کوش آداسی بریم یا بدروم؟

کوش آداسی بریم یا بدروم؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 3 رای )
Loading...

ترکیه یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقاصد خارجی در بین ایرانیان می باشد. این کشور جذابیت‌های گردشگری متنوعی را دارد. اگر قرار باشد به ترکیه سفر نمایید، انتخاب‌های متعددی دارید. شهرهای استانبول، آنکارا، آنتالیا، کوش‌آداسی، بدروم، مارماریس و … از جمله توریستی‌ترین شهرهای این کشور می باشند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص و منحصربفرد خود را دارند، البته ویژگی های مشترک نیز میان این دو شهر نیز به چشم می خورد که انتخاب را سخت می نمایند. یکی از مسائلی که اغلب گردشگران با آن روبرو می شوند، انتخاب یک شهر مناسب برای تفریح و استراحت می باشد. شما از مدت‌ها قبل برای سفر خود برنامه‌ریزی نموده اید و هزینه‌ بالایی را نیز برای آن پرداخت خواهید کرد. بنابرین باید بهترین انتخاب را داشته باشید تا از سفر خود رضایت داشته باشید و سفری به‌یادماندنی داشته باشید.

برای اطلاع از قیمت های تور های کوش آداسی و تور های بدروم کلیک نمایید.

موقعیت مکانی بدروم و کوش آداسی

کوش آداسی در غرب ترکیه و در خلیج کوش آداسی در امتداد دریای اژه قرار دارد و در ۹۵ کیلومتری جنوب ازمیر واقع شده است. کوش آداسی جمعیتی بیش از شصت و چهار هزار نفر دارد که جمعیت آن در تابستان با افزایش توریست‌ها به حدود نیم میلیون نفر نیز می‌رسد.
بدروم نیز یک شهر بندری زیبا و شگفت‌انگیز در جنوب شهر ازمیر و در ساحل دریایی اژه بوده و در ساحل جنوبی شبه جزیره بدروم قرار گرفته است. جمعیت این شهر حدود سی هزار نفر می باشد و در منطقه‌ای از شهرستان باستانی (هالیکارناسوس) واقع شده است. هر دوی آن‌ها در سواحل زیبای دریای اژه قرار دارند و تمام ویژگی‌های یک شهر ساحلی با مناظر بی مانند رو به دریا را دارا می‌باشند.

کوش آداسی

آب و هوای بدروم و کوش آداسی

در هر فصلی از سال می‌توانید به بدروم و کوش‌آداسی سفر نمایید و مشکلی با آب‌وهوا نخواهید داشت. البته بیشتر گردشگران دو فصل بهار و تابستان را برای سفر انتخاب می نمایند تا بتوانند از تفریحات آبی و تفریحات متنوع ساحلی نهایت لذت را ببرند.

آب و هوای کوش آداسی بسیار نزدیک به آب و هوای شهر ازمیر ترکیه است. هر دو ساحل دریای اژه و مدیترانه، آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای دارند؛ تابستان‌ها در این منطقه آب و هوا بسیار گرم می باشد ولی در زمستان‌ها آب و هوا معتدل می باشد. کوش آداسی معمولا در فصل تابستان بارش‌های خیلی کمی را به خود می‌بینید، ولی در زمستان بارش باران در این مکان بیشتر می‌شود.
از طرفی نیز تابستان‌های شهر بدروم بسیار گرم می باشند ولی بادهایی که از دریا برمی‌خیزند، باعث خنک شدن نسبی آب و هوا می‌شوند. در زمستان‌ها نیز آب و هوای این شهر نسبتا معتدل شده و شاهد بارش باران نیز خواهید بود. ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست نیز گرم‌ترین ماه‌های سال در این شهر می باشند.
تابستان‌های شهر بدروم بسیار گرم هستند ولی بادهایی که از دریا برمی‌خیزند، باعث خنک شدن نسبی آب و هوا می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری بدروم

بدروم، یکی از شهرهای بندری کشور ترکیه می باشد که به دلیل داشتن سواحل جذاب و دیدنی، گردشگران بسیاری را در تابستان به سمت خود جذب می نماید. علاوه بر این، بدروم نیز مانند دیگر شهرهای ترکیه قدمت  تاریخی پرفرازونشیبی را دارد که ردپای آن تا کنون در بخش‌هایی از شهر به جا مانده است. از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بدروم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

قلعه سنت پیتر: این قلعه که با نام قلعه بدروم نیز شناخته می‌شود، در سال‌های 1402 تا 1437 به دست شوالیه‌های هوسپیتالر سنت پیتر ساخته شد. این شوالیه‌ها برای محافظت از دیوارهای قلعه از نگهبان‌هایی با ملیت‌های مختلف استفاده می‌کردند. به همین دلیل در بخش‌هایی از قلعه بدروم برج‌هایی دیده می‌شود که به برج فرانسوی و برج انگلیسی معروف می باشند. در داخل قلعه می‌توانید یک مسجد متعلق به دوران عثمانی و موزه آثار باستانی زیر آب بدروم را مشاهده نمایید.

قلعه ی سنت پیتر بدروم
موزه باستان‌شناسی زیر آب: این موزه در واقع یک نمایشگاه می باشد که در بخش‌های مختلف قلعه سنت پیتر برگزار شده است. در این نمایشگاه مجموعه‌ی بزرگی از خمره‌های سفالی آمفورا و یک کارگاه شیشه‌گری نیز دیده می‌شود. همچنین در یک تالار شیشه‌ای بقایایی از یک کشتی ۱۶ متری را مشاهده می‌کنید که در سال ۱۰۲۵ میلادی غرق شده است. در برج فرانسوی قلعه، کشتی غرق‌شده‌ی دیگری را خواهید دید که متعلق به قرن چهارم پیش از میلاد می باشد. آثار دیگری نیز در تالار اولوبورون و اتاق گنجینه وجود دارند که بقایای چند کشتی عصر برنز نیز در بین آن‌ها دیده می‌شود.

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

شهر قدیمی بدروم: تماشای شهرهای قدیمی و قدم زدن در خیابان‌های باریک، آن‌هم زمانی که تمامی شهر پر از ساختمان‌ها و برج‌های بلند شده است، بسیار جذاب می باشد. در کوچه‌های باریک شهر قدیمی بدروم خانه‌های سنگی سفیدی دیده می‌شود که اطراف آن با گلدان‌هایی رنگارنگ پر شده است. در این جا علاوه بر خانه‌های زیبا، کافه‌ها و بوتیک‌هایی نیز وجود دارند که در بخش‌هایی از خیابان به چشم می‌خورند. شهر قدیمی بدروم مکان بسیار جذابی برای عکاسی گردشگران نیز می باشد.

لنگرگاه تفریحی: ‏‏‏‏‎اگر به دریا و قایق‌سواری علاقه‌مندید باید حتما از لنگرگاه تفریحی بدروم دیدن نمایید. در این منطقه قایق‌های تفریحی متعددی وجود دارند که مسافران را به بازدید از سواحل و جزایر اطراف منطقه می‌برند. شما می توانید با شنا و آفتاب گرفتن تفریح لذتبخشی را در این لنگرگاه تجربه نمایید.

لنگرگاه تفریحی بدروم
خلیج بارداکچی: یکی از زیباترین نقاط بدروم، خلیج بارداکچی می باشد که چشم‌اندازهای بسیار زیبایی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. اگر در هتل‌های اطراف این خلیج اقامت داشته باشید، این فرصت را دارید که مناظر چشم نوازی از سواحل و درختان نخل اطراف آن را از اتاق خود تماشا نمایید و لذت ببرید.
این جاذبه‌ها تنها بخشی از دیدنی‌های شهر بدروم می باشد. علاوه بر این‌ها سواحل دیدنی و بناهای تاریخی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در برنامه بازدید خود قرار دهید. هرچند اغلب افرادی که به بدروم سفر می‌کنند به خاطر جاذبه‌های طبیعی و استفاده از تفریحات آبی و ساحلی این شهر را انتخاب می نمایند. به همین دلیل هتل هایی با بهترین موقعیت مکانی را رزرو می کنند و بیشتر روزهای سفر خود را در هتل می‌مانند.

جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی

کوش‌آداسی نیز از جمله شهرهای تفریحی ترکیه محسوب می‌شود که به دلیل سواحل زیبا و بازی‌های آبی و ساحلی‌اش مورد توجه گردشگران قرار دارد. اگر بخواهیم یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده‌ی این شهر که آن را در پله‌ای بالاتر از بدروم قرار می‌دهد معرفی نماییم، جزیره ساموس را نام می‌بریم. ساموس یکی از زیباترین جزایر یونان می باشد که در شرق دریای اژه قرار دارد و تنها یک کیلومتر با ترکیه فاصله دارد. ساموس جزیره نسبتا بزرگی است که جاذبه‌های طبیعی و البته تفریحی بسیاری را در خود جای داده است. علاوه بر این، کافه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌های متعددی نیز در این جزیره دیده می‌شوند. بسیاری از افرادی که به کوش‌آداسی سفر می‌کنند یک روز خود را به بازدید از این جزیره و استفاده از تفریحاتی چون موج‌سواری، قایق‌سواری و … اختصاص می‌دهند. دسترسی به جزیره ساموس بسیار راحت می باشد. کشتی‌هایی در سواحل کوش‌آداسی وجود دارند که مسافران را به سمت این جزیره هدایت می نمایند.

از دیگر جاذبه های کوش آداسی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
پارک ملی دلتای آیدین: این پارک یکی از زیباترین پارک‌های ترکیه است که بین دو منطقه سکه و کوش‌آداسی قرار دارد. پارک ملی دلتا یکی از کهن‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر است که قدمت آن به قرن ۸ و ۹ میلادی می‌رسد و نکته جالب اینجاست که مردم کوش‌آداسی این پارک را مقدس می‌دانند.

آدالند: آدالند یک پارک تفریحی آبی است که علاوه بر بازی‌ها و سرگرمی‌های متعددی که دارد، نمایش دلفین‌ها را نیز برای بازدیدکنندگان برگزار می نماید.

پارک آبی آدالند
جزیره کبوتر: کبوتر، جزیره‌ای کوچک است که در فاصله 350 متری کوش‌آداسی قرار ذارد که بقایایی از یک قلعه بیزانسی را در خود جای داده است. جزیره کبوتر یک جزیره گردشگری می باشد که کافه‌ها و رستوران‌های متعددی نیز دارد.

جزیره ی کبوتر کوش آداسی
شهر تاریخی افه‌‌سوس: از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی کوش‌آداسی می‌توان به افه‌‌سوس اشاره نمود که تاسیس آن به قرن دهم قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این شهر، پیشینه تاریخی بسیار غنی داشته و بناهای کهن متعددی را می توان در این شهر مشاهده نمود.
علاوه بر موارد عنوان شده می‌توان گوورجین، پرینه، دیدایما، میلتوس، روستای گوزل چاملی، روستای کیرازلی، شبه جزیره دیلک، غار کاراجا و بندرگاه را نیز جزو جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی معرفی نمود.

شهر تاریخی افسوس کوش آداسی

هتل‌های بدروم و کوش‌آداسی

یکی از مهم‌ترین آیتم هایی که در سفر به ترکیه باید به آن توجه داشت، هتل محل اقامت شما می باشد. اگر هدف شما استراحت و تفریحات آبی است، باید به دنبال هتل‌های ساحلی باشید. اغلب هتل‌های لوکس و 5 ستاره ترکیه در کنار سواحل زیبای این کشور ساخته‌ شده‌اند و دارای ساحل اختصاصی می باشند. بسیاری از آن‌‌ها خدمات all و uall را به مهمانان خود ارائه می دهند و امکانات رفاهی کاملی را برای آنان در نظر می‌گیرند. با توجه به این توضیحات، هر دو شهر بدروم و کوش‌آداسی، هتل‌ها و ریزورت‌های فوق‌العاده‌ای دارند که با بهترین هتل‌های دنیا رقابت می‌کنند. در مورد هزینه‌ها نیز باید بگوییم هتل‌های هر دو شهر با توجه به امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهند، قیمت‌های مناسبی دارند.

هتل های بدروم

خرید در بدروم و کوش‌آداسی

می‌توان گفت تقریبا تمامی شهرهای ترکیه برای خرید بسیار مناسب می باشند و فروشگاه‌ها، بازارها و مراکز خرید متعددی دارند که با توجه به تنوع کالاها، می توانید کالای مورد علاقه خود را خریداری نمایید. دو شهر بدروم و کوش‌آداسی نیز جز شهر هایی می باشند که برای خرید کردن مناسب می باشند. اگر به بدروم سفر نمایید، مراکز خرید متنوعی را خواهید دید که قطعا فرصت بازدید از تمامی آن‌ها را نخواهید داشت. برخلاف بدروم کوشی‌آداسی نسبت به بدروم و البته دیگر شهرهای ترکیه، مراکز خرید کمتری دارد که انتخاب را برای گردشگران محدودتر می نماید. در واقع اغلب گردشگران برای استفاده از تفریحات و سرگرمی‌های کوش‌آداسی به این شهر سفر می نمایند و بیشتر وقت خود را نیز در هتل می‌گذرانند. در بحث مقایسه دو شهر باید بگوییم اگر خرید در سفر برای شما اهمیت دارد، بدروم انتخاب بهتری می باشد.

مرکز خرید بدروم

نحوه دسترسی به بدروم و کوش‌آداسی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای سفر باید به آن توجه داشت ، نحوه دسترسی به مقصد سفر می باشد.
شهرهای کوش‌آداسی و بدروم در غرب و جنوب ترکیه واقع شده‌اند و از ایران فاصله زیادی دارند. از این رو، بهترین راه برای سفر به این دو شهر، سفر هوایی می باشد. با اینکه شهر بدروم دارای یک فرودگاه بین‌المللی است، متاسفانه هیچ پرواز مستقیمی از تهران به بدروم وجود ندارد. مسافرینی که قصد سفر به بدروم را دارند باید بلیط هواپیمای تهران – استانبول را خریداری نمایند. سپس از این فرودگاه به صورت زمینی خود را به بدروم برسانند یا از پروازهای داخلی این کشور استفاده نمایند. این مسئله یکی از مهم‌ترین مواردی می باشد که گردشگران ایرانی را برای سفر به بدروم دچار تردید می نماید. البته اگر به همراه تورهای گردشگری سفر می‌کنید، جای نگرانی وجود ندارد. زیرا تمامی برنامه‌های سفر و هماهنگی‌ها برای رسیدن به مقصد بر عهده برگزار کننده ی تور می باشد.
اگر بخواهیم این دو شهر را از لحاظ نحوه دسترسی مقایسه نماییم، باید بگوییم که کوش‌آداسی از این لحاظ خیلی بهتر می باشد. کوش‌آداسی فرودگاه ندارد و تمامی پروازهایی که به مقصد این شهر انجام می‌شود در فرودگاه عدنان ازمیر مندرس در شهر ازمیر به زمین می‌نشیند. زیرا فرودگاه ازمیر تا کوش‌آداسی تنها یک ساعت فاصله دارد و رفتن به این شهر نیز به راحتی با استفاده از اتوبوس یا تاکسی‌های اطراف فرودگاه انجام می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از هتل‌های کوش‌آداسی ترانسفر فرودگاهی دارند و مسافران خود را تا هتل می‌رسانند.

هتل های بدروم

در نتیجه دو شهر از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی تقریبا شبیه به هم می باشند و نمی‌توان یکی از آن‌ها را برتر از دیگری معرفی نمود. در موارد دیگر نیز بدروم و کوش‌آداسی تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری را برای گردشگران خود فراهم کرده اند و هیچ کم‌ و کاستی در این زمینه ندارند. اگر بخواهیم در انتخاب دو شهر به شما کمی کمک کنیم باید بگوییم که کوش‌آداسی شلوغ‌تر و پرگردشگرتر از بدروم می باشد. بنابراین، اگر قصد استراحت دارید و ترجیح می‌دهید به مکانی آرام و دنج سفر نمایید، شهر بدروم اتخاب بهتری می باشد.
ترکیه شهرهای زیبای مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استانبول، کوش آداسی، بدروم، آنتالیا، مارماریس و … اشاره نمود. ولی در سفر به این کشور طبیعتا نمی‌توان به همه این شهرها رفت و بایستی چند مورد محدود را انتخاب نمود.

در پایان در سفر با تور کوش آداسی این مکان ها و تفریحات را نباید از دست داد:
رفتن جزیره کبوتر کوش آداسی
ساحل بانوان (بر خلاف نام آن محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد)
آب گرم‌های متعدد
تورهای تفریحی کوش آداسی
پارک آبی کوش آداسی
ورزش‌های آبی
حمام ترکی
غواصی
پارک دلفین کوش آداسی
پینت بال و …
همچنین در سفر با تور بدروم این مکان ها و تفریحات را نباید از دست داد:
لذت بردن از مراسم برگزار شده در هالی کارناس
سفر دریایی
بازدید از بازار سه شنبه بدروم
بازدید از افسوس (یکی از شهرهای باستانی که امروزه میزبان گردشگران زیادی می باشذ)
پاموکاله (پاموکاله در ترکی به معنای «قلعه پنبه» است که به خاطر چشم‌اندازهای زیبا و سفیدش معروف می باشد)
شام خوردن در بدروم و امتحان کردن غذاهای Fish & Raki و دونر کباب بدورم
شیرجه زدن در آب‌ دریا
لذت بردن از جیپ سافاری
لذت بردن از سفر با قایق
بازدید از قلعه بدروم، قلعه بدروم یکی از زیباترین مکان‌های شهر بدروم به حساب می‌آید که در تور بدروم بایستی از آن بازدید نمود.

نظرات در مورد کوش آداسی بریم یا بدروم؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *