کیش یا قشم برای سفر بهتر است؟

کیش یا قشم برای سفر بهتر است؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

با آمدن فصل زمستان زمان مناسب برای سفر به جنوب ایران فرا می‌رسد. جزایر کیش و قشم یکی از مهمترین مقاصد سفر در نیمه دوم سال هستند و هر ساله گردشگران زیادی در این روزها به این دو جزیره زیبای خلیج فارس سفر می‌کنند. اما اینکه به کدام یک از این دو جزیره زیبا سفر کنیم، پرسشی است که برای گردشگران زیادی پیش می‌آید. احتمالا خیلی از مسافران به این فکر می‌کنند که به کیش سفر کنند یا به قشم و اینکه سفر به قشم بهتر است یا کیش؟ اینکه سلیقه شما در بخش‌های مختلف گردش باعث چه انتخاب‌ها و اولویت‌بندی‌هایی در روند مسافرت می‌شود، بسیار اهمیت دارد. برای همین بهتر است پیش از تهیه بلیط سفر یا خرید تور کیش یا تور قشم، مطالعه کوتاهی روی مقایسه این دو جزیره با یکدیگر داشته باشید تا بهترین انتخاب را انجام دهید. در این متن بیست گشت سعی کردیم کیش و قشم را از ابعاد مختلف با هم مقایسه کنیم که تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر شود.

قشم
امکانات تفریحی، رفاهی و اقامتی

از طرفی امکانات تفریحی و رفاهی و اقامتی جزیره کیش، بسیار بیشتر و جذاب‌تر از جزیره قشم می‌باشد.
از تفریحات دریایی و ورزش‌های آبی بسیار متنوع گرفته تا رستوران‌ها و هتل‌های خاص و منحصربفرد مانند هتل ترنج کیش.
همچنین وجود بزرگترین پارک آبی خاورمیانه، در جزیره کیش مسافران بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند.
پیشنهاد می‌کنم سری به مقاله “در این جاهای دیدنی کیش حسابی خوش بگذرانید“ بزنید.
برای مقایسه کیش و قشم اکنون به بررسی ویژگی های جغرافیایی جزیره قشم در جنوب کشور می پردازیم. مساحت قشم ۱۴۹۱ متر مربع بوده و جالب است بدانید که این عدد دو برابر کل مساحت کشور بحرین (دومین جزیره بزرگ خلیج فارس) است. از نظر آب و هوا تفاوت زیادی میان دو جزیره وجود ندارد و میانگین دمای هوا جزیره قشم نیز ۲۶ درجه سانتی گراد می باشد. مهم ترین گیاه منطقه جنگل های حرا هستند که سطح وسیعی از جزیره را پوشش داده اند. جالب است بدانید که درخت نخل به ندرت دیده می شود.

قشم

جزیره کیش حدود ۹۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و حداکثر ارتفاع آن از سطح آب های آزاد جهان به ۳۵ متر می رسد. این شهر هیچ رودخانه دائمی نداشته و از منابع آب شیرین زیرزمینی استفاده می شود. آب و هوای جزیره کیش گرم و مرطوب بوده و میانگین آن در سال ۲۶.۶ درجه سانتی گراد است. در کیش به ندرت باران می بارد و می توان گفت که تنها عوامل باران زا در فصل زمستان و به صورت رگبار اتفاق می افتد. جزیره دارای درختان نخل خرما، کهور، اکالیپتوس و لور می باشد و البته در سال های اخیر تاکستان های آن نیز مشهور شده اند.

کیش
غذا و رستوران

بدون شک در منوی تمامی رستوران‌های کیش و قشم غذاهای دریایی را مشاهده خواهید کرد. به طور کلی تمرکز بر روی غذاهای دریایی در رستوران‌های جزیره قشم بیشتر به چشم می‌خورد، اما رستوران‌های کیش بسیار لوکس‌تر از قشم هستند و علاوه بر غذاهای دریایی، غذاهای بین‌المللی و فست فود را نیز سرو می‌کنند. بنابراین اگر طعم غذاهای دریایی متفاوت نظیر کوسه، خرچنگ، ماهی مرکب و… را ترجیح می‌دهید، بهتر است به قشم سفر کنید، اما اگر تمایل دارید که غذایتان را در رستوران‌های شیک و مجلل نوش کنید، کیش گزینه بهتری می‌باشد.

کیش
سواحل کیش وقشم

سواحل بی شک اصلی ترین دلیل سفر به جزیره ها هستند چرا که این سواحل مرجانی هستند که زیبایی خاصی به جزایر بخشیده اند. کیش سواحل لوکس و زیبای متعددی را در خود جای داده کا در سواحل آن شاهد احداث هتل های مدرن هستیم.سواحل کیش اغلب اوقات مملو از گردشگر خواهند بود چرا که به دلیل وسعت کم جزیره کیش، مرز دریایی نیز کمتر است و مردم در فضای کوچکتری گرد هم می آیند.
با این حال، سواحل جزیره قشم کمی خلوت‌تر از سواحل کیش هستند و می‌توان این خلوتی را یک برتری برای سواحل قشم محسوب کرد. به دلیل مساحت بیشتری که جزیره قشم دارد، جاهای دنج بیشتری هم هست و جمعیتی که می‌خواهند از سواحل بازدید کنند، به این دلیل فضای بیشتری در اختیار خواهند داشت. در حالی که کیش فضای کوچکتری دارد و اسکله‌ها و سواحل معروفش محدودند.انواع اقسام تفریحات مختلف دریایی نیز در جزایر کیش ارائه می‌شوند که بهترین حس را خواهند داشت. مسیر دوچرخه سواری نیز در امتداد ساحل کشیده شده و می‌توانید با لجاره دوچرخه یا اسکوتر در آن تردد کنید. قشم اما به دلیل وسعت بزرگ خود سواحل بسیاری را در خود جای داده است. این سواحل به انواع مختلف: ماسه ای، گلی، صخره ای و جنگل های حرا دسته بندی می شوند.
هریک از این سواحل زیبایی های خاص خود را داشته و می‌توانید بهترین مورد را متناسب با خواسته خود انتخاب کنید. تفریحات مختلف دریایی نیز در سواحل جزیره قشم ارائه خواهند شد که گردشگران را به اوج هیجان خواهند رساند.

خدمات مسافرتی بیست گشت آریا: https://20gasht.com

نظرات در مورد کیش یا قشم برای سفر بهتر است؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *