معرفی ایرلاین یزدایر

معرفی ایرلاین یزدایر

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

 

هواپیمایی یزدایر | YAZD AIRWAYS

لوگو یزد ایر

یزد ایر یا شرکت هواپیمایی یزد بعد از آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی موردنیاز، با چهار هواپیما در استان یزد پا به عرصه صنعت هواپیمایی ایران گذاشت. یزد ایر بیست و یکمین شرکت هواپیمایی معتبر ایران می باشد. اولین پرواز شرکت هواپیمایی یزد ایر در روز جمعه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ از مبدا تهران به مقصد یزد برقرار گردید. شرکت هواپیمایی یزد اواخر ماه بهمن فعالیت خود را به صورت رسمی با همکاری ماهان ایر آغاز نمود.

یزد ایرویز در حال حاضر با همکاری شرکت هواپیمایی ماهان به مسافران خدمات ارائه می‌دهد. قرار است که فعلا حدود ۷۰ نیروی متخصص در شرکت هواپیمایی یزدایرویز مشغول به کار شوند و فراخوان جذب نیرو هم از آغاز کار اعلام شد. همچنین، کلاس‌های آموزش مهمانداری یزد ایر نیز در حال برگزاری است و بعد از آموزش، فرآیند استخدام مهماندار یزد ایر انجام خواهد شد. دفتر هواپیمایی یزد و آدرس شرکت هواپیمایی یزد در شهر یزد قرار دارد. برای خرید بلیط هواپیما یزد ایر به سایت itc724 آژانس بیست گشت آریا مراجعه نمایید.

هواپیمایی یزد ایر

یزد ایر در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به طور رسمی به ثبت رسید. اعضای هیئت مدیره هواپیمایی یزد عبارتند از:

رضا حیدری نماینده شرکت سپهر کاوه کیش مدیرعامل و عضو هیئت مدیره این مجموعه
حسین اطمینان نماینده شرکت چادرملو رئیس هیئت مدیره
رضا نمک ‌شناس نایب رئیس هیئت مدیره

سهامداران شرکت یزد ایر عبارتند از:

شرکت سپهر کاوه کیش: ۵۰ درصد
هلدینگ چادرملو: ۴۹ درصد
آقای رضا نمک ‌شناس: ۱ درصد

هواپیمایی یزد ایر

ناوگان یزد ایر :

ناوگان (یزد ایر) از دو فروند هواپیمای BAE146، دو فروند ایرباس ۳۱۰ و دو فروند هواپیمای ERJ145 تشکیل شده است. دو فروند هواپیمای ERJ145 اخیرا وارد ایران شده‌اند و در حال طی کردن مراحل قانونی رجیستری و دریافت مجوز پرواز می باشند. مقاصد خارجی ایرلاین نوپای یزد ایر شامل عراق، دبی، استانبول و بمبئی هستند که با ایرباس های یزد ایر انجام می‌شوند. ناوگان BAe هم قرار است در مسیرهای پروازی تهران، مشهد، یزد و شهرهای دیگر خدمات پروازی ارائه نماید.

هواپیماهای ناوگان یزد ایر

توضیحات

ایرباس 310 یزد ایر
176 تا 214 نفر ظرفیت

 مورد استفاده در مقاصد خارجی یزد ایر

 BAE 146 100 نفر ظرفیت

 مورد استفاده در در مقاصد داخلی یزد ایر

مقاصد پروازی یزد ایر ( هواپیمایی یزد )

یزد ایر هم به شهرهای داخلی ایران و هم به شهرهای خارجی پرواز دارد. به نقل از مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، مقاصد پروازی خارجی یزد ایر به شهرهای نجف عراق، دبی امارات، بمبئی هند و استانبول ترکیه است. پروازهای خارجی یزد ایر با هواپیمای ایرباس 310 انجام می‌شود. مقاصد پروازی داخلی ایرلاین یزد هم در حال حاضر به شهرهای تهران، مشهد، یزد و به زودی به شهرهای دیگر ایران خواهد بود. پروازهای داخلی هواپیمایی یزد با ناوگان Bae انجام می‌شود.

هواپیمایی یزد ایر

معرفی هواپیمای BAe یزد ایر EP-DZC

هواپیما British Aerospace 146 ساخت کشور انگلیس می باشد و نخستین پرواز خود را در تاریخ 1990/05/12 انجام داد. این هواپیما مدتی بدون مشتری می‌ماند و پس از چندبار اجاره و دست به دست شدن در کشورهای دیگر، در سال 2005 توسط شرکت آلمانی یورو وینگز خریداری و به ناوگان منطقه‌ای لوفتانزا می پیوندد. در سال 2009 شرکت آلمانی در راستای کاهش ناوگان و جایگزینی BAe با هواپیمای بمباردیر CRJ-900 این هواپیما را از خدمت ایرلاین حود خارج کرد.

هواپیمایی ماهان با کمک شرکت‌های واسطه اقدام به خرید پنج فروند از این مدل هواپیما می‌کند و در سال 2011 مطابق با 9 شهریور ماه سال 1390 به عنوان یکی از هواپیماهای شرکت ماهان وارد فرودگاه مهرآباد می‌شود. بعد از مدتی طولانی مشکل رجیستر هواپیما حل می‌شود و سرانجام در بهمن سال 1392 رجیستر EP-MOM برای هواپیمایی یزد ایر ثبت می‌شود.

شرکت هواپیمایی یزد با شروع فعالیت خود، این هواپیما را از ماهان ایر خریداری می‌کند. بعد از تغییر رنگ‌آمیزی، از تاریخ 28 بهمن 1401 پرواز افتتاحیه ایرلاین یزد با این هواپیما انجام می‌شود. شماره رجیستر این هواپیما در مرداد ماه 1402 به EP-DZC تغییر پیدا کرد.

مشخصات فنی و ظاهری هواپیمای British Aerospace 146

هواپیمای BAe هواپیمایی یزد EP-DZC دارای 4 موتور ALF 502R-5 ساخت شرکت آمریکایی Lycoming Engines است. این هواپیما بعد از مدتی در Honeywell Aerospace ادغام گردید. موتورهای هواپیمای BAe یزد ایر زیر دو بال آن قرار دارند. طول هر موتور هواپیما 1.6 متر، عرض موتور 1.2 متر، ارتفاع 1.4 متر و وزن هر موتور هواپیمای Bae معادل با 606 کیلوگرم با رانش 6990 پوند می باشد.

مشخصات هواپیما British Aerospace 146 (هواپیمای BAe)

ارتفاع بلندترین نقطه سازه از سطح زمین: ۸.۶۱ متر
حداکثر وزن در زمان برخاست: ۴۴۲۲۵ کیلوگرم
طول باند مورد نیاز برای تیک‌آف: ۱۵۳۰ متر
طول باند مورد نیاز برای لندینگ: ۱۲۷۰ متر
ماکزیمم سرعت: ۷۸۹ کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز: ۳۵۰۰۰ فوت (۱۱ کیلومتر)
سرعت کروز: ۷۴۷ کیلومتر بر ساعت
مساحت بال: ۷۷.۳ متر مربع
برد پرواز: ۳۳۰۰ کیلومتر
طول هواپیما: ۳۰.۹۹ متر
عرض هواپیما: ۳.۵ متر
عرض کابین: ۳.۴۲ متر
طول کابین: ۲۰.۲ متر
دهانه بال: ۲۶.۳۴ متر

نظرات در مورد معرفی ایرلاین یزدایر

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *