همه چیز درباره ویزا و پاسپورت

همه چیز درباره ویزا و پاسپورت

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

ویزا چیست؟

به جواز ورود شما به کشور های دیگر را ویزا یا روادید می گویند. بنابر این نام دیگر ویزا, روادید است که در بعضی مکان ها همچنان از آن استفاده می شود. دولت هر کشور با توجه به شرایط سیاسی و فرهنگی و نیز روابطی که با کشورهای دیگر دارد، ممکن است شهروندان دیگر کشورها را ملزم و یا معاف از دریافت ویزا نماید.

پاسپورت

انواع ویزا:

2نوع ویزا داریم ,ویزای بلند مدت و ویزای کوتاه مدت است که هر کدام ازاین ها دسته بندی خود را دارد.

ویزای کوتا مدت:

1.ترانزیت : ویزای ترانزیت نوعی ویزای کوتاه مدت و غیرمهاجرتی است که به مسافران اجازه می‌دهد تا در فرودگاه‌ها یا شهرهای میانی برای مدت زمانی محدود برای تعویض هواپیما و… توقف کرده و از آنجا به مقصد اصلی خود پرواز کنند. برای مثال، مسافری که قصد سفر از تهران به تورنتو را دارد، ممکن است پرواز وی دارای یک یا دو توقف به‌مدت تقریبا ۲۴ ساعت در شهرهای پکن و گوانگژو باشد.

2.توریستی: یکی از رایج‌ترین و پرتقاضاترین انواع ویزا است و همان طور که از نام آن پیدا است برای سفر کوتاه مدت (تور خارجی) در کشور مقصد صادر می‌شود. ویزاهای توریستی جز ویزاهای کوتاه مدت می باشند و معمولا بین 1 تا 3 ماه اعتبار خواهند داشت که گاهی ممکن است مدت اعتبار کمتر و یا گاهی بیشتر گردد.

پاسپورت

ویزای بلند مدت:

1.ویزای کاری:  ویزای کار یکی از متداول ترین و شناخته شده ترین نوع ویزای مهاجرتی است. (بطور مثال ویزای کار پرستاری آلمان) این مجوز بصورت قانونی از سوی کنسولگری یا سفارت کشور مقصد صادر می گردد. دارند این نوع ویزا می تواند بصورت قانونی ضمن برخورداری از تمام مزایا در کشور صادر کننده ویزا، کار و اقامت نماید.

2.ویزای تحصیل: ویزای تحصیلی، همان طور که از اسم آن پیداست، پیگیری آموزش و پرورش در کشور مقصد است. برای اخذ ویزای تحصیلی پذیرش از دانشگاه کشور مقصد بسیار مهم است. هر کشوری با توجه به قانون مهاجرت خود، هزینه های متفاوتی را برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست می کنند.

3.ویزای سرمایه گذاری:به‌طورکلی هر کشور، قوانین خاص خود را برای سرمایه‌گذاران خارجی دارا می‌باشند.

  1. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ویزای سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار دلار (کشور های آمریکایی)، ۲۱۰ هزار دلار (کانادا)، ۲.۵ میلیون دلار (کشور های استرالیا و اقیانوسیه) و ۱۵۰ هزار یورو (کشور های حوزه شنگن) می باشد. این مبالغ حداقل سرمایه گذاری می باشد و شما می توانید بیشتر از این مبالغ هم سرمایه گذاری انجام دهید.
  2. در صورت خرید کسب و کار و سهام بیزینس، باید حداقل ۵۰ درصد سهام را خریداری نمایید.
  3. سابقه مدیریتی و تحصیلات مرتبط با شخص سرمایه گذار بسیار تاثیر گذار می باشد.
  4. اثبات توانایی برای مدیریت یک کسب و کار.
  5. سن متقاضی ویزای کسب و کار نباید زیر ۵۵ سال باشد. لازم به ذکر است که این محدودیت سنی، استثنا هایی نیز دارد. مثلا استرالیای جنوبی و غربی متقاضی زیر ۵۵ سال نیز قبول می کند.
  6. گردش مالی بالاتر از مبلغ ارائه شده توسط سفارت کشور منتخب. به طور مثال گردش مالی برای ویزای کسب و کار استرالیا، حداقل ۵۰۰ هزار دلار در ۲ سال از ۴ سال اخیر می باشد.
  7. حداقل سرمایه متقاضی باید بیشتر از مبلغ اعلام شده سفارت کشور منتخب باشد. این سرمایه شامل اموال منقول و غیر منقول می باشد. مواری از جمله زمین، خانه، ماشین، نقدینگی و موارد مشابه آن.

4.ویزای کار آفرینی: یکی از روش های مهاجرت به هرکشوری(کانادا) از طریق سرمایه گذاری، کارآفرینی است. هدف اصلی برنامه کارآفرینی کانادا، رشد اقتصادی و ایجاد شغل برای شهروندان( کانادایی) است. برای مثال شما می توانید با استفاده از کارآفرینی، اقامت کانادا را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنید.

5.ویزای استارت آپ: سرمایه گذاری استارتاپ به معنی ارائه یک ایده نو و یک بیزینس پلن جدید می باشد که به وسیله راه اندازی کسب و کار مورد نظر تان در یک کشور خاص، افراد شهروند آن کشور مشغول به کار شوند. بعنوان مثال یکی از بیزینس پلن هایی که در ایران راه اندازی شده است و اکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است، تاکسی های اسنپ می باشد که در ابتدا نیازی به سرمایه زیادی برای راه اندازی این شغل نبوده است، اما افراد بسیاری بدین وسیله مشغول به کار و کسب درآمد شده اند.

پاسپورت

پاسپورت چیست؟

یکی از مدارک شناسایی رسمی است که از سوی دولت‌ها برای شهروندانشان صادر می‌شود. با این مدرک دولت مربوطه از دیگر دولت‌ها اجازه می‌خواهد تا به شهروندان مربوطه اجازهٔ گذر از یا ورود به خاک آن کشورها را بدهند. در قدیم به گذرنامه «تَذکَرهٔ مُرور» گفته می‌شد.

انواع پاسپورت:

گذرنامه عادی (توریستی): افرادی که قصد دارن برای تحصیل، گردشگری یا تجارت، با هواپیما به خارج از کشور سفر کنن، باید برای دریافت گذرنامه عادی اقدام کنن. این نوع گذرنامه، در خارج از کشور توسط ماموران کنسولی وزارت امور خارجه و در داخل کشور توسط ماموران نیروی انتظامی صادر میشه.

گذرنامه دیپلماتیک:  به دیپلمات‌هایی که برای کار رسمی سفر می‌کنند و نمایندگی کشور خود را در خارج از کشور دارند، پاسپورت دیپلماتیک اعطا می‌شود. دیپلمات‌ها توسط دولت برای انجام تجارت رسمی در خارج از کشور و حفظ روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با سایر کشور‌ها منصوب می‌شوند.

گذرنامه خدمت:  این گذرنامه به مسافرانی تعلق میگیرد که معافیت تحصیلی دارند (دانشجو می باشد)برای خروج از کشور مسافرانی که خدمت نرفته اند باید مبلغی را درگرو نظام وظیفه بگذارند تا فرد مورد نظر اجازه خروج ( برای یک سفر) از کشور خود داشته باشد.

خدمات مسافرتی بیست گشت آریا: https://20gasht.com

 

نظرات در مورد همه چیز درباره ویزا و پاسپورت

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *