سفر به بهشت گمشده ایران

سفر به بهشت گمشده ایران

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,14 از 5 ( 7 رای )
Loading...

بهشت گمشده فاصله کمی با برجسته‌ترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در استان فارس دارد که ارزش این منطقه را دوچندان می‌کند بهشت گمشده در بخش کامفیروز شهرستان مرودشت قرار دارد و نام اصلی آن تنگ بستانک است. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی بهشتی گمشده در شیراز و زیبایی های بی بدیل آن بپردازیم. این مکان آنقدر زیبا است که در میان گزینه های مسافرت در داخل کشور با تور داخلی بسیار مورد توجه هموطنان طبیعت گرد قرار گرفته است.

بهشت گمشده شیراز

ییلاق زیبا و سرسبز تنگ بستانک با صدای دلنشین آبشارهای روان و رودهای خروشان، نسیم ملایم و آفتاب دلچسب، مناظر کوهستانی و دشت‌های خرم، از زیباترین دیدنی های اطراف شیراز به شمار می‌رود که نام بهشت گمشده را از آن خود کرده و در سال 1378 این منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده است حتما در نظر داشته باشید که  این مکان حفاظت شده می باشد. پاسارگاد، تخت جمشید، شاهچراغ، دروازه قرآن، بازار وکیل، مسجد نصیرالملک و بسیاری بناهای تاریخی دیگر از جذابیت های گردشگری تاریخی استان فارس به شمار می آیند که علاوه بر آن ها، این استان جاذبه های طبیعی بی شماری نیز دارد که همه را شگفت زده می کنند.اگر نام تنگ بستانک شیراز را شنیده و قصد سفر به این منطقه را دارید بهتر است ابتدا با رزرو یکی از بهترین هتل های شیراز از محل اسکان خود در استان فارس مطمئن شده سپس یک روز کامل از سفر خود را برای دیدن این تنگ زیبا اختصاص دهید.

بهشت گمشده شیراز

به گفته مردمان شیراز و گردشگران :

بهشت گمشده طبیعتی زیباست که در فصل تابستان بهترین زمان برای ساختن یک خاطره خوش و گذراندن زمانی دلپذیر است.بهشت گم شده در شهرستان مرودشت و کامفیروز با نام اصلی تنگ بستانک مشهوربوده است بهشت گمشده دره زيبايي است كه جهت امتداد آن شرقي غربي است و صخره‌هاي عمودي و مرتفع دو طرف آن را دربرگرفته است. تنگ بستانک منطقه‌ای کوهستانی‌ست و صخره‌های متعددی دارد و به همین دلیل است که کوه‌نوردان و صخره‌نوردان را به سوی خود می‌کشاند.
این منطقه در ارتفاع 1700 تا 2700 متری از سطح زمین قرار گرفته و به همین دلیل در فصول گرم سال دارای آب و هوایی خنک و دلچسب است اما در فصل زمستان دارای آب و هوای سرد و ریزش برف و یخبندان است. پوشش جنگلی منطقه و انبوه درختان چنار، بنه، بلوط، بادام کوهی، ارس، زالزالک، دفنه و گردو در کنار طبیعت کوهستانی تنگه بستانک و رودخانه و آبشارهای جاری در آن چشم اندازهای زیبایی را ایجاد کرده است.

بهشت گمشده شیراز

در مسیر تنگه کامفیروز روستاهای تاریخی و بسیار چشم نوازی قرار دارند که چشم هر طبیعت گردی را خیره می کند.این مکان درتمامی فصل های سال زیبای خودش را دارد اما اگر در فصل بهار و روزهای نخست پاییز سری به این مکان جذاب بزنید با شکوهی وصف ناپذیر روبه رو میشوید.این جنگل زیبا و کوهستانی در 120 کیلومتری شمال غربی شیراز، حدود 20 هزار متر مربع زیبایی خالص وجود دارد که به تنگ بستانک مرودشت یا بهشت گمشده استان فارس (شیراز ) شهرت دارد.در فصل زمستان دسترسی به تنگه بسیار دشوار است اما در همین فصل سرد با یخ زدن آبشارها و نشستن برف بر روی زمین و شانه درختان مناظر بسیار شگفت انگیزی در این منطقه خلق می شودو جذابیت زیادی برای گردشگران و مسافران شیراز دارد.

بهشت گمشده شیراز

پوشش گیاهی تنگ بستانک:

لوط- بنه- ارس- بادام کوهی- زالزالک- دافنه- کیکم- تنگرس- ارژن- بو مادران- درمنه- اویش- دنایی و اویش شیرازی .

حیات وحش تنگ بستانک:

بهشت گمشده دارای تنوع جانوری زیادی است که قوچ، بز وحشی، خرس قهوه ای، سمور، سنجاب ایرانی، خرگوش، روباه، میش، کبک و پرندگان شکاری را شامل می شود. در این مکان زیبا برای رفاه حال گردشگران محوطه سازی شده و در آن آب نما، مبلمان محیطی، آلاچیق، باربیکیو، سطل زباله، نیمکت، میز، صندلی و همچنین سرویس های بهداشتی ساخته شده است . اگر دوست دار مناطق خوش آب و هوا هستید، بازدید از تنگ بستانک را از دست ندهید.

خدمات مسافرتی بیست گشت آریا:https://20gasht.com

بهشت گمشده شیراز

موقعیت مکانی تنگ بستانک:

نظرات در مورد سفر به بهشت گمشده ایران

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *