آیا سفر بدون واکسن ممنوع شد!

آیا سفر بدون واکسن ممنوع شد!

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

از ابتدای آذرماه

تا تاریخ 10 آذر این قانون در سفرهای داخلی هنوز اجرائی نشده است

اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی برای ترغیب افراد برای استفاده از واکسن و تست پی سی آر منسجم‌تر و سیستمی‌تر می‌شود.

دکتر رئیسی افزود: با توجه به اینکه به تازگی توزیع واکسن گسترش یافته است فعلا حدود دو تا سه هفته فرصت داده‌ایم تا مردم واکسن تزریق کنند و بعد از این مهلت همه خدمات در اماکن تجمعی و برای استفاده از بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و… بر اساس ارائه کارت واکسن ارائه می‌شود.

واکسن اجباری

 

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که از اول آذر ماه افرادی که واکسن نزده باشند یا تست منفی P.C.R نداشته باشند، نمی‌توانند به مسافرت بروند و در آینده نه چندان دور تنها افرادی که واکسینه شده باشند، اجازه سفر دارند.

رضا نفیسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزییات ممنوعیت هوشمند سفرگفت: از دو هفته آینده اجرایی خواهد شد.وی با بیان اینکه ظرفیت ۸۰ درصدی پذیرش مسافر برای قطار و اتوبوس از ابتدای ماه آینده (آذر ماه) در نظر گرفته می‌شود.

آقای علیرضا رئیسی افزود: حدود دو تا سه هفته فرصت داده‌ایم تا مردم واکسن تزریق کنند و بعد از این مهلت همه خدمات در اماکن تجمعی و برای استفاده از بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و… بر اساس ارائه کارت واکسن انجام می‌شود.

واکسن اجباری

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی افزود: در سامانه امید می‌توانیم افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک را شناسایی کنیم و حتی اجازه سفر به آن‌ها را با وسایل نقلیه شخصی ندهیم چرا که در سیستم جدید کاملا قابل مشاهده و رصد هستند و بر این اساس بهتر و کامل‌تر می‌توانیم جلوی شیوع ویروس کرونا را بگیریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با افزایش تزریق واکسن‌ها می‌توانیم بسیاری از مشاغل که تعطیل بودند را بازگشایی کنیم. الان نزدیک ۲ سال است که رستوران‌ها، تالارها، باشگاه‌های ورزشی و… به خاطر کرونا در شهر‌های قرمز تعطیل بودند. اکنون اگر افراد دو دُز واکسن تزریق کنند به شرط رعایت پروتکل‌ها می‌توانیم این اماکن را هم بازگشایی کنیم.

خدمات مسافرتی بیست گشت آریا: https://20gasht.com

نظرات در مورد آیا سفر بدون واکسن ممنوع شد!

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *