جاذبه های گردشگری هیجان انگیز

جاذبه های گردشگری هیجان انگیز

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 3,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

استخر شیطان در آبشار ویکتوریا – زامبیا

استخر شیطان که استخری طبیعی در بالای کوه است، حدود 68.5 متر از زمین فاصله و در نزدیکی آبشار ویکتوریا، در زامبیا در قاره آفریقا است. این چاله مرگ که یکی از مکان های دیدنی دنیااست سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب میکند تا تجربه شنا در بالا ترین استخر دنیا را داشته باشند.

 

جزیره عروسک ها

توجه داشته باشید  که جزیره‌ای در مکزیک به نام Xochimilco است که در آن عروسک‌های پلاستیکی به درختان آویزان شده اند. خیالتان راحت باشد که این عروسک ها به دنبال شما نمیوفتند و هیچ جای نگرانی ندارد. اما دلیل وجود این عروسک ها کمی شما را به ترس میندازد. بر اساس افسانه‌ها، مرد جوانی به نام جولیان سانتانا باررا به این جزیره برای زندگی میرود. او بعد از مدتی، بدن دختری را در یک کانال نزدیک محل سکونت خود پیدا می‌کند که در کنار او عروسک شناوری وجود داشته است. جولیان عروسک را به یاد آن دختر از نزدیک‌ترین درخت آویزان می‌کند.

وی میگوید بعد از آویزان کردن عروسک از درخت، صدای قدم‌ها و زمزمه‌ها و حتی گاهی فریادهای دختری را می‌شنیده . جولیان با آویزان کردن عروسک‌های بیشتری تلاش می‌کند که آن دختر را آرام کند اما موفق نمی‌شود. گفته میشود که صدای این دختر تا زمان مرگ جولیا در جنگل ادامه داشته. جالب اینجا است که گفته می‌شود جولیان توانسته بوده با روح دختر ارتباط برقرار کند. در حال حاضر این جزیره یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود و گردشگران ادعا می‌کنند که چشمان عروسک‌های آویزان هر جا که می‌روند، آنها را دنبال می‌کنند.

جنگل سربرج

جنگل سربرج یکی از ترسناک ترین مکان های ایران شناخته شده! روستایی در نزدیکی مشهد مقدس است.گفته میشود در تاریکی هوا در این مکان صدای جیغ و داد به گوش میرسد در صورتی که هیچ فردی در این مکان وجود ندارد و هیچ کسی پیدا نمیشود که در حال جیغ زدن آن هم در جنگل ببینند.

شاید علت آن تداخل صدای ملخ ها با حیوانات دیگر باشد ولی به هرحال همین موضوع باعث شده است که این جنگل بسیار ترسناک به نظر بیاید و امروزه گردشگران زیادی را جذب خود میکند.

بیمارستان هیلز واولی

در ایالت جنوبی جفرسون در کنتاکی واقع شده است و در اوایل شروع کار این ساختمان ، ساختمانی دو طبقه بوده که در آن از بیماران مبتلا به سل رسیدگی و درمان میشدند.
بیمارستان هیلز واولی
با توجه به اینکه کنتاکی بیشترین میزان مرگ و میر را در کشور به علت بیماری سل داشت، تصمیم گرفتند این بیمارستان را گسترش دهند و تبدیل به یک بیمارستان پنج طبقه برای بیماران مبتلا به این بیماری «مرگ سفید» شد.

بیمارستان هیلز واولی

علت شهرت سل به نام مرگ سفید این بود که زمانی که فرد به این بیماری مبتلا می‌شد، رنگ پوست او رو به سفیدی می‌رفت و رنگ پریده میشدند. گفته می‌شود که حدودا 63 هزار بیمار تا قبل از اینکه این بیمارستان تعطیل شود، در این بیمارستان مرده اند. بعد از کشف درمان بیماری سل، این بیمارستان تبدیل به تیمارستان شد. از این دوره اتفاقات ماورالطبیعه شروع شدند.

بیمارستان هیلز واولی

بیمارستان هیلز واولی

گردشگرانی که به این بیمارستان میروند ادعا می‌کنند که گاهی صداهای عجیب و غریب از راهروها شنیده می‌شود. برخی نیز ادعا می‌کنند که سایه‌‌هایی را در قسمت‌هایی از ساختمان مشاهده کرده‌اند.
یکی از وحشتناک‌ترین بخش این بیمارستان اتاق شماره 502 است.

بیمارستان هیلز واولی
این اتاق متعلق به زنی بوده که زمانی که مبتلا به بیماری سل بود، باردار شد. او خود را با سیم لامپ اتاقش دار زده و خودکشی کرده بودد.

بیمارستان هیلز واولی

کلیسای استخوان ها در پرتغال | Sedlec Ossuary

ساخت کلیسایی با استخوان انسان ها ایده ی معقول نیست، اما در مورد این بنا داستانی وجود دارد که آن را توجیح می کند . تاریخچه ی این کلیسا به قرن 16 میلادی یعنی بین سال های 1460 تا 1510 بر می گردد . گفته می شود این کلیسا توسط خود راهبان بنا شده است ، راهبانی که در کلیسای سنت فرانسیس بودند . چرا که در واقع کلیسای The Capela dos Ossos بخشی از کلیسای سنت فرانسیس ( یکی دیگر از کلیساهای معروف دیگر در پرتغال ) است که به سبک گوتیک ( یک سبک و نوع معماری است که از آغاز پیدایش در ساخت کلیساها استفاده می شده. ) ساخته شده است .

شهر ایورا در پرتغال با یک مشکل بزرگ دست به گریبان بود و آن هم تعداد زیاد گورستان های این شهر بود . برای رفع این مشکل تصمیم گرفتند تا تعدادی از این گورستان ها را از بین ببرند اما تکلیف افرادی که در این گورستان ها دفن شده بودند چه می شد ؟! هرگز امکان نداشت تا باقی مانده ی اجساد که چیزی در حدود 5000 جسد بود را خیلی راحت در نظر نگرفت و به قولی آن ها را از بین برد. از طرفی شهر ایورا یکی از شهر های ثروتمند آن دوره ی پرتغال بود و لذت ثروت باعث شده بود مردم مرگ را کاملا فراموش کنند و از خدا فاصله بگیرند. همین دلیل باعث شد تا راهبان شهر تصمیم گرفتند تا اجسادی که در اثر از بین رفتن گورستان ها در معرض خطر نابودی بودند را نبش قبر کنند و با آن ها مکانی بسازند که هم باعث شود ثروتمندان بیشتر یاد خدا و مرگ باشند هم اینکه به اجساد راهبان کمتر بی احترامی شود!

طبق افسانه ها ، این استخوان ها برای سربازان جنگ ، راهبان و افرادی بود که بر اثر طاعون کشته شده بودند اما در بیشتر منابع گفته می شود که این بقایا متعلق به راهبان بوده است .

عبادت گاهی بسازند تا زمانی که مردم وارد آن می شوند مرگ را ببینند ، و حتی آن را لمس کنند!

شاید بفهمنند که خدا نزدیک است !

از نظر معماری این کلیسا توسط سه دهانه به طول حدودا 19 متر و عرض 11 متری تشکیل شده است .

نور این کلیسا از طریق سه پنجره ی کوچک تامین می شود که در سمت چپ ورودی قرار دارند .

دیوراها و ستون ها که تعدادشان به 8 می رسد ، همگی با استخوان ها و جمجمه ها ساخته و تزئین شده اند .

سقف کلیسا از آجر سفید ساخته شده و نقاشی هایی با مضمون مرگ دارد .

به طور خلاصه در ساخت این مکان از استخوان ، جمجمه و سیمان استفاده شده است .

خوش آمد گویی که بوی مرگ می دهد

زمانی که به این کلیسا می روید قبل از همه چشم شما به جمله ای می خورد که بسیار جلب توجه می کند .

جمله ای که بر سر در کلیسا حک شده است ، جمله ای که می گوید :

استخوان های ما که اینجاست ; ما در انتظار استخوان های شما هستیم “

” We bones that are here , for your bones we wait ”

این جمله بیشتر به بازدید کنندگان از این کلیسا یادآوری می کند که مرگ نزدیک است .

قلعه جنی

در نزدیکی کشتی یونانی کیش، قلعه‌ای کوچک و مخروبه وجود دارد که شاید کمتر کسی توجه داشته باشه به این مکان؛ چرا که همه در عجله برای رسیدن به کشتی یونانی، از مشهورترین جاهای دیدنی کیش، هستند.

قلعه جنی

این قلعه در میان ساکنان منطقه به «قلعه جنی»معروف شده است و اگر شب هنگام بخواهید به دیدن این قلعه بروید، هیچ‌کس به شما کمکی نمیکند چون مردمان جزیره کیش، بر این باور هستند که جن‌ها در این قلعه زندگی می‌کنند.

قلعه جنی

با دور شدن خورشید از جزیره و حکم‌فرمایی تاریکی، این قلعه به محیطی وهم‌انگیز تبدیل می‌شود. صداهای چاه آبی نزدیک به قلعه و وزش باد، بر ترسناکی این مکان کمک میکند.

ریگ جن

کویر به‌خودی‌خود سرشار از رمز و راز است. ریگزار ترسناک و خارق‌العاده‌ای به نام «ریگ جن» در منطقه کویری سمنان در ۱۷۰ کیلومتری تهران قرار گرفته که هر موجود زنده‌ای را که به آن سفر می‌کند، به کام مرگ می‌کشاند.

ریگ جن

این منطقه که یکی از گرم ترین نقاط روی زمین محسوب می‌شود که از تپه‌های شنی و باتلاق‌های نمک پوشیده شده و آن را به یکی از صعب‌العبورترین نواحی جهان تبدیل کرده است.

ریگ جن

در طول قرن‌ها، هرگز کسی موفق به گذشتن از این ناحیه نشده و هیچ جانوری نیز در آن زندگی نمی‌کند. به‌دلیل وقوع اتفاقات بی‌پاسخ و بدون‌منطق فراوان در این منطقه، عنوان «مثلث برمودای ایران» را به آن داده‌اند.

ریگ جن

نظرات در مورد جاذبه های گردشگری هیجان انگیز

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *