در هر فصلی به کجا سفر کنیم و چگونه؟

در هر فصلی به کجا سفر کنیم و چگونه؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,00 از 5 ( 6 رای )
Loading...

تابستان بهترین فرصت برای سفر است و خانواده ها اغلب تصمیم میگیرند در این فصل به سفر بروند. با این حال آمارها میگویند فقط نیمی از خانواده های ایرانی در طول تابستان بار سفر میبندند و آن نصف دیگر حتی یک بار هم از شهر و روستای خود خارج نمیشوند و چمدانشان حتی 1 بار هم بسته نشده است.

مرکز آمار از سال 1387 سرشماری در زمینه گردشگری را شروع کرده است. و آمار ارائه شده مربوط به آخرین سرشماری این مرکز است که مربوط به تابستان 1392 می شود. طبق آمار در تابستان این سال از بیست و دو میلیون خانواده ایرانی 12 میلیون خانواده حداقل یک بار به سفر رفته اند و 10 میلیون خانواده هیچ سفری نداشته اند و در محل زندگی خود تابستان را به انتها رسانده اند.

هدف از سفر چیست؟

بیشترین هدف از سفرهای بدون اقامت شبانه، گردش و تفریح عنوان شده است. در حالیکه بیشترین سفرها با اقامت شبانه صرفا جهت زیارت و گردشگری در کل کشور انجام میشود و معدود سفرهایی نیز با مقاصد تجاری و کاری انجام میشود.

بهترین مقاصد گردشگری خارج از ایران:

مارماریس

جزیره ای زیبا در امتداد ساحل جنوب غربی کشور ترکیه که در بین ساحل دریای اژه و دریای مدیترانه و در بین رشته ‌کوه‌ های کنار دریا قرار گرفته و دارای دو لنگرگاه می باشد. نامگزاری آن قرار گرفتن بر روی معادن بزرگ سنگ مرمر میباشد و معنای آن شهر مرمر می باشد. تمدن انسانی شش قرن قبل از میلاد مسیح در این جزیره شکل گرفته بوده است و آثار وجود تمدن های بزرگ و تاریخی همچون رودوس، آدا، کاریا، آشور، ایون، دور، پرس، مقدونیه، سوریه، روم، بیزانس، سلجوقیان و عثمانی از گذشته تا به همین اواخر؛ در این جزیره را می توان مشاهده نمود.

برخی مارماریس را به خاطر تفریحات خاص شبانه روزیش و برخی آن را به خاطر جاذبه های دریایی فوق العاده اش می شناسند. مارماریس بیشتر به خاطر دریای فیروزه ای و ساحل سنگیش در دنیا معروف شده است و انواع و اقسام مختلفی از تفریحات ساحلی، تفریحات و سرگرمی های مدرن و خانوادگی از بهترین نوعش در آن وجود دارد. مارماریس یکی از شهرهایی است که با جزیره رودس یونان همسایه است و یکی از گزینه های تفریحی کسانی که به این شهر سفر می کنند این است که با قایق موتوری به این جزیره هم سفر کنند.

مارماریس دارای آب و هوایی کاملا مدیترانه ایست و در تابستان ها در این شهر بسیار گرم و مرطوب است و زمستان هایش هم کاملا بارانی و سرد است. میانگین دمای هوا درمارماریس بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است. بهترین زمان سفر به مارماریس، فصل بهار تا روزهای اواسط تابستان می باشد.

جاذبه های گردشگری مارماریس:

قلعه تاریخی و موزه ی مارماریس، منطقه دالیان، کوه های مارماریس، شهر باستانی کاریان، میدان جوان مارماریس، قلعه مارماریس، رودخانه دالیان، پارک آبی آتلانتیس مارماریس، جزیره کلئوپاترا

هتل های پیشنهادی مارماریس:

هتل گرند پاشا (Grand Pasa Hotel) ، هتل گرند آزور( D-Resort Grand Azur) ، هتل گرین نیچر ریزورت و دیاموند(green nature resort or diamond) ، هتل جولیان(Julian Club Hotel)

برای مشاهده و رزرو تور مارماریس کلیک کنید.

استانبول

طبق پیش بینی ها در سال حداقل 1 میلیون گردشگر ایرانی به شهر استانبول ترکیه سفر میکنند که در نوع خود یک رکورد به حساب می آید. این شهر به دلیل دارا بودن هتل های زیاد و گاها مجلل و سرمایه گذاری های کشور ترکیه برای جذب توریست همیشه برای ایرانیان جذاب بوده است. در استانبول جاذبه های تفریحی و تاریخی بسیاری موجود می باشد و به دلیل برگزاری کنسرت های متعدد در طول سال جذابیت زیادی را برای گردشگران ایجاد نموده است.

جاذبه های زیبایی از جمله مسجد سلطان احمد یا همان مسجد آبی، مسجد ایاصوفیه، کاخ دلمه باغچه، برج گالاتا و … در شهر زیبای استانبول قرار دارند که در کنار هتل هایش در حوالی میدان تکسیم (تقسیم)، تمام شرایط را برای لذت بردن از تور استانبول در یک سفر سه، چهار روزه مهیا خواهند نمود. تنها شهری است که بخشی از آن در قاره اروپا و بخشی دیگر در قاره آسیاست استانبول می باشد که تنگه بسفر دو قاره اروپا و آسیا را به هم متصل کرده و اغلب گردشگران در تور استانبول از تنگه بسفر و پل بسفر بازدید می‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت تور استانبول این است که در مقایسه با سایر تورهای خارجی قیمت مناسبتری دارد، مخصوصا تور لحظه آخری استانبول که بازهم مقرون به صرفه تر و ارزانتر خواهد بود.

هنگام سفر به استانبول ترکیه بهتر است که مقداری لیر ترکیه (واحد پول ترکیه) و پول خرد تهیه کنید و مقداری هم یورو یا دلار آمریکا همراه داشته باشید تا در صورت نیاز تبدیل به لیر کنید. بهتر است برای تبدیل یا اکسچنج پول در استانبول به صرافی های معتبر مراجعه کنید تا سرتان کلاه نرود و کارمزد یا نرخ تبدیلی که استفاده می کنند باعث ضرر شما نشود. مطمئن ترین راه این است که از 2 یا 3 صرافی قیمت گرفته و سپس اقدام به تبدیل پول نمایید.

برای مشاهده قیمت تور استانبول به صورت عادی و لحظه آخری کلیک کنید.

هتل کنراد استانبول

آنتالیا

تور آنتالیا یک گزینه عالی برای گذراندن تعطیلات در کشور ترکیه است. شهر آنتالیا یکی از زیباترین و پرطرفدار ترین شهر های ترکیه است که در غرب این کشور واقع شده است. سفر به آنتالیا همواره یکی از علایق ایرانیان بوده است و بسیاری از گرشگران برای تجربه یک تعطیلات به یاد ماندنی این شهر را انتخاب می کنند. این شهر به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه با شهرسازی زیبا، درختان نخل و لنگرگاه های جذاب هر ساله گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان میزبانی می کند.

  • منطقه لارا، در شرق منطقه مرکزی آنتالیا واقع شده است که یکی از توریستی ترین و بهترین منطقه‌های آنتالیا است. هتل‌های خوب با قیمت‌های ارزان، سواحل و آب و هوای عالی و مراکز خرید متنوع مثل تراسیتی و دپو. هتل تایتانیک، هتل دلفین و هتل کرملین پالاس از هتل‌های درجه یک و 5 ستاره منطقه لارا هستند.
  • منطقه کمر که در قسمت جنوب غربی آنتالیا قرار دارد به طور باورنکردنی زیباست. از مرکز شهر آنتالیا که به سمت کمر حرکت می‌کنید، شاهد مناظر بی‌نهایت زیبا خواهید بود که حالتون رو حسابی خوب می‌کند. بعد از حدود 1 ساعت که به کمر برسید هتل‌های شیک و مجلل، رستوران‌ها، سواحل و طبیعت هیجان انگیزی در انتظار شماست. تقریبا اکثر هتل‌های منطقه کمر به صورت UALL خدمات ارائه می‌دهند. مانند آوانتگارت ریزورت، اورنج کانتی، ترنس آتلانتیک و غیره.
  • اگر به بازی گلف علاقه دارید، در منطقه بلک هتل رزرو کنید. چون تقریبا تمام هتل‌های منطقه بلک دارای زمین گلف هستند. منطقه بلک دارای روستاهای بسیار لوکس با طبیعت شگفت انگیز است. اگر مسافر تور آنتالیا در منطقه بلک هستید، باید بدانید هتل‌های 4 و 5 ستاره این منطقه، با امکانات و تفریحات آبی و سواحل زیبا بهترین انتخاب برای شما هستند. از بین هتل‌های این منطقه، هتل الاکوالیتی و هتل آدوریا گلف جزء برترین هتل‌های آنتالیا در منطقه محبوب بلک هستند.

برای مشاهده قیمت تور آنتالیا به سایت 20gasht.com مراجعه نمایید.

هتل آستریا کرملین پالاس آنتالیا

بهترین مقاصد گردشگری زیارتی:

مشهد مقدس با دارا بودن بیشترین زائر و مسافر از تمام سطح کشور و حتی کشورهای همسایه بیشترین میزان مسافر را به خود اختصاص داده است.مشهد مقدس با دارا بودن بیشترین تعدد پروازی در فرودگاه هاشمی نژاد پذیرای زائرین از تمامی کشور می باشد و از طرف دیگر و در سفرهای زمینی نیز گویی راه آهن تمامی کشور به مشهد ختم میشود. بسیاری از زائرین نیز با اتوبوس یا خودروی شخصی به این شهر سفر میکنند.

همچنین مشهد بالاترین میزان هتل را به نسبت سایر شهرهای کشور دارا می باشد و از هتل آپارتمان تا هتل 5 ستاره مجلل برای خدمت به زائرین موجود می باشد.

برای مشاهده و رزرو تور مشهد به صورت زمینی و هوایی و لحظه آخری به سایت 20gasht.com مراجعه نمایید.

مقاصد گردشگری تفریحی:

کشور عزیزمان ایران به دلیل 4 فصل بودن در تمام طول سال زیبایی کم نظیر و منحصر به فرد خود را در شهرها و روستاهای مختلف کشور دارا می باشد.

یکی از بهترین و پر تتعدد ترین شهرهای ایران از لحاظ ثبت رکورد بعد از مشهد مقدس جزیره زیبای کیش می باشد که با ثبت رکورد 1 میلیون و 206 هزار مسافر در سال دارای رتبه 2 می باشد.

این شهر با چشم اندازهای زیبا و منحصر به فرد و تفریحات آبی و رستوران ها و کافه های زیبا هر توریستی را به خود جذب می کند. این شهر دارای زیباترین هتل ها با بهترین خدمات می باشد.

شما میتوانید جهت مشاهده قیمت تور کیش از مبدا تهران و سایر شهرهای بزرگ کلیک کنید.

شهرهای دیگر کشورمان نیز از جمله شیراز، اصفهان، سنندج، یزد، تبریز، مازندران و … نیز هر کدام در فصولی از سال جذابیت های منحصر به فردی دارند که سفر به آنها خالی از لطف نبوده و در را جلا میدهد.

تماس با بیست گشت

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از زرتشت، ساختمان پرستو، واحد 101

تلفن: 88921447 021

پشتیبانی: 09334852221 — 09123183809

ساعات کاری: 9 صبح الی 18

وبسایت: https://20gasht.com

رزرو آنلاین پرواز و هتل: https://itc724.com

نظرات در مورد در هر فصلی به کجا سفر کنیم و چگونه؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *