بازار مدینه جمیرا دبی

بازار مدینه جمیرا دبی

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

در سفر با تور دبی به هیچ عنوان نباید بازدید از مراکز خرید بزرگ و منحصر‌به‌فرد آن را از دست دهید، حتی اگر تنها چند روز را مهمان این شهر باشید. زیرا تجربه خرید در دبی برای هر گردشگری می تواند دارای جذابیت باشد. بازار مدینه جمیرا یکی از زیباترین مراکز خرید و جاهای دیدنی دبی به شمار می رود که هر گردشگری در سفر خود به این شهر، باید از آن بازدید نماید. این بازار ترکیبی از سنت و مدرنیته را در دبی را به زیبایی نمایش می دهد.

برای اطلاع از قیمت ها و تخفبفات تور دبی کلیک نمایید.

بازار مدینه جمیرا

این جاذبه به‌طور کامل مدرنیته، فرهنگ و سنت قدیمی را در با یک دیگر به نمایش گذاشته است. سوق در زبان عربی به معنی بازار و معماری بازار مدینه جمیرا، الهام گرفته از بازارهای سنتی عربی می باشد. فضای تاریخی این مجموعه در ترکیب با رستوران‌ها و کافه‌های مدرن تجربه‌ای خاص را برای گردشگران خواهد ساخت.

مدینه جمیرا به‌جز معماری زیبا، جذابیت‌های دیگر بسیاری نیز دارد. مغازه‌های سنتی بازار انواع کالا، از سوغات گرفته تا کالا های دکوری سنتی را می‌فروشند.

بازار مدینه جمیرا

موقعیت مکانی بازار مدینه جمیرا

بازار مدینه جمیرا در دبی، خیابان شاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود قرار دارد.

فاصله بازار مدینه جمیرا تا پارک آبی وایلد وادی: ۸۵۰ متر
فاصله بازار مدینه جمیرا تا برج العرب: ۱.۲ کیلومتر
فاصله بازار مدینه جمیرا تا مرکز خرید امارات: حدود ۳ کیلومتر

دسترسی به بازار مدینه جمیرا

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بازار مدینه جمیرا، ایستگاه مرکز خرید امارات، یعنی سی‌و‌دومین ایستگاه روی خط قرمز متروی دبی می باشد. فاصله بین مرکز خرید امارات تا بازار مدینه جمیرا حدود ۳ کیلومتر می باشد که می‌توانید پیاده طی نمایید یا تاکسی سوار شوید. اگر با ماشین شخصی راهی می‌شوید، این مجموعه پارکینگ اختصاصی خود را دارد. البته در روزهای تعطیل ممکن است به‌دلیل شلوغی، برای پارک به مشکل بربخورید. در این صورت بهتر است در پارکینگ‌های عمومی اطراف خودروی خود را پارک نمایید.

معماری بازار مدینه جمیرا

بازار مدینه جمیرا مکانی فوق‌العاده برای گردشگران است تا بتوانند ببینند دبی در گذشته چه شکلی بوده است. این مجموعه را به سبک بازارهای عربی ساخته‌اند و از بادگیرهای قدیمی شهر نیز الهام گرفته اند. این بادگیرها در گذشته به‌جای کولر، باعث خنک‌ شدن ساختمان و تحمل‌پذیر شدن گرمای شدید بیابان می‌شدند که نمونه‌های بسیاری از آن‌ها را می‌توان در شهرهای کویری ایران، نظیر کاشان و یزد نیز مشاهده نمود.

معماری بازار مدینه جمیرا

خرید در بازار مدینه جمیرا

اکثر مغازه‌های بازار مدینه جمیرا کوچک می باشند و در طراحی آن بیشتر به سبک بازارهای منطقه تاکید شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از بازار مدینه جمیرا اجناسی از سراسر خاورمیانه را، از ظروف ترک گرفته تا فرش ایرانی، خریداری نمایند. اینجا می‌توانید هر چیزی را که به آن علاقه دارید، پیدا کنید و خریداری نمایید.

فروشگاه طلا در بازار مدینه جمیرا

رستوران‌ها و کافه‌ها

بازار مدینه جمیرا علاوه بر مقصدی برای خرید، یکی از مراکز زندگی شبانه در دبی نیز به شمار می‌رود. این مکان مملو از رستوران و کافه می باشد. اگر آخر هفته‌ها به این بازار بیایید، فرصتی خواهید داشت تا شبی سرگرم‌کننده و به یاد ماندنی را در دبی را تجربه نمایید. هر آنچه بخواهید در مدینه جمیرا پیدا می‌کنید؛ چه بخواهید در یک رستوران خوب غذا نوش جان نمایید و چه در کافه‌ای با شنیدن موسیقی زنده قهوه‌تان را بنوشید. بازار مدینه جمیرا همچنین به خاطر داشتن چند رستوران که قلیان عربی عرضه می‌کنند، شهرت دارد. در این مکان می‌توانید سنتی‌ترین آداب و رسوم مردم دبی را تا حد امکان تجربه نمایید. برخی از رستوران‌های مشهور بازار می توان به این رستوران ها اشاره نمود:

  • رستوران امریکانو
  • رستوران سنتی ایرانی انار
  • رستوران پوبلیک
  • رستوران یونانی تاورنا
  • استیک‌هاوس آفریقایی میت کو
  • رستوران آسیایی خانه نودل
  • رستوران هندی اوشنا

کافه بازار مدینه جمیرا دبی

چشم‌انداز برج العرب

آنچه که بازار مدینه جمیرا را به یکی از مکان های پر گردشگر محبوب دبی تبدیل کرده، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای می باشد که در این بازار از برج‌العرب وجود دارد. برج‌العرب تنها هتل هفت ستاره این شهر است و در کل امارات، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند در مدینه جمیرا عکس منحصربه‌فردی از این هتل مشهور با معماری مدرن آن بگیرند. تضاد مدرنیته و بادگیرهای سنتی بازار صحنه‌ای جذاب را خلق می‌کند و برای گردشگران بسیار جذاب می باشد.

کانال‌های ونیزی

بازار مدینه جمیرا کانال‌های آبی زیبایی دارد که گردشگران می‌تواننداز آن ها بازدید و از آن‌ها عکاسی نمایند. با اینکه بسیاری از افراد این کانال‌ها را به کانال‌های آبی ونیز تشبیه می نمایند، این‌ها در واقع به تقلید از خور دبی بنا شده‌اند؛ جایی که در گذشته‌های دور، پیش از کشف نفت در این شهر و رشد اقتصادی امارات متحده عربی، جمعیت دبی در اطراف آب‌های آن شروع به رشد نمود.

ابرا در کانال‌های بازار مدینه جمیرا

اگر قصد دارید در این کانال‌ها بگردید، باید از تورهای ابرا (قایق‌های باریک عربی) استفاده نمایید. هر ۲۰ دقیقه یک ابرا حرکت خود را آغاز می‌کند و هر تور ۲۰ دقیقه به طول می انجامد.

ساعات کار تور ابرا: در طول زمستان، از یکشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۳؛ در طول تابستان از یکشنبه تا شنبه از ۱۱ تا ۲۳ می باشد.
محل تور ابرا: ایستگاه مرکزی ابرا، در نزدیکی رستوران تراتوریا توسکانا.

قایق های ابرا در مدینه جمیرا

نکات مهم در بازدید از بازار مدینه جمیرا

ساعات کار فروشگاه‌ها از ۱۰ تا ۲۳ و ساعات کار رستوران‌ها از ۸ تا ۲ می باشد.
هنگام خرید اجناس دقت نمایید و پس از پرداخت پول، از کیفیت و قیمت آن‌ها اطمنان حاصل نمایید.
سعی کنید با افراد محلی برای خرید اقدام نمایید. قطعا صحبت به زبان مادری می‌تواند در بسیاری از موارد موثر باشد.
در سفر به نواحی مختلف به باورها و فرهنگ‌ مردم بومی آن جا احترام بگذارید.

همچنین ببینید:

مرکز خرید دبی مال

فرودگاه بین المللی دبی

نظرات در مورد بازار مدینه جمیرا دبی

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *