیار مناسب می‌باشند و هر دو شهر از توریستی ترین شهرهای ترکیه به شمار می روند و طرفداران بسیاری در دنیا دارند و انتخاب میان این دو راحت نمی باشد. اگر شرایطش را دارید حتماً به هردوی آن‌ها سفر نمایید و لذت ببرید ولی با وجود گرانی‌ها و شرایط دشوار اقتصادی احتمالاً درنهایت مجبور به انتخاب میان این دوشهر باشید.
آنتالیا را با لقب نگین مدیترانه می شناسند و مارماریس به بهشت گمشده ترکیه مشهور است در ادامه با ما همراه باشید تا با تفریحات این دو شهر، تفاوت ها و شباهت هایشان آشنا شوید و با توجه به علاقه ی خود مقصد خود را انتخاب نمایید.

پارک آبی آنتالیا

برای اطلاع از قیمت تور های آنتالیا و تور های مارماریس کلیک نمایید.

موقعیت مکانی آنتالیا و مارماریس

آنتالیا در منطقه مدیترانه و در غرب ترکیه قرار دارد، که از سمت شمال با شهر بوردور، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک، از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب به شهر کمر احاطه شده‌ است و پر از جاذبه های دیدنی بی نظیر می باشد.البته آنتالیا نیز یکی از مهم ترین شهرهای ترکیه است که علاوه بر تاریخی غنی، طبیعت بسیار زیبایی نیز دارد. چشمه کارست، آبشارهای دودن، دره پلدار، غارهای کارائین و کوکاین از جاذبه های طبیعی این شهر می باشند که در ایام نوروز بسیار شلوغ می شوند. آنتالیا علاوه بر طبیعت زیبا، پارک های آبی هیجان انگیزی نیز دارد که تفریح در آن ها سطح آدرنالین شما را بالا خواهند برد.

از نظر موقعیت شهری مارماریس یک شهر بندری میباشد که در جنوب غرب ترکیه و در استان موغلا قرار دارد،شهر مارماریس مکانی ماسب برای کشتی رانی و غواصی می باشد و مکانی ایده آل برای دوست داران طبیعت است. تفرجگاه های تورونج و ایچملر، ساحل کیزکومو و دهکده تورگوت از جاذبه های طبیعی مارماریس هستند که هوش از سر شما خواهند برد.

آنتالیا و مارماریس هر دو بسیار زیبا و دیدنی می باشند. سواحل متعددی دارند و تفریحات آبی از جمله شنا، قایق سواری، موج سواری و جت اسکی در اغلب این سواحل در دسترس است. در اصل هر دو شهر مکان مناسبی برای تفریح و خوش گذرانی و لذت بردن از طبیعت به شمار می روند.

سواحل آنتالیا یا مارماریس؟

اگر به دنبال سواحلی با منظره ی بسیار جذاب برای پیاده روی هستید و به غذا های دریایی علاقه مندید بهتر است به مارماریس سفر نمایید.به همین دلیل این شهر یکی از مهم‌ترین مقاصد اروپاییان برای سفر به ترکیه به شمار می‌رود.

آنتالیا یکی از پرجمعیت ترین شهر های ترکیه می باشد، پس اگه برای ارامش و ریلکس کردن سفر می کنید مارماریس با مناظر بی نظیر و آرامش مثال زدنی که دارد مقصد خوبی برای شما خواهد بود. این شهر خیلی نزد گردشگران ایرانی شناخته شده نمی باشد، به همین دلیل امکان دیدن هم وطنان نسبت به آنتالیا، بسیار کم می باشد. همچنین اگر به دنبال آفتاب گرفتن هستید، بعد از ظهر های جزیره مارماریس ترکیه را از دست ندهید. ماسه‌های جذاب این شهر، امکانی بسیار دلپذیر برای گرفتن حمام آفتاب می باشند. به علاوه آنتالیا شهری خلیجی به شمار می‌رود که ترکیبی از فضای مدرن و در عین حال فضای سنتی دارد.
شما در سفر به شهر مارماریس فرصت این را دارید تا سری به رودس هم بزنید. رودس، جزیره زیبای یونانی است که از مارماریس تنها 1 ساعت فاصله دارد و می‌توانید با قایق به آن دسترسی داشته باشید. از زیبایی‌های جزیره رودس می‌توان به خیابان‌های سنگفرش شده قدیمی و خرابه‌های یونان باستان اشاره نمود. هر کاری که دلتان بخواهد می‌توانید در این جزیره انجام دهید و اگر تصمیم گرفتید به مارماریس بروید، حتماً فرصت را غنیمت بشمارید و سری به این جزیره یونانی هم بزنید.

مارماریس

خرید در آنتالیا یا مارماریس؟

شاید وقتی صحبت از خرید در میان باشد، مارماریس برایتان بهتر باشد. به خصوص اگر اهل چانه زدن باشید که مارماریس انتخاب هوشمندانه‌تری برایتان می باشد. بازار بزرگ، بهترین جایی است که می‌توانید در آنجا چرم، جواهرات یا لباس بخرید و همچنین مرکز خرید مالمارین محصولات باکیفیتی دارد که ارزش وقتی‌که می‌گذارید را خواهد داشت. پس بهتر است فضایی در چمدانتان برای خرید های جذابتان در نظر بگیرید.

مرکز خرید مارماریس

حمام ترکی

حمام‌های ترکیه که تا کنون هویت گذشته‌شان را حفظ نموده اند. قدمت هر کدام از این حمام‌ها به قرن 16 می‌رسد و شما می‌توانید با سر زدن به آن‌ها، یک استحمام ترکی را تجربه نمایید و همچنین یک ماساژ عالی را تجربه نمایید و تفاوتی ندارد به آنتالیا بروید یا مارماریس. حمام سلیمانیه مارماریس، تاریخچه بسیار غنی‌ای دارد دلیلش هم شکوه معماری و عمر ساختمان می باشد که به 450 سال می‌رسد.

حمام ترکی

غواصی درعمق آب های زلال

اگر اهل غواصی حرفه ای می باشید که بهتر است مارماریس را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایید زیرا که به صورت تخصصی 52 نقطه برای غواصی دارد اما اگر می‌خواهید کلاً چنین چیزی را تجربه نمایید، فرقی ندارد به آنتالیا سفر نمایید یا مارماریس. هر دوی‌شان برایتان لذتبخش خواهند بود. عمق غواصی شما در زیر دریا می‌تواند بسته به انتخابتان دارای تفاوت باشد. هم می‌توانید در عمقی 5 متری غواصی کنید و هم 50 متری. البته این نکته را حتماً در نظر بگیرید که پیش از این غواصی کرده‌اید یا نه زیرا اگر تازه‌کار باشید هیچ‌وقت این اجازه را به شما نمی‌دهند در عمق 50 متری غواصی کنید. به هر حال نکات امنیتی شما از هر چیزی مهم‌تر می باشد.

غواصی در مارماریس

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا یا مارماریس فرقی ندارد و در واقع فصل بهار و تابستان بهترین زمان است که می‌توانید به ترکیه سفر نمایید و از آب و هوا لذت ببرید. ولی لازم به ذکر می باشد که هزینه سفر در بهار و تابستان افزایش نرخ دارد.
وقتی تصمیم به سفر دارید، آب و هوای شهر مقصد بسیار تعیین کننده می باشد. هر دو شهر آنتالیا و مارماریس به دلیل مجاورت با دریا، آب و هوایی مدیترانه ای دارند و تقریبا مشابه یکدیگر می باشند. بهترین فصل برای سفر به آنتالیا و مارماریس، بهار و تابستان می باشد؛ زیرا وزش باد و سردی هوا در زمستان و پاییز، شرایط سفر را کمی دشوار می نماید.

پیشینه تاریخی آنتالیا یا مارماریس؟

اماکن دیدنی شهرها هستند که گردشگران را از سراسر جهان به طرف خود جذب می نمایند. ترکیه تاریخی بسیار غنی و آثار باستانی متعددی دارد. اگر علاقه مند به تاریخ هستید، آنتالیا برایتان انتخاب مناسب تری می باشد؛ زیرا در این شهر آثار تاریخی متعددی مانند تونک تپه، آسپندوس، کالیچی، دروازه هادریان، مسجد یولی مناره، قلعه رومیان و موزه های متعددی وجود دارند.
البته مارماریس نیز قدمت تاریخی دارد و شهر تاریخی دالیان و جزیره کلئوپاترا از جمله اماکن باستانی آن می باشند؛ اما جاذبه های باستانی این شهر بسیار کمتر از آنتالیا می باشند.

غار بلدیبی آنتالیا

هزینه سفر و اقامت در آنتالیا و مارماریس

هزینه سفر فاکتوری مهم و تعیین کننده می باشد. عواملی مانند قیمت بلیط، هزینه هتل، هزینه رفت وآمد، هزینه تفریحات و هزینه خورد و خوراک، هزینه نهایی سفر را تعیین می کنند.

مارماریس هتل ها و اقامتگاه های فراوانی دارد که مناسب اقشار مختلف جامعه با سطح درآمدهای متنوع می باشند. این اقامتگاه ها در مقایسه با هتل های آنتالیا معمولا قیمت مناسب تری دارند. این روزها نیز مردم اغلب به دنبال هتل های ارزان قیمت می باشند تا بتوانند سفری اقتصادی را تجربه نمایند؛ اما اگر برای اقامت به دنبال هتل های لوکس و همه چیز تمام هستید، آنتالیا گزینه بهتری می باشد؛ زیرا هتل های آنتالیا به لوکس بودن شهرت دارند. البته در این شهر در کنار اقامتگاه های لوکس، تعدادی هاستل و مهمان خانه نیز وجود دارد که قیمت بسیار مناسبی دارند.

لازم به ذکر است که هیچ پرواز مستقیمی از ایران به مارماریس وجود ندارد. گردشگران باید در ابتدا خود را با هواپیما به بدروم برسانند و سپس به مارماریس بروند؛ در نتیجه هزینه بلیط مارماریس از آنتالیا بیشتر خواهد بود.
هتل های آنتالیا لوکس و گران قیمت می باشند؛ اما اغلب آن ها در نزدیکی ساحل قرار دارند و گردشگران نباید پول اضافه برای رفت وآمد پرداخت نمایند. هتل های مارماریس قیمت مناسبی دارند؛ اما برای رسیدن به ساحل باید از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده نمایید.
در مجموع، هزینه سفر به آنتالیا مقداری کمتر از هزینه سفر به مارماریس می باشد؛ اما هزینه نهایی کاملا به شما بستگی دارد. برای مثال با استفاده از تورهای مسافرتی می توانید هزینه های سفر را کاهش دهید و همچنین مسافرت باکیفیت تری را تجربه نمایید. هر دو شهر آنتالیا و مارماریس جذابیت های خاص خود را دارند و بازدید از آن ها ارزش تجربه کردن را دارند.

نظرات در مورد آنتالیا بریم یا مارماریس؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *