جاذبه های مارماریس

جاذبه های مارماریس

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

سواحل مارماریس، کمربند آرام آبی

سواحل مارماریس در ترکیه یکی از جذابترین مقاصد گردشگری است که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. گذراندن یک روز عالی در سواحل مارماریس یکی از بهترین کارهایی است که در سفر به این شهر باید انجام داد. شهر مارماریس دارای تعداد زیادی ساحل باکیفیت بالا است که همراه با امکاناتی نظیر رستوران و کافه و تفریح‌های مختلف ورزشی سفر شما را به یاد ماندنی می‌کند. عوامل زیادی باعث محبوبیت مارماریس شده اما مهمترین علت آن سواحل شنی، آفتاب دلچسب و طبیعت چشم نواز آن است. وقتی صحبتی در مورد سواحل مارماریس می‌شود، ایچملر اولین ساحلی است که به ذهن آدم می‌رسد. این ساحل تنها ۸ کیلومتر با مرکز شهر مارماریس (پانزده دقیقه رانندگی) فاصله دارد و حمل و نقل عمومی بین مرکز شهر و این ساحل ۲۴ ساعته برقرار است که یکی دیگر از مزایای آن محسوب می‌شود. ساحل مارماریس که به ساحل طولانی (long beach) هم مشهور است با ورزش‌های آبی خود شهرت یافته است. یک مکان در ساحل صرفاً برای ورزش‌های آبی درست شده‌است که می‌توانید از فعالیت‌هایی نظیر جت‌اسکی، پاراسیلینگ، بنانا و بسیاری دیگر از ورزش‌های آبی دیگر را انتخاب کنید.

تصاویر ساحل مارماریس:

پارک های آبی مارماریس

هنگام ورود به پارک آبی آتلانتیس (Atlantis Water Park) با طیفی از سرسره های بزرگ و رنگارنگ رو به رو می شوید؛ هشت سرسره مختلف که درصد آدرنالین خون شما را به طور عجیبی افزایش می دهند.این پارک بزرگترین مجموعه آبی و یکی از تفریحات مارماریس است که در ساحل شهر و کنار دریای مدیترانه جا خوش کرده است. این پارک آبی در سال 1997 میلادی تاسیس شده است؛ اما امکانات و تفریحاتش آن قدر قدیمی نیست و مدیریت مجموعه در سال های مختلف نسبت به اضافه کردن بازی های جدید اقدام کرده است؛ به طور مثال در سال 2004 استخر موج، سرسره چاله فضایی را در سال 2005، سرسره های کودکان را در سال 2008 و زمین مینی گلف را در سال 2009 به مجموعه اضافه کرده اند. این پارک آبی در منطقه آرموتالان در مارماریس واقع شده است. این پارک در قلب خط ساحلی مارماریس قرار گرفته و تا بسیاری از هتل ها، مراکز خرید و رستوران ها چند قدمی بیشتر فاصله ندارد. بلیط های این مجموعه تفریحی به دو شکل برای افراد بالای 12 سال و افراد بین 6 تا 12 سال صادر می شود. در واقع قیمت بلیط پارک آبی آتلانتیس برای دسته اول یعنی افراد بالای 12 سال 77 لیره و برای کوچکترها 55 لیره است. ضمن اینکه کودکانی که سنشان کمتر از 6 سال است، می توانند همراه والدین خود به رایگان از این مجموعه تفریحی استفاده کنند.

تصاویر ساحل مارماریس:

قلعه و موزه ی مارماریس

با مراجعه به این بنای تاریخی می توانید از بنا و همچنین موزه موجود در آن دیدن کنید. دیوارهای این قلعه، 3000 سال پیش از میلاد مسیح به منظور محافظت از شهر ساخته شد و بعدها گسترش یافت. ساخت این قلعه اولین بار توسط ایونی ها انجام شد و در زمان “اسکندر کبیر” مرمت هایی بر روی آن انجام شد. مجددا در سال 1522 میلادی توسط “شاه سلطان سلیمان عثمانی” بازسازی شد.همزمان با ساخت قلعه مارماریس ، یک کاروانسرای کوچک عثمانی هم توسط مادر سلطان سلیمان، عایشه حفصه سلطان، بنا گردید.سلطان سلیمان از این قلعه به عنوان پایگاه نظامی برای نیروهای خود استفاده می کرد .این قلعه در جنگ جهانی اول توسط نیروهای فرانسوی تخریب شد و زیان های بسیاری متحمل شد.تا دهه 1970 ، این قلعه یک منطقه اقامتی بوده است و در داخل قلعه 18 خانه و چشمه وجود دارد.

تصاویر قلعه موزه ی مارماریس:

ایجمِلِر

ایجمِلِر در فاصله ی ۸ کیلومتری از مارماریس قرار دارد. در منطقه‌ی ایجملر می‌توانید محیطی پر رفت و آمد اما بسیار آرام بخش و جذاب را مشاهده کنید. این منطقه از سواحلی آرام و خلوت، رستوران های عالی و فروشگاه هایی برای خرید برخوردار است. منطقه ایچملر در مقایسه با بازار بزرگ مارماریس کوچک تر است، ولی در آرامش بیشتری در خرید را احساس می کنید و گردشگران در بازارچه های سنتی آن لذت میبرند.این منطقه از سواحلی آرام و خلوت، رستوران های عالی و فروشگاه هایی برای خرید برخوردار است.

تصاویر ایجملر:

تورونج

تفریگاه تورونج در 20 کیلومتری مارماریس قرار دارد. فرق تورونج با ایچملر در چشم‌انداز فوق‌العاده آن است.تورنوج که به عنوان معروف ترین جاذبه های مارماریس شناخته شده است، با قرار گرفتن در میان تپه های جنگلی ودرختان انار، توت، انجیر و آلو و کوه ها از چشم اندازهای بی نظیری بهره می برید. در این ساحل آفرود سواری، دوچرخه سواری، قدم زدن در جنگل ها، شنا در ساحلی آرام و تفریحات آبی مانند جت اسکی و قایق سواری فراهم است و می توانید لذت ببرید. در این ساحل کلوپ های شبانه ای نیست پس با آرامش می توانید در زیر نور ماه قدم بزنید یا به تماشای ستارگان بنشینید.

تصاویر تورونج :

جزیره کلئوپاترا

ساحل کلئوپاترا تحت نظر و حفاظت دولت است؛ زیرا زمان بسیار زیادی طول می‌کشد تا چنین شن‌هایی ایجاد شوند. عموما این ساحل شنی مملو از صدف‌های ریزی است که بسیار شبیه به شن هستند.این ساحل باشن های طلایی رنگ زیبا از شهرت و محبوبیت ویژه ای بین توریستها و مسافران تور ترکیه برخوردار می باشد و در سال مورد بازدید افراد زیادی قرار می گیرد. ارزش این ماسه های براق و ریز با مطالعه و تحقیق در علم زمین شناسی روشن می شود و شاید بوجود آمدن دوباره آن امکانپذیر نباشد بنابراین این ساحل به وسیله دولت کنترل می شود و برای حفاظت از آن اقدامات خاصی صورت گرفته است و گردشگران حق بردن ماسه با خود و یا پهن کردن حوله در ساحل را ندارند. با این که اجازه راه رفتن روی شن‌های جزیره را ندارید با این حال در قسمت‌های مشخص شده می‌توانید آفتاب بگیرید و یک حمام آفتاب داغ و لذت بخش را تجربه کنید.

تصاویر جزیره کلئوپاترا:

 

نظرات در مورد جاذبه های مارماریس

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *