هزینه های سفر گرجستان

هزینه های سفر گرجستان

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,50 از 5 ( 4 رای )
Loading...

اگر به دنبال یک سفر خارجی با هزینه های نسبتا کم هستید، تور گرجستان را نباید از دست بدهید. گرجستان کشوری میان اروپا و آسیاست و سفری به یادماندنی با تفریحات جذاب شبانه، غذاهای گرجی بی نظیر و  طبیعتی چشم نواز تجربه خواهید نمود. گرجستان کشوری کوچک است و با اینکه مرز مشترکی با ایران ندارد اما فاصله زیادی هم ندارد. در ادامه با بیست گشت همراه باشید تا از هزینه های لازم در سفر به گرجستان اطلاع یابید، همچنین لازم به ذکر است اطلاع از هزینه ها در هر سفری ضروری می باشد و شما می توانید برنامه ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید.

هزینه ویزا و عوارض خروج از کشور

گرجستان از آن کشورهایی است که ایرانی‌ها بدون نیاز به ویزا می‌توانند به آنجا سفر نمایند. بنابراین لازم نیست که هیچ هزینه‌ای برای ویزا پرداخت نمایید. اما برای خروج از کشور حتما باید عوارض خروج از کشور بپردازید که قیمت آن با توجه به اینکه چندمین سفرتان است متغیر می باشد.

عمده هزینه‌ سفر، هزینه بلیط گرجستان می باشد. در این باره ابتدا باید مقصد سفر خود به گرجستان را مشخص نمایید که می‌خواهید به تلفیس یا باتومی بروید. اگر به پایتخت گرجستان می روید، باید بدانید که قیمت بلیط آن با توجه به برخی دلایل نظیر زمان پرواز، نوع ایرلاین و تعدد مسافرین و نوسانات ارزی متغیر می باشد.

اگر تصمیم دارید به باتومی سفر کنید، باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید. زیرا قیمت بلیط آن بیشتر از بلیط تفلیس می باشد و معمولا تور تفلیس ارزان تر است.

هزینه اقامت در هتل های گرجستان

بعد از رزرو پرواز نوبت رزرو هتل می باشد. هزینه یک شب اقامت در تفلیس بسته به نوع هتل و چند ستاره بودن آن، موقعیت مکانی آن و خدماتی که ارائه می دهد متفاوت می باشد. اگر به دنبال هتل ارزان هستید و فقط اقامت مدنظرتان است هتل های سه ستاره مناسب هستند. هتل های پنج ستاره با اینکه زیاد نیسند، اما با امکانات و ظاهر لوکسی که دارند به اندازه کافی جذاب به نظر می‌رسند. طبیعی است که برای اقامت در این هتل ها باید هزینه بیشتری بپردازید.

اتاق دبل هتل

سفر با تور گرجستان

راحت ترین راه سفر به گرجستان، سفر با تور گرجستان می باشد. زمانی که برای سفرتان تور گرجستان را خریداری می‌کنید، خدماتی نظیر خرید بلیط، رزرو هتل، تهیه بیمه مسافرتی و مواردی از این دست، بر عهده تور می باشد.

هزینه سفر به گرجستان با تور به عوامل مختلفی نظیر طول مدت سفر، ایرلاین، درجه و کیفیت سفر و… بستگی دارد. همچنین لازم به ذکر است تور باتومی گران تر از تر تفلیس می باشد.

تور زمینی گرجستان

اگر به دنبال تور گرجستان ارزان و اقتصادی هستید، تور زمینی گزینه مناسبی برای شما می باشد. تور زمینی گرجستان به وسیله اتوبوس انجام می گیرد. بنابراین اگر پایه سفرهای طولانی با اتوبوس هستید، این شکل از سفر را برای خود برنامه‌ریزی نمایید زیرا سفر با اتوبوس بسیار طولانی تر خواهد بود.

هزینه تور زمینی گرجستان

وقتی تور زمینی با اتوبوس را برای خود رزرو می‌کنید، خرید بلیط اتوبوس، رزرو هتل و تهیه بیمه مسافرتی بر عهده برگزارکننده تور می باشد. در بیشتر موارد از آنجایی که مسیر تقریبا طولانی است، بلیط اتوبوس از نوع VIP خواهد بود تا مسافران در طول سفر آرامش و راحتی بیشتری داشته باشند.  هر چه هتل بهتر و کیفیت اتوبوس بیشتر باشد، قیمت تور هم بیشتر خواهد بود. علاوه بر این زمان سفر هم بر قیمت تور گرجستان تاثیر گذار می باشد؛ در تعطیلات و در ماه‌هایی که هوا رو به گرم شدن می رود، ممکن است قیمت تور کمی گران‌تر باشد.

هزینه سفر به گرجستان با خودرو شخصی

شاید هزینه سفر به گرجستان با ماشین شخصی چندان کمتر از سفر با اتوبوس نباشد اما حال و هوایش کاملا متفاوت از سفر با اتوبوس است. اگر هم وقت دارید و هم حال و حوصله رانندگی، سفر زمینی به گرجستان انتخاب بسیار خوبی برای این سفر می باشد. کافی است مقدمات سفر نظیر پاسپورت، گواهینامه بین‌المللی، بیمه مسافرتی و عوارض خروج را آماده نمایید.

بعد از آن باید نقشه را خوب بررسی و بهترین راه برای شروع سفر را انتخاب نمایید. یکی از اولین و مهم‌ترین مواردی که پیش از هر سفری باید به آن توجه کنید، چک کردن ماشین است. قبل از هر کاری ماشین‌تان را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید تا از هر نظر معاینه شود. حالا با خیال راحت می‌توانید سفرتان را شروع نمایید. شاید یکی از مهم‌ترین عناصر در هزینه سفر به گرجستان با خودرو شخصی هزینه سوخت آن باشد. پیش از آنکه ذخیره سوخت‌تان به نقطه هشدار برسد، به موقع و در نزدیکترین پمپ بنزین، سوخت‌گیری نمایید. اگر در بین راه گاهی اوقات رانندگی را به همسفران خود هم بسپارید، سفر راحت تر می شود.

لازم به ذکر است رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در گرجستان بسیار حائز اهمیت می باشد. در این کشور پلیس در صورت کوچکترین اشتباه شما را جریمه خواهد کرد. اگر حواستان به این موضوع نباشد، هزینه سفر به گرجستان بسیار زیاد خواهد شد.

هزینه های مربوط به غذا و رستوران در گرجستان

تنها در صورتی که با ماشین شخصی به گرجستان می روید، می‌توانید موادغذایی و خوراکی را همراه با خود ببرید؛ در غیر این صورت برای خورد و خوراک باید به سراغ رستوران های تفلیس بروید.

هزینه غذا در گرجستان به طور متوسط گران‌تر از ایران است. اگر به غذا خوردن در رستورانی ارزان رضایت دهید، برای هر نفر باید حدود ۱۰ تا ۱۵ لاری پرداخت نمایید؛ این عدد برای رستوران‌های متوسط ۲۵ تا ۳۰ لاری می‌رسد. و در صورتی که انتخاب شما برای غذا در گرجستان، رستوران‌های لوکس است برای هر نفر باید حدودا ۵۰ لاری بپردازید. البته لازم به ذکر است گرجستان تنوع غذایی بالا و با کیفیتی را ارائه می دهد که آن ها را حتما باید امتحان نمایید.

علاوه بر این قیمت میوه و سبزیجات معمولی هم در گرجستان هر کیلو حدودا بین  ۱ تا ۳ لاری می باشد.

هزینه غذا در تفلیس و باتومی تقریبا با هم برابر است.

بهترین رستوران های تفلیس گرجستان

هزینه ورودی مکان های گردشگری گرجستان

از دیگر بخش‌هایی که شامل هزینه‌ در سفر هستند، هزینه ورودی مکان‌های گردشگری و تاریخی است.

برای بازدید از موزه در گرجستان باید به ازای هر نفر ۵ لاری پرداخت نمایید.

گالری ملی گرجستان که در خیابان روستاولی تفلیس واقع شده است، گنجینه‌ای از آثار بزرگ نقاشی و هنری را دارا می باشد. اگر می‌خواهید به دیدن این گالری بروید باید برای هر نفر ۷ لاری پرداخت نمایید.

برای استفاده از قطارهای تفریحی گرجستان ۲ لاری در روز و ۳ لاری از نیمه‌شب به بعد باید هزینه نمایید.

از دیگر دیدنی‌ های گرجستان می‌توان به کلیساهای معروف این کشور اشاره نمود؛ کلیساهایی با معماری و طراحی بسیار هنرمندانه و زیبا که بازدید از آنها عموما رایگان می باشد.

هزینه حمل و نقل در گرجستان

مترو و تاکسی وسایل نقلیه عمومی رایج در تفلیس هستند که شما می‌توانید با آنها در شهر رفت و آمد نمایید.

مترو تفلیس از ۶ صبح تا ۱۲ شب فعالیت دارد. قیمت بلیط تک‌سفره مترو در تفلیس ۵۰ تتری است که برابر با نیم لاری می باشد.

هزینه اتوبوس در تفلیس هم ۵۰ تتری است. در بین اتوبوس‌های شهری گشت‌هایی وجود دارند که قبض پرداخت یا کارت اتوبوس را چک می‌کنند. کسانی که پرداختی انجام نداده باشند ۵۰ لاری جریمه خواهند شد.

اما اگر می‌خواهید با تاکسی در شهر جابه‌جا شوید، برای مسیرهای کوتاه و معمولی تقریبا ۵ لاری از شما می‌گیرند. اما برای مسیرهای طولانی طبیعتا باید مبلغی بیشتری پرداخت نمایید، مثلا برای مسیر ۳۰ کیلومتری تقریبا ۲۰ لاری هزینه‌ باید پرداخت نمایید.

خرید در سفر به گرجستان

در کنار گردشگرانی که صرفا برای گردش سفر می کنند تعداد بسیاری از گردشگران هدف اصلی از سفرشان خرید کردن می باشد و البته که می توان هر دوی این ها را با هم برنامه ریزی نمود.

قیمت‌ها در مراکز خرید تفلیس و باتومی همانند دیگر نقاط جهان به عواملی همچون برند کالا، موقعیت مکانی فروشگاه و در تخفیف بودن یا نبودن آنها بستگی دارد. در اینجا قیمت پوشاک در گرجستان را برایتان به اختصار آورده‌ایم. مثلا قیمت یک پلیور  ۹۰ تا ۴۰۰ لاری و قیمت یک جفت کفش هم می‌تواند حدودا بین ۳۰ تا ۱۵۰ لاری باشد. کیف هم ۴۰ تا ۱۰۰ لاری در مراکز خرید می توان خریداری کرد. لباس بچگانه را هم احتمالا می‌توانید بین ۲۰ تا ۱۳۰ لاری خریداری نمایید.

هزینه مکالمه و رومینگ در گرجستان

فرقی ندارد از کدام یک از اپراتورهای گرجستان سیم کارت خرید می‌کنید، برای هر دقیقه مکالمه با آنها باید ۰.۲ لاری بپردازید. و این عدد در تماس با ایران برای هر دقیقه نرخ زیادی خواهد داشت.

اگر از اپراتورهای ایرانی استفاده می‌کنید، نرخ دریافت مکالمه و مکالمه با ایران از گرجستان برای هر دقیقه ۶ هزار تومان تعیین شده می باشد. ارزش هر پیام کوتاه هم ۷۵۰ تومان است.

انواع سفر به گرجستان و هزینه های آن ها

سفر اقتصادی: با اتوبوس و هتل 3 ستاره و یا هاستل

سفر معمولی: اقامت در هتل 3 ستاره ی تاپ و یا 4 ستاره با امکانات مناسب

سفر لوکس: اقامت در هتل های 5 ستاره

اگر به جای اقامت در هتل ۳ ستاره، به هاستلی ساده رضایت دهید هزینه‌ سفرتان بسیار کم می‌شود. همان طور که هزینه سفر زمینی به گرجستان بسیار کمتر از سفر هوایی است. یا به جای هتل ۴ ستاره می‌توانید در یک هتل ۵ ستاره و بسیار لوکس بمانید، هر روز به خرید بروید، در رستوران‌های لاکچری غذا بخورید و در این شرایط طبیعی است که هزینه هر نفر به بیش از ده میلیون تومان هم برسد.

نظرات در مورد هزینه های سفر گرجستان

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *