دره ستاره های قشم

دره ستاره های قشم

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 3,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

دره ستارگان

بی شک یکی از جذاب ترین پر بازدید ترین مکان های گردشگری جزیره قشم دره ستارگان قشم است که تا به حال جزو مکان های دوست داشتنی و جذاب تور قشم از نظر مسافران این جزیره است.

فاصله این مکان تا جزیره قشم 20 کیلومتر می باشد که حدود 25 دقیقه با ماشین فاصله دراد.

دره ستارگان قشم

دلیل نام گذاری دره ستاره ها:

دلیل نامگذاری دره ستاره ها برمیگرده به یک اعتقاد قدیمی که میگن این دره به خاطر افتادن یه ستاره به این شکل دراومده و بخاطر همین الان در زبان محلی به دره ستارهها ، “استایل کفته” گفته میشود؛ یعنی ستاره افتاده. و این اسم به زبان فارسی برگشته یعنی دره ستارگان نام گذاری شده. بعضی از افراد این محله هم میگویند این مکان جن دارد و به این دلیل به این شکل درامده است.

دره ستارگان قشم

با تاریک شدن هوا ، صداهایی برای تأثیرگذاری در حمایت از تند و گردش هوا در لابه لای ستون ها و حفره های در ستارگان شنیده می شود این موضوع باعث می شود تا بعداً از اهالی به این باور برسد که شب ها در آن هوا تاریک است ، ارواح و اجنه به. این محل می آیند و در این مکان زندگی میکنند.

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم ، یکی از شاهکارهای کم نظیر طبیعت در جزیره زیبا قشمممکن است شود.اهالی جزیره عقیده دارد که روزگاری ، ستاره ای از آسمان به قلب جزیره افتتاح شده و اشکال عجیب است که از خاک و سنگ و ماسه پدید آمده است. به این مکان در اصطلاح استاره افته و گاه استار افتتاح می شود همچنین گفته می شود. اما ، برای این پدیده کم نظیر زمین شناسنامه در نام ستارگان جا افتتاح است.

دره ستارگان قشم

دیدگاه ها  در ستارگان باعث ی شود این عنوان به عنوان بخش از ژئو پارک جزیره قشم جزو آثار طبیعی در سازمان یونسکو به ثبت برسید. ژئو پارک قشم با آثار زیبا طبیعت و تاریخ ، تنها ژئو پارک خاورمیانه می باشد که در ستارگان و تنگه چاهکو ، پدیده های شگفت آور فرسایش سنگ های رسوبی زمین وجود دارد. دره ستارگان ، یکی از مکانهای بسیار دیدنی و زیبا جزیره قشم و مشابه این اشکال زمین شناسنامه را فقط در کشور آمریکا می توانید مشاهده کنید.

دره ستارگان قشم

این دره بسیا جذاب و دیدنی است مخصوصا اگر دنبال شبی پر از ارامش میگردید حتما وقتی برای این دره گذاشته و به این مکان سفر کنید.
با 20گشت به تمام جاهای دیدنی ایران سفر کرده و خاطره خوش را برای خود بسازید.

نظرات در مورد دره ستاره های قشم

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *