دلایل کمبود پرواز در کشور چیست؟

دلایل کمبود پرواز در کشور چیست؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5٫00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

رزرو پرواز برای رفتن به مقصد مورد نظرتان، یکی از سریع ترین راه های حمل و نقل است که با توجه به نبود ترافیک و همچنین امنیت بالاتر نسبت به وسایل نقلیه سواری مورد نوجه مسافران بوده است. به علاوه اینکه برای بسیاری از سفرهای کاری، تحصیلی و مسافرت های خارجی به بسیاری از کشورها تنها به صورت هوایی امکان پذیر است و یا حتی بسیاری از کشورها با اینکه سفر به صورت زمینی به آن ها امکان پذیر است با این حال به دلیل اینکه باید در مسیر خود از کشورهای متععدی عبور نمایید که هر یک به صورت جداگانه به ویزا نیاز دارند؛ به همین دلیل تنها به صورت هوایی می توانید به این کشورها سفر نمایید.

در سال های اخیر هر زمان که احتیاج به بلیط هواپیما برای سفر خود بودید، به راحتی می توانستید آن را تهیه کنید؛ ولی اگر طی سال گذشته و یا ماه های اخیرنیاز به بلیط هواپیما حتی در مسیرهای هوایی پرتردد و پر مسافر داشته باشید به سختی می توانید آن را تهیه نمایید و یا حتی اگر بلیطی را در آن مسیر پیدا کنید، ساعت دلخواه شما پرواز نداشته باشد. کمبود بلیط هواپیما در بسیاری از مسیرها مدتی است که مسافران را کلافه کرده است. با اینکه رزرو آنلاین بلیط هواپیما در وب‌سایت شرکت‌های هواپیمایی امکان پذیر است؛ اما برای برخی تاریخ‌ها نمی‌توان بلیطی تهیه کرد.

همانطور که گفتیم؛ در ماه‌های اخیر بسیاری از مسافران با مشکل پیدا نکردن بلیط هواپیما رو به رو شده اند که در ادامه دلایل نبود بلیط هواپیما و محدودیت پروازها را برای شما بررسی خواهیم نمود.

خدمات پروازی ایرلاین های ایرانی

کمبود هواپیمای مسافربری در ایران

میانگین استفاده از سفرهای هوایی در بیشتر کشورها، بین ۳  الی ۵ درصد جمعیت آن کشور می باشد و در ایران با توجه به جمعیت بالا،  وسعت کشور و همچنین تعدد گردشگران ایرانی و خارجی برای پاسخگویی به چنین تقاضایی به ۵۵۰ فروند هواپیمای مسافربری فعال نیاز داریم؛ درحالی‌ که گفته می شود، از مجموع ناوگان هواپیماهای مسافری کشور، تنها ۱۷۸ فروند فعال و در حال خدمت‌رسانی می باشند و به همین دلیل، در دوره‌های پیک و های سیزن سفر از جمله آغاز تابستان که تقاضا برای خرید بلیط هواپیما افزایش پیدا می‌کند، متاسفانه کمبود بلیط هواپیما حس می‌شود. به علاوه در مسیرهایی که در هر فصلی تعدد مسافری دارند؛ نیز این کمبود پرواز وجود دارد. مهم ترین دلیل آن نیز تحریم ها و وارد نشدن هوپیمای جدید و فرسوده شدن هواپیماهای پیشین می باشد.

 بازار سیاه و گران فروشی در فروش بلیط هواپیما

شکل گرفتن بازار سیاه و گران‌فروشی بلیط هواپیما به ویژه در قالب بلیط چارتر هواپیما، سال‌هاست که به ویژه در های سیزن سفر تکرار می‌شود و با وجود تمام اقداماتی که برای مقابله با آن انجام شده است، باز هم به اشکال مختلف وجود دارد. در زمان پیک سفرها و افزایش تقاضا برای خرید بلیط و کمبود بلیط هواپیما، چارتر کننده می‌تواند بلیط‌های چارتری را با سود بسیار بیشتری نیز به فروش برساند.

اما در صورتی که بلیط‌های چارتری تا ساعات پایانی نزدیک به پرواز فروخته نشده باشند؛ با عنوان بلیط هواپیما لحظه آخری و با قیمت کمتر نیز به فروش می‌رسند که ارزان‌ترین نوع بلیط هواپیما است.

لغو پروازهای ایرلاین های ایرانی مختلف

سازمان هواپیمایی کشوری به علت اقدامات صورت گرفته طی ماه‌های اخیر اطلاعیه‌ای صادر نمود که در راستای حمایت از حقوق مسافر و رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین صنعت هوانوردی و همچنین تأکید و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت فروش چارتری بلیط در مسیرهای هوایی پرترافیک و پر تردد می باشد. اقدام به لغو مجوز ده شرکت هواپیمایی در برخی از مسیرها به عمل آورده شد که این عمل نیز در کمبود بلیط هواپیما بی تاثیر نمی باشد.

بلیط پرواز های داخلی

افزایش تقاضای بلیط هواپیما در برخی مناسبت های سال

یکی دیگر از دلایل کمبود بلیط هواپیما در برخی مسیرهای هوایی، تقاضای بیشتر بلیط در آن مسیر می باشد. در برخی ایام پیک سفر مانند تابستان یا ایام نوروز، سفرهای هوایی و به دنبال آن میزان تقاضا برای خرید بلیط هواپیما در برخی مسیرهای هوایی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین وقتی ناوگان خطوط هوایی کشور نتواند پاسخگوی نیاز مسافران شود؛ با مشکل کمبود بلیط هواپیما روبه‌رو خواهد شد.

اصلی‌ترین دلایل کمبود بلیط هواپیما

در این مطلب سعی نمودیم تا برخی از مهم‌ترین دلایل کمبود بلیط هواپیما را بررسی نماییم و عنوان کنیم. اگر سفر مهمی در پیش دارید؛ بهتر است خرید بلیط را به روزهای آخر موکول نکنید و با خرید اینترنتی بلیط هواپیما از سایت‌های معتبر خدمات سفر نظیر بیست گشت آریا، از پشتبانی 24 ساعته آن نیز برخوردار شوید. بیست گشت آریا تمامی خدمات پرواز را به صورت آنلاین در تمامی مسیرها به شما مسافرین عزیز ارائه می‌دهد.

وقتی بلیط هواپیما نیست چه کنیم؟

بهتر است در سایت های مختلف فروش بلیط هواپیما بلیط مورد نظر خود را جستجو کنید. بیست گشت آریا یکی از بهترین سایت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما است که می توانید بلیط خود را آنلاین از سایت فروش آنلاین تیکت آن دریافت نمایید.

برای رزرو بلیط هواپیما از آژانس بیست گشت آریا دارای مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی کشور رو لینک زیر کلیک نمایید.

رزرو پرواز های داخلی و خارجی

نظرات در مورد دلایل کمبود پرواز در کشور چیست؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *