جاذبه های گردشگری دبی

جاذبه های گردشگری دبی

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

دبی شهر رویایی خلیج فارس است. دبی بزرگترین شهر در کشور امارات است و در جنوب ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی دبی این شهر را به یکی از پر رفت و آمدن ترین و پر مسافرترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. اگر در حال بستن چمدان‌های‌تان برای سفر به دبی هستید، این مطلب را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

دبی‌مال

دومین مرکز خرید بزرگ جهان است بعد ایران مال، که در شهر دبی، امارات متحده عربی ساخته شده‌است دبی مال می باشد. مساحت مرکز خرید دبی مال که از سال ۲۰۰۸ تاکنون فعالیت می کند، ۱،۱۲۴،۰۰۰ مترمربع است و بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه را در آن فعالیت می کنند.مرکز خرید دبی مال در سطح جهان بسیار مشهور است. جالب است بدانید دبی مال در اولین سال افتتاحش ۳۷ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کرد. این بدین معناست که در هر هفته بیش از ۷۵۰٬۰۰۰ نفر به این مرکز خرید می‌آمدند. دبی مال دارای بزرگ‌ترین بازار طلای سرپوشیدهٔ جهان است.
آدرس: امارات متحده عربی، دبی، مرکز شهر دبی، خیابان فایننشال سنتر، مجاور برج خلیفه
تصاویر دبی مال:

قاب دبی

قاب دبی یا دبی فریم، بزرگ‌ترین قاب عکس جهان است که با معماری بی‌نظیر خود، به یکی از جاهای دیدنی دبی تبدیل شده است.این برج یکی از زیباترین و با شکوه ترین برج های دبی است که امروزه به تنهایی به جاذبه گردشگری این شهر تبدیل شده است و بسیاری از گردشگران تنها برای دیدن آن به دبی سفر می کنند. این سازه توسط روزنامه گاردین به عنوان «بزرگ‌ترین قاب عکس روی زمین» لقب گرفته ‌است. این قاب به گونه‌ای جانمایی شده ‌است که نمادهای دبی نوین از یک سو قابل دیدن باشند و از سوی دیگر آن، بازدیدکنندگان بتوانند بخش‌های قدیمی شهر دبی را ببینند. قاب عکس دبی در واقع پلی است میان دبی جدید و قدیم. با ایستادن در مقابل آن مناظر زیبا و چشم نوازی قابل مشاهده خواهد بود. برای ورود به قاب عکس باید بلیط بخرید که امکان آن از دروازه (گیت) شماره چهار پارک زعبیل وجود دارد.
آدرس : امارات متحده، دبی، دبی فریم
تصاویر قاب دبی:

آب نمای دبی

این دریاچه همانطور که از نامش پیداست یک دریاچه دست ساز است و با نام دریاچه برج خلیفه نیز شناخته می شود. در کنار این دریاچه چشم نواز آب نمای موزیکال و رقصانی ساخته شده است که جذابیت بی نظیری دارد و دیدنش می تواند خاطره فراموش نشدنی برایتان باشد. این فواره در دریاچه مصنوعی برج خلیفه دبی و در فضایی به بزرگی 13 هکتار ، ساخته شده است ، این آب ‌نما از بیش از 6600 چراغ که در 25 رنگ مختلف هستند ، تشکیل شده و طول آن 275 متر می باشد و آب را تا ارتفاع 150 متربه آسمان می پراند. اسم این آب نما برگرفته از مسابقه ای به وسیله ” املاک امار” برگزار شد و نتیجه اش در تاریخ 26 اکتبر 2008 اعلام شد ، می باشد. طراح آب‌نمای دبی یک شرکت آمریکایی به نام وت دیزاین است که آب‌نمای هتل معروف پلاژیو در شهر لاس وگاس را طراحی کرده ‌است. این شرکت ابتدا فواره بلاژیو را طراحی نمود سپس از تکنولوژی آن در برج خلیفه بهره گرفت.
آدرس: امارات، دبی، بزرگراه شیخ محمد ابن راشد، دبی مال، آبنمای موزیکال

برج خلیفه

برج خلیفه در ابتدا با نام برج دبی شناخته می‌شد؛ اما در زمان افتتاح رسمی آن در سال ۲۰۱۰ به برج خلیفه تغییر نام پیدا کرد. آسمان‌خراشی در شهر دبی امارات متحدهٔ عربی است. این برج با ۱۶۳ طبقهٔ قابل استفاده و ۸۲۸ متر بلندی، هم‌اکنون بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج، از ژانویهٔ ۲۰۰۴ آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ گشایش یافت. برج خلیفه توسط «آدریان اسمیت» (Adrian Smith) از شرکت معماری اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) در شیکاگو طراحی شده است.در ابتدا، نام این آسمان‌خراش را برج دبی گذاشتند، اما شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، به احترام خلیفه بن زاید آل نهیان، این نام را به برج خلیفه تغییر داد.
آدرس: امارات متحده عربی، دبی، برج خلیفه

برج های اتحاد

برج‌های اتحاد مجموعه از ساختمان‌ها و ۵ آسمان‌خراش دیدنی است که در شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی قرار دارد. این برج ها در حقیقت مجموعه ای از 5 ساختمان باشکوه در ابوظبی، پایتخت کشور امارات هستند. هتل 5 ستاره ی جمیرا با نمایی مدرن و لوکس در نزدیکی آبشار و تفرجگاه کورنیش و مارینا مال واقع شده است. این 5 برج در مقابل هتل بسیار لوکس امارات پالاس ساخته شده اند. طراحی برج های اتحاد توسط شرکت ایتالیایی DBI Design انجام شده است.برج شماره 1: ارتفاع این برج 277 متر بوده و ساختمان آن شامل 70 طبقه می باشد. برج شماره 2: ساختمان 79 طبقه این برج ارتفاعی در حدود 305 متر دارد.برج شماره 3: ارتفاع برج شماره 3 اتحاد 260 متر بوده و دارای 62 طبقه می باشد. برج شماره 4: ارتفاع این برج 61 طبقه، 234 متر است. برج شماره 5: این برج 217 متر ارتفاع داشته و دارای 56 طبقه می باشد.
آدرس: امارات ابوظبی Corniche W St – Abu Dhabi – United Arab Emirates

نظرات در مورد جاذبه های گردشگری دبی

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *