درخت سبز کیش

درخت سبز کیش

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

کهنسال‌ترین درخت لور یا انجیر همان انجیر معبد  چیزی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد که واقع در کیش هست، این درخت سبز در ابتدا تنه است، ولی با رشد درخت، شاخه های آن به سمت زمین آویزان می شوند و بعد از مدتی درخاک فرو می رود وبه تنه تبدیل می شود. این روند آن قدر ادامه می یابد تا یک درخت با چندین ساقه به هم پیچیده و پیوسته در داخل زمین بوجود می آید.

به شاخه های این درخت پارچه های نازکی گره خورده که در اوایل ان را مقدس میدانستند. دسته ای از مردم میگویندکه این درخت سبز انرژی خوبی به انها می دهد.به همین دلیل برای براورده شدن ارزو های خود این پارچه های سبز را به شاخه های این درخت گره میزنند تا به ارزو خود برسند.مجموعه درخت سبز در مجاورت دو جاذبه مهم گردشگری کیش شهر تاریخی حریره و آب انبار است و دارای دو درب ورودی است. این مکان جذابیت زیادی برای مسافران تورکیش دارد.

درخت سبز کیش

درختان لور یا انجیر معابد در دوره ایلخانی و تیموری به جزیره فرسشتاده شده اند، این درختان از هند و چین به کیش، قشم و نوار ساحلی خلیج فارس و مناطق قدیمی تر کیش کاشته شدند. محوطه ی سرسبزی برای این مکان فراهم ساختن  اما یکی از عواملی که گردشگران جزیره کیش را به این نقطه می‌کشاند، هیبت افسانه‌ای درخت سبز است.

درخت سبز کیش

 

درخت سبز کیش

با شهر تاریخی حریره چند دقیقه فاصله دارد. در جزیره کیش از میدان المپیک به سمت میدان حریره ، پس از میدان خیابانی به نام درخت سبز است

نام دیگر درخت :لور

درخت سبز

چیزی که عمر این درخت را صد ها سال زیاد یکند ریشه این درخت است. برخی از برگ ها و ریشه ها پس از اندکی رشد کردن از تنه این درخت به صورت چتری آویزان شده اند و زیبایی آن را چند برابر کرده اند. درختان لور در دوره حکومت ایلخانی و تیموری از هند و چین به کیش آورده شد. این امر نشان از آبادانی و توجه به این جزیره در گذشته دارد. انجیر معابد یکی از انواع پوشش های گیاهی جزایر خلیج فارس است که به جز جزیره کیش از این درخت در جزیره قشم و چابهار و بندرعباس ه موجود است. در  این مناطق شرایط رشد این درخت وجود دارد.بهترین آب و هوای برای حیات آن گرمسیری و شرجی است.

آدرس و موقعیت درخت سبز کیش روی نقشه

نظرات در مورد درخت سبز کیش

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *