استانبول مسجد ایاصوفیه

استانبول مسجد ایاصوفیه

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,00 از 5 ( 3 رای )
Loading...

مسجد ایاصوفیه استانبول

یکی از جذابه های گردشگری استانبل مسجد ایاصوفیه استانبل است که یک شاهکار جذاب از امپراطوری عثمانی ها است. بیشتر مردم وزه ایاصوفیه استانبل را به اسم مسجد ایاصوفیه می شناسند. این نبا پس از ساخته شدن به مسجد تبدیل می شود و حالا به موزه تبدیل شده است. این موزه در دل خود بسیاری شگفتی و خاطرات را جای داره که جذابیت زیادی برای مسافران تور استانبول دارد.

موزه ایاصوفیه استانبل

مسجد ایاصوفیه یا همان موزه ایاصوفیه یکی ازکار های برجسته زمان امپراطوری عثمانی است. یکی از نماد های عرفانی ترکیه این موزه است که میان اسلام و مسیحیت پیوندی برقرار می شود.این موزه جذابیت فراوانی برای مسافرانی که به استانبل سفر میکنند دارد و بازدید کننده زیادی دارد. این بنا ۱۰۰۰ سال قبل و قبل از ساخت کلیسای جامع سیبا در سال ۱۵۲۰ بزرگترین کلیسای جهان بوده است.

مسجد ایا صوفیه استانبل

یکی از از مسجد های معروف استانبل که بین تمامی مسجد های استانبل حرف اول را از نظر تاریخی و مذهبی میزند مسجد ایا صوفیه استانبول است.ساختمان مسجد برای اولین بار به دستور ژوستینین یکم ، امپراطور روم شرقی و به عنوان کلیسا ساخته شده است. بعد از مدت ها محمد فاتح این کلیسا را به مسجد تبدیل کردو در زمان آتاتورک کاربردش به عنوان مسجد را از دست داد و تبدیل به موزه شده است.

موزه ایاصوفیه استانبل

آدرس موزه ایاصوفیه استانبول:

ترکیه ، استانبول ، محله سلطان احمد ، میدان ایاصوفیه و سپس موزه یا مسجد ایاصوفیه است.

نظرات در مورد استانبول مسجد ایاصوفیه

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *