چرا پروازها دوباره گران می‌شوند؟

چرا پروازها دوباره گران می‌شوند؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

جریان کرونا روی تمام عناصر سفر و جابه‌جایی از جمله پروازها تاثیر گذاشت. طی این دوران شاهد تغییراتی در ظرفیت پروازها هم بودیم.
در حالی که از ابتدای آذر خبر کاهش نرخ بلیط هواپیما منتشر شد، حالا گفته شده این افزایش قیمت به این دلیل است که پیش از این، مالیات بر ارزش افزوده روی بلیط‌ها محاسبه نمیشد. این در حالی است که بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت و به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند. این تغییر قیمت قرار است از 13 دی سال جاری (1400) اتّفاق بیفتد.

پرواز

دلیل گران شدن بلیط هواپیما در پروازهای داخلی:

این افزایش قیمت مورد تایید مسئولین نبوده است. زیرا ایرلاین ها از سوخت یارانه ای با قیمت ارزان استفاده می کنند. در همین خصوص قرار است در آینده جلسه ای با حضور مسئولان برای بررسی این افزایش قیمت و تغییر در آن برگزار شود.دلیل دیگر برای گران شدن بلیط هواپیما این است که در زمان و روز اشتباه و یا در یک وبسایت اشتباه به دنبال بلیط هواپیما می گردید! در این مطلب به شما توضیح می دهیم که چه فاکتورهایی در قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند و به شما آموزش می دهیم که چگونه ارزان ترین بلیط هواپیما را شکار کنید!

قیمت بلیط هواپیما به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت یک بلیط هواپیما بر اساس معیارهای زیادی محاسبه می‌شود که بسیاری از آن‌ها ثابت و همیشگی هستند اما متاسفانه گاهی اوقات قیمت بلیط هواپیما به قدری تغییر می‌کند که مسافران از اینکه نمی توانند در یک هواپیما دو صندلی با قیمت یکسان بخرند، شکایت می کنند.

پرواز

خرید بلیط هواپیما در مناسبت‌ها و تعطیلات رسمی

مطابق بودن پرواز شما با مناسبت‌ها و تعطیلات رسمی تقویم کشور است. به عنوان نمونه، مناسبت‌هایی همچون ولادت امام رضا (ع) موجب افزایش ترافیک پروازهای تهران مشهد یا مشهد تهران می‌شود.همچنین مناسبت‌هایی همچون تعطیلات نوروز، باعث می‌شود که تمام شهرهای پرجمعیت کشور مانند اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز به میزان بیشتری باعث تغییر نرخ بلیط هواپیما می‌شود.

رقابت

بدیهی است هر چه تعداد ایرلاین‌هایی که در یک مسیر خاص پرواز دارند بیشتر باشد، به دلیل رقابتی که میان ایرلاین‌ها برای فروش بلیط هواپیما به وجود می‌آید، شرکت‌های هواپیمایی بلیط هواپیما را با قیمتی ارزان‌تر به مسافران عرضه می‌کنند. اما چنانچه در مسیر انتخابی شما، تنها یک یا چند ایرلاین خاص پرواز انجام دهند، گزینه‌های زیادی برای انتخاب نخواهید داشت و بنابراین ایرلاین‌ها بلیط هواپیما را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.

پرواز

روز و ساعت پرواز هواپیما

اگر دوست دارید پرواز ارزان قیمتی برای خود رزرو کنید، بهتر است پرواز خود را در اواسط هفته ( ترجیحاً دوشنبه، سه‌شنبه) و در ساعات اولیه یا اواخر روز خریدای کنید. خرید بلیط در صبح‌ همچنین این مزیت را دارد که در صورت تأخیر یا کنسل شدن پرواز، می‌توانید با استفاده از هواپیما‎های بعدی به مقصد خود برسید.

کلاس پروازی

عامل مهم دیگری که در تعیین قیمت بلیط هواپیما موثر است، کلاس پروازی است. همان‌طور که می‌دانید پروازهای هواپیما در سه کلاس پروازی فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی کلاس انجام می‌شوند. پروازهای فرست کلاس به دلیل راحتی و برخورداری از امکانات خاص مانند تلویزیون، اینترنت، پذیرایی سفارشی و … گران‌ترین نوع کلاس پروازی محسوب می‌شوند. پس از آن،کلاس پروازی بیزینس کلاس، به دلیل ارائه امکانات بیشتر نسبت به پروازهای اکونومی کلاس، قیمت بیشتری دارد. پروازهای اکونومی کلاس که همان صندلی‌های عادی هواپیما هستند و امکانات کمتری در اختیار مسافران قرار می‌دهند، ارزان‌ترین کلاس پروازی محسوب می‌شوند.

خدمات مسافرتی بیست گشت آریا: https://20gasht.com

نظرات در مورد چرا پروازها دوباره گران می‌شوند؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *